Plazan keskustelut etusivu
» Rekisteröidy käyttäjäksi
» Unohditko tunnuksesi?
Mene takaisin   Plazan keskustelut – Plaza > Ellit > Muoti ja kauneus > Kropan kohentajat
Plazan keskustelualusta on uudistunut - katso ohjeet

Kirjoita viesti

Työkalut Hae ketjusta
30.04.07, 00:45   #1 (linkki)
:((((((((
(Vierailija)

KAMPAAJA PILASI PITKAT HIUKSET!

Minulla oli kauniit, kauniit pitkat ja paksut hiukset, omasta mielestani kivoin kohta ulkonaossani. Ja tanaan menin _tasoittamaan_ kuivia latvoja, ja kampaaja leikkasi tasapaksusti niin etta saksenjalki nakyy 10 cm pois!!!! ja edesta kerrosti ihmeellisen palkkimaisesti!!! Saksen jalki nakyy aivan torkeasti ja tukka hapsottaa, voihan p*****e, ja tietysti juuri ennen kun huomenna tapaan ensitreffeilla ihanan miehen. Naytan kamalalta, taysin tyylittomalta!!!!!!

Todella ikavaa, ja piti vain niella pettyykseni ja kiukkuni siella kampaajalla, olisin itse tehnyt parempaa jalkea keittiosaksillani!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!1
  Vastaa viestiin

30.04.07, 09:23   #2 (linkki)
No miksi
(Vierailija)

Miksi sinä nielit kiukkusi, mikset sanonut ja vaatinut uutta leikkausta? Ja miksi et katsonut peiliin jo leikkausvaiheessa ja puuttunut asiaan?
  Vastaa viestiin
30.04.07, 11:20   #3 (linkki)
???
(Vierailija)

Erikoista. Onko kampaajat auki sunnuntaisin?
  Vastaa viestiin
30.04.07, 12:27   #4 (linkki)
----------------------
(Vierailija)

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja No miksi
Miksi sinä nielit kiukkusi, mikset sanonut ja vaatinut uutta leikkausta? Ja miksi et katsonut peiliin jo leikkausvaiheessa ja puuttunut asiaan?
No ei kai kukaan anna tuollaisen kampaajan enää "korjata" virhettään. Itse vaatisin rahallisen korvauksen.

Vastaa viestiin
30.04.07, 12:32   #5 (linkki)
###
(Vierailija)

Turha tänne on tulla kiukkuilemaan ja itkemään. Mitä se muka auttaa? Jos kampaus tai leikkaus ei miellytä, on suu avattava heti ja siinä paikassa. Vaadittava joko uutta leikkausta tai rahallista korvausta.

Jessus kun ihmiset on joskus avuttomia.
  Vastaa viestiin
30.04.07, 13:30   #6 (linkki)
S-
(Vierailija)

Eipä siinä leikatessa välttämättä huomaa niitä vikoja.Itse olen huomannut vasta kun kerran pessyt.Kaipa niillä tököteillä saa laitettua sellaiseksi ettei heti huomaa.
  Vastaa viestiin
30.04.07, 17:35   #7 (linkki)
karvispää
(Vierailija)

Jos pitkää tukkaa tasoittaa, saahan siitä sen 10 cm ottaa pois, että varmasti kuivat latvat lähtevät. Aivan turhaa nyrhiä jotain kahta senttiä. Ja valittaa kannattais heti. Tosin itsekin nuorena en kehdannut sanoa huonosta leikkauksesta vaan menin seuraavana päivänä toiseen liikkeeseen pelastamaan, mitä pelastettavissa oli... Nyt jo saisin suuni auki!
  Vastaa viestiin
01.05.07, 02:23   #8 (linkki)
Ap...............
(Vierailija)

Harmillista...

Kylla, taalla missa asun on kampaamot auki sunnintaisinkin.

Sanoin ensin, etta ai, siita lahteekin aika paljon, kun ensimainen tupsu oli lattiassa, johon kampaaja hyokkaavan puolustavasti tokaisi etta kuivathan pitikin otta apois. Joten ajattelin etta ihan ok.

