| Miten teidän kävi?
Lueskelin tässä ketjua ja muistelin n. kolmen vuoden takaista omaa kaljuuntumisepisodiani. Mulla oli peräkkäin kahdesti sinettipidennykset, ja niiden seurauksena takaraivolla ja pään sivuissa kaljut läntit ja harvat haituvahiukset/ siili. Oli kyllä äärimmäisen masentavaa, ja se takaraivon läntti oli kutiseva ja ärtynyt.
Pidin irtopidennystä takaraivolla peittääkseni läntin, ja sivuilla klipsipidennyksiä (jotka saa siis irti). Kuitenkin klipsipidennyksetkin (ja se lisäke) rasittivat hiuksia. Kun takahiukset olivat kasvaneet sen verran, ettei läntti enää niiden alta näkynyt, lopetin pidennysten käytön.
Siitä on nyt noin kaksi vuotta. Mulla ei tätä nykyä ole yhtäkään kaljua kohtaa päässä jäljellä!!! En käyttänyt mitään lisäravinteita tai lääkkeitä, mutta olen pyrkinyt syömään luonnollista, suomalaista monipuolista ruokaa ja elänyt muutenkin hyvin terveellistä elämää. En pidä hiuksia koskaan tiukasti kiinni, ja jos kaipaan "lisätuuheutta", niin teen nutturan, johon laitan sellasen donitsimallisen pidennyksen osaksi. Niin tulee tosin tehtyä aika harvoin, koska olen vihdoin sinut oman tukkani kanssa.
Kehotan kaikkia heikkohiuksisia suomalaisia välttämään pidennyksiä, kuin ruttoa. On ihanaa olla pitkätukkainen prinsessa, mutta riski on aika iso, jos kampaaja ei olekaan asiantunteva (tai oma hiuslaatu on vaan heikko). Myös te, jotka käytätte irtoklipsipidennyksiä, älkää uskoko myyjiä, jotka sanovat, että voitte nukkua ne päässä, uida ne päässä, jne. Sitä tukkaa lähtee myös niiden kanssa pois. Satunnaiset juhlakampaukset, joissa on irto-osia, tuskin ketään kaljuunnuttavat, varmaan se on se jatkuva käyttö.
|