| |  | | |
27.06.06, 22:15
|
#1 (linkki)
|
Rekisteröitynyt: 06/2006
| Pieniä näppyjä käsivarsissa
Minulla on ollut jo vuosia ongelmia käsivarsien ihon kanssa. Eli olkapäästä kyynerpäähän käden ulkosyrjällä iho on paikoitellen karhea, täynnä pieniä ihonvärisiä tai vähän punertavia näppyjä. Nämä ovat pahimmillaan talviaikaan ja iho tasoittuu yleensä kesällä pikkuhiljaa. Samanlaista näppylää näkyy usealla vastaantulijalla, kun on nyt siirrytty toppikauteen. Vastaavaa näppyä ei ole itselläni muualla.
Ilmeisesti nämä näpyt johtuvat ihon kuivuudesta? Kuorin ihoa säännöllisesti ja pyrin rasvaamaan vähintään joka toinen päivä. Kokonaan en ole saanut niitä pois kuin kaukomatkoilla, missä pari viikkoa olen tosi kosteassa ilmastossa.
Mitä tehdä? Kärsiikö joku muu samasta ongelmasta ja on saanut jostain avun? Hyvä kosteusvoide vai joku vitamiini tms?
Jään mielenkiinnolla odottamaan, josko saisin vinkkejä ja käsivarret kuntoon vielä loppukesäksi.
| |
| | |
28.06.06, 00:02
|
#2 (linkki)
| | (Vierailija) | Re: Pieniä näppyjä käsivarsissa
Mulla on sama onngelma ja jos joku on keksinyt toimivan keinon saada ne pois niin kuulisin mielelläni. Itselläni on ollut käytössä samat hoidot rasvaus ja kuorinta, mitkä auttaa mutta eivät poista kaikkia.
| |
| | |
28.06.06, 00:37
|
#3 (linkki)
|
| Re: Pieniä näppyjä käsivarsissa
Helpottavaa Jessie kuulla, että joku muukin painii saman ongelman kanssa! Vuosia sitten kävin ihotautilääkärillä muissa asioissa ja kysyin tästä käsivarsiongelmasta. Hänen neuvonsa olivat myös kuorinta ja rasvaus. Samoin on todennut kosmetologini.
Luotankin nyt teihin Elleihin enemmän kuin ammattilaisiin ;-), joten pistäkäähän vinkkejä tulemaan!
| |
| | |
28.06.06, 13:33
|
#4 (linkki)
Katsokaapas Keratosis Pilaris nimellä googlesta. Minulla on ainakin noita näppyjä juuri käsivarsissa. Hain apteekista Calmuria (muistaakseni sen nimistä) rasvaa. Laitoin sitä 2 kertaa päivässä aamuin ja illoin. Ei hävinnyt kokonaan mutta ainakin auttoi vähän.
| |
| | |
28.06.06, 17:31
|
#5 (linkki)
Saako tuota rasvaa ilman reseptiä? Ei mun kädet kyllä ihan noin pahoilta näytä kun noissa kuvissa kun googletin. Mutta aina voin kokeilla rasvaa jolla ne sais pois. Minkä hintasta toi rasva on?
| |
| | |
29.06.06, 08:14
|
#6 (linkki)
Mullakaan noi näpyt ei näy nyt kesärusketuksen takia paljoakaan mutta iho tuntuu vähän karheelta kun kokeilee. Talvella ne näkyy vähän paremmin. Rasvaa saa ilman reseptiä ja oisko jotain 7-8 euroa. Eli ei paha hinta jos rasva ei vaikutakaan. Mulle se antoi kyllä vähän apua ei ole niin kirjavat käsivarret enään. Rasva muuten säilytetään jääkaapissa.
| |
| | |
29.06.06, 18:27
|
#7 (linkki)
Sama ongelma täälläkin. Nyt on kokeilussa Aloe Vera geeli. Muutaman päivän käyttäny ja vaikuttais siltä että ainakin on punoitus häippässy suurimmaks osaks.
| |
| | |
29.06.06, 21:01
|
#8 (linkki)
Mistä saa aloe vera geeliä? Ja minkä nimistä?
| |
| | |
02.07.06, 18:52
|
#9 (linkki)
|
Kiitos Anet "diagnoosista"! Kävin kanssa googlettamassa ja juuri tuo Keratosis Pilaris taitaa minunkin käsivarsistani löytyä. Ihme juttu, ettei ihotautilääkäri osannut sanoa silloin vuosia sitten minulle mistä on kyse, vaikka oireet ovat täysin selvät.
Olin kylpylässä lomalla ja yhtenä hoitona otin kokovartalokuorintahoidon. Kosmetologi ei myöskään tuota nimikettä tiennyt, mutta kuivan ihon ongelmaksi käsivarteni totesi. On kuulemma todella yleistä ja usealla asiakkaalla erityisesti talviaikaan. Ehdotti ihon kuivaharjausta, kuorintaa ja tehokasta kosteutusta. Koska ihon kuivaharjaus on viime vuosina jäänyt vähemmälle, otan senkin ohjelmaan. Lisäksi Anetin ehdottama voide on haettava testaukseen. Kiitos siitäkin vinkistä!
