Plazan keskustelut etusivu
» Rekisteröidy käyttäjäksi
» Unohditko tunnuksesi?
Mene takaisin   Plazan keskustelut – Plaza > Ellit > Muoti ja kauneus > Kropan kohentajat
Plazan keskustelualusta on uudistunut - katso ohjeet

Kirjoita viesti

Työkalut Hae ketjusta
04.07.06, 20:37   #1 (linkki)

Rekisteröitynyt: 06/2006
rauta mustapäiden poistoon

hei!!!
onko mustapäiden tai muiden sellaisten hoitoon olemassa jotakin rautaa?
sain sivellin paketin mukana metallisen pitkävartisen puikon,jossa toinen pää on pieni ja litteä.mikä se on ja miten sitä käytetään?vastauksia pian ja kiitos kaikille=)
tyhmyyttä kai...
  Vastaa viestiin

04.07.06, 20:44   #2 (linkki)
cherry
(Vierailija)

Re: rauta mustapäiden poistoon

Joo, on olemassa. Itse en ole uskaltanut kokeilla, koska olen useammaltakin ihmiseltä kuullut, että sillä voi saada aika pahaakin jälkeä aikaan... Yks kaveri oli ollut kosmetologilla ja se oli käyttänyt sitä rautaa, jonka seurauksena kaverilla oli monta päivää poskipäät mustelmilla (luulis kyllä että kosmetologi osais käyttää sitä oikein....). Samoin Body Shopin myyjä varoitteli siitä.
  Vastaa viestiin
04.07.06, 21:47   #3 (linkki)
pandakatti
(Vierailija)

tiedätkö sitten,että onko kyseinen kuvailemani rauta samanlainen mitä kosmetologi käyttää?kiitos vastauksesta.
  Vastaa viestiin
05.07.06, 22:50   #4 (linkki)
rita
(Vierailija)

mulla on kokemusta sekä kotona että kosmetologilla. kosmen omassa on pieni kuppi johon tali kerääntyy, omassani jonka ostin bodyshopista (5€) on isompi ja pienempi "lenkki" molemmissa päissä. täytyy ottaa iho sormenpäiden väliin ja sen jlkeen se lenkki eli reikä sen mustapään päälle, jolloin reunat painaa töhnän ulos. helpompi tehdä kaverin naamaan kun oman naaman kanssa on käsien asento vähän eri kulmassa. toimiva kapine. ja iho pitää kohottaa siksi ettei jää ihoon jälkiä.
  Vastaa viestiin
06.07.06, 14:34   #5 (linkki)
blackhead
(Vierailija)

Iho pitää ensin "lämmittää" höyryttämällä, joko kuuman veden yllä tai saunassa, tai lämpimillä pyyhkeillä. Helposti lähtevät voit irrottaa varovasti raudalla, mutta turha räpeltää niitä, jotka eivät suosiolla lähde. Voithan pyytää jotakuta auttamaan hoidossa. Desinfioi käsitellyt kohdat desinfiointiaineella tai alkoholipitoisella kasvovedellä. Tee illalla, ettei tarvi naama kirjavana minnekään lähteä...
  Vastaa viestiin
06.07.06, 19:25   #6 (linkki)
pandakatti
(Vierailija)

kiitos paljon.mutta tietääköhän kukaan mikä kuvailemani rauta sitten on?
  Vastaa viestiin
06.07.06, 20:31   #7 (linkki)
eltsu
(Vierailija)

Ei sitä rautaa kyllä niin käytetä, että se reikä sen mustapään päälle laitettais..vaan ihan sillä reunalla varovasti puristetaan mustapään vierestä..
Kyllä toi kuvaus vois sopia ihan komedorautaankin, koska ei niissä kaikissa ole sitä reikää...
Mutta jos se on siveltimien mukana niin olisko vaan spaatteli erilaisten meikkivoiteiden ym. sekoittamista/purkista ottamista varten?
  Vastaa viestiin
07.07.06, 12:09   #8 (linkki)

Rekisteröitynyt: 07/2006

Mulla on mustapäitä varten Body Shopin rauta. Ihon täytyy olla todella pehmeä ennen kuin mitään voi tehdä ja silloinkin oltava varovainen. Kyllä se toimii niinkin että painaa reiän todella varovasti mustapään päälle ja mustapää pullahtaa reiästä. Yleensä painelen reiän reunalla hyvin kevyesti. Jos ei lähde annan olla ettei iho hajoa. Tai tule veripurkaumia.

