Plazan keskustelut etusivu
» Rekisteröidy käyttäjäksi
» Unohditko tunnuksesi?
Mene takaisin   Plazan keskustelut – Plaza > Ellit > Muoti ja kauneus > Kropan kohentajat
Plazan keskustelualusta on uudistunut - katso ohjeet

Kirjoita viesti

Työkalut Hae ketjusta
24.05.07, 20:20   #51 (linkki)
two experiences
(Vierailija)

Helsingissä Kalliossa toisella Linjalla lähes Hämeentien kulmassa oli pari vuotta sitten kampaamo, johon hätäpäissäni menin kolkuttamaan ovea, sillä tarvitsin päivän varoitusajalla värin eikä omalla kampaajallani ollut aikaa. Pyysin punaista väriä. Sanoin, että lämmintä, hehkuvaa kuparinpunaista, mutta ei liian punaista vaan ruskeaan hiukseeni hyvin taittuvaa. Sain porkkananpunaisen lopputuloksen! Oikeasti se oli niin oranssinen että aloin nauraa, kun tultiin pesulta. Vaadin uusintaa ja sitten pantiin jotakin ruskeaa joukkoon. Tuli ihan kamala, kummallisenvärinen ruskeanoranssi lopputulos. Ei ollut aikaa jäädä enää parantelemaan, sillä seuraava asiakas odotti eikä minulla ollut enää seuraavana aamuna aikaa...eikä kampaaja halunnut jäädä enää illalla myöhään. Sain 50% alennusta. Kyllä kavereitani nauratti se väri...se oli jotakin niin kummallista oranssin sekoitusta, että ei sitä voi selittää...se pitäisi kokea itse.

Oma kampaajani oli äitiyslomalla, kun etsin hänelle sijaista. Eksyin Kansakoulukadulle kampaamoon, jossa pyysin jälleen kerran punertavaa raitaa kerrostettuihin hiuksiini. Sanoin punertavaa silläkin uhalla että kerran olin saanut oranssia. Arvelin kampaajan tajuavan haalistuneista vanhoista raidoistani, minkä tyyppistä on ollut pohjalla. Sain todellakin punaista, lähes kirkkaan-aniliininpunaista! Olin alkaa itkeä, kun näin tuloksen. Päättelin nopeasti, että tuo pahin haalistuu pian ja siihen asti pidän hiuksia kiinni. Sain paljon kommentteja räväköistä raidoistani. Onneksi oma kampaajani on tullut äitiyslomalta. En enää uskaltaisi kokeilla muita.
  Vastaa viestiin
26.05.07, 21:54   #52 (linkki)
Pöllyssä
(Vierailija)

No huh huh

Hei!
En ole kampaaja, mutta käyn silloin-tällöin kampaajalla ja siellä jo kuule ja näkee.
Nimittäin tulevatkin yleensä tavallisen näköiset tätsyt jonkun kuvan kanssa, missä on upea ja kaunis nuori nainen ja haluavat saada samanäköiseksi. Ensin pitäis kyllä miettiä sopiiko kyseinen leikkaus/väri ylesityyliin ja oletko itse sama nätti, yleensä ihmiset eivät ole ja kampaaja on kampaaja vaan, eikä taikuri.
Haloo, kannattais olla realistinen!

No haloo vaan ittelles, olisitko itse onnellinen jos kampaaja oma-aloitteisesti tekisi mitä sattuu? On se kumma jos työtään tekevä ihminen ei saa suutaan auki ja sano ellei malli satu hänen mielestään sopimaan. Sittenhän voitaisi neuvotella ja minä maksavana asiakkaana kuitenkin päätän mitä minun hiuksilleni tehdään. Ellei se kampaajalle sovi niin hän voi sitten vaikka sanoa että tässä paikassa ei asiakkaan toiveita oteta huomioon vaan kaikki saavat jonkun keskivertotukan kampaajan toiveiden tynnyristä. Ihanaa! Eipä muuten riittäisi asiakkaita,minähän jo lähdin.
