Plazan keskustelut etusivu
» Rekisteröidy käyttäjäksi
» Unohditko tunnuksesi?
Mene takaisin   Plazan keskustelut – Plaza > Ellit > Muoti ja kauneus > Kropan kohentajat
Plazan keskustelualusta on uudistunut - katso ohjeet

Kirjoita viesti

Työkalut Hae ketjusta
10.07.06, 09:58   #1 (linkki)
Hanna
(Vierailija)

Paras vaha säärien karvojen poistoon.

Siinähän se kysymys jo tuli, eli mikä vaha on parasta. Pystyykö käyttää myös bikinirajaan ja kainaloihin?
Mistä löytyy veetiltä vai body shopista?
  Vastaa viestiin

13.07.06, 10:14   #2 (linkki)
karkki
(Vierailija)

Re: Paras vaha säärien karvojen poistoon.

Mä olen ainakin tykännyt käyttää Veetin kuuma vahaa
  Vastaa viestiin
12.08.06, 18:32   #3 (linkki)
minna
(Vierailija)

minäkin haluaisin vahailla, kertokaa paras. muitakin merkkejä ja kokemuksia? olen joskus käyttänyt veetin kylmäliuskoja mutta odottaisin nyt parempaa...
  Vastaa viestiin
12.08.06, 18:32   #4 (linkki)
minna
(Vierailija)

minäkin haluaisin vahailla, kertokaa paras. muitakin merkkejä ja kokemuksia? olen joskus käyttänyt veetin kylmäliuskoja mutta odottaisin nyt parempaa...
  Vastaa viestiin
13.08.06, 11:30   #5 (linkki)
sugar power
(Vierailija)

Ehdoton ykkönen on body shopin kuumavaha! Ainakin sääristä saa tosi hyvin, myös bikini rajasta onnistuu, mut aika hankalaa, melkein poikaystävä tai hyvä kaveri vois auttaa siinä. Kainaloista ei tietääkseni suositella vahaamaan. Ainakaan ite en menis sitä tekemään. Sääristä eikä bikinirajasta ottaessa ei satu, mutta kainolot kyllä epäilyttää. Itse hoidan kainalot ihan höylällä.
  Vastaa viestiin
13.08.06, 17:01   #6 (linkki)
tsippadaa
(Vierailija)

Oisko jotain hyviä vinkkejä vahailuun? Itse en saanut varmaan yhtään karvaa lähtemään kun kokeilin Veetin kuumavahalla. Lämmitin sen mielestäni sopivan lämpöiseksi. Tiedä sitten olisiko pitänyt iho kuoria ja karvojen olla pidempiä, että olisi tullut tulosta? Miten sen lapun saa sitten repäistyä, että sen repäisee kohtisuoraan vai miten se pitikään? Oon kyllä kuullut ennenkin, että Body Shopin vaha on parempaa ja sitä kokeilenkin jos aion vielä kokeilla vahaamista. Epilaattorikin on kotona mutta viimeksi ei riittänyt kärsivällisyys sen käyttöön.
  Vastaa viestiin
14.08.06, 13:56   #7 (linkki)
ap
(Vierailija)

Kokilein veetin kuumavahaa ja kainot ainakin sain vahattua. Pari kertaa kyl piti kiskaista et sai pois mut ei se ollut kivuliasta. Kainolotha opitäisi vahata sillai et molempiin suuntiin pitää vetäistä kun ne vissiin kasvaa eri suuntiin. Vähän jäi sellaisia yksittäisiä karvoja mut ne voi nyppiä pois pinseteillä. Toivottavasti pysyy karvat pitkään pois. Sheivatessa jää ainakin mulla sellainen tummajälki karvan kohdalle kun karva katkeaa. Nätimmältä näyttää kun juurineen ottaa pois. Yleensäseuraavana päivänä jos niin tumma et ei kehtaa kättä nostaa. En tiedä viitsiikö jalkoja sillä vahata mut kainalot kyllä meinaan. Jos ostaisi sitten joskus epilaattorin, mulla ollut ennenkin mut meni rikki, en kylläkään käyttänyt epilointia vaan ihan vain sitä katkaisevaa terää. Bikinirajan vois myös vahata.

