Plazan keskustelut etusivu
» Rekisteröidy käyttäjäksi
» Unohditko tunnuksesi?
Mene takaisin   Plaza keskustelut – Plaza > Ellit > Muoti ja kauneus > Kropan kohentajat
Keskustelujen ohjeet

Vastaa viestiin
 
Työkalut Hae ketjusta
03.06.07, 13:06   #1 (linkki)
miuu...
(Vierailija)
 
Viestejä: n/a
Takapuolen ja reisien kiinteytys?

Lihoin n. 14 kiloa ja laihduin ne nopeasti pois pari-kolme vuotta sitten. Takapuoleni varsinkin on ihan järkky tämän seurauksena. Myöskin reidet ovat liian selluliittiset kun urheilu on vähän jäänyt ja olen syönyt vähän epäterveellisesti. Siis miten saisin tehokkaasti kiinteytettyä takapuolen? Mitä laitteita voisin käyttää kuntosalilla, en kyllä siellä viihdy kuin kork. kerran viikossa. Muuten voisin kotona jumpata ja käyn n. kerran viikossa lenkillä ja uimassa tykkään käydä, mutta se on ollut epäsäännöllistä. Kävelyä harrastan melkein joka päivä väh. 35 min. Kuinka paljon uiminen kiinteyttää, tai kuinka useasti siellä pitäisi käydä että näkyviä tuloksia tulisi. Kotijumppa olisi kaikista helpoin tapa saada kiinteytettyä peppua..ja uiminen. Entä voisikohan kuivaharjauksesta olla hyötyä? Aika epätoivoiseksi vetää kun joskus näkee kunnon valoista alavartalon.
  Vastaa viestiin
03.06.07, 18:34   #2 (linkki)
kyykkäämään
(Vierailija)
 
Viestejä: n/a
Kaikenlaiset kyykyt auttavat sekä takamukseen että reisiin.

Pakaroihin ja sisäreisiin suosittelen myös chaplinia. Seiso ryhdikkäästi jalat vierekkäin. Avaa jalkaterät chaplinmaisesti auki etukulmiin. Tästä asennosta lasket polvia koukuun, jolloin jalkojen väliin jää salmiakki. Nosta itsesi takaisin sisäreisien ja pakaroiden avulla. Toista sata kertaa.
  Vastaa viestiin
03.06.07, 21:49   #3 (linkki)
tästä oli vasta
(Vierailija)
 
Viestejä: n/a
keskustelua ja hyviä vinkkejä http://plaza.fi/ellit/muoti-ja-kauneus/keskustelu/t1593224 :)
  Vastaa viestiin
03.06.07, 22:48   #4 (linkki)
miuu...
(Vierailija)
 
Viestejä: n/a
jep

Kiiti linkistä ja kyykkyvinkeistä. Kyykkyjä inhoan, mutta niitä joskus voi varmaan tehdä.. Olen tehnyt sellaisia perusjumppaliikkeitä kotona jotka olen oppinut jumpasta. Kai niiden pitäisi auttaa jos toistoja tekee tarpeeksi ja kiinnittää huomiota liikkeen "oikeellisuuteen"? Mietin vain, että pitäisikö sitä aina käydä kuntosalilla että tulee tuloksia?
  Vastaa viestiin
04.06.07, 08:38   #5 (linkki)
 
Rekisteröitynyt: 04/2007
Sijainti: 東京
Viestejä: 2581
Ei tarvitse. Joku murtsikkahiihto on tosi tehokasta tuolle alueelle, samoin luistelu, jos sen osaa tehda oikein. Tanssit (jazz, baletti) tekevat myos hyvaa tulosta.
  Vastaa viestiin
04.06.07, 09:11   #6 (linkki)
Summerwine
(Vierailija)
 
Viestejä: n/a
Yksi sana: Pilates! Toimii! :)
  Vastaa viestiin
07.06.07, 23:30   #7 (linkki)
miuu...
(Vierailija)
 
