Plazan keskustelut etusivu
» Rekisteröidy käyttäjäksi
» Unohditko tunnuksesi?
Mene takaisin   Plazan keskustelut – Plaza > Ellit > Muoti ja kauneus > Kropan kohentajat
Plazan keskustelualusta on uudistunut - katso ohjeet

Kirjoita viesti

Työkalut Hae ketjusta
04.03.07, 19:15   #1 (linkki)
katja-78
(Vierailija)

Kannattaako värianalyysi?

hei arvoisat ellit!

kaipaisin kokemuksia värianalyysissä käyneiltä.

- kannattiko, saitko mielestäni rahoillesi vastinetta?
- mitä kaikkia vinkkejä sait (pukeutuminen, meikit, hiukset ym ym)?
- oliko tulos kovin ristiriidassa oman "perstuntuman" kanssa ts. olitko ennen ostellut sinulle sopimattomia vaatteita?
- miten analyysissa käynti muutti jokapäiväistä pukeutumista, meikkaustasi ym?

kaikista kommenteista olen kiinnostunut :)
  Vastaa viestiin

04.03.07, 21:53   #2 (linkki)
osittain
(Vierailija)

No sain rahalle vastinetta sikäli että sen jälkeen tiesin minkäsävyisiä meikkejä ja vaatteita kannattaisi käyttää jos haluaa olla edukseen. Meikkiohjeet otin aika vakavasti koska ne todellakin toimivat mutta vaatevalinnoissa ostan edelleen fiiliksen mukaan. Olen värianalyysin mukaan Kevät joten en saisi pitää mitään viileänsävyistä enkä varsinkaan mustaa suurina pintoina, mutta saatan kyllä laittaa vaikka kokomustatkin vaatteet ja se siitä. Väreissä on niin paljon kyse asenteesta ja fiiliksestä, ei pelkästään siitä mikä pukee parhaiten. Varsinkin Kevät-ihmisten on melko vaikea noudattaa ohjeita täsmällisesti koska omansävyisiä vaatteita on tarjolla vain keväisin ja kesäisin, enkä sitä paitsi muutenkaan halua pukeutua kanariankeltaiseen tai koivunvihreään vuoden ympäri.
  Vastaa viestiin
04.03.07, 22:13   #3 (linkki)
n47
(Vierailija)

Kyllä se vaikutti. Käytin ennen paljon sinistä, valkoista ja mustaa. Valkoista ja mustaa ei ole väriviuhkassani lainkaan ja vain yksi tummansininen.

Edelleen kaupassa hipelöin mustaa ja valkoista mutta sitten aina herään enkä osta niitä värejä. Sen verran huomasin itsekkin ettei ne sovi minulle. Sen sijaan lähes kaikki ruskean sävyt, monet punaiset ja vihreät ovat värejäni, myös keltainen oranssi ja pronssi. Hopea ei.

Ja kyllä. Kun päälläni on oman väriseni vaate, monet ovat sanoneet että toi väri sopii sulle hyvin. Tuumaan vaan mielessäni, että tiedän.
  Vastaa viestiin
04.03.07, 22:37   #4 (linkki)
ihan ok
(Vierailija)

En olisi itse mennyt värianalyysiin, mutta sain sen lahjaksi. Olen ollut tyytyväinen, sillä huomasin vasta analyysissä, miksi jotkut värit tökkivät enkä enää käytä niitä. Tosin vuosien myötä olen muuttunut sen verran iholtani ja hiuksiltani, että uusi analyysi olisi ehkä paikallaan.
  Vastaa viestiin
05.03.07, 00:19   #5 (linkki)

Rekisteröitynyt: 01/2007
Mun äiti on kaks kertaa saanut lahjaksi värianalyysin: ensimmäisellä kerralla tuli aivan kaamea ja vääränlainen väripaletti (värit eivät olleet niitä, mitä hän oli aiemmin ostanut, eivätkä ollenkaan hänen "näköisiään" eivätkä edes sopineet), mutta toisella tuli tosi hyvä! Värit sellaisia, jotka oikeasti sopivat hänelle.

Valitettavasti en osaa yhtään sanoa, missä noi analyysit tehtiin - niin ja on siitä paljon aikaakin...