Mutta veikkaisin että jos tuo ap:n kuvailema oli sivellinpaketissa niin silloin se voisi paremminkin olla meikkivoidetta varten kuten oli omassa setissäni.
  Vastaa viestiin
07.07.06, 13:14   #9 (linkki)
pandakatti
(Vierailija)

kiitos paljon!se oli tosiaan aika oudon näköinen, jotenen tiennyt että mikä rauta oikein mahtaa olla.mutta iloista kesää kaikille=)
  Vastaa viestiin
12.08.06, 18:34   #10 (linkki)
onneton
(Vierailija)

miten muuten pääsee eroon mustapäistä kun tällä raudalla?
  Vastaa viestiin
12.08.06, 18:34   #11 (linkki)
onneton
(Vierailija)

miten muuten pääsee eroon mustapäistä kun tällä raudalla?
  Vastaa viestiin
14.08.06, 07:19   #12 (linkki)

Rekisteröitynyt: 07/2006

onneton:

Kosmetoligilla. Itse en uskalla alkaa sen enempää niitä härnäämään. Jos raudalla ja turve- tai savinaamiolla ei lähde niin sitten menen kasvohoitoon. Eipähän jää arpia. Jos mustapäitä ehtii kerääntyä paljon ei yksi tai kaksikaan kertaa saata riittää. Ja kotihoito on aika tärkeää.
  Vastaa viestiin
04.10.06, 12:03   #13 (linkki)
nanna
(Vierailija)

Kuinka usein tulisi käydä kosmetologilla?
Minulla on paljon mustapäitä ja alkaa olla aika toivotonta. Haluaisin niistä eroon.. Tai edes vähemmän niitä.
  Vastaa viestiin
04.10.06, 12:22   #14 (linkki)
Tintti82
(Vierailija)

Kun aikoinani kärsin aknesta juoksin hoidossa joka toinen kuukausi. Nykyisin paljon harvemmin. Muutaman kerran vuodessa. Vaihdon puhdistustuotteita ja nyt mustpäät nousee pintaan pystyyn kuin siilin piikit ja lähtevät helposti naamiolla pois. Ja nykyisin tuolla raudallakin ihan kevyellä painalluksella. Suuri muutos kesän tilanteeseen jolloin tuon edellisen viestin kirjoitin.
  Vastaa viestiin
04.10.06, 13:24   #15 (linkki)
mustapääpää
(Vierailija)

Tintti tintti tintti rakas kulta ihana, kerro heti mitä tuotteita sinä käytät?
  Vastaa viestiin
04.10.06, 14:03   #16 (linkki)
mo
(Vierailija)

Mä ostin paljon puhuttua Bion merkkistä mustapäiden sulatusainetta. En ole sitä vielä kokeillut, mutta olen kuullut että se saattaisi auttaa.
  Vastaa viestiin
04.10.06, 14:27   #17 (linkki)
Tintti82
(Vierailija)

Dr. Hauschkaan vaihdoin. Mikään muu kun ei tuntunut tehoavan. Ei apteekista saatavat tuotteet eikä tavarataloista saati marketeista. Pitkään loin haikeita katseita Hauschkan suuntaan (harkitsin ja harkitsin ja...) kunnes päätin kokeilla. Paras tähän mennessä. Olen aina tapellut mustapäitten kanssa (tuntui että iho imee niitä sisäänpäin) ja oli aika yllätys kun näin niiden nousevan pintaan ilman puristelua.
  Vastaa viestiin
04.10.06, 15:34   #18 (linkki)
mustapääpää
(Vierailija)

