| |  | | |
08.11.07, 22:56
|
#76 (linkki)
| | (Vierailija) | Ihan kiva...muttei sama
Vantaan Korsossa on Peegel niminen kampaamo olen käynyt kolmesti...joka kerta tuon mukaan kuvan/kuvia ja selitän että haluan JUURI tälläisen... Kampauksista tulee ihan ok, mutta ne eivät koskaan ole samanlaisia kuin kuvissa!!! voikun jostain pääkaupunkiseudulta, mielellään vantaalta löytyisi semmoinen nuorten hiuksiin erikoistuva kampaaja, kun omat toiveeni ovat usein erikoisia, mm. japanilaisia lolita ja jrock tyylisiä graaffisia leikkauksia
| |
| | |
06.12.07, 22:06
|
#77 (linkki)
| | (Vierailija) | Ahneus Lainaus: |
Alkuperäinen kirjoittaja über-ahne!! On ainakin porilainen JB Lakka; hintojen piti arvolisäverojutun yhteydessä laskea 11 prossaa, nämä törkeän ahneet pöntöt nosti esim. miesten leikkauksen hintaa 19 eurosta 24:n!? Hienoa kun matikka on hallussa....että aikas makea voitto, kun eivät lain mukaan toimineet ja laskeneet 17 euroon kuten olis pitänyt. Sanomattakin selvää että meidän perheen kolmen pojan/miehen hiukset leikataan nykyään ihan muualla... | Tiedoissanne on aika iso virhe, joka voi aiheuttaa yrityksellemme isoakin haittaa siis kannattaisi kysyä asioista ennenkuin ihan julkisesti valittaa,meillä on
kolmi tasoinen hinnoittelu siis halvallakin saa parasta mahdollista palvelua. Oppilastyönä miesten leikkaus 15.60 Pro 19 ja Super Pro 22 euroa.Arvonlisä muutoksen tarkoituksenahan on työllistävä vaikutus alallemme,me palkkasimme työttömän parturi-kampaajan.
Olemme edelleenkin keskihintainen parturi- kampaamo.
| |
| | |
10.12.07, 22:42
|
#78 (linkki)
| | (Vierailija) | Lainaus: |
Alkuperäinen kirjoittaja Tahtoo samanlaisen! Vantaan Korsossa on Peegel niminen kampaamo olen käynyt kolmesti...joka kerta tuon mukaan kuvan/kuvia ja selitän että haluan JUURI tälläisen... Kampauksista tulee ihan ok, mutta ne eivät koskaan ole samanlaisia kuin kuvissa!!! voikun jostain pääkaupunkiseudulta, mielellään vantaalta löytyisi semmoinen nuorten hiuksiin erikoistuva kampaaja, kun omat toiveeni ovat usein erikoisia, mm. japanilaisia lolita ja jrock tyylisiä graaffisia leikkauksia | On hirmuisen hankala tehdä JUURI samanlaista leikkausta kuin jossain tietyssä kuvassa. Toki ideoita ja visioita saa selvennettyä kuvan avulla mutta kun hiuslaatu, hiustenmäärä, kasvojen piirteet ja pään muoto on jokaisella omanlaisensa ja kuvasta näkee leikkauksen vain yhdestä suunnasta ja tietyllä tavalla kammattuna ja aseteltuna niin siinä on haastetta maailman parhaallekin kampaajalle.
Myös asiakkaan tapa laittaa hiuksia vaikuttaa siihen kuinka joku tietynhenkinen malli kannattaa leikata ja toteuttaa. Itse kyselen asiakkailta kuinka he laittavat hiuksiaan, millaisia tuotteita he käyttävät jne. Jos on jokin toivekuva niin käydään yhdessä läpi mitä kuvan hiukset vaativat, minkä mittaista suunilleen hius on mistäkin kohdin ja mietitään minkä mittaisena malli toimisi asiakkaan hiuksissa.
En pidä itseäni mitenkään erikoisena kampaajana, teen työni huolellisesti ja toivon että saan palautetta jos työni ei miellytä asiakasta. Pidän asiakaspalvelua ja vuorovaikutusta työssäni tärkeänä, toki tulee tilanteita joissa henkilökemiat eivät vain kohtaa tai emme ymmärrä asiakkaan kanssa toisiamme, tämä ei silti oikeuta minua epäammattimaiseen käytökseen tai huonoon asiakaspalveluun.
Antakaa rohkeasti hyvää tai huonoa palautetta kampaajille! | |
| | |
11.12.07, 11:20
|
#79 (linkki)
| | (Vierailija) | Toinen mielipide Lainaus: |
Alkuperäinen kirjoittaja ainokainen Joku mainitsi Punavuoren humalaisesta mieskampaajasta. Ei kai kyseessä ollut Jorma Stenberg?
