Plazan keskustelut etusivu
» Rekisteröidy käyttäjäksi
» Unohditko tunnuksesi?
Mene takaisin   Plazan keskustelut – Plaza > Ellit > Muoti ja kauneus > Kropan kohentajat
Plazan keskustelualusta on uudistunut - katso ohjeet

Kirjoita viesti

Työkalut Hae ketjusta
19.09.07, 12:11   #26 (linkki)
Pitkien hiuksien omistaja
(Vierailija)

Mitään tiettyä sääntöä kaikille samalla tavalla sopivaksi ajan väliksi ei ole olemassakaan. On täysin yksilöllistä kuinka paljon hiukset haaroittuvat ja latvat menevät huonon näköisiksi. Mielestäni hyvä nyrkkisääntö on, että silloin käy napsaisemassa ne kuivat latvat pois, kun hiukset yksinkertaisesti alkavat näyttää huonoilta ;D.

Melkoisen huvittavaa oli kyllä lukea jokaisen omakohtaisia, varmana pitämiänne hiusetn kasvatus-niksejä. Minulla on melkoisen pitkät hiukset, jotka aina vaihtelevuuden vuoksi pätkäisen uuteen lyhyeen malliin noin kerran kahdessa, kolmessa vuodessa. Siitä sitten aina kasvattelen kuitenkin pitkäksi, sillä vaikka aika ajoin kyllästynkin pitkiin hiuksiini, en osaa loppujen lopuksi elää lyhyemmällä mallilla. Pidän hiuksiani niin auki kuin kiinnikin, niin yöllä kuin päivälläkin. Miten milloinkin.

Itse en ole koskaan värjännyt hiuksiani, sillä minut on siunattu luonnostaan hyvännäköisellä hiustenvärillä, en kuulu niihin maantienharmaanvärisiin päihin. Se on varmasti yksi merkittävin tekijä sille, että hiukseni ovat hyvälaatuiset ja kasvavat melkoisen hyvää tahtia. Käyn kampaajalla n. 2-3 kertaa vuodessa, useimmiten vain vähän leikkaamassa eri malliin jne. pituudesta en paljon otata pois.

Kaikilla ei kuitenkaan hius kasva samaa tahtia, eikä mielestäni hiustenkasvua tulisi väki pakolla tehdä. Erityisesti tuttavillani, joilla on vain vähän hiuksia(hiusten laadulla en näe niinkään väliä, itselläni on ohut hiustenlaatu, mutta hiuksia määrällisesti paljon)hiukset kasvavat hyvin hitaasti ja he suosivatkin siksi lyhyempää hiusmallia. Ja minusta se on niin parempikin. Erittäin ohut, mutta pitkä tukka on yleensä huonokuntoisen näköinen.
  Vastaa viestiin
19.09.07, 16:50   #27 (linkki)
MissRei*
(Vierailija)

Mulla näin:

En ole leikkauttanut hiuksiani pariin vuoteen, värjään kerran kuussa, hiukset lähes peppuun ja letti on paksumpi kuin ranteeni, olen löytänyt yhden kaksihaaraisen ja sen nipsaisin pois :) Hiukset kasvaa noin 2 cm kuukaudessa, kohta varmaan käyn kampaajalla, kun olen jo vähän kyllästynyt näin pitkään.

Aloittajalle suosittelisin erittäin harvaa leikkausväliä, hiusten kunnosta riippuen 4-6 kk. Jos latvat välillä näyttää huonohkoilta, käytä latvasuojaa ja mömmöjä siloittamaan hapsotusta. Jos hiukset näyttää ilman parin kuukauden välein kampaajalla käyntiä kamalilta, kannattaa pysyä lyhyehkössä mallissa. Ohkaiset pitkät hiukset on kanssa vähän hassun näköset...
  Vastaa viestiin
14.01.10, 18:30   #28 (linkki)
tiikeri
(Vierailija)

lol

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja leikkaa harvoin Näytä viesti
Hiusten kasvatuksessa on pari hyvää nyrkkisääntöä: leikkaa vähemmän kuin hius kasvaa ja hoida fanaattisen tarkasti hyvillä tuotteilla.