Tintti mukava suloinen kultainen kiltti kerro vielä mistä sinä ostit sitä?
Missä sitä myydään?
  Vastaa viestiin
04.10.06, 21:01   #19 (linkki)
ainakin
(Vierailija)

Olen nähnyt Dr.Hauschkan tuotteita luontaistuotekaupoissa.
Mitä Hauschkan tuotetta käytät? Minäkin voisin kokeilla..
  Vastaa viestiin
04.10.06, 22:02   #20 (linkki)
(Vierailija)

Tintti82:lle

Sinä tunnut olevan Dr. Hauschkan innokas kannattaja. :) Millainen iho sinulla on? Ajattelin vaan, että voisi olla hyvin minun ihoni kaltainen. Mulla on nenässä ihan hirveästi mustapäitä, mutta niitä on tosi hankala saada pois. Mitkään myrkyt eivät tehoa, kuorinta ei auta ja puristelusta ei tule muuta kuin kyyneleitä.. Muuten ihoni on aika herkkä ja kuiva. Sinne tänne tulee aika ajoin näppyjä. Jos vaikka tuo sarja olisi kokeilemisen arvoinen...?
  Vastaa viestiin
05.10.06, 07:47   #21 (linkki)
Tintti82
(Vierailija)

Hauschkaa myy ainakin Ikivireä (Kamppi, Aikatalo...), Vital(Forum), Plantara, Sokos (suppea valikoima toistaiseksi).

Käytössä on puhdistusemulsio, puhdistusvoide, kasvovesi spezial, kasvoöljy, kasvohöytiiviste ja savinaamio.

Ihoni on rasvoittuva, pintakuiva, ohut ja herkkä.

Periaatteeseen kuuluu jättää yövoiteet pois. Aluksi minullakin hiukan kiristeli mutta kun sitkeästi annoin ihoni olla niin eipä viikon päästä enää kiristellyt yhtään. Iho sai yön levätä ja tasata talin tuotantoa. Ja tuo öljy tuntuu sopivan itselleni paremmin kuin voiteet. Se on ohut ja sopii loistavasti meikin alle kun pyyhkii ylimääräiset pois. Ei rasvoita. Talveksi ostan kosteusvoiteen tai ruusuvoiteen pakkassuojaksi. Öljy sopii myös silmämeikin poistoon ja kasteuttaa jos tuntuu että silmänympärysiho on kovin kuiva.

Höyrytys ja savinaamio kannattaa tehdä pari kertaa viikossa. Ja tuosta puhdistusvoiteesta. Jos sen ostatte niin älkää hangatko sillä vaikka se vaikuttaakin kuorintavoiteelta. Sitä otetaan kädelle noin 1,5cm pötkö johon lisätään vettä ja painellaan kasvoille. Tulee ihan sellainen tunne kuin olisi pieniä ilmakuplia sormien alla. Sitten huuhdellaan. Ja jos tuntuu että emulsiolla ei lähde meikit pois kun huuhtoo vedellä niin kannaattaa hommata vaikka sideharsoa tms. pehmeä kangas jolla voiteen poistaa. Se tavallaan vähän kuoriikin. Sama juttu voiteen kanssa. Jättää muuten hiukan öljyisen pinnan jos ei käytä harsoa/pyyhettä.