  Vastaa viestiin
28.05.07, 17:07   #53 (linkki)
~~~
(Vierailija)

Minulla on tumma tukka, jossa oli vaaleita raitoja. Sovittiin, että tehdään niistä vaaleista violetteja. Lopputulos oli, että pää oli kokonaan tumma, raitoja ei ollut enää ollenkaan. Eipä siinä mitään, vaaleat raidathan käyttäytyy miten sattuu. Vaan kun kampaaja pokkana väitti, että ovat ihan violetit ja pyysi täyden hinnan, se riitti. Kukaan, keneltä kysyin, ei nähnyt häivähdystäkään violettia päässäni. Eikä peseminen muuttanut tilannetta.
  Vastaa viestiin
30.05.07, 15:02   #54 (linkki)
Zum Kotzen
(Vierailija)

Räväkäksi vastoin tahtoaan

Espoon Ison Omenan Salon West Hairissa leikkautin kerroksia tasapitkiin hiuksiini.

Ja arvaatteko mitä?

Se tuttu tarina eli sain veitsellä leikattua voimakasta, revittyä kerrostusta, kunnon pottapään ja ohueksi jääneet alimmaiset hiukset. Vielä päälle päätteeksi alimmaisia hiuksia ei ollut leikattu klassiseen makuuni sopivaan tasaiseen tyyliin, vaan minulla oli kolme "häntää." Toisaalta osasyy löytyy itsestänikin eli minun olisi pitänyt vääntää rautalangasta, että haluan kevyttä kerrostusta enkä välitä näyttää nyrhityltä lähiöhöppänältä.

No, äiti tasoitti ne typerät hännät pois ja nyt, yli puoli vuotta tapahtuneen jälkeen olen saanut hiukseni lähes takaisin ja pituutta on tullut mukavasti lisää. Päätin muuten tarttua saksiin myös itse ja viime viikolla siistin latvojani hiukan. Ei tullut hullumpi tulos ja jahka saan kasvatettua kerrokset pois (haluan sittenkin tasapitkän mallin :)), saan kivannäköiset hiukset omin käsin.

En minäkään ymmärrä joidenkin kampaajien nyrhimistyyliä eikä sellainen tyyli ole eduksi juuri kenellekään.
  Vastaa viestiin
05.06.07, 15:29   #55 (linkki)
fööni helvetistä
(Vierailija)

Käyn hyvällä kampaajalla, jonka työhön olen tyytyväinen. Mutta järkytän usein kampaajaani tuomalla kuvan mukanani ja kokeilen erilaisia lyhyitä hiusmalleja. Mulla on pyöreät kasvot (hankalimmat varmaan muodoltaan saada paljoa mitään sopimaan) ja äärimmäisen hankala piikkisuora ja itsepäinen tukka. Hiuksia on PALJON ja ne ovat ohuita ja lasimaisia eli eivät mitään helpoiten muotoiltavia.

Niinpä kampaaja yrittää epätoivoisesti saada kuontalooni jotain mallia ja aina lopussa tosiaan yrittää föönata ja sohia hiukset trendikkäästi - yleensä pahasti epäonnistuen. Vaikka leikkaus olisikin kohtuu ok, niin olen huomannut, että VAIN MINÄ osaan käsitellä tätä euroopan hankalinta hiuslaatua.

Esim. tänään on päässäni ihan ihme kötöstys, kun kampaajaraukka ei saanut leikkaamaansa mallia toimimaan föönin+vahan+lakan avulla. Halutti sanoa, että "Hei, mä tätä pyysin ja kyllä mä saan sen toimimaan, kunhan pääsen kotiin. Trust me!" Mut en sitten sanonutkaan, kun kampaaja ei pystynyt kattoon mua edes silmiin. Heh. Myhäilin vain huvittuneena itsekseni. Ehkä sanon seuraavalla kerralla, et se oli ihan oikeesti ok-malli.

Kuten johonkin toiseen ketjuun kirjoittelinkin, niin hiukseni ovat tosiaan sellaiset, etteivät toimi perinteisen kampaamotyylisen fööni+hörösösömuotoilu periaatteen mukaan. Mun hiuksilla on ihan omat sääntönsä miten ne saa lyhyenä alaspäin pystyasennon sijaan ja miten niitä pitää käsitellä. KOlmenkymmenen vuoden kokemuksella olen oppinut säätämään niitä niille sopivin menetelmin :D (tosin mun kampaajani ei tätä varmaan usko sen perusteella miltä näytän hänen käsittelystään lähtiessä).
