Plazan keskustelut etusivu
» Rekisteröidy käyttäjäksi
» Unohditko tunnuksesi?
Mene takaisin   Plazan keskustelut – Plaza > Ellit > Muoti ja kauneus > Kropan kohentajat
Plazan keskustelualusta on uudistunut - katso ohjeet

Kirjoita viesti

Työkalut Hae ketjusta
02.06.10, 17:03   #76 (linkki)
Naiset narisevat.
(Vierailija)

Iltalehdessä artikkeli, kuinka naiset haukkuvat kampaajat. Eivät ole koskaan tyytyväisiä parturikampaamojen työskentelyyn.
  Vastaa viestiin
14.07.10, 17:14   #77 (linkki)
Atvoi
(Vierailija)

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja ### Näytä viesti
Turha tänne on tulla kiukkuilemaan ja itkemään. Mitä se muka auttaa? Jos kampaus tai leikkaus ei miellytä, on suu avattava heti ja siinä paikassa. Vaadittava joko uutta leikkausta tai rahallista korvausta.

Jessus kun ihmiset on joskus avuttomia.

Kylla minun mielestani tanne saa tulla tallaisestakin asiasta valittamaan, kuka sen maaraa mista ihmiset saavat kiukutella ja mista ei?

Itse pitkien hiusten omistajana hyvinkin tiedan tuon raivon. Joka kerta kun kayn kampaaajalla, se on jotenkin todella stressaavaa vaikka kauneudenhoidon pitiaisi olla ihanaa.

Minulla on erityisen tarkkaan etuhiusten leikkaamisen kanssa ja on ihan kasittamattoman vaikeaa loytaa kampaajaa joka osaisi leikata etutukkani niin kuin pyydan ja ihmeemmin sita pilaamatta...
  Vastaa viestiin
15.05.11, 00:17   #78 (linkki)
Jansggu
(Vierailija)

Hiukset..

Jos kampaaja pilaa hiukset, niin kampaajan pitäisi ehdottomasti korjata tekemänsä virhe [jos pystyy] tai edes antaa rahat takaisin!
Itse joskus aloittelevana kampaajana värjäsin hiukset ihan väärän väriseksi eräälle henkilölle, mutta värjäsin kuitenkin uudelleen ja silloin tuli juuri oikea väri :) Annoin myös osan rahoista pois ja pari ilmaistuotetta mukaan, sillä olin äärettömän häpeissäni tekemästäni virheestä :/
Muistan joskus, kun olin pieni ja kävin eräällä kampaajalla. Tämän piti värjätä hiuksiini tumman ruskeita raitoja ja leikkauttaa tukkaani ihan vähäsen. No, tukkaan tulikin sitten punaisen ja sinisen sekaisia raitoja, jotka näyttivät suorastaan hirveiltä hiuksissani :D Ja no, leikkauskaan ei onnistunut, sillä hän leikkasi paljon enemmän kuin oli tarkoitus. Pikkuisena tyttönä en kuitenkaan osannut sanoa mitään ja lähdin vain kotiin kampaajaa lähtiessäni kiitellen. Kotona sitten itkin ja huusin. Onneksi sitten eräs toinen kampaaja laittoi mulle oikean väriset raidat! <:
  Vastaa viestiin
06.11.11, 17:03   #79 (linkki)
raisu
(Vierailija)

HairEkasta löytyy hyviä kampaajia

[QUOTE=Tyytyväinen;10302105]Olisikohan ollut niin, ettet ole itse osannut kertoa mitä haluat!?!
Itse olen käynyt vuosikaudet kyseisessä Hari-Ekassa enkä voi moittia. Olen aina saanut mitä olen halunnut (ehkä olen osannut kertoa toiveeni).
Aion jatkossakin käyttää heidän palvelujaan, jotka ovat todella monipuoliset.

