Plazan keskustelut etusivu
» Rekisteröidy käyttäjäksi
» Unohditko tunnuksesi?
Mene takaisin   Plazan keskustelut – Plaza > Ellit > Muoti ja kauneus > Kropan kohentajat
Plazan keskustelualusta on uudistunut - katso ohjeet

Kirjoita viesti

Työkalut Hae ketjusta
07.09.07, 16:40   #1 (linkki)
tipsuliini
(Vierailija)

Nlite ja KTP laserit couperosan hoitoon?

Osaatteko suositella jompaa kumpaa laseria couperosan hoidossa? Olen vähän kahden vaiheilla kumpaa kannattaisi kokeilla. Olen kolmekymppinen ja ihoni on epätasaisen punoittava ja olisi kiva kehdata näyttäytyä ihmisten ilmoilla ilman meikkivoidekerrosta, joten jos olet saanut avun jommasta kummasta laserista, niin kerrothan! KTP:N hintakustannukset kiinnostavat myös, koska en ainakaan sairaala Laserin sivuilta mitään hintatietoja löytänyt.
  Vastaa viestiin

08.09.07, 03:42   #2 (linkki)
infoa, kiitos....
(Vierailija)

toinen utelias

oisko tosiaan kellään kokemusta asiasta?
  Vastaa viestiin
08.09.07, 09:14   #3 (linkki)
punanaama
(Vierailija)

KTP -laserhoidon hinta

Näin vastattiin sairaala Laserista tiedusteluuni:

Kasvojen pintasuonia sekä tuli- ja hämähäkkiluomia, hoidetaan KTP-laserilla. Yhden hoitokerran hinta on yleensä 325 euroa (jos alue on kovin suuri, voi hinta olla 525-710 euroa).

Ensimmäisellä kerralla tehdään yleensä ns. koehoito ja tästä käynnistä peritään lääkärin vastaanottomaksu (65-75 euroa), josta Kela korvaa osan.

Kasvojen pintasuonia ja couperosaa hoidettaessa tarvitaan yleensä 1-3 hoitokertaa, tuliluomia hoidettaessa kertoja tarvitaan huomattavasti useampia ja tilanne arvioidaan aina tapauskohtaisesti. Hoitoja tehdään noin 3-7 viikon välein.

Hoidon jälkeen käsitellyt suonet hajoavat ja poistuvat aineenvaihdunnan kautta. Samat suonet eivät siis tule takaisin, mutta jos on taipumusta, niin uusia voi tulla. "

Päädyin kosmetologille, hintaan 2x40 euroa (eka hoito + uusinta), ks keskustelu "Laajenneet pintaverisuonet kasvoissa".
  Vastaa viestiin
23.09.07, 16:37   #4 (linkki)
kärsivä
(Vierailija)

Tietääkö kukaan missä Oulun seudulta löytyisi Nlite?
Ajattelin kokeilla olisiko siitä millainen apu couperosaan.
  Vastaa viestiin
23.09.07, 19:50   #5 (linkki)
eipä...
(Vierailija)

Eipä taida löytyä Oulusta Nlite hoitoja. Kokeilin pari kertaa kosmetologilla jotain valoimpulssi hoitoja. Niilläkin rahoilla ois käynyt jo ihotautilääkärillä KTP hoidossa.
Nyt on rahat vähissä ja posket punottaa ::((
  Vastaa viestiin
25.09.07, 17:36   #6 (linkki)
kärsivä
(Vierailija)

Näin vähän ounastelin. Onkos kellään tietoa missä päin Suomea kannattaisi käydä Nlite:ssä, taikka sitten KTP:ssä?
Itse ainakin olen siinä käsityksessä että Nlite olisi parempi.