  Vastaa viestiin
06.06.07, 12:03   #56 (linkki)
über-ahne!!
(Vierailija)

On ainakin porilainen JB Lakka; hintojen piti arvolisäverojutun yhteydessä laskea 11 prossaa, nämä törkeän ahneet pöntöt nosti esim. miesten leikkauksen hintaa 19 eurosta 24:n!? Hienoa kun matikka on hallussa....että aikas makea voitto, kun eivät lain mukaan toimineet ja laskeneet 17 euroon kuten olis pitänyt. Sanomattakin selvää että meidän perheen kolmen pojan/miehen hiukset leikataan nykyään ihan muualla...
  Vastaa viestiin
06.06.07, 13:09   #57 (linkki)

Rekisteröitynyt: 06/2006
Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja über-ahne!!
että aikas makea voitto, kun eivät lain mukaan toimineet ja laskeneet 17 euroon kuten olis pitänyt.
Ei se mikään "lain mukaan" -juttu ole että olis pitänyt laskea hintoja.
Arvonlisävero on yritysten kirjanpitojuttuja.

Jotkut kampaamot saattoivat alentaa hintoja ja sekin oli vain heidän hyvää hyvyyttään tekemä alennus asiakkaille. Ja ne jotka eivät laskeneet niin saavat vähän enemmän työstään palkkana (pari euroa) kun joutuvat maksamaan hieman pienempää alv-prosenttia.
  Vastaa viestiin
06.06.07, 13:26   #58 (linkki)
..
(Vierailija)

^Niinpä, kyllä useimmat kampaajat ovat palkankorotuksensa ansainneet!
  Vastaa viestiin
14.06.07, 16:26   #59 (linkki)
asiakas
(Vierailija)

loppu käyminen

Oma kampaajani joka todellakin osasi laittaa hiukseni lopetti työt ja siirtyi muihin hommiin. No, kuitenkin on kampaajalla käytävä joten tilasin ajan ent. kampaajani suosittelmalta kampaajalta.

Jo tuoliin istuiduttuani tunsin, että kampaaja on erittäin vihamielinen minua kohtaan. Sanoin haluavani juurikasvun pois mutta myös että kasvatan hiuksiani, joten herkkiä latvoja pitäisi säästää. Kampaaja ehdotti vaalennusraitoja??? Ja vasta muutaman minuutin sanailun jälkeen kertoi, ettei raitoja tarvitse tehdä koko päähän. Palvelu oli ahdistavaa, kampaaja ei vastannut eikä puhunut mitään, pään hieronnat + muut mukavuudet jätti pois. Leikkasi sitten sentin pari, kotona huomasin sivuhiusten olevan eripituiset, mallia ei leikannut lainkaan yms.. Tämä riitti minulle, vaihdan oitis paikkaa, minulle ei tarvitse kiukutella jos toinen kampaaja on ollut pidetty. Palvelusta tuli mieleen että se oli kampaajalle vastenmielistä.