On vaikeaa arvioida mikä osuus itsellä on väärinkäsityksissä. Missään tapauksessa ei kannata huutaa yhden oman epäonnistumisensa perusteella, että kaikki kampaajat ovat taidoiltaan ***** sitä tai tätä. Itse olen käynyt HairEkassa vuosia ja olen kampaajaani todella tyytyväinen. Paras kampaaja ikinä.
  Vastaa viestiin
06.11.11, 17:24   #80 (linkki)
raisu
(Vierailija)

HairEkasta löytyy hyviä kampaajia

On vaikeaa arvioida mikä osuus itsellä on väärinkäsityksissä. Missään tapauksessa ei kannata huutaa yhden oman epäonnistumisensa perusteella, että kaikki kampaajat ovat taidoiltaan ***** sitä tai tätä. Itse olen käynyt HairEkassa vuosia ja olen kampaajaani todella tyytyväinen. Paras kampaaja ikinä.[/QUOTE]
  Vastaa viestiin
06.11.11, 18:54   #81 (linkki)
Johanna<3
(Vierailija)

Kun täällä monet kampaajat valittavat, että asiakkailla on epärealistisia toiveita tai eivät saa suutaan auki, niin miksi ette itse saa suutanne auki?

Olisiko se nyt niin vaikeaa sanoa, että hiuksesi ovat liian ohuet, ei onnistu? Olisi varmasti koska silloin ette voisi nyhtää asiakkaalta yhtä paljon rahaa.
Mitä te oikein ajattelette? Että ehkä se nyt sit kuitenkin tykkää tästä vaikka sanoi ettei tykkää?
Tai että ei tästä mitään hyvää seuraa mut kokeillaan nyt kummiski? Ja sitten otetaan täysi hinta epäonnistuneesta värjäyksestä tai leikkauksesta.

Mites jos vaikka konditoriot toimisivat tällä periaatteella? Tilaat mansikoita, saat käpykakun.
Tai tatuointiliikkeet? Tilaat selkääsi pienen ruusun mutta saat ison pantterin. Ja näitä mokia sitten selitellään niin, että: "No kun ei meillä nyt ollut mansikoita kun on talvi, ihan epärealistisia toiveita asiakkailla" tai "No kun se pantteri on muotia ja ajattelin, että tykkäisit siitä"

Mielstäni kuluttajasuojakäytäntöä pitäisi muuttaa niin, että asiakas saa aina rahat takaisin ja pilaajakampaaja maksaa jos hiuksia joutuu korjailemaan toisella kampaajalla. Kuka nyt haluaisi, että se sama idiootti joka alunperin pilasi hiukset, tekee niillee enää koskaan mitään?

Ehkä jotkut ihmiset ovat yksinkertaisesti älyllisesti niin vajaita, että he eivät pysty vaativaan asiakaspalvelutyöhön. Silloin pitäisi valita joku helpompi ura.
  Vastaa viestiin
07.11.11, 14:59   #82 (linkki)
värjäyksestä
(Vierailija)

Jos värjäyksen puolelle menee, niin itse en ainakaan värjäyttäisi kestovärillä, ellei jotain harmaita halua piiloon, ja sehän on vanhempien ihmisten juttu. Muutoin ihan sellainen väri, joka lähtee taisaisesti pesussa pois, eikä nän aiheuta juurikasvua ja tummenna aste asteelta hiuksia kun pitää koko ajan olla omaa väriä sieltä peittämässä. Ja juurikasvuhan tulee näkyviin muutamassa viikossa, että onhan se aikamoista rahan menoa ja hiusten rääkkäystä olla aina värjäämässä (kehiteväreillä).
Kyllä luulisi kampaamoista löytyvän vielä värejä, joissa ei käytetä kehitteitä. Itse olenkin pannut merkille, miten kamalan paljon on melkein mustia huonokuntoisia hiuksia suomalaisilla nuorilla. Syy varmasti löytyy kestovärin keräytymisestä.