Poskien punoitus alkaa pikku hiljaa riittämään, toivotaan että apua löytyy.
  Vastaa viestiin
12.10.07, 17:21   #7 (linkki)
EmmiKoo
(Vierailija)

Kahden viikon päästä perjantaina ensimmäinen KTP-laser hoito, kerron sitten miten meni. Kerran kävin Bhotodermissä, tulokset oli aika pieniä, sattui aika lailla, posket hiukan turposivat ja kuivuivat muttei muita haittavaikutuksia tullut ja nekin olivat ohi muutamassa päivässä, tosin ei tullut myöskään suurta apua couperosaankaan :( ja maksoikin vielä 310 euroa.
  Vastaa viestiin
21.10.07, 18:45   #8 (linkki)
kärsivä
(Vierailija)

Hienoa! Mielenkiinnolla tuloksia odotellassa. Lykkyä tykö! :)
  Vastaa viestiin
27.10.07, 13:28   #9 (linkki)
EmmiKoo
(Vierailija)

Noniin, eilen oli ensimmäinen KTP-laser hoito Sairaala Laserissa. Kuten aiemmin kerroin olen käynyt myös photodermissä joka oli suuri pettymys, tulos oli mitäänsanomaton (jos lainkaan) ja tuntui kun rahat olisivat menneet kankkulan kaivoon (tuohon 310 euroon kun vielä lisää polttoaineet 60 euroa). Kerrottakoon vielä tässä vaiheessa että ikää on ´hiukan´ reilu 30, iho hyvin herkkä, reakoi kaikkiin ilmanmuutoksiin, kosmetiikassa / ihonhoidossa ihoni ei siedä kemiallisia säilöntä- / väriaineita, hajusteita, mineraaliöljyjä..., iho on kauttaaltaan hyvin kirjava, poskilla selkeitä katkenneita verisuonia, joskus poskiin iskee muutama ruusufinni ja leukaan perioraalidermatiitti (jota muuten eräs paikkakuntamme nuori, yksityisen klinikan ihotautilääkäri edes tunnistanut, väitti että on erytematoteleangiektaattinen ruusufinni jolle ei voi tehdä mitään, ihmettelin sitä kovasti koska mielestäni tuossa ruusufinnissä on kyse lähinnä punoituksesta, couperosasta, ja leuassanihan on selkeitä kutiavia, pieniä näppyjä! No apua ei siltä lääkäriltä saanut tippaakaan, tosin käyntimaksu meni, tälläkertaa 60 euroa).
Mutta nyt siis takana käynti Sairaala Laserissa ja enpä ole koskaan saanut niin hyvää palvelua! Näppyihin sain Tetralysal reseptin, tiedän että joillekkin se ole sopinut mutta aivan varmasti sitä kokeilen, enhän voi tietää kokeilematta, sillä suurin osa on saanut siitä suuren avun.
Aluksi ihoa viilennettiin kylmällä puhalluksella jonka tarkoitus oli vähentää kipua, turvotusta, rakkojen tulemista, sen jälkeen käsiteltiin pahin ongelmaosa kasvoista laserilla, eli posket ja nenänpielet. Täytyy sanoa että sattuihan se aikalailla, mutta alun jälkeen posket olivat jo niin turtana ettei kipua enää niin tuntenut ja päätinhän jo lähtiessäni että sattuipa kuinka paljon tahansa niin kestän sen varmasti sillä olen niin paljon kärsinyt ihoni vuoksi että jos siitä vain apua saan niin kipu kestetään.
Toimenpide kesti noin 20 minuuttia, hinnaksi tuli 324 euroa.
Aluksi iho hieman punoitti, ei kuitenkaan niin paljoa kuin oletin, iltaa kohden turvotus kasvoi ja nyt aamulla on aika suurta, laajentunut myös silmiin. Kuitenkin osasin odottaa tätä, lääkäri sanoi moneen otteeseen että elä säikähdä aamulla turvotusta joka tulee olemaan suurta, turvotus kuuluu asiaan, eikä vaarallista. Mutta punoitusta ei juurikaan ole, ja tuloksia voi jo nyt hiukan nähdä, vaikkakin lopullisen tuloksenhan näkee vasta 2-4 viik. kuluttua. Nyt kun katson ihoani niin en usko että rakkoja tulee, toivon ainakin niin, yksi pieni mustelma on poskessa, ei muuta, eli iho näyttää paljon paremmalta kuin osasin odottaa. Nyt tuntuu että tämä on se keino jolla saan myös apua iho-ongelmaani, tällähetkellä näyttää hyvältä, tyytyväinen olen. Kerron vielä myöhemmin tuloksista, tiedän että takapakkia voi tulla, niinkuin niin monesti aiemminkin, mutta sitä en voi nyt miettiä vaan toivoa että vuosien mielipahan, itkunkin jälkeen saisin edes hiukan apua iho-ongelmaani.
Ja sydämeni pohjasta toivon sitä kaikille jotka samoin siitä kärsivät, sillä tiedän niin hyvin miten se voikaan vaikuttaa elämään, elämäniloon.
  Vastaa viestiin
27.10.07, 14:10   #10 (linkki)
llllllll
(Vierailija)

.......

