Plazan keskustelut etusivu
» Rekisteröidy käyttäjäksi
» Unohditko tunnuksesi?
Mene takaisin   Plazan keskustelut – Plaza > Ellit > Muoti ja kauneus > Kropan kohentajat
Plazan keskustelualusta on uudistunut - katso ohjeet

Kirjoita viesti

Työkalut Hae ketjusta
14.10.11, 13:46   #1676 (linkki)
shampooton
(Vierailija)

Nyt kohtapuolin olen ollut vuoden lähes shampoottomalla. Heinäkuun lopusta lähtien olen pessyt hiukseni Lushin palashampoolla. Sitä menee äärimmäisen vähän, hieraisu vaan molempiin käsiin ja hieronta päänahkaan ja lähtee rasvaisuus, silti säilyy tuuheus eikä tarvi käyttää muotoilutuotteita. Ekalla kerralla tein myyjän ohjeen mukaan, ja hieroin koko shampoopalaa hiuksissa ja vaahtoa tuli ihan järkyttävä määrä ja hiukset oli sitten ihan lirut ja karseet. Sitten opin annostelemaan shampoon oikein.

Ennen palashampoota pesin jonku kuukauden hiuksia marseillen saippualla, koska hiusten rasvaisuus alkoi tuskastuttaa. Vesipesun jälkeen hiukset pysyy päivän hyvinä, mutta sitten rasvaisuus yltyy. Laiskuuttani sitten otin sen saippuan käyttöön ja sitten sen Lushin palashampoon, kun satuin käymään Lushin kaupassa.

Olen tyytyväinen, hiukset ei ole lirut, eikä rasvaiset. Pesen joka toinen päivä palashampoolla, joka toinen vedellä tai marseillen saippualla.

Ehkä hiukset pysyis mukavina myös kun laimentaisi nestemäistä shampoota reilusti ja hierois kunnolla päänahan puhtaaksi. Ettei pesisi hiuksia rutikuiviksi. Toki jos käyttää muita aineita hiuksissa, täytyy ne tavalla tai toisella pestä pois.
  Vastaa viestiin
15.10.11, 14:44   #1677 (linkki)
vesimies
(Vierailija)

no poo

Tänään kaksi kuukautta aineet shampootonta (ja hoitoaineetonta) elämää täyteen ja hyvältä näyttää! Kertaheitolla jätin shampoot ja hoitoaineet pois. Pesen siis hiukset pelkällä vedellä ja hieron päänahkaa aina kun suihkussa käyn, en käytä mitään muotoiluaineita enkä jätä mitään hiuksiin pesun jälkeen. Ensimmäiset kolme viikkoa pesin hiukset joka päivä, koska rasvoittui melko nopeasti. Nyt menee kaksi päivää pesemättä eikä hiukset rasvoitu kovin pahasti. Muutosta on tapahtunut jonkin verran: ennen maantien väriset, olkimaiset ohuet hiukseni ovat muuttuneet enemmän ruskeaan päin, näyttävät vahvemmilta. Aluksi otsaan nousi finnejä kun hiukset olivat rasvaiset, nyt naamakin rauhottunut. Hiukseni ovat tosin vielä melko lyhyet, mutta en ole aikessa niitä lyhentää. Eli hyvin on omalla kohdalla toiminut tähän asti, suosittelen!
  Vastaa viestiin
15.10.11, 22:44   #1678 (linkki)
nana nas
(Vierailija)

Tämäkin pää kokeili tänään kananmunapesua ja tulos on huikea. Ihan kuin shampoo puhdas, mutta paljon sileämpi ja pehmeämpi hius. Heti kun munan laittoi suihkussa hiuksiin, se räjäytti lian pois! Suosittelen:) Aamulla tein munakkaan ja kun huuhdoin lasia, jossa raa'at munat olivat olleet, vesi vaahtosi hieman. Ehkä kananmunassa on joyain vaahdottavaa.
  Vastaa viestiin
16.10.11, 06:48   #1679 (linkki)
hille2
(Vierailija)