Marketeissa on kyllä myytävänä myös värejä, jotka lähtevät pikkuhiljaa pesussa. Pitää olla tarkka ja lukea paketin kyljestä, mitä väri on. Kysyä vaikka myyjältä. Jos paketti sisältää 2 putelia, niin toinen on kehiteaine, toinen väri. Itse olen ostanut kampaamosta värin, suoraväri kai nimeltään. Paketissa vain yksi putkilo, vain ravistus ja hiuksiin tasaisesti (ohjeetkin tietty löytyy, ja niitä kannattaa lukea).
  Vastaa viestiin
07.11.11, 16:53   #83 (linkki)
Johanna<3
(Vierailija)

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja värjäyksestä Näytä viesti
Jos värjäyksen puolelle menee, niin itse en ainakaan värjäyttäisi kestovärillä, ellei jotain harmaita halua piiloon, ja sehän on vanhempien ihmisten juttu. Muutoin ihan sellainen väri, joka lähtee taisaisesti pesussa pois, eikä nän aiheuta juurikasvua ja tummenna aste asteelta hiuksia kun pitää koko ajan olla omaa väriä sieltä peittämässä. Ja juurikasvuhan tulee näkyviin muutamassa viikossa, että onhan se aikamoista rahan menoa ja hiusten rääkkäystä olla aina värjäämässä (kehiteväreillä).
Kyllä luulisi kampaamoista löytyvän vielä värejä, joissa ei käytetä kehitteitä. Itse olenkin pannut merkille, miten kamalan paljon on melkein mustia huonokuntoisia hiuksia suomalaisilla nuorilla. Syy varmasti löytyy kestovärin keräytymisestä.

Marketeissa on kyllä myytävänä myös värejä, jotka lähtevät pikkuhiljaa pesussa. Pitää olla tarkka ja lukea paketin kyljestä, mitä väri on. Kysyä vaikka myyjältä. Jos paketti sisältää 2 putelia, niin toinen on kehiteaine, toinen väri. Itse olen ostanut kampaamosta värin, suoraväri kai nimeltään. Paketissa vain yksi putkilo, vain ravistus ja hiuksiin tasaisesti (ohjeetkin tietty löytyy, ja niitä kannattaa lukea).
Minkä merkkinen tää suoraväri oli? Paljonko maksoit siitä?
  Vastaa viestiin
07.11.11, 17:37   #84 (linkki)
värjäyksestä
(Vierailija)

Satuinpa säästämään tuon pakkauksen. Väri on Wellan colour fresh -sävyte (peseytyy hiuksista pois kokonaan), kestää n. 10 pesukertaa. Lukee, että on tark. ammattilaisten käyttöön, joten kannttaa lukea värin käyttöohjeet hyvin tarkkaan, jos on yliherkkyyttä väreille, suojata silmät ym. Hellävarainen, ei sisällä ammoniakkia, tai peroksidia. Riittää n. kahteen käsittelyyn, riippuu tietysti hiusten pituudesta ja vahvuudesta. Laitetaan pyyhekuiviin hiuksiin. Hinta muistaakseni 13-14e. Itselleni tuli ainakin oikein kiva, eikä pelkoa, että jämähtää hiuksiin, jos sävy ei jostakin syystä miellytäkkään ja tulee liian tumma.
Kysy kuitenkin kampaamosta ammattilaiselta värin käyttöohjeista tarkemmin, ja noudata saamiasi ohjeita tarkasti, keskustele myös oikeasta sävystä, mikä sinulle olisi hyvä, niin onnistuu varmasti.

Kevytvärikin on harhaanjohtava, se myös sisältää kehiteaineen, ja väri lähtee pois vain kasvamalla.
  Vastaa viestiin
09.11.11, 11:33   #85 (linkki)
"värjäri" ammatikseen
(Vierailija)

Kun hiuksia värjätään, täytyy tietää niiden historia. Kaikki näkyvänkin värin alla olevat värit ja käsittelyt vaikuttavat lopputulokseen.

Silikonia sisältävät shampoot ja hoitoaineet vaikeuttavat hiusten kemiallisia käsittelyjä.
Nykyään näkee kummallisen kiiltäviä, huonokuntoisia hiuksia. Ne on saatu kiiltämään silikonilla, joka tukkii, ei siis korjaa hius-suomuja. Siihen kun laitetaan kemallinen käsittely, joko permis tai väri, lopputulos voi olla ihan jotain muuta kuin haluttu.
Näitä seikkoja ei aina tule edeltä ajatelleeksi. Vasta sitten kun tulos on näkyvissä ja se ei todellakaan ole se mikä pitäisi.