Paljonko tuollainen värianalyysi muuten nykyään kustantaa?
  Vastaa viestiin
07.03.07, 12:47   #6 (linkki)
kata__
(Vierailija)

hinta riippu siitä, mitä se sisältää. muistelen nähneeni joskus 100 €->
  Vastaa viestiin
08.03.07, 06:39   #7 (linkki)
suosittelen!
(Vierailija)

Suosittelen: itselläni vaatekaappi on nyt helpommin toisiinsa sopiva ja löysin värit, joissa oikeasti hehkun (esim violettiin en aimmin koskaan ollut koskenut: tietty, harmahtava violetti on kuitenkin ehdoton ykkösvärini - ja sitä käyttäessäni saan nykyäöän spontaaneja kommentteja!). Kun väripassi on ostoksilla, on helppo tarkistaa asun sävy: värimuisti heittelee, joten se parempi laivaston sininen saattaa olla muu kuin mitä hypistelenkään...

Itse kävin täällä - Alison puhuu myös Suomea...
http://www.alisonairaksinen.fi/page1404.phtml
  Vastaa viestiin
08.03.07, 18:26   #8 (linkki)

Rekisteröitynyt: 07/2006
Kannattaa!

Minustakin värianalyysi kannattaa, jollei oma silmä sano, mitkä värit sopivat ja mitkä eivät. Esimerkiksi kevät- ja syysihmiset näyttävät suorastaan sairailta, jos pukevat ylleen harmaata. Myös kylmä pinkki vetää kasvot aivan valkoisiksi ja vanhemmiten myös juonteet tulevat paremmin esiin, jos yllä on ihan väärän värinen vaate.

Itselleen sopiin väreihin pukeutunut ihminen näyttää huomattavasti tyylikkäämmältä kuin epäsopiviin sonnustautunut. Värianalyysin ansiosta myös oppii jättämään väliin kauden muotivärit, jos ne eivät sovi itselle. Samalla virheostokset vähenevät.
  Vastaa viestiin
08.03.07, 21:49   #9 (linkki)
kannatti
(Vierailija)

Suurin osa väreistä oli ollut oikeita, mutta jotain mielenkiintoisia tuttavuuksia tuli lisää. Esimerkiksi vihreiden skaala laajeni merkittävästi.
Meikkivinkeistä en hyötynyt, mutta ostan analyysin tekijältä meikit. En tarvitse jatkuvasti uusia luomivärejä, kun ostamani ovat oikeita. Puuterikin löytyi hyvin hänen valikoimistaan.
  Vastaa viestiin
20.03.07, 19:30   #10 (linkki)
Päivi, Tku
(Vierailija)

Kävin analyysissä. Turussa. Olen todella iloinen. Ihanaa että tein sen! Kosmetologin taitavuus sai minut näkemään itsekin mitä harmaa ja vaaleanpunainen minulle tekee. Miksen ole sitä huomannut aikaisemmin??!! Olen siis syksy ja nämä värit harmansivat minut kuin vatsatautiseksi. Nyt kuljen mausteen väreissä, ja olen niin onnellinen ratkaisuuni mennä parin vuoden jahkailun jälkeen. Löysin myös aivan uuden meikkisarjan jonka olemassa olosta en tiennyt mitään, eräs kulta luomiväri tekee silmistäni isot ja rakastun niihin uudelleen ja uudelleen, vaikka omani ovatkin..
Kiitos sinulle joka teit sen minulle!
  Vastaa viestiin
22.03.07, 09:59   #11 (linkki)
pooop
(Vierailija)

Jos ei itsellä ole värisilmää, niin kannattaa. Olen kirkas talvi ja kyllä sen oikeastaa arvasin ennen värianalyysiäkin. Suurin osa vaatteistanikin oli kylmän sävyisinä. Mutta olin kyllä onnistunut ostamaan vääränvärisiäkin. Kyllä olen jotain tummanruskeaa ostanut sen jälkeenkin, vaikka minun pitäisi tyytyä mustaan ja valkoiseen, pinkkiin, siniseen, pastelleihin ja kirkkaisiin väreihin. Onneksi myös tykkään niistä. Joka värillähän on olemassa kylmä ja lämmin sävy eli kylmän punainen sopii minulle, mutta lohenpunainen ei sovi jne. Siinä mielessä se väripaletti on kiva olla mukana kaupassa ja siis suosittelen...
  Vastaa viestiin
22.03.07, 19:43   #12 (linkki)
lähellä Turkua asuva
(Vierailija)

