| |  | |
18.09.07, 18:20
|
#1 (linkki)
|
Rekisteröitynyt: 09/2007
| Kuiva iho.
Itselläni on (varsinkin talvisin) erittäin kuiva, atooppinen iho. Nyt taas tuntuu, että on kuivakka talvi tulossa, joten kertokaahan muut saman ongelman omaavat hyviä vinkkejä. Varsinkin kasvoille en tunnu löytävän tarpeeksi kosteuttavaa voidetta. Viimeksi ostin Lancomen Hydrazen Neurocalm Soothing Anti-Stress-voidetta, mutta sekään ei tunnu auttavan.. Vaihdan kasvorasvaa melko usein, joten aika monta laatua tullut testattua ;) | |
| | |
18.09.07, 18:37
|
#2 (linkki)
| | (Vierailija) | Lainaus: |
Alkuperäinen kirjoittaja Marzella Itselläni on (varsinkin talvisin) erittäin kuiva, atooppinen iho. Nyt taas tuntuu, että on kuivakka talvi tulossa, joten kertokaahan muut saman ongelman omaavat hyviä vinkkejä. Varsinkin kasvoille en tunnu löytävän tarpeeksi kosteuttavaa voidetta. Viimeksi ostin Lancomen Hydrazen Neurocalm Soothing Anti-Stress-voidetta, mutta sekään ei tunnu auttavan.. Vaihdan kasvorasvaa melko usein, joten aika monta laatua tullut testattua ;)
| Oletko testannut Dermosilin voiteita? Minun mielestä kasvovoiteet toimii hyvin ja esimerkiksi vaahtoputsari on aivan ihana, meikki lähtee todella hyvin. Eräs tuttavani tilaa kerralla isolle porukalle, www.dermoshop.com on paikka.
| |
| | |
18.09.07, 18:42
|
#3 (linkki)
| | (Vierailija) |
Ootko kokeillut öljyä? Apteekin ceridalia, tai sitten ihan vaikka auringonkukkaöljyä.
| |
| | |
18.09.07, 20:51
|
#4 (linkki)
| | (Vierailija) |
Käytä kosteusvoidetta suihkusaippuana (esim apteekista ostettava perusvoide, jolla voi myös pestä meikin). Levitä suihkun jälkeen kostealle iholle vauvaöljyä, anna kuivua vapaasti älä siis hankaa pyyheellä. Jos vielä näidenkin jälkeen ihoa kiristää, niin sitten vielä jotain lempparikosteusvoidetta.
| |
| | |
18.09.07, 21:12
|
#5 (linkki)
|
Rekisteröitynyt: 09/2007
|
Mulle on auttanut yhdistelmä apteekin kosteusgeeli (sorry, nimi ei enää muistu mieleen)ja kuivan ihon kosteusemulsio päiväksi sekä yöksi kosteusgeeli ja manteliöljy.
Lisäksi olen ottanut sisäisesti helokkiöljyä sekä sinkkiä.
| |
| | |
12.10.07, 21:14
|
#6 (linkki)
| | (Vierailija) |
Lämpimästi haluaisin suositella Dr. Baumannin tuotteita. Oma ihoni reakoi melkein kaikkeen (väriaineet, hajusteet, useat uv-suojat...), kuivaa, couperosaa, rosacea ja varmasti ei tarvitse edes sanoa kuinka herkkä ihoni kaiken tuon vuoksi on. Itse olen myös useita voiteita kokeillut, myös tuota Lancomea. Vihdoin löysin Baumannin joka on parantanut ihoani huomattavasti, sekä sen myötä myös elämänlaatuani, kun iho voi hyvin niin itsellänikin on parempi olla. Googletappa nimi Dr. Baumann niin löydät usean atooppisesta ihosta kärsivän löytäneen avun kyseisistä tuotteista, tosin voiteet ovat hinnakkaita (no Lancomekin noin 60 euroa), normaalin sarjan voide noin 60 euroa ja SkinIdent sarjan tuplat eli noin 120 euroa, mutta usko pois, riittää kaksin verroin verrattuna esim. Lancomen voiteeseen.
Tsemppiä tulevaa talvea varten!
| |
| | |
12.10.07, 22:36
|
#7 (linkki)
| | (Vierailija) |
Se on kyllä sillälailla, että taviaikaan iho kuivuu, vaikka siihen työntäisi mitä kosteusnaamioita ja voiteita. Itselläni on käytössä ilmankostutin huoneistossa talviaikaan, ja se kyllä auttaa kuivaan ihoon, ainakin minulla.
| |
| | |
13.10.07, 02:31
|
#8 (linkki)
| | (Vierailija) |
Käytän ihon pesussa pirkka oliiviöljyä.