Mutta se kadenjalki!!!!!!!!! Siis se vaan kapasi hiukset suoraksi ja tasapaksusti leikkasi hiukset niin etta se naytta aihme palkilta, saa edessa, ihme nyrsittya saksipalkkia!! En kehdannut sanoa mitaan, mutta kylla han huomasi ilmeeni, silla olin ihan kiukkuitkupuuskan vallassa, vaikka hillitsin toki itseni.

Mita siina olisi edes voinut tehda? Tehty mika tehty, enka olisi kehdannut hanen kadenjalkeaan haukkumaankaan alkaa...

Ja kaverini kysyi, etta olenko leikannut tukkani itse, se selittaa milta tama nayttaa.. En mina niin kaunotar ollut etteiko tama vahan haittaisi, hiukseni olivta ihanat... kasvaahan ne, mutta tosi ikavaa kuitenkin...

Ruma olo.
  Vastaa viestiin
01.05.07, 11:35   #9 (linkki)
kokemusta on
(Vierailija)

Kyllä se on niin, että jotkut kampaajat eivät vain yksinkertaisesti osaa leikata hiuksia. Ei ole mitään tyylitajua ja silmää. Pätkivät ja pätkivät sieltä täältä, että kohta hiukset ovat kuin olisi jäänyt jyrän alle. Mutta ei sitä toista kertaa tapahdu, on se sellainen kokemus, ja hiukset eivät kasva yhdessä yössä.
  Vastaa viestiin
01.05.07, 11:37   #10 (linkki)
Huishais
(Vierailija)

Kymmenen senttiä ei ole paljoa pitkistä hiuksista!

Minulla on vyötärölle asti ulottuvat paksut hiukset. Yleensä leikkautan niitä vain muutaman sentin, koska ne ovat aina melko hyvässä kunnossa. Välillä olen kuitenkin leikkauttanut "jopa" kymmenen senttiä, eikä kukaan ole huomannut mitään... Siis että koko hiuksia on edes leikattu...

Jos malli on huono, voit leikkauttaa sen paremmaksi. Eikö? Pitkässä tukassa on varaa mistä leikata.
  Vastaa viestiin
01.05.07, 13:43   #11 (linkki)
Aloittaja
(Vierailija)

ei parannus mahdollisutta

Mutta nyt mun pitaa odottaa ainakin 5 kk ennenkuin voin leikkauttaa paremman mallin, silla edesta se leikkasi palkkimaiset hapsut niin lyhyeksi etta siina ne nyt tokottaa siina leuan/korvan tasalla, jos sita palkkia ohentaisi, niin sitten tykkani lyhenisi entisestaan.

kampaaja sanoi etta naytin hipilta kun ihan etuaiset hiukset olivat niin pitkat, annoin luvan _kevyeen_ kerrostukseen, ja vaikka olisikin lyhentynyt, niin hyi hitto iten hapsuttava ja epatasainen lopputulos!!

Siis naytan ihan tatimaiselta, pallopotalta, ja toisaalta takana pidemmat hiukset ja siella sitten se tasapaksu palkki. Ei h*******i..... En olisi uskonut etta lookki voikin uuttua nain radikaalisti, un piti vain tasoittaa kuivat pois...

Ja kaikki vain sanoo, etta -no, voithan sa sitoa hiukset kiinni! Hitto, hiukseni olivat tosi kauniit. Voi p*****a!!!!!!
  Vastaa viestiin
01.05.07, 14:09   #12 (linkki)
itkunkitku
(Vierailija)

Hyvä kampaaja pystyy kyllä korjaamaan tökerön jäljen ilman hiusten kasvun odottelemistakin. Ei muuta kuin nyt etsit jonkun oikeasti laatukampaajan ja menet hänen juttusilleen.