Uusi, ennen käymätön asiakas, ei aina ole samalla aaltopituudella kuin huolellinen kampaaja, jonka pitää tietää, mitä hiuksille on tehty ennen. Pitkässä hiuksessa säilyy kaikki käsittelyt huomattavasti pitempään kuin lyhyessä, syystä että käsittelyjä ei leikkaamalla ole saatu pois.
Varsinkin huokoinen hius pitää sisällään entiset värit, vaikka uutta on lisätty päälle.
Pitkässä tukassa on erilaisia "pituuksia". Uudet, lähellä päänahkaa olevat hiukset ovat huomattavasti "terveempiä" kuin pitkän varren päässä olevat latvat. Jos värin levittää koko hiuksistoon heti, lopputulos on kirjava. Tosin viime vuosien muotikin on ollut moniväristä.

Koetan tässä sanoa, että hiusten värjääminen ei ole niin yksinkertaisen simppeli juttu, että kaikki onnistuu kerralla. Asiakkaan tenttaaminen on kaikkien aa ja oo.
  Vastaa viestiin
09.11.11, 19:22   #86 (linkki)
mirjami
(Vierailija)

tukka klaniksi...

olin viimeksi heinäkuussa leikkauttamassa hiuksiani,mulla oli tällöin puolipitkät vaaleat hiukset,otsatukka perinteinen tasainen ja kulmat näkyy.noh pesun jälkeen sanoin että leikkaa pois kuivat latvat ja pieni kerrostus hentoihin hiuksiini...sakset kävivät nopsaan ja hiusveitsikin...jestas ! tukkaa oli puolet vähemmän,tuntui ohuemmilta ja mitättömiltä-ei edes ponihäntää enää tullut.kampaajaopiskelija leikkasi myös otsatukkani ohentaen kummasti lyhyeksi.olin järkyttynyt ja sain heti seutaavana päivänä moitetta että mun tukka on leikattu p------si!kuka sen teki? mun miesystäväni ja useat tuttuni sanoivat että jestas että sull on lyhyet hiukset-mulla on kauniit kasvot ja se kampauslookki ei todellakaan sopinut mun tyyliini.ei ponihäntää kivasti heilumassa,ei paljoa mitään yhtä lyhyet kuin tanssituomari helena ahti...ja blondatut.haukuin että tukkani on leikattu paskaksi ja rahat tänne ja mielellään hiuspidennys mokan tilalle-mut rahan sain ja ikuisen kammon kampaajalle.en ole sen jälkeen käynyt leikkuuttamassa kuivia kaksihaaraisa latvojani.nyt näytän jo naiselle.miksi usealle naisella on miesmäiset kampaukset nykyään? kärkyttävän korkealle leikatut otsahiukset ja patatukka tai nyrhitty kerroskampaus? ei oue ketään naista eiä värjäys pääse esiin.jestas mikä heinäkuu miestukkineen!
  Vastaa viestiin
12.11.11, 11:44   #87 (linkki)
Kati*
(Vierailija)

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja "värjäri" ammatikseen Näytä viesti
Kun hiuksia värjätään, täytyy tietää niiden historia. Kaikki näkyvänkin värin alla olevat värit ja käsittelyt vaikuttavat lopputulokseen.

Silikonia sisältävät shampoot ja hoitoaineet vaikeuttavat hiusten kemiallisia käsittelyjä.
Nykyään näkee kummallisen kiiltäviä, huonokuntoisia hiuksia. Ne on saatu kiiltämään silikonilla, joka tukkii, ei siis korjaa hius-suomuja. Siihen kun laitetaan kemallinen käsittely, joko permis tai väri, lopputulos voi olla ihan jotain muuta kuin haluttu.
Näitä seikkoja ei aina tule edeltä ajatelleeksi. Vasta sitten kun tulos on näkyvissä ja se ei todellakaan ole se mikä pitäisi.