Viestejä: n/a
pilates

Olen ollut pitkään kiinnostunut pilateksesta mutta ne kurssit ovat liian kalliita mulle. Oppiikohan dvd:eeltä muutamaa liikettä?
  Vastaa viestiin
08.06.07, 12:01   #8 (linkki)
Summerwine
(Vierailija)
 
Viestejä: n/a
Itse olen ainakin pystynyt liikkeet opettelemaan dvd:ltä, ja myös ystäväni. Ei muuta kuin kokeilemaan :)
  Vastaa viestiin
13.09.07, 18:53   #9 (linkki)
eeeeeeeeee
(Vierailija)
 
Viestejä: n/a
Harmittaa kun oli mahdollisuus käydä pilatestunneilla ilmaiseksi koska tanssijoille se oli ilmaista mutta en sitten jaksanutkaan mennä :((
  Vastaa viestiin
13.09.07, 23:34   #10 (linkki)
nopsa.
(Vierailija)
 
Viestejä: n/a
Omistatko polkupyörää? On nimittäin ihan jumalattoman tehokas - tai ainakin tehosi minulla. Käyn lähes joka päivä pyörälenkillä (reilun tunnin lenkki) ja viikonloppuisin pitemmilläkin reissuilla. On muuten takamus tullut ihanan kiinteäksi ja pyöreäksi. Tosin en mikään pulska ole ikinä ollutkaan, mutta nyt on takalisto ihan eri kiinteysluokassa kuin aiemmin.

Oli nautinto käydä ostamassa uudet farkku tässä männä viikolla.
  Vastaa viestiin


14.09.07, 12:36   #11 (linkki)
Lååte
(Vierailija)
 
Viestejä: n/a
Paras keino...

...saada kiinteä perse ja reidet, on vaihtaa eukkoa. Niin minäkin tein ja nyt olen tosi tyytyväinen.
  Vastaa viestiin
14.09.07, 21:06   #12 (linkki)
saamarinsellu
(Vierailija)
 
Viestejä: n/a
Minulla on sellua tuossa polven yläpuolella sisäreidessä. Mitkä kyykkyliikkeet auttavat tuohon pallukkakohtaan.
Sama ongelma on kyljissä, tuossa rintsikoiden alla, mutta niihin tehoaa varmaan sivutaivutukset.
  Vastaa viestiin
27.09.07, 22:46   #13 (linkki)
pizziziiiiiiiz
(Vierailija)
 
Viestejä: n/a
Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Lååte
...saada kiinteä perse ja reidet, on vaihtaa eukkoa. Niin minäkin tein ja nyt olen tosi tyytyväinen.
en tajunnut?; DDDDDDDD
  Vastaa viestiin
07.10.07, 23:31   #14 (linkki)
nettiin eksynyt
(Vierailija)
 
Viestejä: n/a
Vau..

..oonpas täällä parempi "meno" ja oikeasti tartuttu/ohjeistettu kysyjän kysymykseen. Heitin googleen hakusanan ja päädyin Suomi24. Reisien kiintytyksestä oli noussut kamala riita ja kukaan ei oikeastaan keskittynyt itse ongelmaan eli reisien kiinteytykseen.

Muuten, mistä tollaisa Pilates DVD:tä saa? Ihan Anttilastako vai pitääkö tilata Ostosteeveestä ? :D
  Vastaa viestiin
14.10.07, 15:18   #15 (linkki)
Nauran suomi24:jälle
(Vierailija)
 
Viestejä: n/a
Todellakin Vau

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja nettiin eksynyt
..oonpas täällä parempi "meno" ja oikeasti tartuttu/ohjeistettu kysyjän kysymykseen. Heitin googleen hakusanan ja päädyin Suomi24. Reisien kiintytyksestä oli noussut kamala riita ja kukaan ei oikeastaan keskittynyt itse ongelmaan eli reisien kiinteytykseen.
Joo minä lueskelen joskus suomi24 juttuja ihan sen takia että saan nauraa. Juuri törmäsin semmoiseen tapaukseen että kysyjä kirjoitti että voisivatko muuta kertoa jotain liikkeitä jotka tepsivät reisiin ja pakaroihin *ilman laitteita*. Joku luultavasti käytöksensä perusteella teini-ikäinen tai samalle tasolle jäänyt oli mesonnut että ei kysyjä sitä läskiä pois niillä laitteilla saa ja pitäisi lopettaa syöminen että laihtuisi.