Ja tuosta palautteesta en tiedä kannattaisiko sinun ottaa yhteyttä esim. kuluttaja-asiamieheen? Kysyä vaikka, että miten vastaisuudessa tulisi toimia, jos tuollaista tapahtuu. Onko asiakkaalla oikeuksia? Muistelen, että epäonnistuneesta värjäyksestä tai värinpoistosta voi ainakin saada osan rahoistaan takaisin. Siis joskus täällä muistaakseni joku kertoi jotain sellaista...
  Vastaa viestiin
01.05.07, 17:20   #13 (linkki)
onkohan muotia
(Vierailija)

Onkohan se nyt muotia, koska minun vierelläni kampaamossa leikattiin eräältä tyttöseltä ihanista pitkistä hiuksista sellainen palkkimainen tyyli, joka nyt ei näyttänyt miltään, ja tuli koko ajan silmille. Ei sellaista leikkausta ole tarkoitus edes laittaa millään geeleillä tai muulla.
  Vastaa viestiin
02.05.07, 16:59   #14 (linkki)
fööni helvetistä
(Vierailija)

melkein asiasta

Tosi ikäviä noi pilaaja-kampaajat. Itselläni on yksi kokemus, jossa halusin ruskehtavan värin mahdollisimman lähelle omaa hiusväriäni, mikä on lähinnä viljanvaalean ja hiirenharmaan väliltä. Korostin vielä, etten halua siis harmaata, vaan joku semmonen kiva ruskea väri, josta juurikasvu ei saa näyttämään kaljulta.

No LUOTTOkampaaja sanoi ymmärtävänsä ja värjäili tyytyväisenä tukkaani. Kun väri oli valmis ja hän alkoi kuivaamaan tukkaani, tokaisi siinä samalla, että "Laitoin tähän ruskeaan vähän harmaan sävyä, kun se on lähellä sun omaa väriä."

Jep, parikymppisenähän sitä haluaakin värjätä harmaaksi hiukset... Mut olin silloin vielä niin kiltti, että mulkaisin vain pahasti enkä uskaltanut sanoa mitään. Kotona äiti itki ja minä kihisin kiukusta. Viikon päästä värjättiin äiskän kanssa mun hiukset uudestaan vaaleiksi.

Sitä ihmettelen kyllä, miksi kampaajat aina haluaa föönata mulle hillittömän "lakka/vahakypärän" päähän. Eli kun on pyöreät kasvot, niin niitähän korostaakin tosi nätisti sellainen pallokampaus... Moni kampaaja varmaan tykkääkin kyttyrää, kun vedän aina pipon syvälle päähän ovesta lähtiessäni (no ei niitä varmaan oikeasti hirveesti kiinnosta). Tämä vaan tällainen sivuhuomio, mutta ihmetyttää aina. Ja hirveetä mennä aamulla kampaajalle ja sieltä sitten kypärän kera töihin.

Ai niin ja sit sekin pitää purkaa mieleltä, kun pyytää kampaajaa leikkaamaan jonkun mallin hiuksiin, ja vaikka kuinka sanoo, että MINÄ EN KOSKAAN FÖÖNAA (koska en osaa enkä viitsi opetellakaan) eli leikkaa joku helppo kiva tukka johon riittää vaikka vahakäsittely tms. niin eiköhän siinä föönausvaiheessa kampaaja sano, et "Mä jätin sulle tänne taakse tällaisen pyrstön, jota voit sitten föönata näin ja noin..." Ja vaikka ois kuva jostain helposta hiusmallista, niin silti kampaaja loihtii ja kehittelee jonkun föönattavan suipon jonnekin sojottamaan... Kolmesti olen joutunut eri kampaajille sanomaan, että leikkaapas kuule vaan se töyhtö sieltä veks. Juu-juu, ihan lyhyeksi, pois, kaputt! Ja sitten kampaaja on vastahakoisesti ja pettyneenä nipsaissut se pois, kun sehän ois näyttäny niin tosi kivalta föönattuna... ARgh!

Huh, helpotti! :)
  Vastaa viestiin
02.05.07, 19:07   #15 (linkki)
Kirppu-
(Vierailija)

Minulle on myös sattunut noita kampaajien mokia. Menin kampaajalle, joka oli perhetuttu. Näytin väri kartasta että tämä on se väri jonka haluan. Väri oli luonnollinen syvä tumman ruskea. Kampaaja sitten sanoi että minulla ei ole juuri tuota väriä, mutta sekoitan tästä kahta väriä yhteen niin siitä tulee sama sävy. No hän sitten levitti hiusvärin päähäni.

Olin aivan shokissa kun kampaaja alkoi föönata hiuksiani. Väri oli melkein musta ja siinä oli punertava/violetti vivahde valoa vasten! Tulos oli aivan kamala! En voinut edes sanoa että nämä ovat kauheat, juuri sen takia että hän oli niin läheinen vanhempieni kanssa.

