| |  | |
09.10.07, 14:39
|
#1 (linkki)
| | (Vierailija) | Yläluomileikkaus ja leuan "heltta"!
Olen harkitsemassa yläluomileikkausta ja olisin todella kiitollinen jos joku voisi vähän laittaa kokemuksia kyseisestä leikkauksesta. Onko esim. hyvä tehdä jotain esivalmisteluja (ruokavalio/vitamiinit), onko hyviä vinkkejä jälkihoitoon ja kuinka kauan kestää, että voi näyttäytyä yleisillä paikoilla? Kannattaako kirurgille esittää jotain toiveita?
Toinen aihe: Millä tavoilla pääsee eroon leuan alapuolen löystymisestä. Auttaako jokin leukajumppaliike vai onko siihen jokin muu hoitokeino?
| |
| | |
10.10.07, 13:14
|
#2 (linkki)
| | (Vierailija) |
ei auta mikään muu kuin heltan kiristäminen.
| |
| | |
10.10.07, 14:50
|
#3 (linkki)
| | (Vierailija) |
Miten tapahtuu heltan kiristäminen? Pitääkö siinäkin leikellä jotain?
| |
| | |
11.10.07, 10:25
|
#4 (linkki)
| | (Vierailija) |
Itselläni tehtiin yläluomileikkaus kesäkuussa ja tyytyväinen ole!
Voitsit käydä ennen leikkausta kasvolymfassa ja leikkauksen jälkeen myös-nopeuttaa paranemista!
Ei siihen muuta esitoimenpidettä tarvitse tehdä, Emla-voisetta kantsii kyllä laittaa leikkauskohtaan, puuduttaa hyvin pisto-ja leikkauskohdan. Kipuja itelläni ei ollut ja kun hoidat usein kylmällä, paranee nopeammin!
Mites muut jo leikatut-kauanko kiristävä tunne leikkausarven kohdalla kestää? Itsellä tämä tutnuu vain toisen silmän kohdalla.
terv. uusi, uljas ilme
| |
| | |
11.10.07, 11:28
|
#5 (linkki)
| | (Vierailija) |
Juu, leikataan liika nahka pois.
| |
| | |
11.10.07, 18:33
|
#6 (linkki)
| | (Vierailija) |
Olen tutkinut netistä aihetta ja ottanut vähän muutenkin selvää asiasta. Minua kiinnostaisi tietää miksi toiset paikat suosittelevat leikkausarpien hoitoa jälkikäteen joillakin rasvoilla ja toiset taas sanovat, että pitäisi antaa arpien parantua aivan naturellina ilman mitään rasvoja?? Onko jollakin tästä asiasta kokemusta?
| |
| | |
11.10.07, 19:05
|
#7 (linkki)
| | (Vierailija) | silmäluomileikkaus Lainaus: |
Alkuperäinen kirjoittaja Dublo Olen tutkinut netistä aihetta ja ottanut vähän muutenkin selvää asiasta. Minua kiinnostaisi tietää miksi toiset paikat suosittelevat leikkausarpien hoitoa jälkikäteen joillakin rasvoilla ja toiset taas sanovat, että pitäisi antaa arpien parantua aivan naturellina ilman mitään rasvoja?? Onko jollakin tästä asiasta kokemusta? |
itselleni ei lääkäri käskenyt laittaa mitään voidetta ja tosi hyvin parantuivat ainoastaan aurinkoa ei saanut ottaa ½ vuoteen
Minut leikattiin Jyväskylässä Ludwig oy | |
| | |
11.10.07, 22:19
|
#8 (linkki)
| | (Vierailija) |
Minä huuhtelin luomeni illoin aamuin pelkällä lämpimällä vedellä ja painelin huolellisesti pehmeällä kasvopyyhkeellä kuivaksi. Sipaisin ohuelti apteekin mietoa perusvoidetta luomiin & suojasin huolellisesti auringolta, koska oli kesäaika. Siinä se, paranivat hyvin ja kauniisti n. parissa kuukaudessa (ala,- ja yläluomet leikattu).
| |
| | |
30.10.07, 10:55
|
#9 (linkki)
| | (Vierailija) | painavat yläluomet ja kelan korvaus
Kuka määrittää onko vaivasi sellainen, että voisit saada Kelan korvauksen yläluomileikkaukseen ? Eli mistä pitäisi aloittaa? Ja mikä mielestänne on paras paikka pääkaupunkiseudulla teettää leikkaus, mitkä on kustannukset, kestääkö toipuminen pitkään ja onko kamalan kipeä ?
| |
| | |
30.10.07, 13:24
|
#10 (linkki)
| | (Vierailija) |
Älä aja avoautoa. Heltat heiluu.