  Vastaa viestiin
31.07.07, 17:45   #60 (linkki)
---
(Vierailija)

Salon Choice

Kävin Kampin keskuksen Salon Choicessa leikkauttamassa hiukseni, enkä kyllä uudestaan sinne mene. Ulkomaalainen mieskampaaja hyöri ja pyöri, vaikkei ollut edes edellisen asiakkaan kanssa mikään kesken. Pyysi vain hymyillen minua odottamaan vielä hetken, ja vielä hetken, ja vielä hetken... Jouduin odottamaan yli 20 minuuttia sovitusta ajasta, ennen kuin hän pyysi minut tuoliin istumaan. Siinäkin jouduin vielä useamman minuutin odottamaan, ennen kuin hän vihdoin aloitti. Leikkauksessa itsessään ei ollut mitään vikaa, olin ihan tyytyväinen lopputulokseen, mutta koin saavani todella huonoa kohtelua. Mies oli kyllä hyvin ystävällinen ja hymyilevä, mutta ei se huonoa palvelua näytä estävän... Kehtasi vielä pariin otteeseen sanoa, että "hymyile nyt vähän" ja "ota iisisti, rentoudu, ei tässä mitään ongelmaa". Ehkä ei hänen mielestään, mutta mielestäni minulla oli täysi oikeus olla käärmeissäni turhasta odottelusta! Tuollaiset vähättelevät kommentit vain lisäsivät kiukkuani. Olen vielä raskaana (minkä hän siis kyllä aivan varmasti tiesi), enkä todellakaan olisi jaksanut niin kauan ylimääräistä odotella. Maksutilanteessa kävi kuitenkin virhe, joka sai mieleni vähän iloisemmaksi... Oikean 34 euron hinnan sijasta mies löi korttimaksulaitteeseen vahingossa 0,34 euroa, eikä huomannut virhettään. Normaalisti olisin ehdottomasti huomauttanut virheestä ja maksanut tunnollisesti koko hinnan, mutta tällä kertaa olin ihan hiljaa ja myhäilin tyytyväisenä saaneeni sittenkin vastinetta kampaamokäynnilleni. Seuraavalla kerralla tuskin pääsisin kuitenkaan yhtä halvalla, joten kyseinen kampaamo saa minun osaltani jäädä.
  Vastaa viestiin

31.07.07, 19:23   #61 (linkki)
riittää
(Vierailija)

..näitä taas...

Että jouduit odottamaan ihan vartin??!! olipa TÖRKEÄÄ! kun vielä olet ihan RASKAANA niin kampaajan olisi varmaan kannattanut nuolla pyhä takapuolesi ja heitellä ruusunterälehtiä, eikö?

Että minua nyppii narisijat. Siis sinun kaltaisesi ihmiset. Sen lisäksi olet syyllistynyt petokseen etkä välittänyt korjata asiaa, onneksi kampaamolla on yhteystietosi että voivat korjata laskutuksen.

Olit siis tyytyväinen työhön, mutta halusit pilata kampaajan päivän istumalla tuolissa naama norsun sanonko millä.

Pysy kotona.
  Vastaa viestiin
01.08.07, 07:40   #62 (linkki)
tampereella
(Vierailija)

Tampereella on jokin kampaajakoulu, muistaakseni Carl Wilhelmin hiusakatemia tai vastaava. Jälki on ollut ihan kohtalaista hintaan nähden, mutta paikkaa ilmeisesti pitävä ope on melko ilkeä oppilaille. Kerrankin en oikein tiennyt miten pitäisi olla, kun opettaja-nainen alkoi haukkua kovaan ääneen oppilasta, joka leikkasi hiuksiani ja pyysi sitten toisen tytön leikkaamaan, ja tämä ensimmäinen sai katsoa vierestä. Vähän päästä tämä ensimmäinen leikkaaja lähti vessaan itkemään. Ei se ollut asiakkaallekaan kovin mukava kokemus.
  Vastaa viestiin
01.08.07, 14:24   #63 (linkki)
off topic
(Vierailija)

On ihan samantekevää kampaajan työn tai palvelun kannalta onko työn tekijä "mustaihoinen" tai "ulkomaalaissyntyinen", sitä ei tarvitse erikseen näissä haukkujutuissa mainita, kun ei kampaajien valkoihoisuudestakaan kukaan puhu. Anteeksi off topic, mutta kun asia pisti silmään niin monessa viestissä.
  Vastaa viestiin
01.08.07, 15:29   #64 (linkki)
toinen off topic
(Vierailija)

Eikö siellä kampaamossa ollut mitään tuolia, jossa olisit voinut istua ja odotella ja lueskella samalla jotakin lehteä? Minä ainakin yleensä odottelen istuen ja lukien, jos seisoa en jaksa. Tämä siis hänelle, joka odotteli 20 minuuttia ennen kuin pääsi kampaajan tuoliin.
  Vastaa viestiin
01.08.07, 19:18   #65 (linkki)
J-kylä
(Vierailija)

Jyväskylässä

Freestyle. Blondattavan kaverin hiuksista tuli vihertävät. Halvalla ei saa laatua.