Menin itkien kotiin ja seuraavana päivänä menin kampaamoliikkeeseen hakemaan väri vaahtoa joka vähenti puna/violetti sävyä. Se oli viimeinen kerta kun ikinä menin tämän kampaajan luokse. Olen kuullut myös monelta muulta että kampaaja ei ole kovin ammattitaitoinen.

Kaikista huvittavin kokemus oli kun menin juuri perustettuun kampaamoon. Kampaaja sitten leikkasi otsatukkani täysin vinoon. Kaverini nauroivat aivan kippurassa kun näkivät minut. Onneksi ystäväni on hyvä leikkaamaan hiuksia ja hän sai sitten oikaistua otsatukkani:) Sama parturi leikkasi siskoni miehelle päältä lyhyet hiukset ja sivuilta jätti pidemmiksi, vaikka tarkoitus oli päinvastoin. No oli koiran trimmerille käyttöä:)
  Vastaa viestiin
02.05.07, 19:22   #16 (linkki)
fööni helvetistä
(Vierailija)

"Sama parturi leikkasi siskoni miehelle päältä lyhyet hiukset ja sivuilta jätti pidemmiksi"

:D anteeksi, mutta naurattaa hirveästi tämä mielikuva XD vaikka ei se varmaan siitä siskonmiehestä kovin hauskaa ollut...
  Vastaa viestiin
02.05.07, 19:55   #17 (linkki)
päivän piristys
(Vierailija)

Ihan tosi, mäkin nauroin ääneen siskon miehen kampausta!! xD
  Vastaa viestiin
02.05.07, 22:58   #18 (linkki)
Aloittaja tapaus
(Vierailija)

hauska ketju?

Ai etta muakin nauratti tuo sivuilta pitkat paalaelta lyhyet- kampaus, voin kuvitella nolon miehen sitten kotona koirantrimausvehkeilla hoitumassa:))

Ja nim. fööni helvetistä kirjoitti todella hyvin ja hauskasti, nauruun pyrahdin aaneen:))))) Ihan hyva, vaikka tama oma frisyyri nyt ei niin kovin juuri nyt nauratakaan;-)
  Vastaa viestiin
03.05.07, 18:37   #19 (linkki)
kirppu-
(Vierailija)

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja fööni helvetistä
"Sama parturi leikkasi siskoni miehelle päältä lyhyet hiukset ja sivuilta jätti pidemmiksi"

:D anteeksi, mutta naurattaa hirveästi tämä mielikuva XD vaikka ei se varmaan siitä siskonmiehestä kovin hauskaa ollut...
Eihän se siskonmiehestä sillä hetkellä kovin koomista ollut, mutta nyt saadaan hyvät naurut aina kun juttu tulee mieleen:)

Tämä parturi lopetti toimintansa jokunen aika sitten. En ole kovin yllättynyt.
  Vastaa viestiin
05.05.07, 21:00   #20 (linkki)
pokemon
(Vierailija)

Ihan oli pakko kommentoida, että ikinä ei kannata sanoa et kuivat latvat leikataan (ainakaan silloin jos ei ole valmis luopumaan kutreista kuin max.2cm), sillä kampaajalla voi ihan oikeasti olla ns. parempi näkemys niistä latvoista kuin itsellä.
  Vastaa viestiin
16.05.07, 13:13   #21 (linkki)
elämä hiuskarvan varassa 20 vuotta
(Vierailija)

