| |  | | |
31.01.07, 14:37
|
#1 (linkki)
| | (Vierailija) | Miksei naiset osaa ostaa oikeankokoisia rintsikoita?
Oon lukenu että oliks se 80% naisista pitää vääränkokoisia rintsikoita. En ymmärrä! Jos mittaa rinnanympäryksen ja lähtee sen jälkeen ostaa rintsikoita niin mikä siinä voi olla vaikeeta, jos rinnanympärys on 82cm niin ottaa koon 80 ja alkaa sovittaa mikä kuppi voisi sopia...eli mikä ei ole liian iso tai pieni. En voi ymmärtää :) itselle on aina löytynyt sopivan kokoiset liivit, jotka ei edes tunnu päällä..eikä näy puseroiden altakaan.
| |
| | |
31.01.07, 21:58
|
#2 (linkki)
| | (Vierailija) |
Naiset ovat joskus esihistoriassa mitanneet sen ympärysmitan ja vaikka painoa olisi tullut 20 kiloa lisää, niin eihän sitä huomata (Miehillä aina paidankaulus kiristää samasta syystä)
Toinen juttu on, että naiset luulevat palaavansa raskauden jälkeen siihen vanhaan kuppikokoon. Ja se kuppikokokin muuttuu kilojen myötä. Rinnat myös kasvavat noin 30 ikävuoteen asti. Lisäksi monella rinnat kasvavat vaihdevuosien aikaan, vaikka kilot eivät muuttuisi mihinkään.
Helpointa on mennä erikoisliikkeeseen liiviostoksille. Siellä myyjä säätää olkaimetkin heti oikealle kohdalle.
| |
| | |
31.01.07, 23:06
|
#3 (linkki)
| | (Vierailija) |
"jos rinnanympärys on 82cm niin ottaa koon 80"
Ei vaan jos ympärysmitta rintojen alta on esim. tuon 82 cm niin ottaa koon 80. Näin ovat ohjeistukset. Muuten olen samaa mieltä kirjoituksesi kanssa.
| |
| | |
01.02.07, 09:28
|
#4 (linkki)
| | (Vierailija) |
Varmastikin ongelmana on juuri tuo lihominen, joten varsinkin jojo-painon kanssa temppuilevilla on herkästi liian isot tai liian pienet rintsikat.
Omalla kohdallani on se ongelma, että koska olen kapeaharteinen, olkaimet luiskahtavat helposti pois. Sen vuoksi valitsen herkästi kapean ympärysmitan, jotta olkaimet pysyisivät paikoillaan paremmin. Jos liivit ovat sen malliset, että olkaimet voi irrottaa ja siirtää, niin silloin teen niin, mutta ainahan se ei ole mahdollista.
Uskon, että esim. 5 vuoden välein olisi paikallaan käydä liiviliikkeessä ja antaa asiantuntevan myyjän katsoa sopiva liivikoko.
| |
| | |
02.02.07, 12:25
|
#5 (linkki)
| | (Vierailija) | Rintaliivisota
Neloselta tuli joku aika sitten dokumentti "Rintaliivisota". Muuten turha dokkari, mutta siinä annettiin neuvoja liivien valintaan. Pitäisi valita ympärysmitaltaan mahdollisimman tiukat liivit ja kiristää niitä tarvittaessa. Rinnat eivät saa kupeissa pursuta ja olkaimet pitää säätää tarpeeksi tiukkaan. Peilistä voi tarkastaa sivuprofiilin; ovatko liivit suorassa vai vinossa, tukevatko hyvin. Jo henkkamaukalta löytää liivejä jos tietää mitä hakee.
| |
| | |
02.02.07, 12:59
|
#6 (linkki)
| | (Vierailija) | Lainaus: |
Alkuperäinen kirjoittaja Lucy Fur Jo henkkamaukalta löytää liivejä jos tietää mitä hakee. | Ja mahtuu koon puolesta heidän viritelmiin. Esim. oma kokoni 70DD/E ei onnistu, vaikka tiedänkin mitä haen ;) | |
| | |
02.02.07, 14:04
|
#7 (linkki)
| | (Vierailija) |
Mä ehdin käyttämään 7 vuotta väärän kokoisia kunnes kerran menin ammattiliikkeeseen ja pyysin myyjää arvioimaan mun koon. Kerran kun sen tekee niin johan helpottaa jatkossa ostaminen.
