Plazan keskustelut etusivu
» Rekisteröidy käyttäjäksi
» Unohditko tunnuksesi?
Mene takaisin   Plazan keskustelut – Plaza > Ellit > Muoti ja kauneus > Kropan kohentajat
Plazan keskustelualusta on uudistunut - katso ohjeet

Kirjoita viesti

Työkalut Hae ketjusta
01.04.07, 14:04   #1 (linkki)
väkä
(Vierailija)

Kasvojen kohotus väkälangalla

Hei. Olisiko kellään kokemusta/tietoa kasvojen kohotuksesta väkälangoilla? Kuinka pitkään vaikutus mahtaa kestää? Entä riskit? Tehdäänkö ko. toimenpiteitä muualla kuin Helsingissä? Entäpä hinta?
  Vastaa viestiin

01.04.07, 14:09   #2 (linkki)
aapris
(Vierailija)

Aprillia, syö silliä.
  Vastaa viestiin
01.04.07, 16:48   #3 (linkki)
väkäväkä
(Vierailija)

Kohotus

Viikonvaihteen ilta-lehdessä oli kuva Ritva Oksasesta ,oli käynyt jossakin kasvojenkohotuksessa. Ei ollut tarkemmin kerrottu mitä oli tehnyt mutta oli
kyllä hyvä tulos. Ei samanlainen kun Hannele Lauri ;(
Haluaisin myös hamsterinpussit pois.
  Vastaa viestiin
01.04.07, 22:59   #4 (linkki)
tiinajustiina
(Vierailija)

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja väkä
Hei. Olisiko kellään kokemusta/tietoa kasvojen kohotuksesta väkälangoilla? Kuinka pitkään vaikutus mahtaa kestää? Entä riskit? Tehdäänkö ko. toimenpiteitä muualla kuin Helsingissä? Entäpä hinta?
Ei ole kokemusta, mutta olen lukenut aiheesta jostakin. Väkälanka kohotusta suositellaan 30-45 v, silloin kun vielä iho on tarpeeksi kimmoisa ja paksu. Mutta toisaalta mitä kohotusta tuossa iässä vielä tarvitsee, jos iho on vielä kimmoisa. Toimenpiteen vaikutus kestää n. 2 vuotta, ja maksaa 1000-3000e, riippuen tietysti toimenpiteen laajuudesta. Toipuminen on nopeaa, jäljet kasvoista häviää muutamassa vuorokaudessa.
Luultavasti ko. toimenpiteitä tehdään tällä hetkellä vain pääkaupunkiseudulla.
  Vastaa viestiin
01.04.07, 23:04   #5 (linkki)
vita nova
(Vierailija)

väkäslangoista..

Väkäslangolla tehtävästä kasvojenkohotuksesta olen seurannut keskustelua BBC:n uutisoinnissa. Näyttää siltä, että kokeneet kirurgit ovat sitä mieltä, että vanhat konstit tässä tapauksessa(kin) ovat parempia, kuin pussillinen uusia.
Väkäslangoilla tehty kohotus on kyllä nopeatekoisempi mutta tuloksetkin kestävät vain vuoden, puolitoista.. joten, jos haluaa pikapikaa kasvot nuorekkaammiksi, menetelmä käy, mutta pian on edessä samat poskipussit ja rahanmeno.
  Vastaa viestiin
02.04.07, 19:30   #6 (linkki)
girl62
(Vierailija)

Mieluummin väkälankakohotus kuin pitkän toipumisajan vaativa kasvojen kiristys. Onhan 1-2 vuotta kestävä tulos pitkä aika, kun ajattelee, että toipuminen vie vain pari pävää. Varmaan luonnollisempi lopputulos, kuin perinteisessä kasvojen kiristyksessä.
  Vastaa viestiin
02.04.07, 20:07   #7 (linkki)
Maaria**
(Vierailija)

^On toki! Tätini asuu jenkeissä ja hän kertoi, että hänen ystävättärensä on väkälankakohotusta kokeillut. Lopputulos oli kuulemma uskomattoman luonnollinen, mutta valitettavan nopeasti haihtuva. Tuloksen luvattiin kestävän karkeasti arvioituna n. vuoden, mutta jo 9 kk päästä ei kohotuksesta ollut juurikaan mitään merkkiä jäljellä.
Kokemukset olivat kuitenkin niin hyvät, että hän aikoo teetättää operaation vielä uudestaankin ja onpa hän tätiänikin tuohon mukaan houkutellut.