Eksyinpä tänne sivuille ja en voi olla kommentoimatta . Kyllä varmasti alalla on tekijöitä jotka toimivat tyyliin rahat pois ja näkemiin. Sen voin sanoa ettei aina ole helppo lukea asiakasta ja päätellä mitä hän todella haluaa. Välillä voi mennä todella ajatukset ristiin , kuten edellä tuo päältä lyhyt ja sivut pitkät. Vaikka kyllä sitä pitää niin monta kertaa kysyä ja varmistaa , että ollaan samoilla linjoilla.Joskus asiakkaat haluavat mahdottomia, kun ei ole materiaalia mistä tehdä. Ja kuten tämä pettynyt pitkä tukka sanoi saksen jäljen näkymisestä tulee mieleen oliko sakset terävät? Tylsät sakset jättävät jäljen ja huonosti läpi käyty leikkaus myös. Hutaisu on hutaisu. Paljolta säästyttäisiin suun avaamisella. Väreistä vielä, että riippuu paljon hiuksesta miltä väri näyttää hiuksessa. Aina ei voi luottaa värikarttaan. Joku hius imee väriä enemmän ja joku ei. Joku imee punaiset , vaikka kartassa väri ei olisikaan punainen tai sitten menee liian tummaksi. Nykyään käy myös niin ettei väri tartu. Hiuksia on koti konstein käsitelty niin ettei permanentit ja värit tartu. Siksi mielellämme teemme pesun syväpuhdistavalla shamppoolla saadaksemme jäämät hiuksista pois.Eli syy ei aina ole kampaajan.Mutta puhua saa ja aina voi äänestää jalollaan. Huonot ei kauan alalla pysy.
  Vastaa viestiin
16.05.07, 13:58   #22 (linkki)
hö?
(Vierailija)

No onhan sentään tasaisesti leikatut hiukset sentään paksumman ja siistimmän näköiset kuin jyrsityt latvat. Siskollanikin leikattiin kuivat latvat vuosia sitten pois. Ja hän valitti kun 10 cm leikkasi. Kyllä vaan oli oikein tehty. Nimittäin oli todella hampsuiset latvat. Vuodessa kasvoivat pituutta hyvin ja latvat on vieläkin hyväkuntoiset.
  Vastaa viestiin
16.05.07, 14:26   #23 (linkki)
Aina näin
(Vierailija)

Joskus kyllä tekisi mieli kysyä kampaajilta, että mikä se sitten on se oikea tapa käsitellä hiuksia, kun aina valitetaan, että "kotikonstein on käsitelty niin, ettei onnistu mikään?"

Mitä ne sellaiset kotikonstit oikein ovat? Kun kampaaja kysyy, millä olen tukkaani pessyt, AINA olen pessyt väärällä aineella, sanonpa minkä tuotteen ja merkin tahansa. AINA olen käsitellyt hiuksiani väärin, käsittelin niitä sitten miten tahansa, pesin, kampasin, harjasin, föönasin, en-föönannut, kiharsin, en-kihartanut, sävytin, en-sävyttänyt jne. Kaikki on aina väärin.

Vain kampaajan omat edustamansa tuotteet ovat sellaisia, että niitä saisi käyttää. Yksikin erehdys väärän tuotteen puolelle kuulemma näkyy. Yhdellä Kerastase-edustajan kampaajalla kävin uskollisesti vuosia ajatellen, että ohuista ja lentävistä hiuksistani saataisiin hyvällä hoidolla ja pitkäaikaisella merkkituotteen käytöllä jotain, mutta eipä onnistunut. Kampaajan mielestä vain tietty Kerastasen shampoo oli sellaista, että sitä sai käyttää. Mutta se jätti hiukseni aina rasvaisiksi suikaleiksi, enkä saanut minkäänlaista kuohkeutta niihin ikinä. Kampaaja ei uskonut, hänen mielestään tein jotain joka tapuksessa väärin. Hän kyseli ja kyseli, kunnes viimein sitten keksi aina jonkin väärän tavan, esim. saunomisen tai uimisen tai jotain vastaavaa.

Hiuksia ei siis saa tupeerata, ei föönata, ei käyttää kampausnesteitä, ei hiuslakkaa, ei muotovaahtoa, ei saa pitää niitä ponnarilla, ei kuivattaa kuivaajalla eikä antaa kuivaa itsekseen eikä ylipäänsä mitään. Viimeksi kävin kampaajalla kolme viikkoa sitten laitattamassa viimeinkin permanentin, kun viimeksi otin sen seitsemän vuotta sitten. Yhtään permanentin jäämää ei siis voinut enää hiuksissani olla, olin tietoisesti kasvattanut kaiken pois ja pidin aikani aivan suoraa tukkaa. Mielestäni tukkani oli hyvässä kunnossa, siinä ei ollut yhtään kaksihaaraisia eikä kuivia latvoja, se kiilsi kauniisti ja olisi sellaisena kelvannut minulle, mutta liukuletti mikä liukuletti. Kampaaja moitti hiukseni kauhean huonokuntoisiksi ja hauraiksi ja ne kaipasivat vaikka mitä (kalliita) käsittelyjä ennen permanenttia. Hiuksiani olin värjännyt viimeksi neljä vuotta sitten, silti niissä oli selvästi väärien väriaineiden jäämiä jne. Joskus vaan ihmetyttää, että mitä ihmisiltä oikein odotetaan, miten niitä hiuksia sitten oikein pitäisi hoitaa? Kun sekään, että on antanut niiden olla ihan rauhassa ilman mitään rasittavia käsittelyjä, senkun pessyt ja harjannut vain, ei kelpaa.
  Vastaa viestiin
16.05.07, 17:26   #24 (linkki)
DarkWings
(Vierailija)