Taidan sitten seuraavaks kokeilla sitä bodyshopin vahaa.
  Vastaa viestiin
15.08.06, 08:41   #8 (linkki)
daen
(Vierailija)

Minusta ei Veet eikä Bodyshopin kuumavaha kumpikaan ole kovin hyviä, mutta mitä muita vaihtoehtoja on olemassa, siis kuumavahoja itse tehtävään karvojen poistoon? Joskus oli Daen-merkkistä kuumavahaa ja se oli aivan huippua, kaikki karvat lähti yhdellä nykäisyllä. Stockalla sitä myytiin, mutta eipä ole näkynyt enää muutamaan vuoteen... Harmi!
  Vastaa viestiin
15.08.06, 13:49   #9 (linkki)

Rekisteröitynyt: 06/2006

Epilaattori on paras.

Veetillä oli joskus sellainen kuumavaharoll-on, joka lämmitettiin laittamalla kuumaa vettä sisälle. Tuoksui vihreälle teelle. Se oli hyvä, mutta kallis vahasysteemi, en tiedä saako enää. Daen oli myös kaikkein halvin hinnaltaan, minäkin tykkäsin siitä. Nykyään epiloin, koska muuten vahan kanssa saa läträtä turhan usein. Epilaattori ottaa myös paljon lyhyemmät karvat kuin vahalla ikinä sain pois.

Ja tärkeä juttu vahaajalle: älä laita kosteusvoidetta iholle ennen vahausta pariin päivään, estää tarttumista.
  Vastaa viestiin
03.10.06, 17:09   #10 (linkki)
kosmetologi
(Vierailija)

Suositteln sokerointia ihokarvojen poistoon. On hellävaraisempi ja kivuttomampi kuin vaha eikä tule tulehtuneita karvatuppia.
  Vastaa viestiin
04.10.06, 15:43   #11 (linkki)
Body Shopin
(Vierailija)

vaha on sokeripohjaista tietääkseni.
  Vastaa viestiin
10.11.06, 19:08   #12 (linkki)
sokerihiiri
(Vierailija)

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja kosmetologi
Suositteln sokerointia ihokarvojen poistoon. On hellävaraisempi ja kivuttomampi kuin vaha eikä tule tulehtuneita karvatuppia.
Mitä tarkoittaa sokerointi? En ole koskaan kuullut. Tehdäänkö sitä vain kosmetologeilla vai voiko kotona tyhjentää sokeripussin terveellisesti? :)
  Vastaa viestiin
17.11.06, 12:19   #13 (linkki)
Veetin nimeen jo monta vuotta
(Vierailija)

Jos käyttää kuumavahaa, niin ihokarvojen pitää olla riittävän pitkiä, että karva tarttuu vahaan. Mielestäni 5 mm:n karvat ei oikein lähde eli karvan pituus pitää olla noin 1 cm:n luokkaa, jotta ei tarvitse tuskailla sen kanssa, että osa lähtee ja osa ei.

Kannattaa lukea Veet-purkin ohjeet kunnolla. Poistatin juuri kauneushoitolassa pelkät bikinirajat ja se maksoi 25 euroa. Veet-purkki maksaa lähimarketissa 8 euroa, josta riittää meikäläiselle yhdeksi kerraksi vahaa (sääret, reidet, bikinirajat).

Sokerointia voi tehdä itsekin. Lue lisää netistä esim. http://fi.wikibooks.org/wiki/Ihokarvojen_ajaminen#Sokerointi

En ole itse sokerointia kokeillut, kun muutenkin noi keittiöhommat ei kauheasti kiinnosta. Olen toistaiseksi itse todennut, että minulle paras tapa on vahata itse karvat pois noin 6 viikon välein. Mahdolliset irtokarvat jotka ei lähde vahalla pois poistan sitten pinseteillä tai ihan höylällä.