| |
| | |
02.02.07, 14:57
|
#8 (linkki)
| | (Vierailija) |
Minä olen aina ollut rintsikkafriikki, ostan niitä hirveät määrät vuosittain, ja aina olen kokon tiennyt. Olen myös ihmetellyt sitä, miksi monella naisella näkee esim. paidan läpi, että ympärysmitta on aivan liian suuri, kun liivit takaa hilautuvat niskaa kohti, eikä ole suorassa linjassa kun katsoo sivusta. Ja just kupit pursuilee jne. Liiviliikkeeseen vaan ja jos vartalo muuttuu niin uusi käynti. Vaikka kyllä pelkillä ohjeillakin pitäsi pärjätä. Moni vaan luulee että kuppikoko on kaksi kuppia pienempi, kun on kaksi kokoa liian suuri ympärysmitta. Eli kun vaikka on 70D, se vastaa samankokoista kuppia kuin liivissä 80B.
Liivit pitäisi aina myös sovittaa niin, että ovat löysimmissä hakasissa sopivat, joten kun käytössä löystyy, voi kiristää.
Ei löydy mullekaan H&M:stä tai muista halpakaupoista kokoja, kun koko ollut se 70D tai DD. Henkan liivit järestään alkaa vasta 75:stä. Kuitenkin monet nuoret tytötkin tosi laihoja ja varmasti kokoa 65 tai 70.
Aikanaan ystäväni ihmetteli, miten mulla voi olla DD, kun hänelläkin oli ja olemme aivan eri kokoa. Minä pieni ja hoikka ja hän lihava ja todella suuri rintainen. Vaan 95DD rinta on ihan eri kuin 70DD.
Äryttävintä on esim bikinit, joita usein myydään kokoa S,M,L jne. Niissä kaikissa on suunnilleen B-kuppi. Kun ympärys on sopiva, on kuppi liian pieni.
| |
| | |
02.02.07, 16:10
|
#9 (linkki)
| | (Vierailija) |
kaverini ostaa liian pieniä rintsikoita koska ei haluu ostaa suurinumeroisia..eli pitää väkisin kokoa 80b vaikka oikee koko ois varmaan E tai F =D aika hauskaa..ja tosiaan sanoo kaikilla että oma koko on 80b koska sen mielestä ois noloa sanoa että oon kokoa F..
| |
| | |
02.02.07, 19:25
|
#10 (linkki)
| | (Vierailija) |
Yleisimmät virheet on kai se, että ostaa ympärysmitaltaan liian väljät rintsikat (= jättää "kasvunvaraa") ja että kuppikoko on liian pieni, kun eräiden mielestä on ilmeisesti seksikästä, kun tissit pursuaa rintsikoiden yli. Omasta mielestäni se on lähinnä nolon näköistä, kun on tavallaan kahdet tissit päällekäin: kupissa olevat ja kupin päällä lötköttävät. Sivuprofiili varsinkin on aivan naurettava.
Minulle aikoinaan yksi erikoisliikkeen kauppias neuvoi, että kaarituelliset rintsikat pitäisi laittaa päälle niin, että kumartuu kaksinkerroin - tukka maata viistäen - ja ravistelee rintoja/yläkroppaa oikein reippaasti, silloin kaarituki menee kunnolla rinnan alle. Ja jos ylösnoustessa rinnat tämän operaation jälkeen ovat pullahtaneet ulos kupeista, kuppikoko on todennäköisesti liian pieni.
| |
| | |
02.02.07, 19:32
|
#11 (linkki)
| | (Vierailija) |
mulla on kokona 70d/dd eikä tosiaan tarvitse kumartua kaksin kerroin, jotta saa kaaren rinnan alle. ei nämä nyt mitkään pannulaput ole!!!!