  Vastaa viestiin
11.08.07, 21:59   #66 (linkki)
Vapaatyyli
(Vierailija)

Pohjaväristä, aiemmista käsittelyistä yms riippuen blondaus voi käsittääkseni olla haastavaa eikä yhdellä kerralla välttämättä päästä optimaaliin lopputulokseen. Onkohan tuossa ollut hiuksessa pohjalla vanhoista vesijohdoista kertynyttä rautaa, punaväriä tmv? Ei välttämättä kampaajan vika.
  Vastaa viestiin
13.08.07, 22:50   #67 (linkki)
periaatteet selviksi
(Vierailija)

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja goochie
Mä en taas käsitä, miksei saa negatiivista palautetta nimillä sanoa, kun kerran hyviäkin kampaamoita mainotaan...
Kirjoittamaton sääntöhän sanoo, että jos mollaat jotakin nimettyä henkilöä, allekirjoitat mollauksesi omalla oikealla nimelläsi.

Niinhän se on lehtien yleisön osaistoissakin. Jos kirjoituksessa mainitset jonkun henkilön, lehti ei sitä julkaise pelkällä nimimerkillä, vaan edellyttää, että kirjoittaja kirjoittaa sen omalla nimellään.

Vastaa viestiin
15.08.07, 10:19   #68 (linkki)
zzaz
(Vierailija)

Minä pyysin kerran hieman kevennystä eteen kun kerroksia leikattiin, ja tuloksena olikin sitten OTSATUKKA! Mutta noh, nyt olen ihan tyytyväinen siihen, pitäisi oikeastaan käydä kiittämässä ettei noudattanut ohjeitani koska muuten en olisi ikinä leikkauttanut tällaista. :) eli joskus alkushokista päästyään voikin huomata että muutos oli aivan hyvästä.
  Vastaa viestiin
15.08.07, 18:09   #69 (linkki)
ei kampaaja
(Vierailija)

20 minuuttia ei ole todellaakaan pitkä aika odottaa. Joutuvathan kampaajatkin odottelemaan usein asiakkaitaan, jotka joutuvat yllättäviin ruuhkiin liikenteessä ym. , eivätkä yleensä näytä asiakkailleen myrtsiä naamaa. Kyllä kampaamoissakin aikataulut saattavat pettää ihan inhimillisistä syistä. Eivät kampaajat kiusallaan istuta asikkaitaan odottelemassa. Ei maailama nyt 20 minuuttiin luulisi kaatuvan. Jos on tärkeää menoa ja minuuttiaikataululla liikkellä, niin sitten voi ajan perua ja tulla toisena päivänä.
  Vastaa viestiin
20.08.07, 11:19   #70 (linkki)
deborah
(Vierailija)

J-kylän pohjanoteerauksia tosiaan...

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Vapaatyyli
Pohjaväristä, aiemmista käsittelyistä yms riippuen blondaus voi käsittääkseni olla haastavaa eikä yhdellä kerralla välttämättä päästä optimaaliin lopputulokseen. Onkohan tuossa ollut hiuksessa pohjalla vanhoista vesijohdoista kertynyttä rautaa, punaväriä tmv? Ei välttämättä kampaajan vika.
Kun kyseessä on Freestyle, vika on kampaajassa. Halvalla ei saa hyvää.
  Vastaa viestiin

25.08.07, 14:32   #71 (linkki)
Katkera tilitys!
(Vierailija)

Ei ikinä enää kampin hairstoreen!!!!

Sain kampin hairstoren nuorehkolta mieskampaajalta tumman punaruskean värin vaikka pyysin värjäämään mahdollisimman lähelle omaa väriäni, joka on perus suomalainen maantienharmaa. Ei siis tumma eikä vaalea. Pohjalla oli vaalea kullanruskea jossa vaaleampia raitoja. Tyvikasvua oli huomattavasti, joten ajattelin, että kampaaja saa siitä hyvän värimallin. Tarkoitukseni oli siis, että jatkossa otan omaan väriini vain vaaleita hopeisia raitoja enkä värjää koko hiuksia. Halusin siis selvästi kylmän tuhkaisen yleisilmeen. Ajattelin, että en välttämättä heti saa aivan niin kylmää tulosta kuin haluan, koska hiuksista olisi voinut tulla vihreät, mutta tärkeintä oli se että, saisin sävyn joka on mahdollisimman lähellä omaani.

