Plazan keskustelut etusivu
» Rekisteröidy käyttäjäksi
» Unohditko tunnuksesi?
Mene takaisin   Plaza keskustelut – Plaza > Ellit > Muoti ja kauneus > Kropan kohentajat
Keskustelujen ohjeet

Vastaa viestiin

Työkalut Hae ketjusta
02.10.07, 15:59   #1 (linkki)
spots
(Vierailija)

karvat kasvaa ihon alle

onko vinkkiä miten estää vahauksen/nyppimisen jäljiltä karvojen kasvu ihon alle? varsinkin bikinirajalla ongelma kun kasvavat ihon alle. ajoittain tulee ikäviäkin näppylöitä. lopputulos (karvaton mutta näppyläinen) ei todellakaan houkuttele...
  Vastaa viestiin
03.10.07, 16:33   #2 (linkki)

Käyttäjän ainokainen avatari

Rekisteröitynyt: 08/2007
Mulla oli sama ongelma aikoinaan. Hydrokortisonin tai Helosan-voiteen käyttö vahauksen jälkeen auttoi jonkin verran, mutta ei tarpeeksi. Jouduin ronkkimaan niitä sisäänkasvaneita karvoja pattien sisältä nuppineulalla. Not nice.

Mä pääsin ongelmasta vasta kun luovuin vahauksesta ja sheivauksesta ja siirryin perinteiseen ladyshaveriin.
  Vastaa viestiin
04.10.07, 15:22   #3 (linkki)
mulla
(Vierailija)

myös inhottavia näppyjä bikirajassa.. tuli eniten nyppimisestä pinseteillä. Nyt olen yrittänyt epilaattoriakin. Sheivauksen jälkeen alkaa kutina kun karvat alkavat kasvaa..
  Vastaa viestiin
05.10.07, 15:40   #4 (linkki)

Rekisteröitynyt: 06/2007
Ovat kyllä ikäviä nuo ihon alle kasvavat ryökäleet. >:( Itse nypin niitä yleensä pinseteillä yksitellen pois, tai puristan varovasti vessapaperilla pehmustetuilla kynsillä, mikäli karvantupen ympärille on jo muodostunut näppy. Iho kannattaa kuoria säännöllisesti ja etenkin epiloinnin jälkeen, se kuulemma auttaa hieman.

Olen kuullut myös jostain voiteista, joiden pitäisi ehkäistä tuota, mutta en muista merkkiä. Muistaako joku toinen, ja olisiko vieläpä kokemuksia?
  Vastaa viestiin
05.10.07, 18:21   #5 (linkki)
kokeiltu on
(Vierailija)

sinkkivoide ajelun jälkeen iholle. Auttaa, eikä tule muutenkaan punoittavaa näppylää iholle.
  Vastaa viestiin
18.10.07, 14:20   #6 (linkki)
epil
(Vierailija)

Joo ei -iho yksinkertaisesti sanoo sopimuksesna irti jossain vaiheessa kun sitä riittävästi ronklaa. Ihmeellistä että joitain VUOSIA saatoin kuitenkin rauhassa epiloida, ja sitten jouduin palaamaan takaisin höylään..Mutta nykysellään nautin sitten siitä että iho on tasainen, ehjä ja normaalivärinen ilman punaisia täpliä.
Oli noita oireita tietty satunnaisesti jo alusta mutta nykysellään heti yhden kerran jälkeen. Oma ohjeeni; lopettakaa epiloiminen. Rikkonaisesta ihosta voi syntyä -ja ennenpitkää syntyykin terveyshaitta. (kuorinnat ym. ihan yhtä tyhjän kanssa, hetkellistä helpotusta vain).
  Vastaa viestiin
19.10.07, 20:26   #7 (linkki)

Rekisteröitynyt: 09/2007
Itselläni sheivauksen jälkeen karvat eivät kasva ihon sisään, jos vain maltan odottaa riittävän pitkään sheivauskertojen välillä. Karvojen pitää kasvaa n. 2 mm pitkiksi. Vahauksen jälkeen sisäänkasvaneisiin karvoihin en ole löytänyt ratkaisua. Kuorinta ennen kuin karvat alkavat taas kasvaa auttaa jonkin verran. Tosin vahauksesta olen luopunut, koska karvat tuntuvat kasvavan takaisin alta aikayksikön toimenpiteen jälkeen.
  Vastaa viestiin
21.10.07, 09:31   #8 (linkki)
no more hait
(Vierailija)

Mulla kasvaa karvat sisään vahauksen, epiloinnin ja sokeroinnin jälkeen. Kuorinta ei auta, ei sitten mikään. Olen monta kesää viettänyt pitkät housut jalassa kun jalat ovat niin kamalan näköiset kun iho on täytynyt repiä rikki jotta karvat pääsevät takaisin ihon pintaan. Olen miettinyt, että säästän rahaa ja menen siihen valohoitoon joka tuhoaa karvatupen kokonaan.
  Vastaa viestiin
12.11.07, 20:48   #9 (linkki)
Amatzoni
(Vierailija)

Karvatupen tulehdus - ei kai kuitenkaan karvaa ihon alle...