Käykää vielä täällä www.itubiodyn.fi/drhauschka löytyy ohjeet jokaisen tuotteen käytöstä, hoitolat ja jälleenmyyjät.
Netistä voi ostaa www. terveysasema.fi
  Vastaa viestiin
05.10.06, 07:49   #22 (linkki)
Tintti82
(Vierailija)

Se unohtui tuosta että tuotteen tehon alkaa nähdä parin viikon käytön jälkeen. Joillakin se saattaa toimia nopeamminkin. Joten jos ei heti tunnu tapahtuvan mitään niin älkää hermostuko :)
  Vastaa viestiin
16.11.06, 21:54   #23 (linkki)
Sanna
(Vierailija)

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja mustapääpää
Tintti tintti tintti rakas kulta ihana, kerro heti mitä tuotteita sinä käytät?
Jaa, tuo Tintti jo vastasikin. Mullakin on hyviä kokemuksia tuosta Hauschkan kasvoöljystä. Sen lisänä käytän aamuin illoin SebaMedin puhdistuspalaa, en kanssa voitele iltaisin pesun jälkeen ja käytän tätä nykyä mineraalimeikkejä (Everyday Minerals ja LilyLolo) ja mullakin mustapäät ovat vähentyneet selvästi.

Vastaa viestiin
17.11.06, 10:03   #24 (linkki)
Black
(Vierailija)

Mustapäitä voi muuten puristella ihan tavallisilla metallisilla tasapäisillä pinseteilläkin. Ihon pitää tietysti olla puhdas ja lämmitetty, jottei tule arpia tai verenpurkautumia. Itse olen pinsettien avulla poistanut mustapäitä monta vuotta ja kun mustapään reunasta painaa (painetta ei siis tarvitse olla mustapään molemmilla puolilla), niin mustapää ponnahtaa ihohuokosesta kyllä ulos.

Jos mustapäät lähtevät huonosti ihosta pois, silloin voisi olla paikallaan käydä 1-2 kertaa kosmetologilla, joka saa pehmitettyä ihoa sopivasti.

Kannattaa olla tarkka siitä, mitä ihotuotteita käyttää. Jos käyttää liian hoitavia, liian vanhojen ihmisten yövoiteita, iho on yliaktiivinen ja tuottaa näppylöitä.

Jos käyttää meikkipuuteria tai muuta meikkiä, niin en ainakaan itse saa edes kahdella pesukerralla + kasvovedellä kaikkea meikkijäämää ihohuokosista pois. Mulle paras keino on se, että puhdistan ihon käyttämällä puhdistusmaidon lisäksi kasvojen pesusientä. Sillä lailla meikin saa syvemmältä pois. Sen jälkeen olen vielä pessyt toiseenkin kertaan ihon puhdistusmaidolla.

Jos on ongelmaiho, niin suosittelen kyllä kosmetologia. Itse käytän kosmetologilta ostamaani Ella Bachen ihonhoitosarjaa, joka on riittoisa ja vaikka se on aika hintavaa, eipähän ainakaan jää purkkeja lojumaan käyttämättöminä, kun on vain muutama perustuote, joita käyttää. Olen kyllä kokeillut myös Louis Widmerin akneihon hoitotuotteita (turkoosi/valkoisissa purkeissa), jota apteekki myy. Sekin on tehokas.
  Vastaa viestiin
19.11.06, 23:00   #25 (linkki)
haitula
(Vierailija)

entäpä korvat?

Olen turvautunut niukkojen mustapäitteni torjunnassa tähän asti lähinnä puristeluun ja kosteusvoiteeseen, mikä on riittänyt naamalleni vallan mainiosti. Suuri Ongelmani on korviin, korvakäytävän alkupäähän (syvyyksistä en tiedä) ja korvalehden sisäpuolelle siihen käytävän alkun edessä olevaan syvennykseen tulevat mustapäät, joiden puristelu (eli rustorakenteiden vääntely) tuskin koskaan tuottaa tulosta ja on kovin epämiellyttävääkin.
Onko kellään muulla vastaavia ongelmia? Voisiko sellainen mustapäärauta, mustapääpaperi tai kosmetologin (ultraääni)hoito auttaa?
  Vastaa viestiin
Kirjoita viesti

>Työkalut Hae ketjusta
>
Hae ketjusta:

Laajennettu haku