Uusi, ennen käymätön asiakas, ei aina ole samalla aaltopituudella kuin huolellinen kampaaja, jonka pitää tietää, mitä hiuksille on tehty ennen. Pitkässä hiuksessa säilyy kaikki käsittelyt huomattavasti pitempään kuin lyhyessä, syystä että käsittelyjä ei leikkaamalla ole saatu pois.
Varsinkin huokoinen hius pitää sisällään entiset värit, vaikka uutta on lisätty päälle.
Pitkässä tukassa on erilaisia "pituuksia". Uudet, lähellä päänahkaa olevat hiukset ovat huomattavasti "terveempiä" kuin pitkän varren päässä olevat latvat. Jos värin levittää koko hiuksistoon heti, lopputulos on kirjava. Tosin viime vuosien muotikin on ollut moniväristä.

Koetan tässä sanoa, että hiusten värjääminen ei ole niin yksinkertaisen simppeli juttu, että kaikki onnistuu kerralla. Asiakkaan tenttaaminen on kaikkien aa ja oo.
Minusta kaiken järjen mukaan huokoinen hius juuri luovuttaa vanhaa väriä ihan joka pesun yhteydessä ja sileä hiuslaatu pitää vanhan värin tiukasti sisällään. Itse olen ihan testannut asian, tarkkailemalla pesujen yhteydessä veden väriä, niin kyllä se vielä pitkänkin aikaa värjäyksestä shamppopesun jälkeen väriä (kestoväri)lähtee hiuksista koko ajan ainakin jonkin verran.
Kun olet värjäyksen ja hiusten ammattilainen, niin kysynpä, miten silikonin jäänteet saa hiuksista pois, muuten kun leikkamaalla hiuksia. Onko esim. jotain puhdistavaa shampoota olemassa ja toimiiko se ?
  Vastaa viestiin
14.11.11, 00:04   #88 (linkki)
Siis?
(Vierailija)

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja :(((((((( Näytä viesti
Minulla oli kauniit, kauniit pitkat ja paksut hiukset, omasta mielestani kivoin kohta ulkonaossani. Ja tanaan menin _tasoittamaan_ kuivia latvoja, ja kampaaja leikkasi tasapaksusti niin etta saksenjalki nakyy 10 cm pois!!!! ja edesta kerrosti ihmeellisen palkkimaisesti!!! Saksen jalki nakyy aivan torkeasti ja tukka hapsottaa, voihan p*****e, ja tietysti juuri ennen kun huomenna tapaan ensitreffeilla ihanan miehen. Naytan kamalalta, taysin tyylittomalta!!!!!!

Todella ikavaa, ja piti vain niella pettyykseni ja kiukkuni siella kampaajalla, olisin itse tehnyt parempaa jalkea keittiosaksillani!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!1

"Piti vain niellä pettymykseni ja kiukkuni siellä kampaajalla"........ Niin siis miksi piti? Ymmärtääkseni kuitenkin maksoit kampaajalle ja kerroit hänelle mitä haluat hiuksillesi tehtävän? Mahdatko olla jotenkin yksinkertainen jos et osaa reklamoida huonosti tehdystä työstä.....???????? Mikäli näin on, menee asiasi valitettavasti osastolle "Idiootti".
  Vastaa viestiin
14.11.11, 00:15   #89 (linkki)
aivan
(Vierailija)

Jos ei saa suutaan auki, niin sitten pitää vain kärsiä. Ei kampaaja sano, että voi, voi tulipa huonoa jälkeä. Ottaa vain tyytyväisenä maksun ja luuli ehkä onnistuneensa. Kyllä pitää aikuisen ihmisen osata sanoa mielipiteensä tälläisissä asioissa. Kampaajalla käynti on sen verran kallista lystiä, ettei kaikkeen pidä tyytyä.
  Vastaa viestiin
24.11.11, 07:24   #90 (linkki)
törkeetä
(Vierailija)

Pahinta on että joutuu maksamaan siitä että hiukset tuhotaan ja kampaamon koko henkilökunta selittää vieressä että tulipa kivat, sopii sulle niin hienosti...
  Vastaa viestiin
21.03.12, 11:41   #91 (linkki)
tuleva kampaaja
(Vierailija)

järkyttävää!