Miinusta tulee siis tuloksen nopeasta häviämisestä, huonohkosta hinta-laatusuhteesta sekä siitä, että itse toimenpide kestää pitkään ja on suhteellisen epämiellyttävä: kohotusoperaatio vie aikaa koko päivän ja se on vietettävä sairaalassa. Operaatiosta kuitenkin toivutaan selvästi nopeammin kuin perinteisestä kasvojen kohotuksesta. Tätini oli viikon päästä toimenpiteestä ollut täysin toipunut, vaikka ikää on jo 50 vuotta. Kuten tuossa aiemminki jo kerrottiin, kohotusta suositellaan ensi sijassa nuorehkoille ihmisille, mutta tädilleni lääkäri oli sanonut, että hän voi hyvin käyttää tätä menetelmää vielä ainakin viiden vuoden ajan, sillä hänen ihonsa näyttää kestävän sitä hyvin.
  Vastaa viestiin
09.04.07, 12:09   #8 (linkki)
Tietääkö joku
(Vierailija)

voiko uusia

Eli siis voiko toimenpiteen uusia jo vuoden kuluttua, jos haluaa? Jostain luin, että jos aikoo myöhemmin tehdä oikean kohotusleikkauksen, niin nämä langat vaikeuttavat toimenpidettä, koska ne täytyy ensin löytää(Miksi?)ennen kuin voi leikata.
  Vastaa viestiin
09.04.07, 18:31   #9 (linkki)
lukenut
(Vierailija)

Erilaisia lankoja

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Tietääkö joku
Eli siis voiko toimenpiteen uusia jo vuoden kuluttua, jos haluaa? Jostain luin, että jos aikoo myöhemmin tehdä oikean kohotusleikkauksen, niin nämä langat vaikeuttavat toimenpidettä, koska ne täytyy ensin löytää(Miksi?)ennen kuin voi leikata.
Muistaakseni minäkin olen lukenut asiasta. Jos käyttää sulamattomia lankoja, niin nehän on poistettava kun nahkaa alkaa muuten kiristämään, mutta lankoja on myös sulavia , joita ymmärtääkseni käytetään. Vaikka lanka absorboituu määrätyn ajan kuluessa, niin liftaus efekti säilyy langan ympärille kehittyneeen kudoksen ansiosta.
  Vastaa viestiin
09.04.07, 21:38   #10 (linkki)
hölmö
(Vierailija)

langoista

olen ottanut langat ja toimenpide kesti n.20min.En tod.ollut tyytyväinen ja kokeiltin uusintaa ja tilanne meni pahemmaksi, joten älkää ihmeessä kokeilko.
  Vastaa viestiin
11.04.07, 16:55   #11 (linkki)
kivuitta nuoruutta
(Vierailija)

Minä taas olen tyytyväinen. Riippuu kai siitä, missä ja kuka tekee.
  Vastaa viestiin
11.04.07, 21:59   #12 (linkki)
50 v
(Vierailija)

väkälangat

Minulla on aika laittaa väkälangat huomenna nostamaan silmäluomia. Langat laitetaan kulmista kohti ohimoita. ilmoitan kuinka sujui.
  Vastaa viestiin
12.04.07, 13:06   #13 (linkki)
Harkitseva
(Vierailija)

Missä?

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja hölmö
olen ottanut langat ja toimenpide kesti n.20min.En tod.ollut tyytyväinen ja kokeiltin uusintaa ja tilanne meni pahemmaksi, joten älkää ihmeessä kokeilko.
Eli missä kävit ko. toimenpiteen suorittamassa ja mikä meni vikaan?
  Vastaa viestiin
12.04.07, 13:07   #14 (linkki)
Harkitseva
(Vierailija)

Missä?

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja kivuitta nuoruutta
Minä taas olen tyytyväinen. Riippuu kai siitä, missä ja kuka tekee.
Ja sama kysymys onnistuneelle, missä tehtiin? Mitä maksoi?
  Vastaa viestiin
12.04.07, 16:25   #15 (linkki)
siru 35
(Vierailija)

Tuo voi onnistua jollain nelikymppisellä mutta jos ikää on enemmän niin uskoisin ettei tulos ole hyvä. Mihinkä se ylimääräinen nahka kasautuu? Ei varmaan ole pitkäikäinen tulos esim. otsan kohotuksessa ellei ylimääräistä ihoa poisteta. Minäkin olen lukenut että vanha veitsikonsti on parempi. Tiedä häntä onko vain uusi tapa pikakorjata ja rahastaa. Kertokaa toki kokemuksia, vai onko niin uusi menetalmä että pitempiaikaista seurantaa ei ole?
  Vastaa viestiin
12.04.07, 16:44   #16 (linkki)
girlgirl
(Vierailija)