Kun menin varaamaan aikaa pyysin päästä hyvälle värjääjälle, minulle esiteltiin tämä kyseinen mieskampaaja jolta sitten kysyin onnistuuko hiusteni värjääminen mahdollisimman oman värisikseni ja onnistuuko se kerralla vaiko pikkuhiljaa raidoittamalla yms. Tein selväksi, että ihan perus juttu ei nyt ole kyseessä. Kampaaja oli että kaikki onnistuu ok ja sitten aika varattiin seuraavalle päivälle.

No saavuin vähän etuajassa, ja kampaaja otti minut siitä huolimatta vastaan. Ei ollut edes hiuksia ehtinyt vielä edellisen jäljiltä siivoamaan vaan niitä oli paksuina kerroksina lattialla. Kaikki tuolit olivat kyseisessä kampaamossa valkoista tekonahkaa ja aivan täynnä tummia hiusväriläiskiä. Väriä oli ilmeisesti myös lennellyt joskus kampaajan napapaidalle ja asiakkaalle annettavaan suojahuppuun joka oli muutenkin täynnä jonkun muun hiuksia. No ei se mitään. Kampaaja alkoi käsittelyn vilauttamalla minulle paria hiusväritupsua. Ensimmäinen oli tuhkanruskea ja se näytti ihan hyvältä joskin ehkä hieman tummalta, mutta olin tyhmä ja luotin kampaajan ammattitaitoon ja värisilmään sillä olihan minulla se tyvikasvu, joten selvempää värimallia ei olisi siitä mitä haluan voinut olla. Väriin piti myös laittaa hieman lämpimämpää ruskeaa sekaan ettei hiuksista tulisi "rumat ja kiillottomat" ja ajattelin, että ilmeisesti myös vihreyttä estämään.

No kampaaja alkoi pesupaikalla värjätä hiuksia, ei kun väri nopeasti päähän ja odottamaan. Sitten vaikutusajan jälkeen pestiin ym. ja mentiin kuivaamaan. Ylensähän kampaaja kysyy kuivataanko hiukset vai muotoillaanko. Mutta tämä kampaaja vaan alkoi pyöröharjalla tikkusuoraa ohutta tukkaani muotoilemaan (repimään). Tulos on minun hiuslaadussani nolla lukuun ottamatta kaikkia niitä kovasta käsittelystä irronneita ja kosteina venyneitä ja vaurioituneita hiuksia. Yhtä suora kuin aina vaikka aikaa siihen saatiin kulumaan. Olen sellainen ihminen, että viimeiseen asti välttelen minkään negatiivisen sanomista toiselle ja pidin itseni todella hyvin koossa vaikka yllätys/järkytys oli suuri kun hiukset saatiin kuivaksi. Väri oli ”aika” tumma... kampaamon valossa erehdyin vielä luulemaan, että oli sentään kylmän sävyinen. En halunnut jäädä paikalle enää yhtään pidemmäksi aikaa vaan halusin jonkin peilin eteen omassa rauhassa katsomaan miten paha tilanne oli. Olin sen verran puulla päähän lyöty lopputuloksesta, että maksoin 90€ kiltisti ja hymyilin. Ensimmäisestä vastaan tulleesta peilistä huomasin että ohimoillani oli mukavankokoiset läiskät tummasta väristä ja hävetti kulkea ihmisten ilmoilla. Hassua (sattumaa?) kyllä juna asemalla juoppo kysyi puhunko suomea kun tuli tupakkaa pummaamaan, sen verran tumma ilmestys ilmeisesti olin :).

