Plazan keskustelut etusivu
» Rekisteröidy käyttäjäksi
» Unohditko tunnuksesi?
Mene takaisin   Plazan keskustelut – Plaza > Ellit > Muoti ja kauneus > Kropan kohentajat
Plazan keskustelualusta on uudistunut - katso ohjeet

Kirjoita viesti

Työkalut Hae ketjusta
27.09.07, 09:15   #1 (linkki)
Catariina
(Vierailija)

Ekat piilolinssit

Hei kaikki piilolinssien käyttäjät!

Pyytäsin vastausta muutamaan kysymykseen.. Kävin eilen optikolla näöntarkastuksessa ja sovitin ensimmäisiä piilareita.
Ovat yötäpäivää linssit ja kokeilin heti ensimmäisen yön miltä tuntuvat. Yöllä ei ollut ongelmia ja näkö aamulla hyvä.
Mutta kuinka pitkään menee ennenkun silmissä ei tunnu että niissä olisi jotain ylimääräistä. Minulla hieman edelleen "hankaa" nuo linssit. Minulla on aika kaarevat silmät ja toiset linssit mitä kokeilin tuntuivat hyviltä. Optikko katsoi jollain laitteella myös istuvuutta ja sanoi että hyvältä näyttää.
Silti hieman häiritsee tämä tunne silmissä.

Toinen mikä askarruttaa on hajataitteisuus. Optikko sanoi että minun silmiini ei ole oikeaa hajataitteisuuden korjaavaa linssiä. Miten voi olla mahdollista että linssejä ei saisi tehtyä erilaisille vahvuuksille + hajataitteisuuksille?

Voipi olla että menen tänään käymään optikolla kysymysteni kanssa.

Vastaa viestiin

27.09.07, 10:46   #2 (linkki)
punaheltta
(Vierailija)

Tuohon istuvuuteen en osaa sanoa mitään. Kaipa se on yksilökohtaista, kuinka kauan silmien tottuminen kestää. Minulla meni muistaakseni kuukauden verran, ennen kuin opin pitämään linssejä. Välillä tulee sellainen linssipari, jossa jompikumpi linssi hiukan hankaa, eli aika pienestä asia on kiinni jos valmistustoleranssin rajoissakin tulee eroa.

Mutta tuo hajataittohomma on kyllä ihan väärin. En tietenkään tiedä, millainen hajataitto sinulla on (onko jotenkin kovin erikoinen tai hirveän suuri), mutta ainakin minun hajataitolleni sai linssit. Ne piti tosin tilata erikseen jostain Englannista eli hyllystä ei löytynyt kuin kokeilupari. Ne ovat kuukausilinssit päiväkäyttöön, mutta kuulemma yötäpäivää-linssitkin voi tilata toorisina eli hajataittokorjauksin.
Toorisissa linsseissä on tärkeää se, miten päin ne asettaa silmiin. Ja kun linssi vähän liikkuu silmässä, näkö saattaa hetkellisesti samentua hiukan. Yleensä linssi kyllä livahtaa samantien takaisin oikeaan asentoon. Yöllä, tai päiväunilla, silmät kuivuvat vähän, ja jos linssi on päässyt pyörähtämään hiukan vinoon ja pääsee kuivumaan siihen asentoon, herätessä ei näe vähään aikaan yhtään mitään. Siksi en huolisi toorisia linssejä yötäpäivää-käyttöön. Minulla onkin tooriset linssit ihan päiväkäytössä. Esimerkiksi lomilla käytän helppouden vuoksi yötäpäivää-linssejä, joissa ei ole hajataittokorjausta. En näe niillä kovin hyvin lukea hämärässä, mutta eipä tarvikaan - ravintolan ruokalistan voi nostaa vähän lähemmäs.
  Vastaa viestiin
27.09.07, 11:41   #3 (linkki)
Catariina
(Vierailija)

Hei punaheltta

Kiitos vastauksestasi! Soitin optikolleni ja hänkin sanoi että saattaa mennä monta päivää kunnes silmät tottuvat linsseihin.

Kysyin uudelleen tuosta hajataitteisuudesta ja hän sanoi jälleen kerran että silmilleni ei ole hajataitteisuuden korjaavia linssejä. Olen kylllä nyt ymmälläni koska kukaan ei ole aikaisemmin sanonut että silmissäni oleva h.taitteisuus olisi jotenkin "epänormaalia".

Minulla on -6,5 molemmat silmät ja nämä piilarit mitkä hän antoi ovat -6.Sanoi että koska linssit ovat kiinni silmissä, tämä riittää.