| |
| | |
31.10.07, 12:16
|
#11 (linkki)
| | (Vierailija) |
hyvä tavaton!!!
| |
| | |
31.10.07, 19:03
|
#12 (linkki)
| | (Vierailija) | Lainaus: |
Alkuperäinen kirjoittaja tiinatitityy Kuka määrittää onko vaivasi sellainen, että voisit saada Kelan korvauksen yläluomileikkaukseen ? Eli mistä pitäisi aloittaa? Ja mikä mielestänne on paras paikka pääkaupunkiseudulla teettää leikkaus, mitkä on kustannukset, kestääkö toipuminen pitkään ja onko kamalan kipeä ? | Tämä on minun kokemukseni: Leikkauksen jälkeen masennuin aivan totaalisesti, ja kaduin koko operaatioon menoa, siksi varmaan toipuninenkin kesti odotettua kauemmin, vaikka jälkihoitotoimenpiteet olivat hallussa. Nyt pari vuotta myöhemmin en ajattele paljon asiaa, ja loppujen lopuksi lopputulos on oikein luonnollinen ja kaunis, ja toimenpiteen tehnyt kirurgi oli aivan erinomainen ja huolehtiva. Mutta uudestaan en menisi, ainakaan jos se perustuu naiselliseen turhamaisuuteeni. Mutta ei kaikki koe samoin, useimmille se on hyvinkin helppo asia/kokemus.
| |
| | |
19.08.08, 18:49
|
#13 (linkki)
| | (Vierailija) | YLÄLUOMILEIKKAUS
EN OLE LUKENUT YLLÄOLEVIA KIRJOITUKSIA, MUTTA AJATTELIN ITSEKIN KIRJOITTAA, JOS JOKU VAIKKA SAISI ROHKEUTTA KIRJOITUKSESTANI.
MULLA OLI AIKA PAHASTI ROIKKUVAT YLÄLUOMET, JOTKA JO HÄIRITSIVÄT NÄKÖKYKYÄKIN.MIETIN VUODEN VERRAN, MENNÄKÖ VAIKO EI LEIKKAUKSEEN.MENIN JA KANNATTI!LEIKKAUKSESTA ON 2 KUUKAUTTA JA SILMÄ/PÄÄNSÄRYT HÄVISIVÄT.ILMEKIN KYLLÄ SIISTIYTYI AIKA LAILLA.
AIKA MONISSA KIRJOITUKSISSA TOISAALLA MOLLATAAN SILMÄLÄÄKÄREITÄ AIKA PAHASTI, SIIS NÄIDEN OPERAATIOIDEN OSALTA.ITSE OLEN TOSI TYYTYVÄINEN.SEN LISÄKSI, ETTÄ LUULTAVASTI SÄÄSTIN SIEVOISEN RAHASUMMAN, SAIN TOIVOMANI LOPPUTULOKSEN.
KÄVIN TIKKURILAN KIRURGIPALVELUSSA LEIKKAUTTAMASSA.LEIKKAAJA OLI KOKEMUSTA OMAAVA SILMÄLÄÄKÄRI.
| |
| | |
16.02.10, 15:49
|
#14 (linkki)
| | (Vierailija) | Epäonnistunut yläluomileikkaus
Minulta leikattiin paikallisessa keskussairaalassa runsas kuukaisi sitten näkökykyyn vaikuttavat lerpsahtaneet yläluomet. Leikkauksen teki erikoistuva lääkäri. Nyt tulos on se, että arpi lähtee nenänjuuresta päin keskeltä luomea, eli arvet eivät jää vakoon. Lisäksi nyt koko silmien osuudelta luomet ovat "lerpsahtaneet", eivätkä vain ulkonurkista, jossa vika oli. Tarkoitus on tehdä valitus.
Te, keille on samanlainen leikkaus tehty, kertokaa tuloksistanne ja siitä MISSÄ kohdin arpi teillä menee? Ei kait ole tarkoitus poikkisuuntaisestikaan leikkausarven olla luomen keskellä? Jos maalaisjärjellä itse ajattelen, leikkaus olisi pitänyt tehdä, ei luomeen, vaan sen yläpuoliseen kudokseen, jossa lerpsahtanut kohta oli, vai miten teillä muilla? Lisäksi koko luomea ei olisi tarvinnut leikata, vain ulkosyjät? Onko kukaan hakenut hoitovirheestä korvausta tällaisessa tapauksessa?