Kävin hänellä kerran, silloin kun hänellä oli oma TS-salonki Vuorikadulla Kaisaniemessä. Mielestäni hän oli alkoholisoituneen ja hyvin epäsiistin oloinen, mutta ainakin sillä kertaa vaikutti olevan selvin päin. Hänellä oli grande maestron elkeet, mua jotenkin huvitti se hampuusimainen "autonkorjaaja" -habitus yhdistyneenä "tiedän kaiken kaikesta" -asenteeseen.
Hän huusi jo ovelta, että tietää mun mallin. Mä vähän ihmettelin, että miten sä voit tietää, kun en vielä edes sanonut mitään?
Hän jätti sillä hetkellä tuolissa istuvan asiakkaan tukan leikkaamisen kesken ja riensi luokseni, sanoin että leikkaa vain tuo edellinen loppuun, mä voin odottaa hetken. Mielestäni hän kohteli tuota edellistä asiakasta huonosti jättämällä hänet tuoliin istumaan mitään sanomatta.
Nyrpeä finninaamainen poika alkoi pestä tukkaani, mutta tiputti käsisuihkun mun syliin, ja kastuin aika pahasti. Tämä poika oli kai joku harjoittelija tms. Hän ei pyytänyt anteeksi sitä että kasteli minut.
Olin siinä vaiheessa kasvattamassa lyhyttä tukkaa pitkäksi, ja olisin halunnut sellaisen "revityn" mallin, jota ei tarvitsisi käydä koko ajan leikkauttamassa kunhan pituutta tulisi lisää. Hän vuoli minulle jotkut ihme pulisongit (joista sanoin heti että nuo leikkaat kyllä pois) ja muutenkin messusi suureen ääneen, mikä hänen visionsa minun tukastani olisi. Taisi loukkaantua, kun en tykännyt niistä pulisongeista.
Kesken leikaamisen hän hävisi yhtäkkiä jonnekin, odotin 15 min, mutta mitään ei tapahtunut, sitten nousin kun ajattelin että kai tää sit on jo valmis, hän tulikin vielä takaisin ja vielä leikattiin.
Tukka vaan lyheni ja lyheni kunnes sanoin että riittää, en uskaltanut enää jäädä siihen kun ajattelin että kohta ei oo enää kuin siili jäljellä.
En tiedä mikä tämän miehen ongelma on, mulle tuli mieleen adhd tai jotain vastaavaa. Tästä alkoi mun kammo mieskampaajia kohtaan! | Itse olen käynyt JS:llä muutaman vuoden ja olen ollut aina tyytyväinen tulokseen. On totta, että hän on persoonallinen kampaaja, mutta aina hän on ollut ystävällinen, kysellyt ja kuunnellut, mitä haluan ja ehdotellut omia näkemyksiään. Itseäni ei häiritse, jos hän huomioi myös muita liikkeeseen tulijoita. Jos itselläni on kiire, sanon asiasta. Minun kiireeni ei vaikuta lopputulokseen vaan siihen, miten työ etenee.
Jos joku toinen kastelee sinut, onko se kampaajan syy? Jos harjoittelijalla ei ole käytöstapoja, niin asiastahan voi huomauttaa. Eikö? On myönnettävä, etten aina itsekään ole huomauttanut näiden juuri aloittaneiden otteista. Kannattaa kuitenkin muistaa, että osa heistä on siellä oppisopimuskoulutettavana ja he oppivat ammatin tekemällä. Kovista otteista tms. voi huomauttaa. On se ihme, ettemme saa suutamme auki siinä hetkessä, kun jotain sanomisen aihetta tapahtuu, vaan nuristaan sitten jälkeenpäin.
Olisin suonut alkuperäisen kirjoittajan korjaavan lainaamani tekstin osalta nimen, sillä jos arvuutellaan kampaajan nimeä ja leimataan noinkin rankasti (ja luultavasti aiheetta), se olisi vähintä, mitä hän olisi voinut tehdä. | |
| | |
13.12.07, 11:51
|
#80 (linkki)
|
Rekisteröitynyt: 08/2007
|
Onko Jorma Stenberg nykyään Punavuoressa?
| |
| | |
14.12.07, 15:43
|
#81 (linkki)
Alkuperäinen kirjoittaja ainokainen Onko Jorma Stenberg nykyään Punavuoressa? | Punavuoressa hyvinkin
| |
| | |
17.12.07, 18:45
|
#82 (linkki)
|
Rekisteröitynyt: 05/2007 Sijainti: Tampere
| Lainaus: |
Alkuperäinen kirjoittaja Vaativa Asiakas Meillä on täällä pikkukaupungissani ihana, hyvin suosittu kampaaja, jolle itsekin olen sattunut vakiasiakkaaksi. Näin niinkuin kertoakseni, että viidakkorumpu toimii toisinkin päin, yrittäjien loukkaantumisesta huolestuneille. Kyllä hyvä sana kuuluu kauas sekin.
