Plazan keskustelut etusivu
» Rekisteröidy käyttäjäksi
» Unohditko tunnuksesi?
Mene takaisin   Plazan keskustelut – Plaza > Ellit > Muoti ja kauneus > Kropan kohentajat
Plazan keskustelualusta on uudistunut - katso ohjeet

Kirjoita viesti

Työkalut Hae ketjusta
29.09.06, 22:29   #1 (linkki)
Tiiu
(Vierailija)

Permanentti?

Mitä mieltä olette, kannattaisiko mun ottaa permanentti? Mulla on pitkät (rintojen alle ulottuvat) suorat tummat hiukset, jotka on tosi ohuet. Päältä edestä hiukset on lyhyet ja mulla on otsatukka. Muuten tukka on hyväkuntoinen, kiiltävä ja kaunis, ei yhtään kaksihaaraisia hiuksia eikä kuivuutta, olen hoitanut sitä hyvin.

Eli olen miettinyt permanenttia, että jos ottaisi sellaisen vähän isommilla rullilla tehdyn, niin kannattaisiko. Vai meneekö siinä vaan nämä vaivalla kasvatetut pitkät hiukset pilalle? Kun tuo hiusten ohuus kuitenkin ärsyttää, papiljoteilla saisi ehkä runsautta aikaan, mutta näin pitkiin hiuksiin on vaikea laittaa rullia, eikä ne kiharat sitten kuitenkaan vähänkin kosteassa ilmanalassa kestä.

Kampaajahan sen tietysti parhaiten tietäisi, mutta toisaalta niilläkin on omia intressejään asiassa, niiltä voi saada ihan eriäviäkin "asiantuntijalausuntoja." Siis onko täällä ketään, joka olisi ottanut pitkiin hiuksiin permanentin? Kokemuksia asiasta?
  Vastaa viestiin

30.09.06, 14:04   #2 (linkki)
Vahingosta viisastuu
(Vierailija)

Re: Permanentti?

Jos haluat pilata hiuksesi, niin ota. Itselle kävi juuri näin, eli otin permanentin pitkiin (vaivalla kasvatettuihin) hiuksiin, ja nyt kahden ja puolen vuoden kasvattamisen jälkeen ne alkavat olemaan kutakuinkin sen näköiset kuin ennen permanenttia. Niin ja kampaaja vakuutti minulle silloin, että hyvä tulee!
  Vastaa viestiin
30.09.06, 14:20   #3 (linkki)
Pörhö
(Vierailija)

Ei noin pitkiin hiuksiin kannata permistä ottaa. Uloskasvaminen kestää turhan kauan ja siinä ajassa kiharrettu osa haurastuu ja sitä on hoidettava ankarasti.

Helposti aattelee, että isoilla rullilla tulee turvallinen, löyhä kihara. Niinpä juuri, kihara oikenee ennätysajassa, mutta vaikutukset rasittavat hiusta kuitenkin.

Laita hiuksiin vaahtoa tms ja letitä kosteina muutamalle letille (ei 20 pientä!!) päänahasta alkaen ja anna kuivua. Näin tukka jää vähän kiharaisen oloiseksi.

Vastaa viestiin
02.10.06, 10:24   #4 (linkki)

Rekisteröitynyt: 06/2006

Oletko laittanut mitään aineita niihin itse papiljoteilla tekemiisi laineisiin ? Kannattaa laittaa koska ei ne sitten ainakaan pysy kun hiukset ovat pitkät ja painavat. Olen kerran laitatuttanut permanentin ja siitä tuli ihan hyvä. Itselläni on normaali hiuslaatu, ei erityisen ohut muttei paksukaan mutta sitä on paljon.

Olen jostain lukenut että trendikampaamoon ei kannata mennä laitattamaan permanenttia vaan siihen lähimpään mummokampaamoon jossa he tekevät niin usein permanentteja mummoille että on jo kokemusta. Jos sulla on tosi rasvottuva hiuspohja niin permanentti sopii hyvin.
  Vastaa viestiin
04.10.06, 10:56   #5 (linkki)
vevena
(Vierailija)

Jep itse suosittelen kanssa permiksen ottamista mummokampaamossa:) tulee hyvä.
itsellä pitkät ja paksut hiukset ja hyvin on kiharat pysynyt, tosin mulla on niitä ihan pieniä kiharoita.
Toinen kerta kun on permanentti. Oikeella shampoolla ja hoitoaineella pitäisi hiusten pysyä hyvänä. Suosittelen schwarzkopf:in kosteuttavaa shampoota ja sim:in hoitoainetta(permanentatut ja värjäty hiusket):)
Shampoota ei kannata laittaa kun vain 2-3 krt viikossa.
  Vastaa viestiin
15.10.06, 23:22   #6 (linkki)
Suosittelen...
(Vierailija)

Permanentti?

Mun mielestä permanentti vois olla sulle hyvä ratkaisu. Kun kerroit, että sinulla on ohuet hiukset jne..
Minulla on ollut pari kertaa permanentti pitkissä hiuksissa ja ensimmäisen kerran jälkeen hiukset kyllä olivat todella kauniit ja olin tyytyväinen lopputulokseen.
Mutta otin sitten myöhemmin uudelleen(kun kiharat olivat kasvaneet ulos), niin tuolla kertaa hiukset haurastuivat aikalailla. Piti sitten hoitaa monenlaisilla hoitoaineille, että
sai tukan kuntoon.
Tällä hetkellä mun hiukset on suoristuneet ja ovat taas hyvässä kunnossa. Olisin voinut jättää varmaankin pidemmän tauon noiden permisten välillä, niin tolla tokalla kertaa ei olis tukka mennyt niin huonoon kuntoon. No, vahingosta viisastuu!=D

Sanoit, että sinulla on hyväkuntoiset hiukset, joten mä suosittelisin
sua kokeilemaan=)Muista vaan hoitaa hiuksiasi hyvin, niin mikäpäs siinä; varmasti saat todella kauniin lopputuloksen!
  Vastaa viestiin
16.10.06, 10:31   #7 (linkki)
hius
(Vierailija)

Minun mielestäni taas sinun kannattaisi ennemmin harkita hiustentuuhennusta/pidennystä...
  Vastaa viestiin
20.10.06, 19:34   #8 (linkki)
Cupitha
(Vierailija)

Mummo on pop

Aikoinaan kun laitoin permanentteja, parhain tulos tuli liki 70(!)-vuotiaalla kampaajalla, joka oli aloittanut bisneksensä varmaankin jo heti sodan jälkeen. Joten todellakin on paras mennä vanhalle ja kokeneelle kampaajalle permanenttiin. Sinällään en suosittele permanenttia ohuisiin pitkiin hiuksiin, kuivuvat jonkin verran joka tapauksessa.
  Vastaa viestiin
19.06.11, 20:49   #9 (linkki)
pinni11
(Vierailija)

mäki mietin tota samaa mulla on pitkät hiukset hyvä kuntoiset ohuet ja niin mutta vaaleat! muuta en osaa päättäää ja kannataisiko ?
  Vastaa viestiin
Kirjoita viesti

Tagit
Tyhjä

>Työkalut Hae ketjusta
>
Hae ketjusta:

Laajennettu haku