Kiitoksia, jos jaksatte vastailla!!
| |
| | |
16.02.10, 17:22
|
#15 (linkki)
| | (Vierailija) | ýläluomi
Yläluomileikkaus ei ole kovin kallis operaatio yksityiselläkään, itselläni on harkinnassa. Kelakorvausta haluavat joutuvat jonottamaan 1-2 vuotta. Itse ainakin haluan huippukirurgin leikkaamaan naamaani, enkä mitään arvauskeskuskirurgia.
| |
| | |
17.02.10, 09:05
|
#16 (linkki)
| | (Vierailija) | luomileikkaus
Kävin juuri operoitavana, alaluomileikkaus ja päälle laserhionta. Olen ihmeissäni lukenut näitä kirjoituksia siitä kun tyypit menevät jonnekin halpaan paikkaan puoskaroitavaksi ja sitten ihmettelevät kun jälki on mitä on. Itse kävin parhaalla. Olen sen arvoinen.
| |
| | |
28.03.10, 22:39
|
#17 (linkki)
| | (Vierailija) | kuka on paras?
Hei Fatmamma, jos satut vielä lukemaan näitä vanhoja kirjoituksia, niin kuka on paras lääkäri? Muutkin saavat mielellään kehua lääkäriään. Suunnittelen leikkaukseen menoa (alaluomet ja laserhionta, ehkä myös yläluomet) ja mietin, kenen leikattavaksi menisin. Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Fatmamma Kävin juuri operoitavana, alaluomileikkaus ja päälle laserhionta. Olen ihmeissäni lukenut näitä kirjoituksia siitä kun tyypit menevät jonnekin halpaan paikkaan puoskaroitavaksi ja sitten ihmettelevät kun jälki on mitä on. Itse kävin parhaalla. Olen sen arvoinen. | | |
| | |
08.05.10, 11:53
|
#18 (linkki)
| | (Vierailija) | Yläluomileikkaus Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja sinikyllikki Minulta leikattiin paikallisessa keskussairaalassa runsas kuukaisi sitten näkökykyyn vaikuttavat lerpsahtaneet yläluomet. Leikkauksen teki erikoistuva lääkäri. Nyt tulos on se, että arpi lähtee nenänjuuresta päin keskeltä luomea, eli arvet eivät jää vakoon. Lisäksi nyt koko silmien osuudelta luomet ovat "lerpsahtaneet", eivätkä vain ulkonurkista, jossa vika oli. Tarkoitus on tehdä valitus.
Te, keille on samanlainen leikkaus tehty, kertokaa tuloksistanne ja siitä MISSÄ kohdin arpi teillä menee? Ei kait ole tarkoitus poikkisuuntaisestikaan leikkausarven olla luomen keskellä? Jos maalaisjärjellä itse ajattelen, leikkaus olisi pitänyt tehdä, ei luomeen, vaan sen yläpuoliseen kudokseen, jossa lerpsahtanut kohta oli, vai miten teillä muilla? Lisäksi koko luomea ei olisi tarvinnut leikata, vain ulkosyjät? Onko kukaan hakenut hoitovirheestä korvausta tällaisessa tapauksessa?
Kiitoksia, jos jaksatte vastailla!! |
Minäkin olin eilen "puoskaroitavana" paikallisessa keskussairaalassa ja jo nyt näkee että lopputulos on +/-0. Syy leikkakseen ripsien päällä roikkuvat nahkapussit. Ja edelleen roikkuvat, arpi keskellä liikuvaa luomea, jonka päällä roikkuu nahka yltäen ripsiin!! Vieläkää en ehä saa haluamaani silmämeikkiä tehdä?
Leikkauksen teki naislääkäri jolle kerroin, että jo työni takia (asiakaspalvelussa) roikkuvat pussit tekevät ilmeeni väsyneeksi ja meikin käyttö on vaikeaa ja turhaa. Mutta ihmettelen leikkaajan motiivia tehdä arpi näkyvälle paikalle ja jättää ne roikkuvat osat yhä paikalleen?
Olisin kuullut mielelläni, onko valituksenne menneet läpi ja voiko korjausleikkausta tehdä? Mikä on lääkärin motiivi aiheuttaa lisää henkisiä traumoja tekemällä leikkausviilto näkyvälle, liikkuvalle luomelle?
| |
| | |
12.10.10, 13:39
|
#19 (linkki)
| | (Vierailija) | Yläluomileikkaus Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja sinikyllikki Minulta leikattiin paikallisessa keskussairaalassa runsas kuukaisi sitten näkökykyyn vaikuttavat lerpsahtaneet yläluomet. Leikkauksen teki erikoistuva lääkäri. Nyt tulos on se, että arpi lähtee nenänjuuresta päin keskeltä luomea, eli arvet eivät jää vakoon. Lisäksi nyt koko silmien osuudelta luomet ovat "lerpsahtaneet", eivätkä vain ulkonurkista, jossa vika oli. Tarkoitus on tehdä valitus.