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja shampooton Näytä viesti
Nyt kohtapuolin olen ollut vuoden lähes shampoottomalla. Heinäkuun lopusta lähtien olen pessyt hiukseni Lushin palashampoolla. Sitä menee äärimmäisen vähän, hieraisu vaan molempiin käsiin ja hieronta päänahkaan ja lähtee rasvaisuus, silti säilyy tuuheus eikä tarvi käyttää muotoilutuotteita. Ekalla kerralla tein myyjän ohjeen mukaan, ja hieroin koko shampoopalaa hiuksissa ja vaahtoa tuli ihan järkyttävä määrä ja hiukset oli sitten ihan lirut ja karseet. Sitten opin annostelemaan shampoon oikein.

Ennen palashampoota pesin jonku kuukauden hiuksia marseillen saippualla, koska hiusten rasvaisuus alkoi tuskastuttaa. Vesipesun jälkeen hiukset pysyy päivän hyvinä, mutta sitten rasvaisuus yltyy. Laiskuuttani sitten otin sen saippuan käyttöön ja sitten sen Lushin palashampoon, kun satuin käymään Lushin kaupassa.

Olen tyytyväinen, hiukset ei ole lirut, eikä rasvaiset. Pesen joka toinen päivä palashampoolla, joka toinen vedellä tai marseillen saippualla.

Ehkä hiukset pysyis mukavina myös kun laimentaisi nestemäistä shampoota reilusti ja hierois kunnolla päänahan puhtaaksi. Ettei pesisi hiuksia rutikuiviksi. Toki jos käyttää muita aineita hiuksissa, täytyy ne tavalla tai toisella pestä pois.
Palashampoon käyttö ei ole no-poota. Osassa Lushin palashampoista on lisäksi niitä samoja synteettisiä peseviä aineksia kuin pulloshampoissa, joten mitään eroa niihin ei ole.

Jos haluat kokeilla palashampoota, joka on tehty vain luonnonsaippuasta ja muista luonnon aineksista, kokeile kotimaisia shampoosaippuapaloja, joita myydään siinä Kampin liikkeessä jonka nimi ei ole Viherkivi mutta jotain sinne päin.
  Vastaa viestiin
28.10.11, 10:33   #1680 (linkki)
teea
(Vierailija)

11 viikkoa takana

Kylläpäs aika rientää. Kohta on kolmisen kuukautta viimeisestä shampoopesusta, kirjoitin tänne kokemuksistani kuukausi sitten. Ja tämä viimeinen neljä viikkoa on mennyt kyllä helposti.
Soodaa olen käyttänyt muistaakseni vain kaksi kertaa tämän kuukauden aikana ja ajattelinkin yrittää nyt jättää sen pois. Edellisellä sivulla pupu oli kirjoittanut pesseensä kananmunalla ja päätin minäkin kokeilla kerran ja tulos oli hyvä. Voi olla, että kokeilen toistekin soodan sijasta.

Olen saanut muutaman viikon aikana pari kertaa kavereilta (joille en ole vielä kertonut asiasta) kehuja hiuksistani ja en tosiaan muista koska viimeksi niitä olisi joku kehunut hyvännäköisiksi!
Vaikka matkaa täydellisiin hiuksiin vielä on, niin olen jo saavuttanut sen tason, että hiukset näyttävät paremmilta kuin rasvaisena shampooaikanani :).
  Vastaa viestiin
11.12.11, 14:10   #1681 (linkki)
nana nas
(Vierailija)