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Päivi, Tku
Kävin analyysissä. Turussa. Olen todella iloinen. Ihanaa että tein sen! Kosmetologin taitavuus sai minut näkemään itsekin mitä harmaa ja vaaleanpunainen minulle tekee. Miksen ole sitä huomannut aikaisemmin??!! Olen siis syksy ja nämä värit harmansivat minut kuin vatsatautiseksi. Nyt kuljen mausteen väreissä, ja olen niin onnellinen ratkaisuuni mennä parin vuoden jahkailun jälkeen. Löysin myös aivan uuden meikkisarjan jonka olemassa olosta en tiennyt mitään, eräs kulta luomiväri tekee silmistäni isot ja rakastun niihin uudelleen ja uudelleen, vaikka omani ovatkin..
Päivi,minullakin on värit hukassa... Kertoisitko missä paikassa kävit ja minkä hintainen analyysi oli?

Vastaa viestiin
23.03.07, 07:54   #13 (linkki)
Kultahippu1
(Vierailija)

Salossa ainakin järjestetään kanslaisopistossa tyylikursseja, joissa tehdään myös värianalyysi. Opettajana 25 vuotta alalla ollut ammattilainen.
  Vastaa viestiin
26.03.07, 10:52   #14 (linkki)
Päivi, Tku
(Vierailija)

"Lähellä Turkua asuva":lle

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja lähellä Turkua asuva
Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Päivi, Tku
Päivi,minullakin on värit hukassa... Kertoisitko missä paikassa kävit ja minkä hintainen analyysi oli?
Kävin hoitolassa jonka nimi on Vanilla. Tämä värianalyysi oli juuri silloin jossakin tarjoushinnassa, enkä siis tiedä/muista minkä hintainen se on normaalisti. Mutta iloinen siitä olen edelleen!
  Vastaa viestiin
26.03.07, 13:18   #15 (linkki)

Rekisteröitynyt: 06/2006
Googlettamalla löytyy Plussa.comin värianalyysi joka on sellainen pika-analyysi. Ei tietenkään voi ottaa liian vakavasti tuollaista pika-analyysiä mutta jotain viitettä se antaa jos osaa antaa oikeat värisävynsä ihosta, silmistä ja hiuksista.
  Vastaa viestiin
27.03.07, 14:09   #16 (linkki)
hille2
(Vierailija)

Ei löytänyt, vaikka laitoin ao. sivun hakukoneeseen sanan värianalyysi.
  Vastaa viestiin
27.03.07, 16:49   #17 (linkki)

Rekisteröitynyt: 06/2006
Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja hille2
Ei löytänyt, vaikka laitoin ao. sivun hakukoneeseen sanan värianalyysi.
http://www.google.fi/search?hl=fi&q=v%C3%A4rianalyysi&btnG=Google-haku&meta=
  Vastaa viestiin
27.03.07, 23:54   #18 (linkki)
tämä väreistä
(Vierailija)

Turussa

Ainakin Turun keskustassa tälläinen kuin Beauty-Studio KVS, ja sielä on joku muuttoavajaistarjous värianalyysin. On mainostanut myös lehdessä ja nettisivutkin on.
  Vastaa viestiin
27.03.07, 23:59   #19 (linkki)
tämä väreistä
(Vierailija)

edelliseen jatkoa

Värianalyysi tarjous löytyy www.beauty-studiokvs.net sivulta
  Vastaa viestiin
28.03.07, 10:56   #20 (linkki)
Maaritta
(Vierailija)

Mutta mistä sitten löytää niitä omaan sävykarttaan kuuluvia värejä?

Itse yritin epätoivoisesti löytää näitä oikean värisiä vaatteita, mutta eipä ainakaan Jyväskylän kokoisesta kaupungista löytynyt muuta kuin muotivärejä. Tummaa tunkkaa ja sameaa. Olen minäkin juuri tuo "kirkas talvi" tyypiltäni. Mutta mistä löytäisin noita puhtaita, kirkkaita sävyjä, joita minun pitäisi käyttää?

Mustaa tietysti löytyy, mutta haluaisin jotain muutakin kuin pelkästään sitä.
  Vastaa viestiin
28.03.07, 17:40   #21 (linkki)
Hoksaava
(Vierailija)

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja tämä väreistä
Värianalyysi tarjous löytyy www.beauty-studiokvs.net sivulta
Oliskoha oma paikkasi, jota täällä jo aikaisemmi olet mainostanut ja josta sanottii että mainostamnen on täällä kielletty! Tietty piilomainonta tällä tavalla...
  Vastaa viestiin
29.03.07, 19:43   #22 (linkki)
Outi Omena
(Vierailija)

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja katja-78
hei arvoisat ellit!

kaipaisin kokemuksia värianalyysissä käyneiltä.