Hiusta pitää säästää ja helliä jos haluaa pitkät hiukset. Eli ei kestovärejä, ei föönausta ilman lämpösuojaa, ei saunomista ilman suojaa, pakkasella pipo päähän, hiuslaadun mukaiset hoitotuotteet, sopivat tehohoidot, laadukkaat jätettävät hoitoaineet ja latvahoidot... melko kallista puuhaa, mutta niinhän kaikki harrastukset ovat.

Itse leikkautan latvoista sentin verran pari kertaa vuodessa. Kun on kestävä hiuslaatu ja hieman kerrostettu malli niin latvat eivät ehdi puolessa vuodessa näyttää epäsiisteiltä. Eli vuosittainen hiusten kasvusaldo on minun kasvuvauhdilla 12 cm. Ei paha.

hei ei hiukset laka kasvamasta jos värjää ne... minulla itelläni on meinaan pitkät hiukset vaikka ne ovat kärsineet paljon. ELI ei tarvitse olla värjäämättä hiuksia tai föönaamatta...
  Vastaa viestiin
21.02.10, 21:03   #29 (linkki)
moi
(Vierailija)

SUPER HAIR SHAMPOO

Hei! Olen kuullut Super Hair shampoosta, joka kasvattaa hiuksia nopeammin (6cm / kk). Onkohan tämä huijausta vai totta? Onko kenelläkään kokemusta shampoosta? Itse tahtoisin pitemmät hiukset, mutta hiustenpidennyksiä en halua.

Directstore.fi

Toivoisin kovasti vastauksia!
  Vastaa viestiin
23.02.10, 10:15   #30 (linkki)
tt
(Vierailija)

Ite leikkasin ekan kerran ihan pitkistä lyhyiksi yläaste ikäsenä vissiin 7lk.lla. Ei silloin harmittanu paljoa mutta sitten ku ne kasvoi ja menee luonnonkiharalle niin en tykänny ja niitä saa olla paljon leikkaamassa että ne pysyy hyvässä mallissa. Pikkuhiljaa aloin kasvattaa takas pitkää. No viime marraskuussa kävin pitkät noin vähä yli olkapään mittaset hiukset leikkaamaan puolipitkiksi ja vähä harmitti ku menin mutta hiukset vähä huonossa kunnossa niin sen takia.
Nyt nää on vähä siitä kasvanu ja aijon takas ainakin olkapäälle asti kasvattaa hiukset takas. Toivon että tämän vuoden syksyyn asti hiukset olis siihen asti.
Ja hiuksia aijon enää vaan värjätä kevytväreillä kun hellävaraisempia hiuksille..pysyy kyllä paremmassa kunnossa kevytväreillä.
  Vastaa viestiin
09.03.10, 19:39   #31 (linkki)
vierailija
(Vierailija)

Tuo Super Hair kuulostaa aika hyvältä, toimiikohan... Itse leikkautin hiuksiani ihan liikaa, ja nyt tahtoisin pidemmät. Onko kelläkään hyviä konsteja, aineita tms?
  Vastaa viestiin
09.03.10, 20:17   #32 (linkki)
joskus pitkät hiukset?
(Vierailija)

Hiusten kasvattaminen vaatii kärsivällisyyttä ja jonkin aikaa pitää sietää sitä, että hiukset eivät välttämättä näytä/tunnu itsestä hyviltä. Itse aloin kasvattamaan hiuksia viime kesänä (elokuussa viimeksi leikattiin), silloin ihan lyhyet, nyt takaa jo olkapäiden alapuolelle, kun taas sivuhiukset alkavat juuri ja juuri yltää olkapäiden tasalle. Kertaakaan en ole tänä aikana leikkauttanut hiuksia, otsahiuksia olen itse leikannut, koska niitä en kasvata. Hiuksia on ollut pakko pitää kiinni, koska ovat niin epämääräisen pituiset ja osittain kuivat latvat. Olen myös luopunut kaikista värjäyksistä ja latvaosissa on vielä vanhoja värejä/raitoja, muuten oma väri. Viikon päästä on aika varattu kampaajalle ja tarkoituksena on nyt leikkauttaa jokin helposti pidettävä polkkamalli ja taas siitä jatkan kasvattamista. Kasvatusaikana en ole juurikaan laittanut hiuksia, joskus kuivaajan ja harjan avulla pyöristän latvoja. En ole käyttänyt mitään hiustenmuotoilutuotteita enkä hoitoaineita muuten kuin sähköisyydenpoistoon silloin tällöin. Vain pesu shampoolla, ei muuta.