Minulle on tehty sama juttu joskus. Nenää peräti kolme kertaa ja poskialueille kahdesti. Auttoi hyvin muutamaksi, useaksi vuodeksi. Nyt vaan pitäisi mennä jo uudestaa.
Ihosta tulee ihanan vaalea ja tasainen hoitojen jälkeen.
  Vastaa viestiin
27.10.07, 15:31   #11 (linkki)
eipä...
(Vierailija)

EmmiKoolle

Kiitos tuosta jutusta. Miten on ihonhoito heti tuon KTP:n jälkeen.
Minulla on myös poskilla ja nenässä verisuonet näkyvillä ja ruusufinnikin on tuttu vaiva.
Olen käyttänyt Bionin tuotteita ja kasvot on suht hyvässä kunnossa.
Kerrotko lisää myöhemmin miten hoito auttoi :)
  Vastaa viestiin
01.11.07, 15:03   #12 (linkki)
tipsuliini
(Vierailija)

EmmiKoo!

Kiitos vastauksesta! Kauanko kesti että turvotus hävisi? Näetkö jo tuloksia? Kiitos paljon vaustauksesta! luulen että tuo KTP-laser on se jota itsekin haluan kokeilla.
  Vastaa viestiin
02.11.07, 13:42   #13 (linkki)
kärsivä
(Vierailija)

EmmiKoolle

Kiitos että kirjoittelit kokemuksestasi. Kuulostaa todella hyvältä! Pidän peukalot pystyssä puolestasi, että ihosi säilyy vaaleana!
Tuo kuulostaa ratkaisulta minunkin ongelmaani. Tuli oikein hyvä mieli kun luin tekstisi, tässäkö on pelastus! Täytyy kyllä kokeilla tuota hoitoa, ihan varmasti. Se pelastaisi, on tämän punoittavan ihon takia joutunut kärsimään niin paljon.
Kiitos vielä EmmiKoo!
  Vastaa viestiin
02.11.07, 17:56   #14 (linkki)
EmmiKoo
(Vierailija)

Nyt siis tasan viikko takana KTP-laserista ja hyvältä näyttää. Turvotusta kesti 4-5 päivää (en viilentänyt ihoa käärein), varsinkin aamuisin se oli todella rajua, silmäluomia myöten ja ihon pinta tuntui poskipäistä paikoin hieman kovalta mutta nyt se vaihe täysin ohitse. Paikoin poskiin tuli parin päivän päästä pientä rupea, ei kuitenkaan pahasti, kauempaa katsottuna näyttää hiukan kuin maksalaikulta mutta lähempää katsottuna toki huomaa sen olevan pientä rupea, tänään sekin on jo vähentynyt ja alta tulee uutta, tervettä ihoa. Täytyy vain muistaa olla erittäin varovainen ihonpuhdistuksessa (mah. meikatessa) ettei revi rupea irti vaan sen täytyy itse antaa irrota. Kuten aiemmin arvelinkin niin rakkuloita ei tullut, lääkäri kertoikin että niitä tulee harvoin ja niistä johtuvia arpia ei ole nähnyt vuosiin. Edelleen posket hiukan punoittavat ja aika sitten näyttää mikä tulee olemaan lopullinen tulos, mutta tällähetkellä olen todella tyytyväinen. Vielä on tietenkin vaikea sanoa mutta luulen että noin 75% couperosasta saatu pois ja selkeitä, katkenneita verisuonia en tällähetkellä näe lainkaan! Kun ottaa huomioon että ihoni on ollut hyvin ongelmallinen niin tulos on omasta mielestäni cuperosankin kohdalla loistava ja odotan innolla että pääsen vielä toiseen käsittelyyn joka olisi tarkoitus tehdä vuodenvaihteessa (tetralysal kuurin aikana ei ainakaan suositeltavaa lääkkeen valoherkkyyden vuoksi, näin olen jostain lukenut). Mutta luulen että usealla riittää vain yksi käsittelykerta hyvien tulosten saamiseksi.
Itse olen ollut tämän viikon lomalla, turvotuksen aikana en olisi töihin kehdannut mennä joten jos joku harkitsee KTP-laseriin menemistä niin suosittelisin varaamaan vaikka 5 päivää lomaa. Toinen seikka mikä kannattaa ottaa huomioon on vuodenaika, lääkärini sanoi että paras aika on lokakuusta alkaen siihen asti kunnes aurinko alkaa yhtään ruskettamaan ihoa koska vaikuttaa erittäin paljon tuloksiin. Mutta edelleen haluan lämpimästi suositella KTP-laseria, oma mielipiteeni on että tulokset huimasti parhaimmat kuin missään muussa hoidossa ja voitte uskoa että olen niitä useita kokeillut.
Kerron vaikka taas ensi viikolla mikä tilanne.