| |
| | |
03.02.07, 17:52
|
#12 (linkki)
| | (Vierailija) |
Edellinen varmaan tarkoitti sitä, että koko rinnan on mahduttava sisälle kuppiin. Useihna näkee näitä tapauksia, että puoli rintaa pursuu kainalon puolelta ulos rintaliivin kupista. TVssä näin kerrasn ohjelman, jossa brittiläinen rintaliivikauppias kertoi just tästä, ja sanoi, että naiset ostaa liian pientä kuppia jatkuvasti. Hänellä oli yksi asiakas, joka oli aina ostanut Ctä, ja kun myyjä sovitti liivit oikein viimosen päälle, ne parhaiten sopivat olivat F-kuppia!
| |
| | |
03.02.07, 21:43
|
#13 (linkki)
| | (Vierailija) | Mielenkiintoinen ostosreissu
Tein tossa pari viikkoa sitten mielenkiintoisen ostosreissun liiviliikkeeseen. Olen tässä viimeisen kolmen vuoden aikana imettänyt kaksi lasta ja vanhat 85B:t rupesivat tuntumaan liian isoilta. Käytin reippaasti yli tunnin aikaa liikkeessä ja koko ajan myyjän opastuksella kokeilin kymmeniä liivejä.
Mittasin ympärysmitan rintojen alta kotona ja se oli tasan 90 senttiä (olen pitkä ja isoluinen, mutta hoikka). Liikkeestä tarttui mukaani kahdet liivit, jotka olivat kokoa 80B ja 75C. Miten tämän selitätte? Ostamani liivit istuvat minulle todella hyvin - rinnan asettuvat luonnollisesti, liivit ovat napakat mutta eivät purista mistään. Noista jälkimmäisistä liiveistä minulle oli vielä vaihtoehtokoko 70D, joka myös oli sopiva. Myyjä vaan totesi, että on makuasia, kuinka laajaa kuppia haluaa käyttää. D:n kuppi meni laajemmin, mutta täyttyi silti. Mielestäni rintani näyttivät niissä reippaasti isommilta kuin tuossa C-kupissa.
Hyvin avartava oli tämä reissu. Olen jo monta vuotta käyttänyt pääasiallisesti Chantellen liivejä kokoa 85B. Nyt myyjä totesi, että Chantellen malli ei vartalolleni sovi. Kupit ovat liian lähellä toisiaan, jonka takia olen aina valinnut liian suuren ympärysmitan ja liivi ei sitten istu muuten tarpeeksi napakasti.
Suosittelen siis lämpimästi myyjän ammattitaidon käyttämistä!
| |
| | |
04.02.07, 04:01
|
#14 (linkki)
| | (Vierailija) |
Tuo on ihan varmasti totta, että mallikohtaisia eroja löytyy. Olen itse kuppia pienehkö B, mutta Japanissa olen joutunut ostamaan kuppia C, koska paikallisten naisten rintakehä on niin kapea, että japanilaisvalmisteisessa B-kupissa kupit olisivat liian puristuksissa toisiinsa, ja jäisi tosiaan tämä kainaloläskivaara.
| |
| | |
05.02.07, 11:00
|
#15 (linkki)
| | (Vierailija) |
Tuostahan on ollut tälläkin palstalla puhetta, että kannattaa varata aikaa rintsikoiden sovitusta varten ja kokeilla myös rinnakkaiskokoja. Itselläni normaalikoko on C80, mutta kokeilen usein myös kokoja B85 ja D75. Erimallisissa rintsikoissa on eroja ja juuri kuppien malleissa on eroja.