alan pian kampaajaksi. olen todella tarkka omista pitkistä paksuista hiuksistani. miten joku kampaaja voi toimia vain oman mielipiteensä mukaan. itse en TODELLAKAAN meinaa semmotteeks kampaajaks.
  Vastaa viestiin
28.03.12, 15:52   #92 (linkki)
mirotic
(Vierailija)

-

Joo kirjotin jo tuonne "lista huonoista kampaajista" topicciin mutta kirjotanpa sit tänneki viel. Eli mulla on ollut aina pitkät tai pitkähköt hiukset ja vain kerran on löytyny kampaaja joka osas toteuttaa sen mitä halusin.
Mutta,mutta.. Tämä naiskampaaja onnistui täydellisesti. Näytin hänelle kuvan kerrostetusta tukasta, jossa oli myös otsis jne. Ja tukka oli PITKÄ. Kampaaja nyökkäili ja sanoi:"Kai tiedät sitten et ei siitä tule ihan tuollaista koska nuo hiukset on laitetut jne." Sanoin, että ymmärrän kyl ja että se kuva on vain suuntaa antava.
Saksi sieltä ja täältä ja uskomatonta kyllä, sain mitä halusin ja enemmän. Kaikki kehuivat sitä tukkaa yli kaiken.. Se oli juuri sellainen kun halusin, nuorten malli (olen 19), otsatukka, "pulisongit", hyvät kerrokset, ei hiirenhäntiä jne... Ja varasin uuden ajan myöhemmin, mutta tällä kertaa siellä olikin joku mies leikkaamassa mun hiukset, se nainen oli lähteny jo pois.... No, pyysin tällaista "shokkiväriä", vaaleen violettia vivahdetta ja leikkaus tulisi vanhan mallin mukaisesti (minkä se nainen oli leikannu).
No,lopputulos: Mun juuret oli violetit, hiukset olkapäille asti,pulisongit kadonnu ja ohutta paskaa koko tukka.

Etsin uuden kampaamon jota on mainostettu yhtenä "Helsingin parhaista kampaamoista", eli Q hair. Kävin noin 3-4 kertaa. Naiskampaaja oli jälleen. Käsitteli tukkaa saamarin kovakouraisesti, repimällä repi ja föönas, tukka oheni 50% noiden käyntien jälkeen. Ei osannut leikata rikottua latvaa (pyysin sitä) eikä pulisonkeja. Pyysin niitä hiton pulisonkeja, selitin, näytin kuvan, ei se edes tajunnu mikä hiton pulisonki.. Eli en saanut niitä koskaan takaisin..
No, viimeisin käynti oli vikatikki. Viikko ennen siskon häitä menin sinne. Päätin että nyt se sais leikata hiukan enemmän, kun on niin huonokuntosta latvaa. No, leikkashan se. Olkapääpituseks jälleen.. Pyysin väriksi strawberry blonde, tuli kusen/kanamunan keltuaisen väriset hiukset. Kyllähän se sitä pahotteli ja sano et korjataa asia.. Hymyilin vaa katkerasti ja sanoin et joo ei tartte..
Menin kotiin itkemää värjäsin shokkivärillä (sinisellä), mutta kusenkeltainen paistoi läpi kuin naantalin aurinko (huom. siskon häihin menin tällä tukalla sitte). Myöhemmin päätin että ei jumalauta ja värjäsin kaupanvärillä VAALEAN ruskeaksi ja annoin koko paskan olla.
Vaalensin raidotus aineella ja nyt on blondit niinkuin alunperin olikin ja annan kasvaa.. Leikkaan itse, en värjää ennenkuin on hyvässä kunnossa ja pidän hattuja ja peruukkeja siihen asti.