Minusta kuuluu tuollaiseen asiakaspalveluammattiin, ettei anna huonon päivän näkyä asiakkaalle - tai ainakaan kuulua asiakkaalle. On terveyspalveluista jo sellaista kokemusta, että kuntouttaja juoruilee edellisestä asiakkaasta. Silloin saa olla varma, että itsestä juorutaan samalla kauhalla seuravalle asiakkaalle. Varsinkin, jos menee suoraan antamaan palautetta tuosta! Juoruakka mikä juoruakka, ihminen ei hetkessä muutu mutta kohde kyllä. Sellaiset pahanilmanlinnut saavat minusta jäädä parantelemaan pahaa oloaan ilman asiakkaita ja kasvamaan aikuiseksi. Hyvä, jos näistä varoitetaan etukäteen. | Samaa mieltä!
Olisikohan vähän väärä ammatin valinta, jos käyttäytyy veemäisesti asiakkaita kohtaan?
Huono päivä ei ole mikään peruste huonolle käytökselle. Itse ovat asiakaspalvelutyön valinneet.
| |
| | |
28.12.07, 09:45
|
#83 (linkki)
Alkuperäinen kirjoittaja --- Pyysi vain hymyillen minua odottamaan vielä hetken, ja vielä hetken, ja vielä hetken... Jouduin odottamaan yli 20 minuuttia sovitusta ajasta, ennen kuin hän pyysi minut tuoliin istumaan. Siinäkin jouduin vielä useamman minuutin odottamaan, ennen kuin hän vihdoin aloitti. Leikkauksessa itsessään ei ollut mitään vikaa, olin ihan tyytyväinen lopputulokseen, mutta koin saavani todella huonoa kohtelua. Mies oli kyllä hyvin ystävällinen ja hymyilevä, mutta ei se huonoa palvelua näytä estävän... . | Ei tullut mieleen, että ehkä aika olikin varattu toiselle kampaajalle, joka vain ei jostain syystä saapunutkaan töihin ja toinen kampaaja vain yritti pelastaa tilanteen rauhoittelemalla ja leikkasikin sinut lopulta itse, koska toinen ei saapunutkaan..? Ikävää jos joutuu odottamaan, sehän ei koskaan ole tavoiteltavaa, mutta niitä nyt aina sattuu, lääkärilläkin. Kaikki ei aina vain ole niin mustavalkoista.
Ja sitä miksi toinen kampaaja ei esim. saapunutkaan työvuoroon(jos tilanne on ollut nyt esim sellainen) niin on turha lähteä spekuloimaan..ehkä bussi ei tullut, ehkä joutui onnettomuuteen, who knows..
| |
| | |
31.12.07, 16:30
|
#84 (linkki)
| | (Vierailija) |
Bella bella Oulussa. Eukko pilas mun tukan paksuilla, epätasaisilla oransseilla palkkiraidoilla, punasella pohjalla, vaikka tähtäimessä oli kullan väriset, OHUET raidat ruskeella pohjalla. Pari pesua ja tulos oli tuo. Helsingin kampaajat nauro mun tukalle ja säälitteli kuinka olin itse pilannut oman kuontalon huonoilla värjäystaidoilla ja -aineilla, mutta meni suut suppuun ku kerroin "ammattilaisen" olleen asialla. Soittelin BellaBellaan, jos olisin saanu tulla uuteen käsittelyyn, mutta tarjos mulle kevytväripurkkia kotona laitettavaksi. Paljon olis auttanukin niihhin raitoihin, huhhuh..