Lämpimin terkuin EmmiKoo
ja yritetään pitää vaikeinakin päivinä mielessä Daven sanat "Sateen jälkeen hiekkatiellä kauneus hehkuu ja kumartaa syvään". :)

Vastaa viestiin
14.11.07, 19:49   #15 (linkki)
satu00
(Vierailija)

emmikoolle!

Hei EmmKoo! Olen itse ajatellut laserhoitoja jo pitkän aikaa kun olen jo täysin kyllästynyt iho-ongelmiini. Sinun tapauksesi toi minulle paljon toivoa ja uskoa, että ehkä laserhoidot todellakin auttaisivat. Voisitko vielä hieman kertoa siitä, kuinka päädyit Sairaala Laseriin? Entäs miten sinä (ja kasvosi) tällä hetkellä jakselet? :)
  Vastaa viestiin
15.11.07, 21:48   #16 (linkki)
EmmiKoo
(Vierailija)

Heipähei taasen!

...jos jatkaisin siitä mihin viimeksi jäinkään :) 9-10 päivän päästä aiemmin kertomani pieni rupi oli kokonaisuudessaan poissa, eli kun KTP oli perjantaina niin viikon päästä maanantaina kun menin töihin ei mitään merkkejä turvotuksesta tai ruvesta ollut. Silloin vielä posket hieman punoittivat mutta aivan toisin kuin aiemmin, silloinhan poskissa oli selviä, tummankin punaisia laikkuja ja suonia, nyt punoitus oli vaaleaa, eli rupien alta tullutta uutta, tervettä ihoa. Nyt sekin on poissa ja tulos jo hyvin näkyvissä. Suurin osa punoituksesta on poissa, viimeksi taisin arvella että noin 75% ja se osuu aika lailla nappiin. Tietenkin täytyy muistaa ettei ihosta (ainakaan omalta kohdaltani) voi odottaakkaan tulevan koskaan täysin tasaisen vaaleaa ja sileää kuin vauvan peppu mutta tulos minkä nyt olen KTP-laserista saanut on kyllä ollut loistava ja oma oloni tietenkin sen myötä parantunut huimasti.
Omaa tyytyväisyyttäni kuvaa myös se että päätin panostaa nyt enemmän ihoni hoitoon (photodermin tulosten jälkeen, joita ei siis ollut, ajattelin että samapa se kun ei tästä mitään tule muutenkaan), panostamisella tarkoitan miettimistä miten ihoani hoidan jottei se enää menisi niin pahaksi mitä oli. Pieniä muutoksia mutta toivon niiden auttavan; paljon vettä, omega-3:sta, mahdollisimman harvoin saunaa, ulkoillessa suojaan kasvoni hyvin kaulaliinalla, meikit vaihtuivat mineraalimeikkeihin ja voiteet ja putsarit hajustamattomiin / ei kemiallisia säilöntäaineita sisältäviin, kahvin ja viinin vähennys..
Seuraava aika laseriin on jo varattu juuri ennen joulua (laskettiin hoitajan kanssa että Tetralysal-kuuri jonka sain on hyvissä ajoin loppunut ennen sitä, kerrottakoon vielä että tuo kuuri on myös auttanut), eli itse menen vielä toiseen kertaan.