Koko loppuilta meni kotona toivottomuuden vallassa sillä peiliin katsominen teki pahaa koska sieltä näkyi tummanpunaruskea kotivärin kaltainen lopputulos, omiin silmiini vaaleaa ihoani vasten jopa gootihko. Mielessäni pyöri vain ajatus, että miten ihmeessä värin saa pois ilman, että ennen vaalennetut hiukseni lähtevät värin mukana!!! Seuraavana päivänä palasin kyseisen kampaajan luo neuvottelemaan kohteliaasti korjauksesta ja sanoin tummuudesta ynnä muusta. Kampaaja ei myöntänyt virhettään vaan närkästyneenä olisi laskuttanut korjauksesta täyden hinnan. Itkien lähdin ulos kampaamosta sillä 90€ on minulle todella iso raha heittää tuulta vasten ja en tiennyt mitä tukalleni oikein sen jälkeen tekisin. Poikaystäväni henkisen tuen saattelemana marssin toiseen kampaamoon jossa minulle laadittiin korjaus suunnitelma. Ensin tehtiin yllättävän hellä hiusvärinpoisto-ainekäsittely josta tuloksena oli omaa sävyäni tummuudeltaan vastaava väri ja parin viikon päästä laitettiin vaaleita mahdollisimman kylmiä raitoja joita jatkossa kylmennetään entisestään. Kun tulin raidoitettavaksi ja minulla oli tyvikasvua niin uusi kampaajanikin totesi että hiukseni olivat ennen väriaineenpoistoa paljon tummemmat kuin oma värini ja edellinen kampaaja oli tehnyt selvän virheen.

Sen nyt vielä että ymmärrän että kaikille sattuu virheitä, mutta sitä en ymmärrä, että niitä ei voida myöntää ja korjata. Maine lähtee ja asiakas!

ps. Tämä viesti julkaistaan kenties muillakin sivuilla. Sen verran katkera olen!
  Vastaa viestiin
26.08.07, 16:22   #72 (linkki)
Ninnikka
(Vierailija)

Kyllä korjausvärjäys olisi pitänyt ehdottomasti tehdä samaan hintaan tai sitten pulittaa rahat takaisin huonosta tuloksesta. Miksi maksaa tyhjästä.
  Vastaa viestiin
27.08.07, 13:49   #73 (linkki)

Käyttäjän ainokainen avatari

Rekisteröitynyt: 08/2007
JS

Joku mainitsi Punavuoren humalaisesta mieskampaajasta. Ei kai kyseessä ollut Jorma Stenberg?
Kävin hänellä kerran, silloin kun hänellä oli oma TS-salonki Vuorikadulla Kaisaniemessä. Mielestäni hän oli alkoholisoituneen ja hyvin epäsiistin oloinen, mutta ainakin sillä kertaa vaikutti olevan selvin päin. Hänellä oli grande maestron elkeet, mua jotenkin huvitti se hampuusimainen "autonkorjaaja" -habitus yhdistyneenä "tiedän kaiken kaikesta" -asenteeseen.
Hän huusi jo ovelta, että tietää mun mallin. Mä vähän ihmettelin, että miten sä voit tietää, kun en vielä edes sanonut mitään?
Hän jätti sillä hetkellä tuolissa istuvan asiakkaan tukan leikkaamisen kesken ja riensi luokseni, sanoin että leikkaa vain tuo edellinen loppuun, mä voin odottaa hetken. Mielestäni hän kohteli tuota edellistä asiakasta huonosti jättämällä hänet tuoliin istumaan mitään sanomatta.
Nyrpeä finninaamainen poika alkoi pestä tukkaani, mutta tiputti käsisuihkun mun syliin, ja kastuin aika pahasti. Tämä poika oli kai joku harjoittelija tms. Hän ei pyytänyt anteeksi sitä että kasteli minut.
Olin siinä vaiheessa kasvattamassa lyhyttä tukkaa pitkäksi, ja olisin halunnut sellaisen "revityn" mallin, jota ei tarvitsisi käydä koko ajan leikkauttamassa kunhan pituutta tulisi lisää. Hän vuoli minulle jotkut ihme pulisongit (joista sanoin heti että nuo leikkaat kyllä pois) ja muutenkin messusi suureen ääneen, mikä hänen visionsa minun tukastani olisi. Taisi loukkaantua, kun en tykännyt niistä pulisongeista.