| |
| | |
05.02.07, 11:27
|
#16 (linkki)
Alkuperäinen kirjoittaja 90-senttinen Mittasin ympärysmitan rintojen alta kotona ja se oli tasan 90 senttiä (olen pitkä ja isoluinen, mutta hoikka). Liikkeestä tarttui mukaani kahdet liivit, jotka olivat kokoa 80B ja 75C. Miten tämän selitätte? | Minulta kun on liikkeessä mitattu, niin se alusmitta on otettu toooodella napakasti, siis rutistettu mittanauha oikeasti sinne luuhun saakka ja sen lukeman perusteella sitten valittu ympärys (joka siis joustaa, jolloin tiukan mitan perusteella valittu on sopivan napakka. Ja eri valmistajilla on tosiaan paljon eroja. Kerran kun on saanut päällensä oikean kokoiset liivit, niin se on sama mikä numero ja kirjain niissä lukee. Ja oppii etsimään sopivaa kokoa sovittamalla, eikä sopivaa numeroa, jonka on "tietävinään". | |
| | |
05.02.07, 15:46
|
#17 (linkki)
| | (Vierailija) |
Mikä on rinnakkaiskoko koolle 85 E? Tuota kokoa minulla on, mutat 85 on ympärysmittana liikaa ja E kuppikokona vähän liian vähän - olo on epämukava, mutta ei onneksi ihan tuota "nelitissiefektiä" synny. Kysyin tässä muutama viikko sitten liiviosaston työntekijältä, että mitä hän suosittelisi, niin hän vastasi vain, että minun kannattaisi teettää sopivat liivit. Taitaa tulla liian kalliiksi?!
| |
| | |
05.02.07, 16:49
|
#18 (linkki)
Alkuperäinen kirjoittaja rinnakkaiskoko Mikä on rinnakkaiskoko koolle 85 E? Tuota kokoa minulla on, mutat 85 on ympärysmittana liikaa ja E kuppikokona vähän liian vähän - olo on epämukava, mutta ei onneksi ihan tuota "nelitissiefektiä" synny. Kysyin tässä muutama viikko sitten liiviosaston työntekijältä, että mitä hän suosittelisi, niin hän vastasi vain, että minun kannattaisi teettää sopivat liivit. Taitaa tulla liian kalliiksi?! | 85E:n rinnakkaiskoot ovat 90D ja 80F. Mutta jo 85 ympärys tuntuu suurelta, mutta E kuppi vähän pieneltä niin kannattaa kokeilla esim. 80F tai 80G kokoja. Mahdollisesti jopa 75G tai 75H saattaa sopia.
| |
| | |
05.02.07, 23:18
|
#19 (linkki)
| | (Vierailija) | Olkaimet
Luulen, että suurin syy on ettei osata kiristää rinsikoiden olkaimia oikealle kohdalle, vaikka ympärysmitta olisi sopiva. Joka päivä näkee naisia, joilla rinnat roikkuu missä sattuu, kun ei ole muistettu kiristää niitä olkaimia välillä.
| |
| | |
06.02.07, 10:56
|
#20 (linkki)
Alkuperäinen kirjoittaja liiveistä Lainaus: |
Alkuperäinen kirjoittaja rinnakkaiskoko Mikä on rinnakkaiskoko koolle 85 E? Tuota kokoa minulla on, mutat 85 on ympärysmittana liikaa ja E kuppikokona vähän liian vähän - olo on epämukava, mutta ei onneksi ihan tuota "nelitissiefektiä" synny. Kysyin tässä muutama viikko sitten liiviosaston työntekijältä, että mitä hän suosittelisi, niin hän vastasi vain, että minun kannattaisi teettää sopivat liivit. Taitaa tulla liian kalliiksi?! | 85E:n rinnakkaiskoot ovat 90D ja 80F. Mutta jo 85 ympärys tuntuu suurelta, mutta E kuppi vähän pieneltä niin kannattaa kokeilla esim. 80F tai 80G kokoja. Mahdollisesti jopa 75G tai 75H saattaa sopia. | Suuri kiitos! Taisi olla huono päivä liivimyyjällä, kun ei tuota minulle kertonut - tai sitten hän ei kertonut sitä siksi, ettei kyseisessä liikkeessä ollut kokoa 80 F tai G! Iso kiitos sinulle!