En usko mihinkään ihmeaineisiin ym. poppakonsteihin hiusten kasvattamiseksi, vaatii vain aikaa ja kärsivällisyyttä.
  Vastaa viestiin
29.07.10, 11:24   #33 (linkki)
somebody
(Vierailija)

hiustenkasvatus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja hierontaa Näytä viesti
^Enpä oikein tuohon olueen usko.

Päänahkahieronta kiihdyttää hiusten kasvua tehokkaasti. Mulla kasvu on jopa melkein tuplaantunut aloitettuani päivittäiset päänahkahieronnat. Nyt tukka kasvaa noin kaksi senttiä kuussa, aiemmin reilun sentin. Hieron päänahkaani muutaman minuutin aamulla ja illalla.
----
Mietin vaan, että miten sitä päänahkaa pitäis hieroa? Silleen, että kynnet jyystää päänahkaa (ei mitenkään verisesti) vai että sormenpäät sillee jännästi melkein päänahkaa koskettaen? Ku jos vaan sormen päillä vetelee, nii ei pääse päänahkaan asti :( MÄ HALUUN PITKÄT HIUKSET ! hoitotuotteita o miljoonittai, mut ko on karkee hius muutenki nii vähä ongelmallista pitää kunnossa. Kuitenki haluan näistä pitkät, koska kaikki kehuu että näist tulis hyvännäköset jos niist tulee pitkät, koska ne o paksut ja tällein.

Että näitä hiustenhoito juttuja otetaa vastaan ja jos vähemmän kalliilla saisi niitä hommattua :)) jotain kotikonstejaki olis kiva saada, siis jos sellasia löytyy ym. vinkkejä! ^)
  Vastaa viestiin
29.07.10, 12:26   #34 (linkki)
Oletteko
(Vierailija)

aivan hönttejä, hiusten kasvatusko vaatii kärsivällisyyttä? Minä haluaisin, että hiusten kasvu loppuisi johonkin sopivaan pituuteen. Pitkistä hiuksista ei ole muuta kuin haittaa.
Hiukset kasvavat aivan itsekseen, ilman mitään erityistoimenpiteitä.
Jos se ei teille riitä, menkää hoitoon hoidattamaan korvienvälejänne, koska todellinen vika on ilmeisesti siellä.
  Vastaa viestiin
01.06.11, 02:02   #35 (linkki)
hei!
(Vierailija)