| |
| | |
03.01.08, 15:40
|
#85 (linkki)
| | (Vierailija) | Todella törkeää palvelua Kampin Hairstoressa
Varasin Kampin Hairstoresta elokuussa aikaa tummieni hiusten vaalennukseen. Olin aiemmin saanut melko hyvää palvelua Kampin Hairstoressa ja siksi luotin heidän ammattitaitoonsa vaalennuksen suhteen. Varatessani aikaa puhelimeen vastasi hieman epävarmasti Suomea puhunut henkilö ja minulla tuli tunne, että ymmärsiköhän millaiseen värjäykseen olin aikaa varannut. Selvitin aikaa varatessani tavalliseen tapaan haluamani värjäyksen, hiusten pituuden ja halusin aikaa myös hiusten leikkuuseen sekä pesuihin ja föönaukseen. Saapuessani kampaajalle sain selville, että hiukseni värjää ja laittaa kuntoon mieskampaaja. Kerroin kyseessä olevalle kampaajalle toivomukseni ja minulla oli myös mukana kuva selvittääkseni paremmin väri- ja leikkaustoivettani. Mies oli kauhuissaan, että aikaa ei ole tarpeeksi, sillä minulle oli varattu väripaketti 1 vaikka todellisuudessa sen olisi pitänyt olla väripaketti 3 tai 4. No minä olin siinä kohtaa myös hieman ihmeissäni, sillä kerroin selvittäneeni aikaa varatessani tämän seikan. Mieskampaaja kuitenkin sanoi värjäävänsä hiukseni. Vaalennusaine laitettiin minulle pesupaikalla (mikä oli uutta minulle) ja siihen minut sitten jätettiin nojaamaan niskallani lavuaariin 20-30 minuutiksi. Kun vaalennuaine oli pesty laitettiin minulle uusi väri edellisen tapaan, jota sain myöskin odotella 20-30 minuuttia lavuaariin niskalla nojaten. Tämä ei todella tuntunut mukavalta vaikka kuinka tuolia yritin säätää. Minulta ei myöskään kukaan tullut missään välissä kysymään, että onko kaikki hyvin tai tarvitsenko luettavaa tai muuta sellaista. Lainaus: |
Alkuperäinen kirjoittaja Katkera tilitys! Sain kampin hairstoren nuorehkolta mieskampaajalta tumman punaruskean värin vaikka pyysin värjäämään mahdollisimman lähelle omaa väriäni, joka on perus suomalainen maantienharmaa. Ei ollut edes hiuksia ehtinyt vielä edellisen jäljiltä siivoamaan vaan niitä oli paksuina kerroksina lattialla...No kampaaja alkoi pesupaikalla värjätä hiuksia, ei kun väri nopeasti päähän ja odottamaan. Sitten vaikutusajan jälkeen pestiin ym. ja mentiin kuivaamaan. Ylensähän kampaaja kysyy kuivataanko hiukset vai muotoillaanko. Mutta tämä kampaaja vaan alkoi pyöröharjalla tikkusuoraa ohutta tukkaani muotoilemaan (repimään).... | Olisikohan minulla ollut samainen mieskampaaja, sillä kuvailemasi palvelu kuvaa erittäin hyvin saamaani palvelua. Edellisen asiakkaan hiuksia ei ollut siivottu sekä ammattitaidon puute heijastui myös muussa palvelussa.
Kun värjäykset lopulta olivat ohitse alkoi päänahkani polttaminen föönillä sekä hiusteni repiminen. Sillä hetkellä tuntui, ettei mieskampaajalla ollut yhtään kokemusta pitkien hiusten laitosta. Istuin kuitenkin hiljaa vaan paikallani, mutta yritin ilmeilläni viestiä ettei kaikki ollut hyvin. Tapoihini ei ole ollut antaa negatiivista palautetta, ainakaan suoraan siinä tilanteessa. Hiusteni kuivaus ja leikkaus oli kyllä sellaista kiiruhtamista että mieluiten olisin tullut toisella kerralla ja kunnon ajalla kampaajalle. Värjäyksien lopputulos oli kuitenkin kelpo ja huonosta palvelusta huolimatta aioin olla ihan tyytyväinen. Maksaessani käsittelyä alkoi kyllä niin pahasti kiristämään saamani palvelun hinta, että lähtiessäni 138 euroa köyhempänä liikkeestä aloin todella miettiä millaista palvelua oikein sillä hinnalla sain. Hinta ja laatu eivät todella kohdanneet.
Päästessäni päätteen äärelle kävin katsomassa neitistä Hairstoren hinnastoa ja värjäyksiin varattua aikaa. Omien hiusten laittoon meni tunti vähemmän kuin mitä väripaketti 3 tai 4 sisältää. Sen aloin kotona tuntea päänahan kuumotuksena ja kirvelynä sekä niskojen kipeytymisenä. Seuraavana aamuna jouduin ottamaan särkylääkkeitä sillä niskani oli todella jumissa ja päänahkaani särki. Kävin sinä päivänä (lauantai) Hairstoren liikkeessä selvittämässä asiaa ja kerroin huonosta palvelusta. Heiltä luvattiin jättää soittopyyntö myymäläpäällikölle. Maanantaina puhelimeeni ei tullut puhelua myymäläpäälliköltä ja päätin tiistaina soittaa lKampin liikeeseen. Myymälästä kerrottiin, ettei heillä ollut tällaista viestiä olemassakaan. Viestiäni siis ei ollut kirjoitettu ylös eikä siitä siis ollut kukaan tietoinen, kappas vaan. Saadessani myymäläpäällikön luurin toiseen päähän hänen kiteytetty viesti oli, että jos värin lopputulos on kelpo niin missään ei ole toimittu väärin ja hinta pysyy samana vaikka työ olisi tehty tunnin nopeammin. Missään ei tultu vastaan, toki he pahoittelivat jos (huom! jos) olin kokenut saavani huonoa palvelua. Puhelun lopuksi vielä kehdattiin sanoa, että on täällä muita hyviä kampaajia olemassa että tervetuloa. Selvitin, etten heidän palveluita enää käytä enkä suosittele muillekaan.