Olen poistanut itseltäni kainalokarvoja muutaman kerran vahalla, mutta se on aikamoista akrobaattihommaa niinkuin bikinirajojenkin kanssa. Pitäis olla kolme kättä: kaksi pitämässä ihoa tiukalla ja kolmas käsi repäisemässä liuskaa.

Ainakin minulla kaksi ekaa kertaa kosmetologilla vahauksen kanssa sattui ihan mielettömästi. Nyt iho on jo tottunut, eikä vahaus satu juurikaan. enemmän epilointi sattuu ja minulle vahalla karvat lähtee nopeammin pois kuin koko illan epilaattorilla jyräämällä.
  Vastaa viestiin
19.11.06, 23:24   #14 (linkki)

Rekisteröitynyt: 11/2006
Huonot puolet???

Hei, mitä huonoja puolia vahauksessa / epiloinnissa / karvojen ajelussa on? Voiko vahaus vaurioittaa jotenkin karvatuppea tai voiko karvojen ajelu (LadyShavella) lisätä karvan kasvua vai ovatko nämä vain jotain "urbaanilegendoja"?
Mitä on epilointi?
  Vastaa viestiin
20.11.06, 11:59   #15 (linkki)
Muu
(Vierailija)

Vahauksen tai minkä tahansa muun juurineen tapahtuvan karvojenpoiston huono puoli on siinä, että karvat saattavat alkaa kasvamisen sisäänpäin, joka tietysti aiheuttaa finnin näköisen näppylän. Sen kyllä oppii erottamaan ja itse yleensä rikon näppylän ja kaivelen esim. nuppineulalla karvan takaisin pintaan päin nyppäisyä varten. Ei kuulost kovin kivalta, mutten itse jaksa odotella, että näppylä kasvaa ja jaksaa puhkaista omin voimin karvan tien sisältä ulospäin. Mulla sisäänpäin kasvavia karvoja on yleensä aina 0-2 kpl per vahauskerta. Sisäänpäin kasvamiseen auttaa ihokuorinta. Hyvä puoli on se, että karva kasvaa vahauksen jälkeen takaisin vähän pehmeämpänä kuin mitä se kasvaisi höyläyksen jälkeen.

Karvoja voi tietysti poistaa myös sähköisellä ladyshaverilla (kuivalta iholta) tai perinteisellä partahöylätyyppisellä höylällä (märältä iholta). Niissä se huono puoli on tietysti siinä, että karva ei katkea ihon sisältä, vaan ihon pintaa myöten, joten sänki saattaa olla jo seuraavana päivänä. Karva kasvaa poiston jälkeen tosi karkeana. Käsittääkseni karvankasvu ei kiihdy ajelun seurauksena, vaan karvat kyllä kasvavat samaa vauhtia kuin ennenkin.

En itse käytä sanaa epilointi, mutta mielestäni se tarkoittaa samaa kuin karvojen poisto riippumatta menetelmästä (tai sitten se tarkoittaa vain juurineen tapahtuvaa karvojen poistoa...).

Vastaa viestiin
18.05.10, 08:19   #16 (linkki)
oo
(Vierailija)

paras tapa säärien karvojen poistoon

jos käyttää vahaamista alkaako kasvamaan mustia karvoja karvojs niinku sheivaamalla? ja kuinka usein te sheivaatte?
  Vastaa viestiin
18.05.10, 14:35   #17 (linkki)
Vahaa sääriin
(Vierailija)

Näin vahaan

Itse olen käyttänyt ainoastaan Veetin kuumavahaa ja kylmävahaliuskoja. Kylmävahaliuskoilla en saanut karvoja irti mutta kuumavahaan olen todella tyytyväinen. Kaikki karvat lähtevät yhdellä kiskonnalla pois. Tosiaan karvojen kannattaa olla noin sentin pituisi, puoli milliä on liian vähän. Vähän tulee olla tarpeeksi lämmintä ja yleensä kesken vahausta, sitä kannattaa lämmittää uudestaan mikrossa.