Kampaajana voin sanoa, että jos päivittäin pitää hiukset ponnarilla, sitä enemmän niitä kaksoi haarasiakin tulee. Itse leikkaan jotakuinkin kerran 3 kuukaudessa ja hyvinhän nämä kasvavat. Parhaat shamppoot ja hoitotuotteet on yleensä kampaamotuotteita. Halppiskaupoissa luvataan liikaa shamppoilta vaikka ne on kaikki samanlaisia eikä kuitenkaan pidä hiusta niin hyvässä kunnossa, kuin toivoisi. Suojaus on tärkein kesällä, esimerkiksi kun ottaa aurinkoa niin laittaa vaikka huivin hiuksia suojaamaan, silloin ne ei pääse kuivumaan ja hiuksillekkin löytyy suojakertoimia sisältäviä shamppoita kun vaan jaksaa etsiä. Saunaankin mennessä voi laittaa vaikka pyyhkeen hiuksien suojaksi. Lämpösuojat on paras kun kihartaa, kuivaa tai suoristaa tukkaa, kunnon suoja vaan hiuksiin ja harjaa sen joka kohtaan, suoristimenkaan ei tarvitse aina olla ihan täydellä lämmöllä vaan pienikin lämpö riittää suoristamaan hiukset, sama kuivaajassa jne. Hiusten leikkaaminenkaan ei auta kasvuun, vaan tarkotus on juuri se että saadaan huonot latvat pois ja hius näyttää terveeltä. Jos on esimerkiksi joku tietty väri mistä tykkää hiuksissa esim. tummanruskea, ja haluaa kasvattaa hiuksia, kannattaa silloin juuri värjäillä niillä kevytväreillä, missä ei hapeteta hiusta juuri laisinkaan. Pään hierominen iltaisin parikin minuuttia saattaa auttaa hiuksen kasvuun, koska se edistää päänverenkiertoa ja samalla edistää hiuksen kehittymistä ja kasvamista.
  Vastaa viestiin
02.06.11, 21:44   #36 (linkki)
Minävaan
(Vierailija)

Miksi ostaa kalliita hoitoaineita kun voi miksata sellaset kotona?

Jos sinulla on hauraat hiukset täs olis vinkki:

Sekoita : Puolikas avokaado, kananmunan keltuainen ja 1 lusikallinen oliiviölyä.
Jätä sitten tää seos hiuksii noin. 30 min, mutta voi jättää pitempääkin aikaa ja se kannattaa. Silloin hiukset pääsee nimittäi imee kunnolla sen kaiken kosteuden.
Levitä sitten seos hiuksiin mutta keskity eniten latvoihin. Lopun voit sit levittää muuallekkin.
Huuhtele pois lämpimällä vedellä ja levitä hiuksiin shampoota. Kun shampoo on saatu päästä pois niin huuhtele hiukset noin 30 sec kylmällä vedellä.

Tän kaiken jälkeen hiuksien pitäis tuntuu vahvoilta, kiiltää ja latvatki näyttää hyviltä. :--)
  Vastaa viestiin
23.06.11, 15:17   #37 (linkki)
Huolestunut
(Vierailija)

Yhden tutun 12v ala-asteelainen tyttö joka menee kuudennelle, se blondaa hiuksiaan.. itse en antaisi tyttäreni värjätä ala-aste ikäisenä! hiustenkasvukin hidastuu.. siis sillä tytöllä.
  Vastaa viestiin
16.09.11, 09:52   #38 (linkki)
Niiskuneito
(Vierailija)

Pitkät hiukset

Jos kasvattaa hiuksia ja haluaa niistä oikeasti pitkät niin kannattaa unohtaa ihan kokonaan tuo leikkaaminen. Tasoittamassa tottakai kannattaa käydä, mutta ei sitäkään niin usein. Pidä latvat hyvässä kunnossa niin ei tarvitse olla koko ajan tasoittamassa.
Kun on koko ajan leikkaamassa/tasoittamassa, ei sitten sitä tulostakaan hiusten kasvatuksesta tulee ollenkaan kun aina lähtee ne vähätkin sentit pois mitä on saanut lisää.
Minullekin aina tolkutettiin tätä että pitää käydä kampaajalla leikkauttamassa kun sitten kasvaa muka hiukset nopeammin. Pah! Minun hiukseni ei ainakaan muuksi muuttunut kuin lyhentyi vaan, viimein oli sellainen että juuri ja juuri sain pompulalle. Ja sitten äitini keksi että minulle sopii sellainen polkka malli... Juuh, siinä oli hienoa sitten olla kun inhosin lyhyitä hiuksia yli kaiken ja minulla oli kuitenkin joskus ollut hiukset joihin olin ihan tyytyväinen, kunnes sitten perhe alkoi intoilemaan tämän tasotuksen kanssa. Noh, siitä sitten kasvatin alaselkään asti ja eiköstä vaan taas sitten (tällä kertaa perhetuttu) innostunut "tasoittamaan" eli 2/3 osa hiuksista lähti pois. Ja taas oltiin samassa tilanteessa kuin aikaisemmin.
Sitten taas muutaman vuodene kasvatin näitä, puoleen selkään asti suunnilleen ja sitten tuli valmistujaiset ja poikakaverin sisko päätti sitten taas kerran vain "tasoittaa" näitä vähän. Noh... reilusti yli puolet lähti taas. Vaihteeksi. -.- Seuraavaksi tein selväksi että se joka seuraavalla kerralla koskee mun hiuksiin saa turpaansa.
Eikä ole sen jälkeen koskenut. : D Nykyään saan jo hiukset tungettua hupparin taskuun ja kasvatus jatkuu. ^^ Hyvä kuntoisina on pysynyt eikä ole edes tarvinnut rampata "tasottamassa" ainakaan vuoteen. ^^
  Vastaa viestiin
29.10.11, 12:08   #39 (linkki)
joku random
(Vierailija)