Hairstorella on jo muutenkin huono maine ihmisten puheiden perusteella, joten luulisi ettei heillä ole tällaiseen varaa. Jos asiakas lähtee kampaamosta itkien niin jotainhan palvelussa on mennyt pieleen vaikka väri olisi kuinka hyvä.
| |
| | |
13.01.08, 12:29
|
#86 (linkki)
|
Rekisteröitynyt: 01/2008
| Huonoja kokemuksia Tikkurilan Silkistä
Olin varannut ajan hiustenpidennykseen Silkkiin, siihen Tikkurilan Anttilaa vastapäätä. Kun sitten aika koitti, ei kukaan kampaamossa ollut muistanut hakea hiuksia tukusta, eikä aikaakaan oltu varattu kuin 2 tuntia. Siinä sitten "voi vittua" hokien kampaaja varasi minulle uuden ajan. Tähän seuraavaan aikaan ei sitten kukaan tullutkaan paikalle. Seisoskelin ulkona vesisateessa 20 minuuttia odottamassa, kunnes sain tarpeekseni ja lähdin kotiin. Yhden kerran ymmärrän edehdyksen, ihmisiähän me kaikki vain ollaan, mutta toisella kertaa kyse on jo pakko olla välinpitämättömyydestä. En siis voi suositella kenellekään.
| |
| | |
17.01.08, 15:12
|
#87 (linkki)
| | (Vierailija) |
kamala paikka tampereella Hiusmesta. Vanhempi nainen käsitteli pääni ja oli niin ylitekopirteän ihana, että alkoi tympiä. Ja asenne oli: kyllä minä tiedän mitä sinä haluat, vaikka en kunnolla ehtinyt edes selittää.. Mutta olen minä joskus jossain kivaakin käsitelyä saanut, ei siinä mitään..
| |
| | |
28.01.08, 17:41
|
#88 (linkki)
| | (Vierailija) |
Mikäköhän kumma siinä on, että hyvää kampaajaa on niin tajuttoman vaikeaa löytää? Menen ensi viikolla taas kokeilmaan uutta tyyppiä, toivon niin, että hänellä pysyisivät sakset käsissä.
Mutta huonosta palvelusta:
Tässäkin ketjussa usein mainittu suuri kampaamoketju. Ensinnäkin epäsiisteys: minunkin tuolini ympärillä oli edellisen asiakkaan hiusten rippeet. Kampaajalikka vaikutti juuri ja juuri täysikäiseltä, oli kyllä ihan mukava, mutta mutta..Häneltä meni täysin ohi, mitä halusin hiuksilleni tehtävän. Keskittyi koko hiustenlaittohetken vaan haukkumaan työpaikkaansa, miten riistää työntekijöitä (mikä ilmeisesti kyllä totta).
Hiusmalliksi halusin polkan, ja tumma tyvikasvu piti saada piiloon. No, saatiinhan se! Mutta koko tukasta tuli keltainen, vaikka halusin siis samaa vaaleaa, mitä hiuksissani aikaisemmin oli. Eikä tässä kaikki, vaan väri oli vaaleampi vielä juurikasvun kohdalta :P. Tukan tyttö leikkasi epätasaisesti, parantelin sitä kotona itse. Otsatukasta olisin halunnut trendikkään pitkän ja paksun, mutta typsä leikkasi sen ohuehkoksi ja lyhkäiseksi. Kuljin monta viikkoa huivi päässä keikan jälkeen, onneksi väri neutralisoitui ajan kanssa. Harmittaa vaan, että en mennyt valittamaan. Täytyy jatkossa pitää puolensa.