Menetelmä onkin tarkoitettu 35-45 vuotiaille, mutta jos omistaa paksun ihon, niin onnistuu kuulemma vielä 55 vuotiaillekkin. Ja riippuu tietysti toimenpiteen laajuudestakin. Varmaan hyvä ja helppo keino kohentaa jotain pieniä juttuja.
  Vastaa viestiin
19.04.07, 18:19   #17 (linkki)
50 v
(Vierailija)

Väkälangat laitettu

Viikko sitten minulle laitettiin väkälangat kulmista ohimoita kohti. Eilen poistettiin kulmien sisäpuolella olevista päistä roikkumaan jätetyt langan pätkät. Ohimoilla olevat langat poistetaan ensi viikolla, ja silloin katsotaan pitääkö kiristää lisää. Sain botox ruikeen otsaan ja restylinee spanielin uurteisiin. Tulos on hyvä ja toipuminen oli nopea, pari päivää leivää turvotusta ja sitten heikko mustelma, joka meni luomiväristä. En voi vielä sanoa lopullisesta tuloksesta silmien kohdalla, mutta kommentit ovat olleet kivoja ja näytän pirteemmältä ja nuorekkaammalta.
  Vastaa viestiin
25.04.07, 10:14   #18 (linkki)
ajan varannut
(Vierailija)

vielä hinasta

Voiko kukaan kertoa MISSÄ olette käyneet ja mikä ili hinta KOKONAISUUDESSAAN.
Lurpahtaneita poskiani olen menossa "nostattamaan".
=)
  Vastaa viestiin
11.05.07, 21:41   #19 (linkki)
YKS VÄKÄLANKOJA OTTANUT
(Vierailija)

TOSI HYVÄ JUTTU

TÄÄ VÄKÄLANKA ON TOSI HYVÄ JUTTU!!! MULLA IHO ON PAREMPI....SIIS LANKA ON JOTAIN KOLLAGEENIA TMS. JA SE TEKEE IHOLLEKKIN HYVÄÄ SISÄLTÄPÄIN. TULOS HYVÄ JA VAIKUTUSKIN KESTÄÄ KUULEMMA 3-5 VUOTTA.(ODOTTELEN TIETTY VIELÄ TULOKSIA) BOTULIINIKLINIKALLA TEIN. IHAN VAAN VINK KAIKILLE......LÄÄKÄRIKIN ASIANSA TUNTEVA JA TODELLA MUKAVA.
  Vastaa viestiin
12.05.07, 06:16   #20 (linkki)
Väkänen
(Vierailija)

Minulle tehtiin eilen väkäslankakohotus Eiran sairaalassa poskiin ja silmäkulmiin. Tänä aamuna peilistä katsoi vanhan juopon näköinen kuvatus laastareineen. Huomenna voin poistaa laastarit ja silloin näen paremmin lopputuloksen.
Lääkäri sanoi, että poskien alue saattaa näyttää muutaman päivän ajan oudolta, mutta tulos paranee vähitellen.

Minulle laitettiin 4 pitkää lankaa poskien alueelle ja pari lankaa silmäkulmiin. Hinta oli 1550€. Puudutus sattui hieman ja itse toimenpide tuntui vähän epämiellyttävältä, mutta ei kivuliaalta. Lääkäri kyseli koko ajan, että sattuuko ja olisi ollut valmis lisäämään puudutusta, mutta olin reipas tyttö ja kestin pienen kivun. Pari viikkoa ennen toimenpidettä kävin lääkärin konsultaatiossa ja se maksoi noin 50€.

Kokonaisuutena kokemus oli miellyttävä. Lääkäri ja hoitajat olisvat oikein ystävällisiä ja huomaavaisia. Koska olen hillitön jännittäjä, lääkäri ehdotti esilääkitystä (Diapam 5mg) puoli tuntia ennen operaatiota ja sen ansiosta olo oli kuin lottovoittajalla astellessani hoipertelevin askelin toimenpidepöydälle.

Varsinaista jälkikipua minulla ei ole. Ruoan pureskeleminen on hiukan kivuliasta ja olenkin päättänyt siirtyä keittoruokiin pariksi päiväksi. Ei myöskään tee liioin mieli naureskella kovin leveästi. Olen kieltänyt miestäni naurattamasta minua ulkonäkööni liittyvillä kommenteilla :)

Jos aikoo ottaa esilääkityksen, kannattaa muistaa, että silloin ei saa ajaa autoa vuorokauteen, joten saattaja täytyy olla mukana. Kerron myöhemmin lisää, kunhan alan muistuttaa ihmistä. Tänä aamuna näytän Kassi-Alman ja simpanssin sekoitukselta.