Voi hyvänen aika, tuommoisethan riippuu ihan siitä minkä ikäinen ihminen on, yli kolmikymppisellä naisella ongelmakohdat ja syyt ovat ihan erit kuin nuorella pojalla/tytöllä. Miksi piti mennä meuhkaamaan noin ja tuntematta asianomaisen tilannetta, ja vieläpä lukematta viestiä kunnolla!

  Vastaa viestiin
15.10.07, 13:18   #16 (linkki)
anna___
(Vierailija)
 
Viestejä: n/a
Kävely on kyllä muuten ihan hyvää liikuntaa, mutta takapuolta sillä ei saa kovin hyvin muokattua, koska pakaralihakset eivät joudu juurikaan töihin (reidet enemmänkin). Sen sijaan joksu, kyykyt kotona tai salilla, sulkapallo, hiihto, ... ylipäätään mikä tahansa laji, joka kuormittaa pakaralihaksia, muokkaa takapuolta.
  Vastaa viestiin
26.12.07, 21:36   #17 (linkki)
Vanillah
(Vierailija)
 
Viestejä: n/a
Itse taistelen saman ongelman kanssa eli täällä on myös päässy kinkut levähtämään sikamaiseen kuntoon(jos nyt näin joulusia termejä käytetään) ja hassuinta tässä on se että mikään ei oo aikoihin muuttunu ja jokaikinen päivä käyn vähintää 45min reippaan(tarkoittaa meillä oikeasti reipasta kun on iso koira) kävelylenkin koiran kanssa....ja perse sen kun leviää.

Otin ylös nuokin reisi/peppujumppaohjeet josko niitä tulisi tehtyä iltaisin. Tänään lenkillä pysähdyttiin koiran kanssa hetkeksi juoksemaan portaita. Ei varmaankaan mikään huono kun muutaman nousun jälkeen jo tunsin lihakseni. Nyt vaan ettimään pitempi portaita lähinurkilta.=D
  Vastaa viestiin
27.12.07, 08:51   #18 (linkki)
myöskin
(Vierailija)
 
Viestejä: n/a
sellainen epäseksikäs laji kuin sauvakävely kiinteyttää pebaa kun sen oikein tekee ja tehojen kanssa.
  Vastaa viestiin
27.12.07, 15:48   #19 (linkki)
Kyllä minä vaan
(Vierailija)
 
Viestejä: n/a
sain pyöteän peffan kävelyllä. Ja kiinteäkin on, kuten reidetkin.
  Vastaa viestiin
09.02.08, 21:23   #20 (linkki)
nainenennn
(Vierailija)
 
Viestejä: n/a
jepulis

Miten saa kiinteän takamuksen ja reidet kotikonstein? ei mitään kuntosalia/ pilatesta ja tämmösiä. Esim mitkä on parhaat kyykky liikkeet siihen? Ja kuinka pitkään menee näitä/niitä liikeitä tekemällä saadakseen kiinteän lopputuloksen?
  Vastaa viestiin


11.02.08, 17:29   #21 (linkki)
katrihi
(Vierailija)
 
Viestejä: n/a
Juu mulla sama ongelma. Listasin pari tosta ylöski :) Että tästä kokeileen vain. Tuun kyllä sitte kertoo et onnistuinko!! :D Se on muuten hyvä liike:

Eka oot kyykys ja hyppäät siitä nii korkeelle ku pystyt, kyykkyy, hyppy korkeelle jne
  Vastaa viestiin
12.02.08, 10:47   #22 (linkki)
 