Puolipitkä tukka piloilla

Kävin maaliskuun puolivälissä kampaamossa, jossa olen käynyt viimeiset 3 vuotta. Edellisestä käynnistä oli jo aikaa ja olinkin onnistunut kasvattamaan hiukset puoliväliin selkää. Hiukset oli hieman kerrostettu, lyhimmät hiukset ulottuivat pitkälti yli hartioiden. Otsatukkani oli kasvanut ylipitkäksi, siinä oli ollut epäsymmetrinen, kerrostettu leikkaus, semmoisia kivoja "hapsuja". Kampaajakseni sattui nuori nainen, jonka työn jälkeä siskoni joutui pari vuotta sitten kotona korjailemaan. Silloin kampaaja oli leikannut hiukseni kummallisesti kahteen selvään kerrokseen , joista alemmasta siskoni sitten kotona leikkasi pituutta pois.

No, tämän muistaen sanoin selkeästi mitä HALUAN: Haluan kasvattaa pitkät hiukset, kuivat latvat pois ja otsatukan mallin haluan myös säilyttää. Korostin vielä, mitä EN HALUA: Ei selviä kerroksia, ei yhtään paksumpaa otsatukkaa ja pituudesta pois minimimäärä.

Kampaaja aloitti työnsä ja kauhuissani katselin, kun 10 - 15 cm:n pätkiä putosi suojaliinalle. Föönausvaiheessa kampaaja totesi leikanneensa minulle sittenkin kerroksia, että tukkani ei näyttäisi niin raskaalta. Lopputulos: Tosi paksu, viistosti leikattu otsatukka, lyhimmät hiukset päälaella 10 cm:n pituisia ja pisimmät hiukset ulottuivat lapoihin. Aivan selvät kerrokset havaittavissa. Minulla on hieman luonnonkihara tukka ja ne lyhimmät hiukset nousevat hapsottamaan pienestäkin kosteudesta eli tukkani näytti kotiinpäästyäni hapsottavalta variksenpelätiltä. Ja ne kerrokset olivat niin pahuksen selvät! Kaveritkaan eivät kaunistelleet kommenteissaan.

Kampaamon vaihto siis edessä. En ymmärrä, miksi asiakkaan toiveita ei voi noudattaa. Mikä siinä on niin pirun vaikeaa?
  Vastaa viestiin
16.05.07, 19:06   #25 (linkki)
No huh huh
(Vierailija)

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja :((((((((
Minulla oli kauniit, kauniit pitkat ja paksut hiukset, omasta mielestani kivoin kohta ulkonaossani. Ja tanaan menin _tasoittamaan_ kuivia latvoja, ja kampaaja leikkasi tasapaksusti niin etta saksenjalki nakyy 10 cm pois!!!! ja edesta kerrosti ihmeellisen palkkimaisesti!!! Saksen jalki nakyy aivan torkeasti ja tukka hapsottaa, voihan p*****e, ja tietysti juuri ennen kun huomenna tapaan ensitreffeilla ihanan miehen. Naytan kamalalta, taysin tyylittomalta!!!!!!

Todella ikavaa, ja piti vain niella pettyykseni ja kiukkuni siella kampaajalla, olisin itse tehnyt parempaa jalkea keittiosaksillani!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!1
No voi kamala. Mites se ihana mies tämän otti?
  Vastaa viestiin
Kirjoita viesti

Tagit
Tyhjä

>Työkalut Hae ketjusta
>
Hae ketjusta:

Laajennettu haku