Näillä näen kyllä tv:n ja tietokoneruudun mutta esim. bussin numeron kaukaa on vaikea nähdä. Ensi viikolla olisi tarkistuskäynti ja optikko sanoi että jos nämä linssit eivät vieläkään tunnu hyviltä, on vielä yksi vaihtoehto minun silmieni kaarevuudelle. Nämä mitkä nyt on ovat Pure vision, se toinen vaihtoehto taisi olla Optima?

Netistä googlettamalla löysin sivun joka kuitenkin mainitsee että Optimalla on hajataitteisuutta korjaavia linssejä.

Outoa.
  Vastaa viestiin
27.09.07, 13:11   #4 (linkki)
punaheltta
(Vierailija)

Aika erilaiset jutut näköjään eri optikoilla! Minulla on toinen silmä 5,5 ja toinen 6. Optikko antoi yötäpäivää-linsseiksi 6 ja 7, että vahvuus kompensoisi hajataittoa! En niillä kyllä bussinumeroa näe minäkään kovin kaukaa, mutta en kyllä näe silmälaseillakaan silmiä tihrustamatta.
  Vastaa viestiin
27.09.07, 13:15   #5 (linkki)
punaheltta
(Vierailija)

Ai niin, siitä hajataitosta. Voit tietysti olla, että se hajataittokorjaus onnistuu vain tiettyyn vahvuuteen asti ja näkösi on juuri siinä rajalla. Ehkä linssiin tulisi joku liian paksu reuna tai jotain. Tarkistin juuri tooristen linssieni vahvuudet, ne ovat -4,75 ja -5,75.
Hassua kyllä, silmälasini ovat paljon vahvemmat mutta noilla toorisilla linsseillä näen kaikkein tarkimmin.
  Vastaa viestiin
27.09.07, 13:46   #6 (linkki)
Catariina
(Vierailija)

Noh, jouduin ottaan linssit pois kun rupes silmiä väsyttää ihan kamalasti. Kokeilen huomenna pitää niitä vain päivän.
Ens viikolla sitten uudestaan optikolle.
Toivon vaan että saisin sopivat piilarit koska harrastan salibandyä ja maalivahtina pitää käyttää kypärää eikä silmälasit sen alle sovi. Ja ilman rillejä/piilareita pääsee kyllä kaikki pallot maaliin asti kun en sitä palloa edes näkisi =)
  Vastaa viestiin
28.09.07, 12:31   #7 (linkki)
Rei

Rekisteröitynyt: 08/2007
Itselläni on myös hajataittoa (ilmeisesti lievää), mutta pärjään piilareissa ilman hajataittoa. Minulle kyllä ainakin löytyis myös hajataitolliset piilolinssit, tosin hinta vain nousisi reippaasti ylöspäin.
Tosin eron huomaa laseissa ja piilareissa, kun toisessa hajataitto on korjattu ja toisissa ei. Vahvuuksia vahventamalla ei kuitenkaan ainakaan omaa hajataittooni pystytä korjaamaan, sumentaa vain jos lisää voimakkuuta.

Kysyhän vielä optikoltasi, miksi et voi saada hajataittoa korjaavia piilareita? Ehkä toiset optikot välttelevät näiden tarjoamista.. voihan kyse olla jostain niinkin kummasta asiasta kuin, että liikkeelle tulee kannattavammaksi myydä "tavallisia" piilareita. Joskus vain tuntuu, että ketjuliikkeistä on nihkeää saada erityistuotteita, joita ei löydy valikoimista.

Toivottavasti saat sopivat piilarit.
  Vastaa viestiin
04.10.07, 20:28   #8 (linkki)
Catariina
(Vierailija)

Hei taas. Tänään oli aika optikolle ja varmaan 10 paria sovitettiin. Ei vaan perus piilarit mulle istu. Kyse ei enää ole hajataitteisuudesta, vaan tosiaan istuvuudesta. Linssit menee "kuprulle" kun mun silmä on niin kaareva. Harvinaista, mutta totta. Eli kokoajan on tunne kun ois roska silmässä. Loppuajasta ei nimittäin se pienehkö epäselvyys esim bussin numeroa tiiraillessa haitannut yhtään, vain pelkästään se roskan tunne. Siksipä en pystynyt linssejä pitämään kuin pari tuntia kerrallaan.