olen samaa mieltä monien kanssa täällä:HYVIN HARVAT kampaajat osaavat leikata pitkiä hiuksia. Onko se sen arvoista ottaa riski ja mennä leikkauttamaan kutrinsa? Aika varmasti ei saa mitä tahtoo ja se on sitten Asiakkaan oma vika.. Joo, ei kyllä ole. Kampaajassa suurin syypää piilee. Jos ei kampaaja tajua mitä asiakas tahtoo niin sitten KYSYTÄÄN ASIAKKAALTA. Jotkut voi mumista "emmä tiiä mitä mä haluan" no sitten ehdottelette niille asiakkaille, näytätte kuvia ja mitä lie.
Tehkää työnne kunnolla tai vaihtakaa alaa!
  Vastaa viestiin
04.04.12, 16:05   #93 (linkki)
alosa
(Vierailija)

totta

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja pokemon Näytä viesti
Ihan oli pakko kommentoida, että ikinä ei kannata sanoa et kuivat latvat leikataan (ainakaan silloin jos ei ole valmis luopumaan kutreista kuin max.2cm), sillä kampaajalla voi ihan oikeasti olla ns. parempi näkemys niistä latvoista kuin itsellä.
Mun kampaaja aina pyytää et näyttäisin sille minkä verran saa ottaa pois, sillä jopa oma silmä voi vääristää mitat. Esim. jos pyytää leikkaa pari senttii pois ja sit näyttää minkä verran saa ottaa nii käsi voi mennä siihen viiteen senttiin. Näyttäkää ihmeessä kampaajalle käsin !
  Vastaa viestiin
10.04.12, 07:03   #94 (linkki)
tartsa
(Vierailija)

vakio asiakas

Ihmettelen näitä juttuja täällä, kuinka mollataan kampaajia ja heidän ammattitaitoa kyllähän se on niin, et joka ammatissahan tekevälle sattuu! Itse ole asioinut Hair Ekassa jo yli kolmekymmentä vuotta eli sieltä asti, kun nimikin oli vielä Roxy, eikä oo ollu valittamisen sanaa:) Ihana ja ammattitaitonen henkilökunta, jotka käyvät ottamassa oppia ulkomailta asti I like:)
  Vastaa viestiin
10.04.12, 12:11   #95 (linkki)
Kokemusta löytyy
(Vierailija)

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja tartsa Näytä viesti
Ihmettelen näitä juttuja täällä, kuinka mollataan kampaajia ja heidän ammattitaitoa kyllähän se on niin, et joka ammatissahan tekevälle sattuu! Itse ole asioinut Hair Ekassa jo yli kolmekymmentä vuotta eli sieltä asti, kun nimikin oli vielä Roxy, eikä oo ollu valittamisen sanaa:) Ihana ja ammattitaitonen henkilökunta, jotka käyvät ottamassa oppia ulkomailta asti I like:)
Tässä juuri se asenne mikä niissä kampaajissa vituttaa. Jos te onnistutte pilaamaan minun hiukseni, siis minun ulkonäköni johon olen satsannut helvetisti rahaa, niin toivottava asenne ei todellakaan ole 'tekevälle sattuu'. Jos minä ajan teidän lemmikkinne kuoliaaksi, niin haluatteko, että otan 'tekevälle sattuu' -asenteen?

Paitsi että aika harva kampaaja myöntää edes sen verran, että jotain on sattunut. Yleensä yritetään väistellä, manipuloida ja syyllistää asiakasta siitä, että on itse mokannut. Sitten nämä kusipäät vielä odottavat maksua!
  Vastaa viestiin
05.05.12, 22:16   #96 (linkki)
outoo
(Vierailija)

taas törmäsin suhun

Aika outo toi sun kirjoitus.. Eikö jo alasteella opetettu että keltasen ja sinisen sekoituksesta tulee vihreä. Epäilyttääpä vaan et mariset kun et tiedä mitä haluut. Kukaan järkevä tyyppi ei mee veeleesta tummaan ja siitä siniseen noin vaan. Varmasti sulla onkin paska hiuslaatu kun noin vaihtelet tukkas väriä!