Jatketaan keskustelua, jos jollekin tulee vielä joku ajatus mieleen! | |
| | |
03.07.06, 08:03
|
#10 (linkki)
Sain sitä äitini kautta joka sai sitä kaverinsa kautta joka tuntee Forever Living jälleenmyyjän eli mikä se virallinen titteli nyt sitte oli... mut netistä löytyy www.foreverliving.com ja sivuilla kun seikkailee niin löytää suomenkielisenkin version. Mut ihan semmosta lääkealoeveraa. Antaa muuten kyytiä finneille ja niiden arville/tummille läiskille.Ja saa myös mustapäät nousemaan pintaan. Nenään laitoin parina iltana ja kahden päivän päästä alkoi työntää epäpuhtauksia ulos oikein urakalla. Ottaen huomioon että mulla mustäpäiden ulos saaminen on todella vaikeaa. Ja parantaa kenkien tekemät hiertymät ja rakot nopeasti. K
Kannattaa varmaan kysyä apteekista ja luonteistuotekaupoista.
| |
| | |
04.07.06, 08:33
|
#11 (linkki)
Rose74: Mulla oli sama juttu. Vuosia ihmettelin mitä ne näpyt on. Siskollani on kanssa niitä. Molemmat kävimme kahteen otteeseen ihotautilääkärillä eikä mitään tietoa. Kysyin tavalliseltakin lääkäriltä - eikä tietoa. Kerran lähdin hakuammunnalla etsiin itse netistä ja johan löytyi vastaus. Voisin myös kokeilla tiitun ehdotusta ja katsoa mitä se tekee, hävittäisikö mokomat näppylät kokonaan. Hyvää kesää
| |
| | |
04.07.06, 11:20
|
#12 (linkki)
|
Rekisteröitynyt: 07/2006
Tulipa tässä mieleen ( olen muuten ex-tiitu) että kosmetologi/lymfahoitaja jolla kävin kertoi näpyistä. Niitä voi hoitaa lymfahoidolla. Ja hän on hoitanutkin. Eli ongelma liittyy aineenvaihduntaan ja lymfanestekiertoon. Jotka liittyy toisiinsa. Kas kun en aikaisemmin muistanu.
| |
| | |
15.07.06, 12:19
|
#13 (linkki)
Minulla on sama ongelma käsivarsissa ja on mielestäni tullut esiin paremmin vasta synnytysten jälkeen. En tiedä onko sillä yhteyttä. Olen myöskin kysynyt apua lääkäriltä, mutta eipä ole tullut muuta ohjetta kuin kuorinta & rasvaus. Iljettävä ongelma, mutta onhan siihen jo itse osittain tottunut... muut ihmettelevät. Ei kun lisää kuorintaa ja rasvausta!
| |
| | |
24.07.06, 17:03
|
#14 (linkki)
Minä en ole koskaan huomannut muilla tätä ongelmaa. Oikeastaan helpottavaa kuulla, etten olekaan ainoa. Itselläni näppyjä oli aikaisemmin vain toisessa olkavarressa mutta vuosien myötä niitä tuli toiseenkin. Onko kukaan kokeillut täällä mainittuja voiteita? Onko esimerkiksi siitä apteekin voiteesta ollut apua? Jos se auttaisi edes punotukseen...
| |
| | |
25.07.06, 09:48
|
#15 (linkki)
Mulla taitaa olla myös tuota näppyläongelmaa. Olen myös ristinyt ne kuivanäppylöiksi. Nyt kun rasvaan päivittäin kesät talvet, olen saanut näppylät melkein pois. Talvella tietysti ne tulevat esille herkästi kun on kylmät ilmat, mutta päivittäinen rasvaaminen helpottaa.
| |
| | |
26.07.06, 07:05
|
#16 (linkki)
Kuiva iho syynä joten kuivaharjaus sekä säännöllinen kosteutus avuksi. Itse löysin kesällä tarjouksesta Herbamedicus Aloe Vera Balsamia (hinta alle 3€) ja se tuntuu sopivan iholleni erinomaisesti. Käsivarsien nypyt ovat poissa ja sääret pehmet kuin pikkulapsella ;) Suosittelen!
| |
| | |
26.07.06, 13:33
|
#17 (linkki)
|
AV: Mistä hankit tuota Herbmedicuksen balsamia? Voisin kokeilla sitäkin.
