| |  | |
24.04.06, 12:02
|
#1 (linkki)
| | (Vierailija) | Pigmenttilaikut...
Kasvoihin tulee auringosta pigmenttiläiskiä. Ne ovat jo nyt havaittavavissa jos tarkoin katsoo, näkyy siis tumemmpia alueita, mutta kesällä tietty auringossa villiintyvät.
Onko toimivaa enneltaehkäisyä/hoitoa niihin????? Onko joku käynyt esim. kosmetologilla jossain pigmenttien vaalennuksessa tai onko jokin toimiva aine, jolla ne saa hajotettua?
Tiedän siis että tietysti korkea suojakertoimista rasvaa tulis laittaa ja välttää aurinko jne. Mut onko kokemusta millä ne sais vek??
| |
| | |
24.04.06, 14:37
|
#2 (linkki)
| | (Vierailija) | Re: Pigmenttilaikut...
Minä kun jätin e-pillerit pois niin katosivat laikutkin. Niitä oli otsassa lähellä hiusrajaa. Maksaahan ne aineet rasittivat ja käytin niitä lähes 5v
| |
| | |
24.04.06, 15:21
|
#3 (linkki)
Televisiossahan mainostetaan muistaakseni Arputin-nimistä ainetta, jota saa apteekista.
| |
| | |
24.04.06, 16:06
|
#4 (linkki)
En ole E-pillereitä syöny kymmeneen vuoteen. Niin, oisko kellään kokemuskia Arbutinista? Olen jotain rasvoja kokeillu, eikä ole auttanu. Arbutin on aika kallista, ei tekis mieli heittää rahoja kankkulan kaivoon......
| |
| | |
25.04.06, 09:25
|
#5 (linkki)
Ostin viime kesänä purkin jotain muistaakseni nimeltään Fade away, ei mitään tehoa.
Arbutin on niin törkeän hintaista ,etten ole raaskinut. Monet ovat sanoneet ettei siitäkään ole mitään hyötyä. Jos sen sanottaisiin tehoavan, voisin siihen uhratakin.
Itse olen havainnut parhaaksi käyttää meikkivoidetta. Ei siitä tarvitse naamaria tehdä, mutta kevyt meikkivoidekin tasoittaa ihon väriä ihan riittävästi.
| |
| | |
27.04.06, 12:01
|
#6 (linkki)
Minulla tulee vain yhteen kohtaan läiskä jonka peitän laastarin palalla alkukesästä aurinkoa ottaessa. Kun muu iho ruskettuu niin eipä enää erota.
| |
| | |
28.04.06, 14:55
|
#7 (linkki)
Tästäkin aiheesta on aikaisemmin keskusteltu useita kertoja. Kannattaa etsiä haulla.
Arbutin ei läiskiin tehoa ei tosin mikään muukaan. Olen itse kaikki kokeillut.
Olen käynyt ihotautilääkärillä hoidattamassa couperosaa laserilla. Pigmenttiläiskiä yritettiin myös varovasti laseroida, mutta lääkäri sanoi, että laser ei oikein tehoa niihin ja laser saattaa vain lisätä niitä. Eikä laser oikein tehonnutkaan.
Hän sanoi, että joku (suolaliuos hionta laser?) yhdistelmä voisi auttaa, mutta jo itse laserointi saattuu niin paljon, että ajattelin odottaa vaihdevuosiin: silloin nämä pigmenttiläiskät katoavat viimeistään. Silloin kun ei estrogeeniä enää erity.
| |
| | |
01.05.06, 12:55
|
#8 (linkki)
Minun riesanani ovat myös olleet pigmenttiläiskät siitä lähtien, kun odotin toista lastani kesällä-92. Iästä ne eivät minun johdallani voi johtua,sillä olin silloin 24v. Ajattelinkin,että ne ovat vain raskauden aikainen hormonaalinen ilmiö, mutta ei, siitä lähtien samat läiskät ovat palanneet ilokseni joka kesä. Olen kokeillut arbutinia ja kaikkea muuta mahdollista, mutta olen päässyt eroon vai rahoistani! Nyt kun pari vuotta sitten vaihdoin vähähormonisempaan pillerimerkkiin( femilar), läiskät ovat vaalentuneet, mutta eivät hävinneet. Kosmetologin hoidot ovat niin kalliita, että niitä ei ole ollut varaa kokeilla ja toisaalta olen oppinut hyväksymään läiskät osaksi persoonallisuuttani, onhan ne melko helppo meikata piiloon. olen kuullut, että Helen Rubinstainin intense fill-voide auttaisi, ehkä kokeilen vielä sitä ja sitten luovutan. Elämässä on kuitenkin niin paljon pahempia asioita kuin pigmenttiläiskät...
| |
| | |
01.05.06, 22:17
|
#9 (linkki)
Jos niitä on tullakseen niin niitä tulee n. 20 vuoden jälkeen. Ainoa millä saan pysymään ne poissa on, että laitan niihin kohtiin joka hemmetin aamu 30 suojakerrointa jopa työmatkallekkin koska lyhyilläkin matkoilla saa aurinkoa.
Arbutin on ihan huuhaata. Ei auttanut yhtikäs mitään. Samoin kaikki muutkin. Olen kokeillut vaikka mitä. Laserhionta varmaan auttaa mutta suojakerroin on tällä hetkellä mulle auttanut. Laitettava jo aikaseen keväällä koska ne vaan tummenee kesää kohti jos aurinko paistaa.
| |
| | |
04.05.06, 23:07
|
#10 (linkki)
http://www.pulanna.fi/NewFiles/gingseng.html
Onko kukaan käyttänyt?
| |
| | |
18.04.09, 13:21
|
#11 (linkki)
| | (Vierailija) |
^up.. Aivan uskomattoman ärsyttävä riesa nuo pigmenttiläiskät. USAssa niiden vaalentamiseen on jotain todella kovia aineita mutta sellaisia ei kaiketi Suomesta saa. Olisin miltein valmis kokeilemaan, kun vaihtoehtona on suunnilleen pukeutua mehiläishoitajan asuun kesäksi.
| |
| | |
18.04.09, 14:57
|
#12 (linkki)
| | (Vierailija) |
Mikään voide ei tehoa läiskiin, kokeilin ne ihan kaikki, jopa indoneesien ja malesialaisten vaalentavat myrkyt.
Läiskät lähtivät valoimpulssihoidolla. Kuusi kertaa koko kasvoihin täysteholla. Sen jälkeen ovat pysyneet poissa jo 3 vuotta, kun käytän aina ulosmennessäni vähintään suojakerrointa 25.
| |
| | |
19.04.09, 16:57
|
#13 (linkki)
| | (Vierailija) | sensuellin puolelta
Hei
sensuellin puolelta löytyy vastaus, eli lääkäri voi kirjoittaa sellaista voidetta, jolla läikät katoavat (sisältää mm. hydrokinonia), toimii oikeesti.
| |
| | |
22.04.09, 06:57
|
#14 (linkki)
| | (Vierailija) |
Minullakikn joskus noin 10 v sitten tuli pahoja maksaläiskiä kasvoihin. Lääkärin reseptivoiteella ne poistuivat. Hormonaalinen syy kuulemma niihin on olemassa. Siis suosittelen ihotautilääkärillä käyntiä.
| |
| | | | |