Ensin pesen itseni kosteuttavalla suihkusaippualla (ajelen karvat samalla ja pesen hiukset shampoolla, huuhtelen) sitten kun olen laittanut hoitoaineen hiuksiini, valelen koko kehoni oliiviöljyllä, samalla saa hyvän hieronnan. Lopuksi huuhtelen hiukset ja kehoni. Todella kimmoisa iho on nykyään. Sopii mielestäni erinomaisesti todella kuivan ihon, kuten omani, omaaville.
| |
| | |
13.10.07, 10:59
|
#9 (linkki)
| | (Vierailija) |
Liian kallista lystiä valella itseään oliiviöjyllä, johan siihen menee kerta per puoli pulloa. Muuten varmaan oiva keino.
| |
| | |
13.10.07, 14:16
|
#10 (linkki)
| | (Vierailija) |
Ei nyt kuitenkaan liioitella, silkkaa typeryyttä jos puoli pulloa lotraat.
| |
| | |
13.10.07, 23:20
|
#11 (linkki)
| | (Vierailija) |
1 dl sopiva, vai rkl ?
| |
| | |
20.11.07, 13:39
|
#12 (linkki)
| | (Vierailija) | Oliiviöljyä suihkussa?
Tuosta oliiviöljyn käytöstä suihkussa... Sekö siis ei haise miltään ruuanlaitolta :) Olen monasti aikonut kokeilla, mutta jotenkin jo etukäteen ajatus tuntuu lähinnä eltaantuneelta... Ja koska en ole vielä rohjennut kokeilla tuota oliiviöljyä, käytän vauvaöljyä, joka sekään ei ole huono.
| |
| | |
21.11.07, 12:10
|
#13 (linkki)
|
Rekisteröitynyt: 07/2006
|
Minulla oli ennen aivan järkyttävän kuiva, atooppinen iho. Ihottuma parani itsestään vartalolta keski-ikäisenä, mutta kasvoihin se jäi. Näytin välillä tosi hirveältä, naama oli punainen ja hilseili paikka paikoin pahasti.
Apu löytyi ihotautilääkäriltä. Sain silloin juuri markkinoille tullutta takrolimuusivoidetta ja ihoni silisi tosi nopeasti. Lääkkeen ansiosta katosi myös ihon paha kuivuus.
Nykyisin käytän kesäisin aivan ohutta voidetta, eikä talvisinkaan tarvitse enää paksuja rasvoja, vaan tavalliset kuivan ihon tuotteet sopivat. | |
| | |
24.11.07, 00:14
|
#14 (linkki)
| | (Vierailija) | Omat pelastukseni
Kehon pesen Eucerinin 5 % Karbamid Washlotionilla. Rasvaan tarvittaessa pesun jälkeen. Pesuneste on tuoksuton.
Kasvoihin laitan vesipesun jälkeen Cliniquen Continuous rescue antioxidant moisturizer-voidetta joka on kuivalle iholle (voide on kuivalle sekaiholle). Ollut tosi hyvä.
Kesällä mun kasvojen iho rasvoittuu mutta talven tultua tulee kasvoihin kuivia kutisevia länttejä. Iän myötä ero kesän ja talven välillä vaan korostuu.
| |
| | |
26.11.07, 08:32
|
#15 (linkki)
| | (Vierailija) | oletteko kokeilleet..
Vichyn kasvovoiteuta kuvalle iholle? Ovat ihanan kermaisia ja varmasti kosteuttaa, kuivan ihon sarja oli muistaakseni Nutrilogie.
| |
| | |
23.12.07, 14:38
|
#16 (linkki)
| | (Vierailija) | Syö...
...enemmän kasviöljyjä/siemeniä, äläkä ainakaan yritä laihduttaa kuivalla kaudella (iho kuivenee entisestään).