hiukset pitkiksi

Hei,

Auttaako hierominen ihan oikeasti hiustenkasvuun, mulla ylettää hiukset nyt olkapäihin ja haluaisin todella pitkät ja olen kasvattanut n. 3kk. :D
  Vastaa viestiin
11.02.12, 10:00   #40 (linkki)
samaa vikaa
(Vierailija)

Hiusten kasvatus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja ... Näytä viesti
Kun kasvattaa pitkiä hiuksia, kuinka usein niitä pitäisi leikata?

-> Tämähän on jo pikkusen vanha ketju, mutta en voi olla vastaamatta. :D Ite oon huomannu kasvattamisessa aina sen, että jos annan jollekin, kenelle tahansa, kampaajalle, kaverille yms. sakset käteen ja sanon että olen KASVATTAMASSA että elä leikkaa muuta kuin sen 1-2 CM. Tukka lyhenee silti joka kerta vähintään sen 10 cm. Näin on käynyt JOKA KERTA. En ymmärrä onko kommunikointitaidoissani jotain vikaa, puhunko liian hiljaa vai eikö muut vain osaa mitata.
Olenkin siis päättänyt itse leikellä hiukseni jos siltä tuntuu. Ei se niin vaikeata ole ja ainakin hiuksista lähtee tällä kertaa tosiaankin vain sen verran mitä pitääkin. Yleensä kerran viikossa etsin selvät kaksihaaraiset ja aikanikuluksi niitä tulee leikkailtua pois. Näin hiukset pysyvät paremmassa kunnossa eikä tarvitse senttitolkulla leikata. Etsin siis kaksihaaraiset yksitellen. Tasoittaminen olisi nopeampaa ja yksinkertaisempaa, mutta siinä lähtee niin paljon useasti sitä hyvää hiusta mukana.
Otan myös päivittäin 1 tabletin monivitamiinitabletteja, sekä sinkkitabletteja + 3 tablettia biotiinitabletteja. Eivät ole kalliita! Apteekista saa riittoisia purkkeja hyvin halpaan hintaan.
Lisäksi teen hiusnaamion kerran viikossa näille hiuksille, oliiviöljy on ehdottomasti paras.
Käyn joka toinen päivä suihkussa, värjään kyllä hiuksia, mutta koska minulla on mustat hiukset niin ei tarvitse niin usein pelleillä sen värin kanssa ja pelkkä juurikasvun värjäys normaalisti riittää.
En käytä mitään lakkoja tai mitään muitakaan tököttejä. Käytän loreal elvitalin shampoota ja hoitoainetta (hoitoainetta vain pituuksille). Enkä käytä suoristusrautoja enkä mitään muutakaan sellaisia.
Hiuksen kasvusta en tiedä, mutta ainakin pysyy tukka paremmassa kunnossa eikä tarvitse olla kokoajan saksimassa.
Hiukset kasvaa kun antaa kasvaa. 8)
  Vastaa viestiin
Kirjoita viesti

Tagit
Tyhjä

>Työkalut Hae ketjusta
>
Hae ketjusta:

Laajennettu haku