Mielestäni KTP-laseria ei tehdä kuin Sairaala Laserissa ja oulun Botniassa, mietinkin kumpaan menisin (keskellä suomea asuvana matka aikalailla sama), päädyin Sairaala Laseriin koska luin jostain että laseri hoidot vaativat kokeneen ja pätevän lääkärin jotta tulos olisi mahdollisimman hyvä ja ajattelin että eteläsuomessa varmasti kysyntä on suurempaa jolloin hoitoja tehdään paljon ja lääkärit asiansa osaavia / kokemusta omaavia. Lisäksi käsittääkseni KTP-hoitoja on annettu kyseisessä sairaalassa jo kauan. HUOM! tämä siis minun pähkäilyjeni tulos, mitään varmaa tietoa ei ole, enkä halua missään nimessä arvioida kenenkään ammattitaitoa jos ei itselläni ole kokemusta/varmaa tietoa ja varmastikkin Botniassa on myös päteviä KTP-laserin käyttäjiä. Mutta tämä oli siis oman valintani peruste. KTP-laserinhan valitsin kun tuntui että kaikkea muuta olin jo kokeillut ja joka kerran pettynyt, sanoinkin eräälle ystävälleni ennen lähtöä että tämä taitaa olla sitten viimeinen keino, jos tämä ei auta niin sitten ei taida olla enää vaihtoehtoja.

Arvata varmasti voi että edelleenkin suosittelen mitä lämpimimmin KTP-laseria, itse jo hymyilen huomattavasti enemmän niille pienillekkin asioille joita ei tuntunut ennen edes huomaavan.

Ihanaa alkanutta talvea kaikille!
Terkuin EmmiKoo
  Vastaa viestiin
22.11.07, 20:31   #17 (linkki)
kauhia naama
(Vierailija)

Nlite

Onko Nlitestä joku saanut apua acneen?
  Vastaa viestiin
05.12.07, 17:23   #18 (linkki)
kääk..
(Vierailija)

Minulla on aika ens tiistaina Oulun Botniaan. Saas nähdä lähteekö poskista verisuonet
pois.
  Vastaa viestiin
06.12.07, 07:09   #19 (linkki)
EmmiKoo
(Vierailija)

Hienoa! Tule kertomaan sitten omat kokemuksesi. Itselläni on se toinen aika kahden viikon päästä perjantaina. Tsemppiä!
  Vastaa viestiin
09.12.07, 18:46   #20 (linkki)
kärsivä
(Vierailija)

Eli Oulun Botniassa pystyvät hoitamaan laajoja alueita.. vai?

Masentaa niin taas, kun tuossa vanhoja kuvia katselin. Näyttäisi että couperosa pahenee ja pahenee..
  Vastaa viestiin
11.12.07, 17:38   #21 (linkki)
kääk..
(Vierailija)

Minulla piti tänään olla aika Oulun Botniaan mutta jouduinkin muuttamaan ajan koska
anopilla on torstaina syntymäpäivät. Ajattelin etten kehtaa mennä sinne muitten joukkoon jos on naama kovin punainen.
Nyt on uusi aika varattuna vasta tammikuun alkuun.
  Vastaa viestiin
11.12.07, 19:35   #22 (linkki)
EmmiKoo
(Vierailija)

Ehkäpä ihan viisas veto, sillä torstaina turvotus olisi ollut todennäköisesti aika hurjaa.
  Vastaa viestiin
14.12.07, 15:50   #23 (linkki)
satu00
(Vierailija)

emmikoolle!