Tämä ketjupa on ollut pitkään hiljainen. Oma pää kaipaisi tällä hetkellä kampaajna leikkuuta, mutta laiskuuttani en ole sqanut aikaiseksi. Nyt on siis kulunut liki 5 kk ilman shampoota. Veden merkityksen huomaa kyllä, käväistiin Espanjassa ja huonon veden laadun takia pitu hätäratkaisuna pestä pää lactolinella. Se toimi hyvin, happamuus teki hiuksista mukavan kiiltävät, eikä shampoota ja hoitista tullut ikävä. Nyt palasin nopoo linjalle takaisin ja huomaa, että päänahalla on hieman totuttelemista. Hiuksista tulikin sellaiset kuin ne on parhaimmillaan olleet, rasva toimii taas muotovaahdon tavoin.
  Vastaa viestiin
13.01.12, 20:11   #1682 (linkki)
elsi
(Vierailija)

vuosi takana

Minulla on nyt vierähtänyt vuosi siitä, kun aloitin shampoottomuuden. Kaksi kertaa tänä aikana on kampaaja pessyt hiukset shampoolla, mutta muuten on mennyt ilman. Pitkään meni niin, että pesin hiukset joka päivä/ joka toinen päivä vedellä. Viime aikoina olen pessyt aika usein kananmunalla ja sen avulla olen onnistunut siirtymään 3-4 päivän pesuväleihin. Hiukset ovat olleet ihan ok. Takuista en ole päässyt eroon, mutta myöskään mitään hilsettä yms. ei ole näkynyt. Ehdottomasti jatkan tätä.
  Vastaa viestiin
07.03.12, 17:10   #1683 (linkki)
pupu
(Vierailija)

päivitystä

15 kuukautta ilman shampoota tässä alkaa tulla täyteen ja täytyy sanoa että shampooseen en enää palaa :D. Nykyisin pesen kerran viikossa kananmunalla että hiukset "syväpuhdistuvat". Siinä välissä pesen pari kertaa vedellä. Viikko sitten leikkasin hiukset lapaluu-pituisista taas leuka-pituisiksi ja nyt olen pessyt vedellä joka ilta, kun ei pysty laittamaan hätäponnaria. En koe jokailtaista pesua vaivalloiseksi, samalla saa kätevästi meikitkin pestyä ja hiuksetkin pesee aika nopeasti kun ei ole ollut pitkää pesuväliä rasvoittamassa hiuksia. Luonnonharja on edelleen ahkerassa käytössä; ennen pesua päänahkaa myöten huolellinen harjaus, pesun jälkeen kuiviin hiuksiin selvitysharjaus ilman että harjaan päänahkaa (päänahka vähän herkkä, hilseilee nyt talvella kuivuuttaan). Hiukset on tuuheat. Kaksihaaraisia on talven aikana ilmestynyt, varmaan kuivan ilman ja pakkasen tekosia, toivottavasti kesällä taas menis parempaan kuntoon :). Niin ja se piti sanoa, että kokemukseni mukaan kampaajallakin voi välttää kemikaalit pesemällä hiukset itse kunnolla ennen kampaajakäyntiä (sanoo vain kampaajalle että pesi juuri ennen, sitten hän vain suihkuttaa tukan kosteaksi). Ja jos pyytää niin kampaaja ei myöskään laita mitään muotoilutuotteita leikkauksen jälkeen. Värjäys on tiestysti asia erikseen. Itse en nykyään enää käy kampaajalla vaan leikkaan itse. Harjoittelemalla (ja peilien avulla ;)) onnistuu kyllä itse kerrosten, tasoitusten, rikotun lookin ja etuhiusten leikkaaminen. Itse opiskelijana ainakin tuntuu kivasti kukkarossa kun säästää kampaamokäynnit :P. Eipä tässä varmaan muuta, nää hiukset alkaa oikeestaan unohtaa siinä vaiheessa kun kaikki sujuu rutiinilla. Jos on kysyttävää niin kysykää pois, yritän taas lähiaikoina tänne ilmestyä :D
  Vastaa viestiin
Kirjoita viesti

Tagit
Tyhjä

>Työkalut Hae ketjusta
>
Hae ketjusta:

Laajennettu haku