Sen olen myös huomannut, että samassa liikkeessä kampaajien osaaminen voi vaihdella todella paljon. Entisessä suosikkikampaamossani eräässä Pohjois-Helsingin lähiössä oli aivan kultakimpale kampaaja. Niin hyvä, että kaikki paikan hiemankin laatua ja osaamista arvostavat nuoret kävivät hänellä. Valitettavasti nainen jäi äitiyslomalle, eikä koskaan palannut (en tiedä mitä nykyään tekee). Taannoin päätin käydä kokeilemassa samaa liikettä, vaikkei suosikkikampaajaani enää siellä ollutkaan enkä asu enää lähistöllä. Kampaaja oli tosi huono. Kun kerroin haluavani hiuksiini viileää vaaleaa, mitä ennenkin hiuksiini oli osattu samssa kampaamossa laittaa ja sen värisävyn on usein sanottu pukevan minua, kampaaja ei ymmärtänyt, mitä tarkoitin "viileällä vaalealla"! Häh, luulisi, että jokaisen kampaajaan pitäisi tietää, mitä tarkoittavat lämpöiset ja kylmät sävyt?? Yritin selittää hänelle, miten hiukseni on ennen laitettu. Kerroin, millä vaaleilla värisävyillä hiukseni on laitettu. Kampaaja sanoi, ettei niitä voi laittaa tukkaani ja laittoi aimoannoksen blondausainetta! Joten lopputulos oli taas vetyperoksidiblondi, ei todellakaan viileä luonnollinen blondi, jota hain.
Vaihteleekohan millään muulla alalla ammattilaisten osaaminen näin paljon? Itse olen jo huomannut, että hälytyskellojen pitää soida, jos kampaaja ei käytä aikaa ajan alussa siihen, että käydään yhdessä läpi, mitä asiakas haluaa ja mitä mieltä kampaaja on/ehdottaako jotain muuta/näyttääkö esimerksi värikartasta sävyt, joita aikoo hiuksiin laittaa.
Mutta lopuksi paras juttu, joka kävi ystävälleni: Kampaaja oli leikannut ilmeisesti vahingossa tupsun ystäväni hiuksista liian lyhyeksi. Mikä auttoi? Kampaaja veti tupsun aivan lyhyeksi (päälaella) ilmeisesti siinä toivossa, ettei ystäväni huomaisi mokaa. Tupsu oli varsin huvittava näky, kun alkoi kasvaa (pitkässä karheassa tukassa ylöspäin sojottava tupsu.)
| |
| | |
29.01.08, 10:47
|
#89 (linkki)
| | (Vierailija) |
Myös minä olen käynyt Hairstoressa kampaajalla, mutta enää en sinne rahojani vie. Huono palvelu, epäsiisti ympäristö, ymmärtämättömyys asiakasta kohtaan ja kaiken huipuksi veloittivat enemmän kuin hinnaston mukaan olisi pitänyt koska kampaajalla meni pidemmän aikaa kuin olisi pitänyt (muissa kampaamoissa sama työ hoituu tunnin lyhyemmässä ajassa), valituksesta huolimatta. Ja minä en ole edes kovin vaativa asiakas, vaan olen yleensä ihan tyytyväinen jos perusasiat ovat kunnossa.
En aio edes kampaamotuotteita ostaa sieltä enää, vaikka usein hyviä tarjouksia näyttäisi olevan. En myöskään suosittele ko. ketjua kenellekään ja olen myös ystäviltäni kuullut todella huonoa palautetta ketjun liikkeistä.
| |
| | |
29.01.08, 11:50
|
#90 (linkki)
Alkuperäinen kirjoittaja --- Kävin Kampin keskuksen Salon Choicessa leikkauttamassa hiukseni, enkä kyllä uudestaan sinne mene. | Itse olen käynyt pari kertaa ko. paikassa Elisen asiakkaana ja olen ollut aina tyytyväinen!
Leikkaus ammattitaitoista sekä muu palvelu.
| |
| | |
29.01.08, 14:58
|
#91 (linkki)
| | (Vierailija) | Salon Choice Ruoholahden metroasemalla Lainaus: |
Alkuperäinen kirjoittaja lenkkari Lainaus: |
Alkuperäinen kirjoittaja --- Kävin Kampin keskuksen Salon Choicessa leikkauttamassa hiukseni, enkä kyllä uudestaan sinne mene. | Itse olen käynyt pari kertaa ko. paikassa Elisen asiakkaana ja olen ollut aina tyytyväinen!
Leikkaus ammattitaitoista sekä muu palvelu. | Noora on tosi hyvä leikkaamaan ja värjäämään ja todella kuuntelee asiakasta. Ei leikkaa liikaa, ellei asiakas halua! Voin suositella!
| |
| | |
29.01.08, 21:08
|
#92 (linkki)
| | (Vierailija) |
en ole muuten ikinä niin paskalla kampaajalla käynyt, että joko lafka tai henkilön ammattitaito mitään ihmeempiä haukkuja tarvitsisi.
en myöskään jaksa lukea mitään arvosteluja koska voin käydä itse kokeilemassa, hiukset ovat uusiutuva luonnonvara.