Miina: Nyt olen muutaman päivän rasvannut sillä Calmurilla ja kyllähän se tosi kosteuttavalta tuntuu, mutta ei tietenkään vielä ole saanut mitään suurempaa aikaan (on näpyt tosin jo hiukan tasoittuneet verrattuna siihen, että rasvasin normaalivoiteilla). Rasvan ohjeissa lukee, että pitäisi vähintään kaksi kertaa päivässä rasvata eli sillä ajatuksella jatkan kovasti nyt seuraavat viikot ennen kaverin häitä ja käsivarret paljastavaa mekkoa ;-).
Tosi hienoa, että saatiin tällaista keskustelua aikaiseksi! Olen jo parille tutulle, jotka kärsivät samasta vaivasta, maininnut "diagnoosista" ja voiteista. Myös kosmetologini oli tosi tyytyväinen selitykseeni, sillä hänelläkin on kuulemma useita asiakkaita, jotka ovat ottaneet ko. näpyt käsivarsissa puheeksi.
| |
| | |
27.07.06, 09:44
|
#18 (linkki)
...niin proosallisesta paikasta kuin Vapaavalinta ;)
Ja toinen purkki on jo odottamassa kaapissa, varoiksi valmiina kun tämä ihmepurkki joskus tyhjenee. Todella ihana tuote!
| |
| | |
14.09.06, 22:52
|
#19 (linkki)
Kokeilkaa Forever Living Productin Aloe Vera Gel -juomaa. Hoitaa kehoa niin sisältä kuin ulkoa päin. Muutaman víikon käytön jälkeen lapseni näppyläinen iho parani ja juomaa jatketaan edelleen sen hyvien ominaisuuksien vuoksi.
| |
| | |
15.09.06, 12:51
|
#20 (linkki)
Sama ongelma täällä eli käsivarsissa pieniä näppyjä. Näytin niitä ihotautilääkärille ja hän antoi tuon saman nimen eli Keratosis Pilaris. Lääkärin mukaan jotkin rasvat saattavat auttaa jonkin aikaa, mutta pysyvää apua ei sa mistään. Ongelma ei johdu kuivasta ihosta yms. vaan noita näppyjä vaan tulee joillekin ja joillekin ei... Eli parasta vaan kestää ongelma. Itselläni kyllä aurinko auttaa jonin verran ongelmaan, rasvaaminen ei.
| |
| | |
15.09.06, 16:31
|
#21 (linkki)
Mulla lähti pois lähes kaikki näpyt tänä kesänä käsivarsista, ekaa kertaa elämässä. Aurinko on siis ainoo mikä mulla auttaa. Ilo on kuitenkin tosi lyhyt, koska jo nyt niitä näppyjä on ehtiny tulee useita takasin ja eiköhän se vielä pahene pakkasten taas alettua.
| |
| | |
15.09.06, 16:34
|
#22 (linkki)
Mullakin on ollut talvisin noita kuivia käsivarsien näppyjä jo ainakin vuosikymmenen. (olen yli 30v). En edes ajatellut niiden olevan mikään ongelma. Se iho vain nyt on sellainen kuiva ja kai ne näpyt kuuluu osana siihen kuivuuteen.
| |
| | |
17.09.06, 10:02
|
#23 (linkki)
Hei!
Mulla on kans noita ikäviä näppyjä varsinkin vasemmassa käsivarressa, vähän selässä.Olen laittanut sen nimistä luontaistuotetta kuin Tea Tree pari kertaa päivässä.Haisee kamalalle, mutta oon huomannu että auttaa jonkun verran.Kuivattaa ainaskin ja vähentää näppyjä.Sitten laitan rasvaa, bepanthenia.
Mulla ainakin liittyy jollain tavalla nuo näpyt hormonitoimintaan..Lopetin pillerit viime keväänä, näpyt ilmesty.Aloitin kesällä uudestaan syömään pillereitä, mutta hormonitoiminta vissiin niin sekasin, että eipä ne näpyt hävinneekkään ja kaikkia keinoja oon kokeillu.Nyt siis kokeilussa tea tree ja rasvaus.
| |
| | |
18.09.06, 17:57
|
#24 (linkki)
mullakin oli näppylöitä käsivarsissa ja rinnassa, mutta vaihdoin pyykinpesujauheen niin kaikki katosivat suosittelen kokeilemaan..
| |
| | |
21.09.06, 17:43
|
#25 (linkki)
Kuulun myös näppykätisten sankkaan joukkoon. Omalta kohdaltani voin sanoa, että se lienee perinnöllistä. Äidilläni kuulemma oli näppyjä teini-ikäiseksi asti, ja hänen isällään oli näppyjä käsivarsissa koko elämänsä. Minä olen oman teini-ikäni ylittänyt jo kymmenen vuotta sitten, joten taidanpa kuulua siihen kategoriaan, jolla näpyt koristavat käsivartta koko elämän. Onneksi kesäaurinko auttaa. Solariumia en ole toistaiseksi kokeillut, mutta sekin ehkä voisi auttaa.
| |
| | | | |