- kannattiko, saitko mielestäni rahoillesi vastinetta?
- mitä kaikkia vinkkejä sait (pukeutuminen, meikit, hiukset ym ym)?
- oliko tulos kovin ristiriidassa oman "perstuntuman" kanssa ts. olitko ennen ostellut sinulle sopimattomia vaatteita?
- miten analyysissa käynti muutti jokapäiväistä pukeutumista, meikkaustasi ym?

kaikista kommenteista olen kiinnostunut :)
Moikka.
Kävin analyysissä noin 2 vuotta sitten. Sen jälkeen en ole käyttänyt mitään väriä, mikä ei ole minulle luontainen. Todellakin oppi näkemään, mikä vaikutus on väreillä! Oikeassa värissä TODELLA näyttää elinvoimaiselta ja väärässä on kuin ripulitautinen.
Sain todella rahoilleni vastinetta! Opin näkemään miten voi vaikuttaa ulkonäköönsä ilma,n että siihen tarvitaan meikkiä tai kampausta tai kummempia poppaskonsteja. Käytin joskus vääriä värejä aikaisemmin. mutta ne eivät olleet lempivärejäni, luonnostaankin pidän enemmän väreistä jotka sattuivat sitten olemaan minulle ne oikeat,tietenkin tummuusasteissa eroja.
Mene ihmeessä, suosittelen.
Olen kuullut että värianalyyseissä on kyllä eroja.On eri tekniikoita tai koulutus poikkeaa, toivottavasti valitset juuri sen parhaan. Kas kun väreissä saattaa olla eroja. Etsivä löytää. Onnea!
  Vastaa viestiin
30.03.07, 08:50   #23 (linkki)
pooop
(Vierailija)

Maarittalle... Niin itse olen löytänyt kirkkaan talven värejä kohtuuhyvin. Tosin tykkään kyllä paljon valkoisesta, mustasta ja sinisestä. Mutta esim. kivoja kirkkaanvihreitä värjeä näkee nyt, samoin jäänsinistä. Itse tykkään myös paljon pinkistä ja tummanpunaisesta ja niitäkin värejä on aina saatavilla. Kirkkaan keltaisesta en erityisemmin tykkää. Pasetellithan kylmänsväyisinä sopivat myös sinulle, eli haaleanvaleeanpunainen, mintunvihreä ja tuo äsken mainitsemani jään sinisinen. Turkoosia on kans kylmänsävyisenä vielä jonkin verran. : ) Omat vaatteeni löytyvät yleensä edc:n, espritin, inwearin ja benettonin valikoimista. Benettonilla varsinkin on hyvin paljon eri värisiä vaatteita saatavilla. Ja muistaakseni Jykylässä on Vila myös...
  Vastaa viestiin
31.03.07, 14:35   #24 (linkki)
sasae
(Vierailija)

Olen itse kevät (en ole käynyt ammattivärianalyysissä, mutta kaikissa testeissä ja värianalyysikirjan avulla tehtynä selvästi tulee kevät aina). Ongelmani on, että rakastan hieman violettiin vivahtavia punaisia (marjapuuronpunainen, vanha roosa, viininpunainen, luumu jne.) ja ne eivät sovi keväälle.

Toinen jännä juttu on, että keväänä minun ei muka pitäisi käyttää mustaa, mutta useampi ihminen on sanonut, kun olen ollut päästä jalkoihin mustassa, että musta pukee minua. Luulen, että kyse ei aina ole pelkästä oman tyypin värisestä värityksestä, vaan esim. pukeutumistyyli, vartalon malli, persoonallisuus jne. ratkaisevat näyttääkö joku väri hyvältä vai ei.
  Vastaa viestiin
31.03.07, 15:23   #25 (linkki)
Vaihtoehto
(Vierailija)

^Tai sitten yksinkertaisesti olet analysoinut itsesi väärin, etkä ole kevät vaan kesä, jolle mustakin sopii paremmin, samoin nuo mainitsemasi muut värit ovat kesän värejä. Keväät ja kesät ovat kuitenkin ulkonäöltään aika samanlaisia ja heissä erehtyy helposti.
  Vastaa viestiin
Kirjoita viesti

Tagit
Tyhjä

>Työkalut Hae ketjusta
>
Hae ketjusta:

Laajennettu haku