Rekisteröitynyt: 11/2006
Viestejä: 267
Minulle sopii ohjattu jumppatunti, jossa keskitytään reisiin ja pakaroihin - tulee pakostikin tehtyä sarjaa kokonainen tunti, tehokkaasti!
  Vastaa viestiin
12.02.08, 20:36   #23 (linkki)
sivumennen
(Vierailija)
 
Viestejä: n/a
Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja sasae
Ei tarvitse. Joku murtsikkahiihto on tosi tehokasta tuolle alueelle, samoin luistelu, jos sen osaa tehda oikein. Tanssit (jazz, baletti) tekevat myos hyvaa tulosta.
tulis ensin lunta.
  Vastaa viestiin
12.02.08, 23:21   #24 (linkki)
kaikki ylimääräinen
(Vierailija)
 
Viestejä: n/a
jätä

hiilihydraatti ja rasva pois ruokavaliosta, syö paljon sitrushedelmiä. tämä ja aerobinen liikunta vähintään 3-5 kertaa viikossa, ennemmän jos aikaa ja halua. lihaksia kasvattavaa liikuntaa ei kovin kannata harrastaa jos selluliitista eroon haluaa, se saa sen vain erottumaan selkeämmin kun lihakset kasvaa (kokemusta on....) hiilihappojuomat (kaikki, myös vedet) on huonoja. juo tavallista kraanavettä n.3 litraa päivässä.

olen itse normaalipainoinen, mutta sellua on jonkin verran, ja kiinteytystä kaipaan. olen ollut dieetillä (http://www.laihaksi.com/kivennaisvesidieetti.aspx) n. viikon ja paino on pudonnut n.3 kiloa. liikuntaa en ole uskaltanut harrastaa muuta kuin kerran kävin kävelylenkillä. olen soveltanut ohjetta, kun on ollut nälkä niin olen syönyt hedelmiä aterioiden välissä. kiinteytynytkin olen hyvin, aioin vähän muokata ohjetta (aika kallista syödä pihvejä ym. noin paljoa) ja jatkaa kunnes olen tyytyväinen.

olokin on kyllä parempi ja energisempi kun syö vähemmän ja paremmin kuin aikaisemmin. ja mikä parasta, laihtuminen on tehnyt mannaa itsetunnolle....... :)
  Vastaa viestiin
12.02.08, 23:24   #25 (linkki)
edellinen
(Vierailija)
 
Viestejä: n/a
niin ja

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja kaikki ylimääräinen
hiilihydraatti ja rasva pois ruokavaliosta, syö paljon sitrushedelmiä. tämä ja aerobinen liikunta vähintään 3-5 kertaa viikossa, ennemmän jos aikaa ja halua. lihaksia kasvattavaa liikuntaa ei kovin kannata harrastaa jos selluliitista eroon haluaa, se saa sen vain erottumaan selkeämmin kun lihakset kasvaa (kokemusta on....) hiilihappojuomat (kaikki, myös vedet) on huonoja. juo tavallista kraanavettä n.3 litraa päivässä.

olen itse normaalipainoinen, mutta sellua on jonkin verran, ja kiinteytystä kaipaan. olen ollut dieetillä (http://www.laihaksi.com/kivennaisvesidieetti.aspx) n. viikon ja paino on pudonnut n.3 kiloa. liikuntaa en ole uskaltanut harrastaa muuta kuin kerran kävin kävelylenkillä. olen soveltanut ohjetta, kun on ollut nälkä niin olen syönyt hedelmiä aterioiden välissä. kiinteytynytkin olen hyvin, aioin vähän muokata ohjetta (aika kallista syödä pihvejä ym. noin paljoa) ja jatkaa kunnes olen tyytyväinen.

olokin on kyllä parempi ja energisempi kun syö vähemmän ja paremmin kuin aikaisemmin. ja mikä parasta, laihtuminen on tehnyt mannaa itsetunnolle....... :)

olen siis juonut kivennäisveden sijasta tavallista vettä
  Vastaa viestiin