| |
| | |
06.02.07, 11:25
|
#21 (linkki)
Alkuperäinen kirjoittaja rinnakkaiskoko Lainaus: |
Alkuperäinen kirjoittaja liiveistä Lainaus: |
Alkuperäinen kirjoittaja rinnakkaiskoko Mikä on rinnakkaiskoko koolle 85 E? Tuota kokoa minulla on, mutat 85 on ympärysmittana liikaa ja E kuppikokona vähän liian vähän - olo on epämukava, mutta ei onneksi ihan tuota "nelitissiefektiä" synny. Kysyin tässä muutama viikko sitten liiviosaston työntekijältä, että mitä hän suosittelisi, niin hän vastasi vain, että minun kannattaisi teettää sopivat liivit. Taitaa tulla liian kalliiksi?! | 85E:n rinnakkaiskoot ovat 90D ja 80F. Mutta jo 85 ympärys tuntuu suurelta, mutta E kuppi vähän pieneltä niin kannattaa kokeilla esim. 80F tai 80G kokoja. Mahdollisesti jopa 75G tai 75H saattaa sopia. | Suuri kiitos! Taisi olla huono päivä liivimyyjällä, kun ei tuota minulle kertonut - tai sitten hän ei kertonut sitä siksi, ettei kyseisessä liikkeessä ollut kokoa 80 F tai G! Iso kiitos sinulle! | Ole hyvä vaan! Liivimyyjältä tosiaan aika outoa käytöstä... Mikäli liiviliike on edes "normaalivarustettu", niin kokoja 80F ja 80G pitäisi kyllä löytyä, ainakin joistakin malleista. Mitään "extra erikoiskokoja" ne eivät ole.
Jos liiviliikkeistä ei löydy sopivia, niin yksi vaihtoehto on nettikaupat, paras ehkä www.bravissimo.com, josta löytyy kokoja aina JJ- kuppiin asti, jossakin mallissa taisi olla K-kuppikin tarjolla...
| |
| | |
06.02.07, 13:55
|
#22 (linkki)
| | (Vierailija) |
välillä tuntuu ettei erikoisliikkeissäkään myyjät ole täysin tietäväisiä.
Kävin sovittamassa imetysliivejä (kaarellisia). haluan että rinnat ovat omissa kupeissaan ja keskiosa rintakehää vasten kuten kuuluu. myyjä sanoi et sopivan kokoiset vaikka tissit puristuivat toisiaan vasten. syynä varmaan se ettei hänellä ollut tarjota isompaa kuppia. sanoin kohteliaasti et nää on liian pienet.
muutenkin suomen kokovalikoimat on tosi pienet, joten taidan siirtyä lopullisesti nettiasiakkaaksi bravissimolle. tilasin jopa liian suuret liivit heiltä. Kunnon istuvissa liiveissä on mukava olla ja suuretkin rinnat näyttävät näteiltä!
| |
| | |
06.02.07, 22:34
|
#23 (linkki)
| | (Vierailija) |
Niin, en siis huomioinut isompirintaisia. Oon itse tällainen 70C-tapaus. Aika hinkkisiä naiset nykyään on.
| |
| | |
07.02.07, 10:59
|
#24 (linkki)
| | (Vierailija) |
En uskaltaisi tilata nettikaupoista juuri sen takia, että tuntuu että liivit pitää sovittaa päälle jokaikinen kerta. Koot vaihtelevat malleittain, vaikka tietenkin oman - oikean - koon tietäminen helpottaa ostamista. | |
| | |
07.02.07, 12:39
|
#25 (linkki)
Alkuperäinen kirjoittaja kokokoko En uskaltaisi tilata nettikaupoista juuri sen takia, että tuntuu että liivit pitää sovittaa päälle jokaikinen kerta. Koot vaihtelevat malleittain, vaikka tietenkin oman - oikean - koon tietäminen helpottaa ostamista. | Voihan ne nettikaupoistakin ostetut liivit palauttaa ja vaihtaa oikean kokoisiin. Ei se ole sen vaikeampaa kuin muidenkaan vaatteiden tilaaminen netistä. Kyllä vaatteitakin tulee välillä tilattua väärän kokoisia ja mallisia, koska eri valmistajien koot vaihtelevat ja sitten niitä joutuu palauttelemaan. Jokainen tietysti pitää eri asioita hankalana, mutta minusta liivien tilaaminen ei ole sen hankalampaa kuin minkään muunkaan asian tilaaminen.
| |
| | | | |