Joskus on harmittanut kun leikkaus ei onnistu minun makuuni, enkä mene siihen kampaamoon ehkä toiste-Mutta en pidä kyseistä kampaajaa silti välttämättä huonona, koska niin paljon riippuu myös asiakkaan ulosannista, ja siitä kohtaavatko kampaajan ja asiakkaan mielikuvat. Jollekin toiselle minun tukkani "pilannut" ihminen voi leikata tai värjätä oikein mieleisen tukan.
| |
| | |
05.02.08, 15:57
|
#93 (linkki)
|
Rekisteröitynyt: 02/2008
|
Ikävää että niin monella on huonoja kokemuksia kampaajalla käynnistä. Totuushan on se että kampaajaksi pääsee kuka vaan....
Kannattaa kuitenkin muistaa, että aina virhe ei ole kampaajan (eikä tietenkään asiakkaankaan!). Esimerkiksi jos asiakas on itse värjäillyt hiuksiaan/kampaaja on aiemmin värjännyt , voi alla oleva väri reagoida uuden värin kanssa ei toivotulla tavalla ja sävy saattaa tummua tai muuttua muulla tavalla. Samoin esimerkiksi vahvasti silikoniset hoitoaineet ja muut tuotteet voivat vaikuttaa värin/kiharan pysyvyyteen.
Kampaajan kanssa kannattaa todellakin keskustella ennen työn aloittamista, jotta varmasti molemmilla on sama käsitys lopputuloksesta. Ja mikäli työ edistyessään ei miellytä sinua, pyydä kampaajaa lopettamaan leikkaaminen ja oikaise häntä kertomalla uudestaan haluamastasi pituudesta/mallista...
Erityisen halvat hinnat kampaamossa kertovat siitä, että työt tehdään nopeasti "edellinen pihalle -seuraava sisään" -periaatteella, jolloin ei yhteisen sävelen löytämiseen edes ole mahdollisuutta.
Myös periaate "jos haluat trendikampauksen, mene trendikampaamoon, ja jos taas klassisempaa, menee tavalliseen liikkeeseen" kannattaa.
Saman kampaajan käyttö (kun sellaisen löytää) kannattaa pitkällä aikavälillä, tällöin kampaaja tuntee sinut ja hiustesi laadun sekä hiuksissa käytetyt tuotteet.
Niin ja, minä en ole kampaaja. | |
| | |
06.02.08, 13:53
|
#94 (linkki)
| | (Vierailija) | Kampin Hairstore
Kävin viime kesänä kerran tässä kuuluisassa lafkassa, ja hiukseni leikkasi mukava nuorimies Pekka. En voi kuin kehua hänen ammattitaitoaan, sillä olin itse tuhonnut hiusparkani blondaamalla ne itse ja lähdin kotiin erittäin tyytyväisenä uuden leikkauksen kanssa. Hän luki ajatuksiani siitä kuuluisasta Vicktoria Beckham-tyylistä,mitä salaa toivoin, vaikka annoinkin hänelle vapaat kädet :)
Asiakaspalvelu oli moitteetonta ja keskustelunaiheitakin löytyi. Hän antoi myös hyviä vinkkejä ja neuvoi oikeiden tuotteiden kanssa.
Juuri ajattelin varata uutta aikaa, jos vain samaiselta kampaajalta löytyy :)
| |
| | |
07.02.08, 11:45
|
#95 (linkki)
| | (Vierailija) | Kehuja väliin
Moitteita en tähän hätään keksi, mutta kehuja kyllä - olen jonkun aikaa käynyt Jumbon Hairstoressa Annukalla ja ollut ihan supertyytyväinen. Leikkaa ja laittaa hyvin, huomioi asiakkaan toiveet ja on aina ystävällinen. Toivoisin kyllä, että vaihtaisi lafkaa, kun harmittaa tuollaiseen riistofirmaan rahojaan kantaa.
| |
| | |
12.02.08, 12:43
|
#96 (linkki)
| | (Vierailija) | la
Aikatalossa (yliopiston puoleisessa päädyssä) on myös "kävele sisään"-paikka, jossa kerran kävin. Siellä oli useampia kampaajia, minulle osui nainen joka vaikutti todella krapulaiselta,sen kädet tärisi ja se oli todella ennakoimaton. Ennenkaikkea palvelu oli aivan hirveää, nainen tiuski, leikkasi korvanlehteeni kipeästi ja kun tästä huomautin, nainen sanoi sen johtuvan korvakoruistani (pienet napit korvissa). Tukkaani leikattiin n.5 minuuttia(?), sitten nainen kysyi olenko tyytyväinen. Toivoin takaa otettavan vielä vähän, kuten olin pyytänyt. Maksaessani nainen velotti kummenen euroa tavallista taksaa enemmän, "koska koko leikkaus oli mennyt uusiksi". Uskomatonta, annoin palautetta heti, mutta nainen vain totesi "on se silti edullinen hinta". Pahoitin mieleni todella, kampaajalla käynti pitäisi olla rentouttava hetki, mutta tuon naisen tuolissa mua vain pelotti. En suosittele.