Nyt mulle sitten tilataan mittojen mukaan tehdyt linssit. Hinta ois n. 110€ ja ne olisi 3kk:n linssit. Hassuinta on se, että se 110€ pitäis maksaa, vaikka linssit ei sopisikaan. Seuraavan "kokeiluparin" sais puoleenhintaan. No, minäpä sanoin että en uskalla ottaa riskiä ja laittaa pahimmassa tapauksessa 165€ kankkulan kaivoon ja jatkaisisin silti elämääni rillipäänä.
Optikkokäynnin jälkeen soi puhelin ja samaista liikkeestä tehtiin ehdotus. Koska tämä uusi räätälöity linssi on heillekkin uusi tuttavuus, haluaisinko olla "koekaniini". Eli jos linssit ei mulle käy, en maksa mitään ja jos käy niin maksan tästä ekasta 3kk:n linssistä vaan sen 55€. Jei!!! Eli nyt tulee ainakin kaikki keinot kokeiltua ja hukkaan menee "vain" 55€.
Kaikki tämä vaiva, aika ja turhautuneisuus mun kerpleen silmien kaarevuuden takia.
Kiitos kun sain purkautua tänne teille ja anteeksi jos on kamalan epäselvästi kirjoitettu sepustus =)
  Vastaa viestiin
27.08.11, 18:58   #9 (linkki)
piilaritpaahan
(Vierailija)

täältä löytyy

Parhaat piilariverkkokaupat löytyy Parhaat piilolinssi-verkkokaupat - Piilarit netistä
  Vastaa viestiin
12.09.11, 21:43   #10 (linkki)
blue
(Vierailija)

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja piilaritpaahan Näytä viesti
Parhaat piilariverkkokaupat löytyy Parhaat piilolinssi-verkkokaupat - Piilarit netistä

itse oon tilannut värillisetlinssit nettikaupasta..ei huono sekään
  Vastaa viestiin
13.12.11, 18:19   #11 (linkki)
hömppis
(Vierailija)

uiminen piilareilla

Hei, voiko piilareilla uida kloorivedessä? tavallisessa järvessä voi kuulemma uida mutta onko sillä väliä että vedessä on klooria, eli ui hallissa?
  Vastaa viestiin
13.12.11, 20:05   #12 (linkki)

Rekisteröitynyt: 06/2006
Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja hömppis Näytä viesti
Hei, voiko piilareilla uida kloorivedessä? tavallisessa järvessä voi kuulemma uida mutta onko sillä väliä että vedessä on klooria, eli ui hallissa?
Mun tietääkseni kloori ei tee hyvää piilareille ja silmille kun piilarit on kosketuksessa.

Voiko piilolinssit silmissä uida? | Piilolinssioptikko

Käytä kertapiilareita, jos on pakko nähdä jotain uidessa.
  Vastaa viestiin
13.12.11, 22:13   #13 (linkki)
uimalasit!
(Vierailija)

hömppis ja Maarit

Omasta kokemuksesta seuraavaa.
Olen uinut piilarisilmin viimeiset 7 vuotta 3 kertaa viikossa tavallisessa "klooriuima-altaassa" ilman ongelmia.
Nimimerkin mukaisesti käytän uimalaseja, joka kerta, kokoajan uidessani. Tiiviit lasit jotka istuvat hyvin kasvoille ovat tärkeät.
Käyn silmälääkärin tarkastuksessa kerran vuodessa, ja kertaakaan lääkäri ei ole huomauttanut uimisen tuottamista onglemista, ja kyllä, hän tietää uimisestani.

Ihan tavalliset kahden viikon piilarit käytössä.

Uimalasit vahvuuksilla on varteenotettava vaihtoehto jos piilarit ei onnistu.
  Vastaa viestiin
14.12.11, 20:30   #14 (linkki)

Rekisteröitynyt: 06/2006
Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja uimalasit! Näytä viesti
Nimimerkin mukaisesti käytän uimalaseja, joka kerta, kokoajan uidessani. Tiiviit lasit jotka istuvat hyvin kasvoille ovat tärkeät.
Yritin itse saama eli käytin uimalaseja. Eivät kai sitten olleet niin hyvin istuvat kun hieman pääsi vettä sisään välillä. Käytin kertapiilareita uimalasien kanssa. Taisi silmät olla hieman punaiset, mutta voi ne muutenkin tulla punaisiksi pitkästä uimisesta kloorivedessä.
  Vastaa viestiin
04.01.12, 18:08   #15 (linkki)
Auts
(Vierailija)

Kertakäyttöisten piilolinssien kanssa minulla on ollut ongelmana, etten meinaa saada niitä pois. Ovat niin ohuet että silmä tulee raavituksi verille.
  Vastaa viestiin
13.03.12, 15:35   #16 (linkki)
m44
(Vierailija)

piilolinssit

Jos tilaatte netistä linssejä niin älkää ainakaan tältä ruotsalaiselta Lens...mikälie firmalta.
Laatu heittelee ja palautuskulut joutuu itse maksamaan. Hyvitystä palautuksesta en saanut.
  Vastaa viestiin
Kirjoita viesti

Tagit
Tyhjä

>Työkalut Hae ketjusta
>
Hae ketjusta:

Laajennettu haku