No jopas jotakin, ettäkö ihon alle... Olisikohan kuitenkin niin, että saatte karvatupen tulehduksen aikaiseksi seivaillessane. Paras keino on välttää se "ihon alle kasvaminen" :) kun puhdistatte desiviointi aineella hyvin ennen seivaamista ja seivaamisen jälkeen ko. alueen ja voitelette seivaamisen jälkeen vaikkapa bepanhteella. Pitäisi auttaa.
  Vastaa viestiin
13.11.07, 13:19   #10 (linkki)
kaksi eri asiaa
(Vierailija)

Kyllä se on ihan karvan sisäänkasvamista. Oikein näkee kun karva kasvaa pitkästi ihon SISÄLLÄ. Minä kärsin MYÖS tuosta tuppitulahduksesta jotenk todellakin tiedän, että nämä kaksi asiaa ovat eri asia. Älä siis neuvoa asiassa josta et selvästi mitään tiedä.
  Vastaa viestiin

14.11.07, 08:22   #11 (linkki)

Käyttäjän ainokainen avatari

Rekisteröitynyt: 08/2007
Joo, kyllä ne ovat kaksi eri asiaa, joskin voivat toki esiintyä yhtä aikaakin.

Mä en ole vielä löytänyt ratkaisua tähän sisäänkasvamiseen. Ainoa mikä mulla auttoi, kuten tuolla ylempänä sanoinkin, oli se että jätin vahaamiset ja sheivaamiset pois, ja siirryin käyttämään perinteista ladyshaveria. Se on kaikkein ihoystävällisin karvanpoistotapa.
  Vastaa viestiin
18.11.07, 14:08   #12 (linkki)
henkseliina ei kirj.
(Vierailija)

Olen kokeillut kaikki mahdolliset kikat, kuorinnat, voiteet ja nyppimiset -tuloksetta. Totesin, että vaihtoehtoja on kaksi: joko kestää jatkuvaa ihotulehdusta bikinirajoilla tai opetella sietämään sänkeä, joka kasvaa sheivaamisen jälkeen nopeasti. Valitsin jälkimmäisen, koska vaikka alapää olisi kuinka siisti ja karvaton, on aivan kamalan näköistä ja tuntuista kun koko ajan sattuu, kutittaa, tulee näppyjä, punoittaa jne.

Ja nyt kun en ole sinkku, ei ole niin kamalaa painetta olla 24h sileänä ja siistittynä. Ei se poikaystävä pikku sängestä pelästynytkään ja juossut pois vaikka sitä pelkäsinkin:)
  Vastaa viestiin
29.12.08, 03:52   #13 (linkki)
tietämätön123
(Vierailija)

Voisiiikooo joku vastata

Niin.. sheivasin säärikarvani kuiviltaan , sen jälkeeen pari pv meni ku alko kauhea kutina ja rapsutus .. Onko normaalia ? :s ensin epäilin syyhyä mutta ensimmäinen vaihtoehto oli tämä sheivaus . Eli sheivasin sääreni kuiviltaan yhtenä iltana etten käyttänyt mitäään muuta siihen ku sheivin . Sitten pari pv meni ku hirveästi yleisimmin ÖISIN alko kutina .. Ja on pienenpieni silmin näkemätön sänki , mutta sen tuntee :D Onko normaalia ? :D Sori olen tietämätön ..
  Vastaa viestiin
21.04.10, 19:26   #14 (linkki)
Minsku
(Vierailija)

kyllä ne kasvaa

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Amatzoni Näytä viesti
No jopas jotakin, ettäkö ihon alle... Olisikohan kuitenkin niin, että saatte karvatupen tulehduksen aikaiseksi seivaillessane. Paras keino on välttää se "ihon alle kasvaminen" :) kun puhdistatte desiviointi aineella hyvin ennen seivaamista ja seivaamisen jälkeen ko. alueen ja voitelette seivaamisen jälkeen vaikkapa bepanhteella. Pitäisi auttaa.

Kyllä ne sinne kasvaa.. Välillä vielä tosi ikävästi.. ja tulee isoja arpeutuvia näppyjä, kun pitää niitä karvoja koettaa kaivella milloin milläkin ihon alta.. täytyy lopettaa ite myös tuo nyppiminen, muualta kuin bikinirajasta en nypi ja ongelmaa ei ole.. en vain ole tätä osannut aikaisemmin yhdistää toisiinsa.

Eli ladyshaver kauppaan :) kiitti kaverit!
  Vastaa viestiin
23.04.10, 11:31   #15 (linkki)
Ninni.s
(Vierailija)

Minä käyn brassisokeroinnissa (plus itse nypin) ja kuorinta on auttanut, ei kasva karvat sisään. Ja kuorinnan jälkeen kosteusemulsiota tietty. Nättinä ja näpyttömänä on posliini pysynyt.
  Vastaa viestiin