| |
| | |
05.05.11, 15:03
|
#17 (linkki)
| | (Vierailija) | Jos olisi apua.. Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Marzella Itselläni on (varsinkin talvisin) erittäin kuiva, atooppinen iho. Nyt taas tuntuu, että on kuivakka talvi tulossa, joten kertokaahan muut saman ongelman omaavat hyviä vinkkejä. Varsinkin kasvoille en tunnu löytävän tarpeeksi kosteuttavaa voidetta. Viimeksi ostin Lancomen Hydrazen Neurocalm Soothing Anti-Stress-voidetta, mutta sekään ei tunnu auttavan.. Vaihdan kasvorasvaa melko usein, joten aika monta laatua tullut testattua ;) |
Joo oon 13v mutta mulla on atooppinen iho ja muakin ärsyttää se. Mulla on pari juttuu mitkä voi auttaa.. No talvisin kannattaa välttää uimista. Varsinkin uimahallissa koska se kuivattaa ihoa paljon. Suihkun jälkeen kannattaa AINA rasvata iho. Ei kannata käyttää hajusteellista rasvaa koska se voi ärsyttää punoittavaa/ kuivaa ihoa. Itselläni oli yhdessävaiheessa naama lähes kokonaan punainen. Mutta kävin jossain ihotautilääkärillä. Nyt kun on paranntunut tämä iho käytin kuitenkin perus rasvoja aina suihkun jälkeen. Nyt aion aina kun ei ole koulua/menoa en aio käyttää meikkivoidetta ollenkaan! Katson toimiiko.
Jos on esimerkiksi käsi ja jalkataipeissa ihottumaa voin myös autttaa. Minulla ainakin on. Minä käytin paljon kortisoni voidetta mutta jos raavit taipeita niin ei kannata käyttää paljoa koska kortison ohentaa ihoa. Minä laitoin käsiin todella paksun kerroksem rasvaa niin että valkoinen rasva näkyi. Käsien päälle vedettiin 'salvasukat' Ne auttoivat! Mutta salvasukka on kallis. Joten voi käyttää ihan tavallista sideharsoa salvasukan tilalla.
| |
| | |
11.05.11, 13:16
|
#18 (linkki)
| | (Vierailija) |
Itsellänkin on atooppinen iho ja käytin aikaisemmin kalliita merkkituotteita ilman mitään tulosta. Ihotautilääkäri vinkkasi minua käyttämään apteekista löytyvää Humektania ja sen jälkeen ei ole ollut pahemmin ongelmia! Suosittelen!
| |
| | |
26.12.11, 22:47
|
#19 (linkki)
| | (Vierailija) | Kuiva iho
Tänä syksynä tuttu vinkkasi Vivania Skin omegasta. Sisäinen ihon hoito tuote, kolme kapselia otetaan päivässä. Sitä saa ainakin luontaistuotekaupoista. Atopia on pysynyt kokonaan poissa, ja nyt kuivaihoiset perheenjäsenet syövät sitä myös. Tyttärellä hauraat kynnet myös vahvistuneet! Rasvaamisen tarvetta ei ole ollut enää kuin toisinaan käsissä, ja rasvoista minäkin liputan tuon Humektanin puolesta :)
| |
| | |
29.12.11, 01:37
|
#20 (linkki)
| | (Vierailija) | öljyistä
Joku kirjoitti oliiviöljyn valelemisesta iholle suihkussa.. Luulisi auringonkukkaöljyn ajavan saman asian.
Olen joskus lukenut netissä artikkelin, että aurigonkukkaöljy on paras rasva keskosille. Se auttaa jotenkin ihon paranemisessa... kun keskosilla ei se ole välttämättä ihan valmis vielä kun syntyvät etuajassa. Tarkemman artikkelin voi googlata, jos kiinnostaa---
Onko atoopikot koittaneet auringonkukkaöljyä suihkussa?
| |
| | |
30.12.11, 17:41
|
#21 (linkki)
| | (Vierailija) |
Silmät menee melkein heti punaisiksi jos laittaa vähänkin kosteusvoidetta kasvoihin..
| |
| | |
04.01.12, 21:32
|
#22 (linkki)
| | (Vierailija) | Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Marzella Itselläni on (varsinkin talvisin) erittäin kuiva, atooppinen iho. Nyt taas tuntuu, että on kuivakka talvi tulossa, joten kertokaahan muut saman ongelman omaavat hyviä vinkkejä. Varsinkin kasvoille en tunnu löytävän tarpeeksi kosteuttavaa voidetta. Viimeksi ostin Lancomen Hydrazen Neurocalm Soothing Anti-Stress-voidetta, mutta sekään ei tunnu auttavan.. Vaihdan kasvorasvaa melko usein, joten aika monta laatua tullut testattua ;) |
Kosmetologeilla on Exuviance sarja, joka on tehnyt ihmeitä atooppiselle iholleni.
| |
| | |
07.05.12, 23:49
|
#24 (linkki)
| | (Vierailija) |
Mitä tehdä jos silmät eivät kestä mitään voiteita hipiän alueella?
| |
| | |
16.05.12, 09:00
|
#25 (linkki)
| | (Vierailija) |
Minulla kuivuu päänahka mutta kasvoissa rasvainen iho...hiukka vaikea ravinnon avulla saada hommaa toimimaan
| |
| | | | |