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja mirotic Näytä viesti
Joo kirjotin jo tuonne "lista huonoista kampaajista" topicciin mutta kirjotanpa sit tänneki viel. Eli mulla on ollut aina pitkät tai pitkähköt hiukset ja vain kerran on löytyny kampaaja joka osas toteuttaa sen mitä halusin.
Mutta,mutta.. Tämä naiskampaaja onnistui täydellisesti. Näytin hänelle kuvan kerrostetusta tukasta, jossa oli myös otsis jne. Ja tukka oli PITKÄ. Kampaaja nyökkäili ja sanoi:"Kai tiedät sitten et ei siitä tule ihan tuollaista koska nuo hiukset on laitetut jne." Sanoin, että ymmärrän kyl ja että se kuva on vain suuntaa antava.
Saksi sieltä ja täältä ja uskomatonta kyllä, sain mitä halusin ja enemmän. Kaikki kehuivat sitä tukkaa yli kaiken.. Se oli juuri sellainen kun halusin, nuorten malli (olen 19), otsatukka, "pulisongit", hyvät kerrokset, ei hiirenhäntiä jne... Ja varasin uuden ajan myöhemmin, mutta tällä kertaa siellä olikin joku mies leikkaamassa mun hiukset, se nainen oli lähteny jo pois.... No, pyysin tällaista "shokkiväriä", vaaleen violettia vivahdetta ja leikkaus tulisi vanhan mallin mukaisesti (minkä se nainen oli leikannu).
No,lopputulos: Mun juuret oli violetit, hiukset olkapäille asti,pulisongit kadonnu ja ohutta paskaa koko tukka.

Etsin uuden kampaamon jota on mainostettu yhtenä "Helsingin parhaista kampaamoista", eli Q hair. Kävin noin 3-4 kertaa. Naiskampaaja oli jälleen. Käsitteli tukkaa saamarin kovakouraisesti, repimällä repi ja föönas, tukka oheni 50% noiden käyntien jälkeen. Ei osannut leikata rikottua latvaa (pyysin sitä) eikä pulisonkeja. Pyysin niitä hiton pulisonkeja, selitin, näytin kuvan, ei se edes tajunnu mikä hiton pulisonki.. Eli en saanut niitä koskaan takaisin..
No, viimeisin käynti oli vikatikki. Viikko ennen siskon häitä menin sinne. Päätin että nyt se sais leikata hiukan enemmän, kun on niin huonokuntosta latvaa. No, leikkashan se. Olkapääpituseks jälleen.. Pyysin väriksi strawberry blonde, tuli kusen/kanamunan keltuaisen väriset hiukset. Kyllähän se sitä pahotteli ja sano et korjataa asia.. Hymyilin vaa katkerasti ja sanoin et joo ei tartte..
Menin kotiin itkemää värjäsin shokkivärillä (sinisellä), mutta kusenkeltainen paistoi läpi kuin naantalin aurinko (huom. siskon häihin menin tällä tukalla sitte). Myöhemmin päätin että ei jumalauta ja värjäsin kaupanvärillä VAALEAN ruskeaksi ja annoin koko paskan olla.
Vaalensin raidotus aineella ja nyt on blondit niinkuin alunperin olikin ja annan kasvaa.. Leikkaan itse, en värjää ennenkuin on hyvässä kunnossa ja pidän hattuja ja peruukkeja siihen asti.

olen samaa mieltä monien kanssa täällä:HYVIN HARVAT kampaajat osaavat leikata pitkiä hiuksia. Onko se sen arvoista ottaa riski ja mennä leikkauttamaan kutrinsa? Aika varmasti ei saa mitä tahtoo ja se on sitten Asiakkaan oma vika.. Joo, ei kyllä ole. Kampaajassa suurin syypää piilee. Jos ei kampaaja tajua mitä asiakas tahtoo niin sitten KYSYTÄÄN ASIAKKAALTA. Jotkut voi mumista "emmä tiiä mitä mä haluan" no sitten ehdottelette niille asiakkaille, näytätte kuvia ja mitä lie.
Tehkää työnne kunnolla tai vaihtakaa alaa!
  Vastaa viestiin
23.05.12, 17:19   #97 (linkki)
prointe
(Vierailija)

Olen saanut kantapään kautta oppia ettei kampaajina ole mitään hiusammattilaisia.Ensin hoidat kotikonstein hiukset upeaan kuntoon, sitten kampaaja veträä väärät aineet tai värit päähän ja saat kasvattaa kaiken alusta jos haluat terveen tukan.
  Vastaa viestiin
Kirjoita viesti

Tagit
Tyhjä

>Työkalut Hae ketjusta
>
Hae ketjusta:

Laajennettu haku