Kesken leikaamisen hän hävisi yhtäkkiä jonnekin, odotin 15 min, mutta mitään ei tapahtunut, sitten nousin kun ajattelin että kai tää sit on jo valmis, hän tulikin vielä takaisin ja vielä leikattiin.
Tukka vaan lyheni ja lyheni kunnes sanoin että riittää, en uskaltanut enää jäädä siihen kun ajattelin että kohta ei oo enää kuin siili jäljellä.
En tiedä mikä tämän miehen ongelma on, mulle tuli mieleen adhd tai jotain vastaavaa. Tästä alkoi mun kammo mieskampaajia kohtaan!
  Vastaa viestiin
01.09.07, 12:19   #74 (linkki)
Surkea esitys
(Vierailija)

Espoossa Roma

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja S-
Espoossa Roma.
Kampaaja ei kuunnellut lainkaan mitä halusin.Tulos oli järkkyttävästi ohennettu tukka,joka hapsotti minne sattui sen jälkeen.ja värikin oli aivan liian tumma.
Myöskään minun tieni eivät enää vie Romaan (Leppävaaran pohjoispuolella).
Huolimatonta työtä: kotona huomasin, että hiuksiin oli jäänyt pitkiä tupsuja leikkaamatta. Mutenkin leikkaus oli erittäin epätasainen.

Leikkauksen virheet huomasivat ensiksi ystäväni, jotka tapasin kampaajalla käynnin jälkeen. En ollut itse vielä huomannut huonoa työn jälkeä, joten oli aika nolo tunne olla huomion keskipisteenä toisten kauhistellessa: "Apua, mitä sun hiuksille on tapahtunut? Kauheeta!"

Omistaja leikkasi. Myöhästyi edellisen asiakkaan kanssa ja minut potkaisi pois seuraavan asiakkaan saapuessa, joten hutilointi johtui ajan puutteesta. Hälytyskellojen olisi pitänyt soida, kun kampaaja selosti koko työn ajan, miten paljon hän ottaa asiakkaita. Asiakaspalvelusta ei voi kovin hyviä pisteitä antaa.

Vastaa viestiin
09.09.07, 22:14   #75 (linkki)
Bägipää Peggy
(Vierailija)

[quote="Surkea esitys"]
Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja S-
Espoossa Roma.
Kampaaja ei kuunnellut lainkaan mitä halusin.Tulos oli järkkyttävästi ohennettu tukka,joka hapsotti minne sattui sen jälkeen.ja värikin oli aivan liian tumma.
Myöskään minun tieni eivät enää vie Romaan (Leppävaaran pohjoispuolella).
Huolimatonta työtä: kotona huomasin, että hiuksiin oli jäänyt pitkiä tupsuja leikkaamatta. Mutenkin leikkaus oli erittäin epätasainen.

No täällä on taas yksi Romaan pettynyt! Tuntuu siltä, että noi perusjutut (leikkaus, väri) oli vähän vasurilla tehty. Ja ne kai on ihan perusjuttuja? Onkohan taitojen puutetta vai meneekö rutiinijutut liian huolimattomasti? Aikaa oli varattu ihan mukavasti.

Mies kävi siellä aiemmin myös. On vaikea kuvailla lähtötilannetta: "Ihan tavallinen" toimistomiehen lyhyt kerroksittain leikattu tukka, jossa päällä oli pidemmät hiukset ja sivuilta ja niskasta lyhyet. Tarkoituksena oli siistiä ja tasata latvoja, että hiukset pysyy mallissansa. Tulos oli aivan järkyttävä: joka ainoa hius oli n. 1,5 cm pitkä. Mies näytti lähinnä siililtä.

Ilman silmälaseja on vaikea nähdä, mitä se kampaaja oikein touhuaa, joten lopputulos voi olla tosi shokki. Mutta miksi se onkin niin vaikea sanoa suoraan paikan päällä, ettei ole tyytyväinen? Tai rakentavampi kysymys: miten asian voisi sanoa?
  Vastaa viestiin
Kirjoita viesti

Tagit
Tyhjä

>Työkalut Hae ketjusta
>
Hae ketjusta:

Laajennettu haku