Moi, olin pari kk sitten yläluomileikauksessa yksityisellä ja kaikenlaista pikku vaivaa on sen jälkeen ollut. Ilmeisesti leikkaus kuivatti silmät, joten käytän nyt 5 krt. päivässä silmiä kosteuttavaa geeliä, hankalaa. Ennen leikkausta en kärsinyt päänsärystä, mutta nyt on tullut omituista painontunnetta otsalle ja päälakeenkin, kyllä kaduttaa koko homma.
Leikkauspöydällä minulta kysyttiin nostetaanko toista kulmakarvaa, kun se olisi oikeastaan vaatimus onnistuneelle tulokselle, niin nyt sitten osa päätä kulmakarvasta ylöspäin on ollut puutunut sen 2 kk., kivaa. kertoisitteko omista kokemuksistanne.
Jari
| |
| | |
30.11.10, 13:23
|
#20 (linkki)
| | (Vierailija) | hirveä lopputulos
minule tehtiin yläluomileikkaus ja kohotettiin myös toista kulmakarvaa.
lopputulos: puutunut kireä otsa, päänsärkyä ja vino vilmä, jonka valkuainen näkyy paljon. kuivuu, valo häikäisee, silmä työläs laittaa kiinni.
toinen silmä vino v-muotoinen arpi yläsalaisin, silmä entistä väsyneempi arvesta uusia pimuja.....
aivan toispuoleinen hirviö siis.
en tiedä uskallanko yrittää korjausta
| |
| | |
14.06.11, 20:37
|
#21 (linkki)
| | (Vierailija) | luomileikkaus Lainaus:
Oletko jo tehnyt valituksen hoitovirheestä potilasvahinkolautakunnalle tai asianomaiselle lääkärille (potilasasiamies voi auttaa)? Teet palveluksen muillekin vaikkei mitään korvausta saisi. Liian usein huonosta ja epäpätevästä hoidosta jätetään valittamatta. Liiika kiirekö saa aikaan että lääkärit eivät nykyään tunnu varaavan tarpeeksi aikaa asiakkaalle ja perehdy asiaan tapauskohtaisesti. Onko arpi muuten parantunut ja miten? Oletko vaatinut korjausleikkausta?
Itselleni on äskettäin tehty luomileikkaus ja arpi jää eteen luomen päälle eikä luomivakoon kuten oletin eikä "rypytettyä" arpea voi peittää meikkivoiteellakaan. Masentavaa - en tiedä vielä kuinka edetä asiassa.
Lopullista tulosta ei vielä tiedä, mutta en aio pelkästään tyytyä siihen että leikkaus tehtiin toisin kuin olin toivonut ja lopputulos on toista kuin odotin.
| |
| | |
25.06.11, 20:36
|
#22 (linkki)
| | (Vierailija) | Yläluomileikkaus ja leuan rasvaimu
Itse olen käynyt yläluomileikkausessa Jyväskylässä Asko Salmella. Leikkaus sujui hyvin ja toipuminen myös, vaikkakin leikkaus uusittiin (ilmaiseksi tietysti) noin 6kk päästä ensimmäisestä, koska ensimmäisellä kerralla ei otettu ihan tarpeeksi. Lopputulokseen olen niin tyytyväinen, kun minun tapauksessa voi. Kulmakarvoja ei tarvitse nostella tv:tä katsoessa, koska ylimääräistä luomista lähti. Esteettisesti täydellinen lopputulos olisi tosin vaatinut kulmakarvojen tai otsan kohotusta.
Kaksoisleuan Smart Lipo rasvaimussa kävin toukokuussa 2011 Helsingissä CityKlinikalla. Toimenpide oli ok. Etukäteen jännitin eniten. Lopullista tulosta odottelen vielä.. Muutama pieni patti on leuan alla ja ehkei iho ole niin kiinteä, kuin toivoin. Mutta tarvitsee vielä odotella. Ja jos en ole tyytväinen, niin ilman muuta vaadin uutta rasvaimua tms.
Molemmissa paikoissa palvelu oli hyvää. Jyväskylässä koko henkilökunta ja Helsingissä erityisesti toimenpiteen suorittanut lääkäri.
Itse olen ollu näihin toimenpiteisiin tyytyväinen, mutta se täytyy sanoa, että helposti nämä koukuttavat. Vaikkakin mietin ensimmäiseen oparaatioon menoa kauan, niin siellä käytyäni tuntuu, että voisin korajuttaa vaikka mitä.. Joten se on mielestäni miettimisen arvoinen asia, että kannattaako siihen lähteä. Ennakkoon siihen oli mahdoton varautua, eikä kai kaikille niin käy.
Niin ja olen 35v.
| |
| | | | |