Vastaa viestiin
12.05.07, 07:55   #21 (linkki)
Väkänen
(Vierailija)

Ihan vain kommenttina tuolle edelliselle nimimerkille...

Minulle laitetut väkäslangat ovat sulavia lankoja, joissa on pieniä väkäsiäjotka kiinnittävat langat paikoilleen. Ne ovat samankaltaisia ommelaineita, joita käytetään muihinkin kirurgisiin toimenpiteisiin. Langat pujotetaan neulalla ihonalaiseen kudokseen kasvolihasten päälle ja ne sulavat kuulemma 8-12 kk:ssa ja sen jälkeen niiden paikalle muodostuu sidekudosjuoste, joka antaa ryhtiä kudokselle.

Kohottava vaikutus kestää tällä menetelmällä noin 1,5-2v. iästä, elämäntavoista, kudostyypistä ym. riippuen. Ehkä tuo Botuliiniklikan lupaama vaikutusaika 3-5 vuotta on hiukan liioiteltu. Kollageenilangoista en ole koskaan kuullutkaan. Mitähän ne ovat?

Olen itse 47 vuotias ja lääkärin mukaan tämä menetelmä sopi minulle oikein hyvin. Kasvoni eivät ihan vielä muistuttaneet vihikoiran naamaa.

Vastaa viestiin
12.05.07, 08:33   #22 (linkki)
sh, sis.kir
(Vierailija)

huomenta Väkänen

Älä nyt ihmeessä naura ja virnuile kasvoillasi. Kysymyshän ei ole pelkästä kivusta, vaan todellakin lopputuloksesta. Langat eivät ole vielä niin pysyvästi paikoillaan.
  Vastaa viestiin
13.05.07, 08:30   #23 (linkki)
Väkänen
(Vierailija)

Tänä aamuna otin laastarit varovasti pois lääkärin ohjeen mukaan. Otsa näyttää ihan hyvältä. Siinä on vain pientä turvotusta, jota tuskin edes huomaa. Silmäkulmat ovat selvästi kohonneet. Jopa "sibeliusryppy" kulmien välissä näyttää oienneen. Pistosjäljet näkyvät hyvin heikosti eikä otsan alueella ole yhtään mustelmaa.

Poskien alueella on lievää turvotusta ja aivan kuten lääkäri kertoi, posket ovat hiukan oudon pullottavat. Johtunee turvotuksesta. Nasaalijuonteet ja suupielet ovat selvästi kohonneet. Pistosjäljet ovat myös poskien alueella huomaamattomat ja siistit. Edes langantynkiä ei tällä hetkellä näy. Turvotuksen laskemisen jälkeen niitä ehkä saattaa näkyä. Olen käyttänyt muutaman kerran päivässä kylmäkompressoria käsitellyillä alueilla turvotuksen lieventämiseksi.

Lääkärin tekemien tussimerkintöjen poistaminen on näköjään haasteellista. Olen yrittänyt varovasti poistaa niitä puhdistusöljyllä. Myöskään poskien alueella ei ole lainkaan mustelmia, joten voin huomenna huoletta mennä töihin. Pieni turvotus kai menee viikonlopun piikkiin :)

Tällä hetkellä olen tyytyväinen ulkonäkööni, vaikka lopullinen tulos ei vielä näykään kunnolla. Odotin paljon pahempaa. Lääkäri kertoi, että turvotus voi kestää muutamia päiviä, joten odottelen kaikessa rauhassa. Ehkä Kassi-Alma-look haihtuu ensiviikon aikana:)

Vastaa viestiin
13.05.07, 15:45   #24 (linkki)
mie.
(Vierailija)

Tussit pois

Kirurgin tussijäljet olen saanut parhaiten poistumaan apteekista ontamallani asetoonilla. Kannattaa sitten huuhtoa vielä vedellä lopuksi ihoa.
  Vastaa viestiin
15.05.07, 20:12   #25 (linkki)
Yks tosi tyytyväinen :-)
(Vierailija)

Italialainen kouluttaja tehnyt jo yli 3 vuotta

Italialainen kouluttaja (joka on kertonut samat asiat esim. Eiran sairaalan lääkäreille) on kuulemma tehnyt niitä jo yli 3 vuotta ja vaikutus on edelleen pysynyt.... En nyt sitten tiedä mitä uskoa,mutta jokainen ottaa ne missä haluaa ja uskoo ketä haluaa. Minä ainakin luotan lääkäriini, joka on ollut tällä kauneusalalla jo yli 15 vuotta.
  Vastaa viestiin
Kirjoita viesti

Tagit
Tyhjä

>Työkalut Hae ketjusta
>
Hae ketjusta:

Laajennettu haku