Teen siis näin. Levitän vahan vastakarvaan, sitten laitan valkoisen liuskan, (joka siis karvat poistetaan) paikoilleen, painan sen ihoon kiinni ja sitten tärkeää, nostan tiukasti ihoon ja vahaan painettuna vahaliuskaa vahoinen vielä hieman ylospäin vastakarvaan, jolloin kaikki karvat ovat varmasti vahaliuskassa kiinni vastakarvaan päin. Sitten nyppään vahaliuskan irti myötäkarvaan päis. Siis otetaan vahaliuskasta ylhäältä kiinni ja kiskotaan se nopealla liikkeellä ihonmyötäisesti alaspäin. Tällä tekniikalla olen saanut eniten lähtemään irti myös niitä mustia karvatuppia. Tehokkainta. Hieman sekava tämä selitykseni, toivottavasti auttoi muita vahaajia.

Kainaloita en vahaisi, enkä myöskään epiloisi. Kerran erehdyin epiloimaan kainalot ja toista kertaa en kyllä samoin tee. Iho meni täysin piloille ja deodoranttia en pystynyt laittamaan, koska kaikki deodorantit kirvelivät. Seuraavana päivänä iho alkoi kuoriutua kainaloista isoina laattoina irti ja muuttui tulipunaiseksi. Ei siis kovin kivannäköistä kesätopin kanssa.
  Vastaa viestiin
18.05.10, 15:17   #18 (linkki)
moi
(Vierailija)

paras tapa säärien karvojen poistoon

kuinka paljon body shopin vahat maksaa noin? kuinka useasti vahaatte säärenne ? väheneekö karvat ajn myötä kun sheivaatte sääriänne
  Vastaa viestiin
20.05.10, 10:08   #19 (linkki)
.......
(Vierailija)

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja moi Näytä viesti
kuinka useasti vahaatte säärenne ? väheneekö karvat ajn myötä kun sheivaatte sääriänne
Mulla ei ole kovin tuuheat säärikarvat, eli olen nyt vahannut kaksi kertaa peräkkäin n. 2 viikon välein, ja käytin Veetin kylmävahaliuskoja, lähti hyvin eikä tullut kovasti ärsytystä iholle enää tokan kerran jälkeen. Sheivaaminen ei hillitse karvankasvua, vahaaminen ehkä hiukan, tai sitten johtuu siitä, että karva lähtee juurineen ja kestää kauemmin ennen kuin karvan pää on seuraavan kerran iholla näkyvissä. Seuraavaa vahaamista suunnittelen ehkä kuukauden päähän viimeisimmästä, nyt ei näy yhtään mitään vahattavaa, 1,5 viikkoa on mennyt.
  Vastaa viestiin
20.05.10, 19:01   #20 (linkki)
sugaria
(Vierailija)

vaha

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja sugar power Näytä viesti
Ehdoton ykkönen on body shopin kuumavaha! Ainakin sääristä saa tosi hyvin, myös bikini rajasta onnistuu, mut aika hankalaa, melkein poikaystävä tai hyvä kaveri vois auttaa siinä. Kainaloista ei tietääkseni suositella vahaamaan. Ainakaan ite en menis sitä tekemään. Sääristä eikä bikinirajasta ottaessa ei satu, mutta kainolot kyllä epäilyttää. Itse hoidan kainalot ihan höylällä.
Minulla toimii ihan loistavasti BodyShop sugar. Kun opin tekniikan, lämpötilan ja oikean kiskaisun, niin toimii säärille kuin koko alapään alueellekin.
  Vastaa viestiin
03.07.11, 11:26   #21 (linkki)
Prinsessa
(Vierailija)

APUA!!

Voisiko joku neuvoa mahdollisimman pian!!!!

Miten saan poistettua ihonpoisto vahan iholtani??
  Vastaa viestiin
Kirjoita viesti

Tagit
Tyhjä

>Työkalut Hae ketjusta
>
Hae ketjusta:

Laajennettu haku