| |
| | |
12.02.08, 22:19
|
#97 (linkki)
| | (Vierailija) |
Minulle ei ole ikinä sattunut huonoa kampaajaa vastaan. Tosin olen käynyt vain viidellä kampaajalla.
Yhdelle miinusta siitä että harjasi ehkä vähän turhan voimakkaasti ja toiselle aavistuksen turhan kuumasta föönistä.
Mutta näitä pikkujuttuja lukuun ottamatta olen ollut aina tyytyväinen.
Kuinkakohan monet huonoista lopputuloksista johtuvat vain asiakkaan ja kampaajan huonosta kommunikaatiosta?
Kampaajat ovat sanoneet, että toisaalta on hyvä että asiakas ottaa mukaan jonkun kuvan, jossa esimerkiksi väri on paremmin nähtävissä. Mutta toisaalta hiuksista ei silti välttämättä tule yhtä hyvän näköiset kuin kuvassa olevalla ja asiakas pettyy.
Leikatessa asiakkaan pitäisi mieluummin näyttää kuinka paljon otetaan eikä sanoa että viisi senttiä.
En viittaa tällä kehenkään täällä kirjoittaneissa, onhan noissa selvästi kampaaja mokannut.
Kaikki hyvät kampaajakokemukseni siis Hyvinkäällä!
| |
| | |
02.03.08, 00:39
|
#98 (linkki)
| | (Vierailija) |
Se nyt vaan on niin että työntekijöitä on joka lähtöön, eikä kampaamo-ala ole poikkeus. Vaikka leikkaus- ym. taidot olisivat kunnossa, ei se riitä jos oma-alotteisuus on täysi nolla eikä mielipiteitä ja vinkkejä kysyvää asiakasta osata edes yhden lauseen verran auttaa. Tuijotetaan vaan ja sanotaan "en mä tiiä". Eihän asiakas ole se ammattilainen joka osaa neuvoa kampaajaa leikkaustekniikoista lähtien, eikä tätä voida edellyttää. Harva kampaaja myöskään tekee tarkentavia kysymyksiä, vaikka leikata voi niin monella tapaa ja on mahdoton tietää tarkalleen heti mitä toinen haluaa. On hyvän työntekijän vastuulla tarkistaa ymmärtäneensä oikein. | |
| | |
02.03.08, 19:23
|
#99 (linkki)
| | (Vierailija) |
Minulla on ohuet hiukset ja varmaankin aika vaikea leikata. Monta kampaajaa on tullut kokeiltua. Kummasti taidossa on eroja, joku leikkaa niin, että jää suorastaan kalju läikkä päälaelle, joku toinen taas ihan ok.
On jäänyt harmittamaan yksi kampaaja, jolla kävin jonkin aikaa ja oli muuten tyytyväinen, mutta kerran satuin huomaamaan peilin kautta, kun hän merkitsevästi näytti työtoverilleen päälakeani.Olisi pitänyt kysyä mitä siellä on, mutten halunnut nolata häntä Hän oli paikan omistaja , en mennyt enää sinne. Omistaja tuli usein kadulla vastaan, lopetti sitten tervehtimisenkin, kun tajusi menetetyksi asiakkaaksi.
Nykyään käyn kampaajalla, jonka kanssa synkkaa. Olen tosi tyytyväinen hänen ammattitaitoonsa. Ainut huono puoli on, etteivät aikataulut pidä Odotusaika on joskus aivan liian pitkä. Se ei kuitenkaan näytä vaikuttavan työnlaatuun. Tiedän toisia, jotka ovat sen takia vaihtaneet kampaajaa. MInun ei kärsi vaihtaa, kun lopulta löysin hyvän! Ei auta vaikka tilaa ajan valmiiksi edellisellä kerralla.
ILmeisesti hän ottaa liikaa asiakkaita.
| |
| | |
13.03.08, 09:35
|
#100 (linkki)
| | (Vierailija) | No
Kaiken tämän haukkumisen jälkeen en koskaan haluaisi olla kampaaja. Varmasti tosi raskas ala!!
| |
| | | | |