Hei taas emmikoo! mikä diagnoosi sinulle on annettu kokonaisuudessaan ihostasi? onko se ruusufinniä vai jotain muuta? ja kukahan sinua mahtoi sairaala laserissa hoitaa? itse aloitin juuri tetralysal-kuurin ja lääkärit laserissa sanoivat että siitä ei ole haittaa hoidoille.. toivottavasti näin on. :) onko sinulla ollut punoitusta muualla kuin poskissa ja nenällä?
  Vastaa viestiin
14.12.07, 19:18   #24 (linkki)
EmmiKoo
(Vierailija)

Hei Satu00!
Vastaan nyt pikaisesti kun tulin juuri kotiin ja koirat odottavat lenkkiää...
Diagnoosi on ollut ruusufinni sekä perioraalidermatiitti. Kumpikaan ei onneksi (toivon hartaasti ettei tulekkaan) äärimmäisen pahana. Ruusufinni puhkeaa muutamina näppyinä (kahdesta jäänyt poskiin arvet) ja perioraalidermatiitti tuli leukaan ja nyt silmän ulkonurkkiin. Varsinkin jälkimmäinen on kovin ikävä kun kutiaa ja kirvelee puhumattakaan miltä näyttää. Sunnuntaina loppuneella Tetralysal-kuurilla leuka parani täyin :).
Ihoni on siis hyvin ohut, punoitusta (couperosaa) on poskissa kauttaaltaan ja selviä katkenneita verisuonia poskipäissä ja nenänpielissä. Huom! Nyt kuitenkin paljon paljon vähimmässä määrin kun KTP-laserissa kerran olen jo käynyt.
Edelleenhän iho on hyvin herkkä ja reakoi miltei kaikkeen, mutta nyt pyrin varjelemaan / hoitamaan sitä paremmin kuin aiemmin (kerroinkin jo aiemmin -> hajusteiden, säilöntäaineiden ym. poisjättö etc.).
Laitan mukaan linkin josta luin tuosta valoherkkyydestä (taulukko 4), eli siinä mainittiin että Doksisykliini on valoherkkä vaikkakin riski onkin varsin pieni. Ajattelin että jos kyseessä on vastaavanlainen lääke niin miksi Tetralysal ei myös olisi?Vaikkakin taulukossahan ei ole mainittu että olisi valoherkkä. Soitin sitten Laseriin jossa sanottiin että viikon varoaika olisi hyvä ja riittävä (itse lopetin kuurin sunnuntaina 9.12 ja seuraava laseri on perjantaina 21.12.).
Hoidon antaneen lääkärin kanssa emme siitä puhuneet jolta olisin varmastikkin saanut varman vastauksen mahdollisesta valoherkkyydestä, nyt tiedon antoi joku puhelimessa (tosin kävi vielä varmistamassa joltakin). Voi toki siis olla ettei lääkitys haittaa mutta todellakin kysy vielä, parempi varmistaa kun katua!
Nyt täytyy jo lähteä, koirat hyppivät kohta seinille :)

Yst.terkuin EmmiKoo

Ja se linkki:
http://www.laakarilehti.fi/files/nostot/nosto4_2.pdf
  Vastaa viestiin
20.12.07, 17:19   #25 (linkki)
AnnaV
(Vierailija)

Ruusufinniongelmia minullakin

Kiitos hyvästä linkistä :)

Mullakin taitaa olla tuollainen erytematoteleangiektaattinen ruusufinni. Ajattelin mennä itsekin KTP-hoitoon vaivani kanssa. Toivottavasti apua tulee,sillä olen epätoivoinen poskieni kanssa...

Se mua vähän ihmetyttää tuossa aikaisemmassa viestissäsi, kun sanoit, että kotipaikkakuntasi ihotautilääkäri ei tunnistanut iho-ongelmaasi, vaan diagnosoi erytematoteleangiektaattisen ruusufinnin. Eikö tuolla KTP-laserilla juuri hoideta tätä erytematoteleangiektaattista ruusufinniä(=couperosaihoa, tuon artikkelilinkin mukaan) ? Tuon artikkelin perusteellahan se lääkäri olisi ollut oikeassa.

Laita vielä kokemuksiasi hoidoista! Kiinnostaa kovasti päästä eroon tästä pukinmuorin punoituksesta ;)
  Vastaa viestiin
Kirjoita viesti

Tagit
Tyhjä

>Työkalut Hae ketjusta
>
Hae ketjusta:

Laajennettu haku