Plazan keskustelut etusivu
» Rekisteröidy käyttäjäksi
» Unohditko tunnuksesi?
Mene takaisin   Plazan keskustelut – Plaza > Ellit > Muoti ja kauneus > Kropan kohentajat
Plazan keskustelualusta on uudistunut - katso ohjeet

Kirjoita viesti

Työkalut Hae ketjusta
02.01.08, 16:57   #1 (linkki)
nowaY!
(Vierailija)

Harmaantuminen nuorena?

Olen viimeisen vuoden aikan löytänyt kuontalostani harmaita hiuksia. Siis sellaisia joulupukinharmaita, ei blondattuja. Muutaman nypin oikein irti tarkempaa tarkastelua varten. Näinköhän se harmaantuminen alkaa, 27-vuotiaana??

Hiukset on tummat, mutta ei mitään keskieurooppalaista rautalankaa vaan tavallista suomalaista. Värjään tukkaa parin kuukauden välein. Voiko mikään muu aiheuttaa harmaantumista kuin... harmaantuminen?
  Vastaa viestiin

02.01.08, 19:17   #2 (linkki)
-Pariskunta-
(Vierailija)

Meilläkin ensimmäiset harmaat löyty, kun täytettiin kolmekymmentä.

Joissakin maissa harmaantumista hoidetaan ruokavalion muutoksella.
  Vastaa viestiin
03.01.08, 14:39   #3 (linkki)
harmaa kans
(Vierailija)

Mulla löytyi ekat harmaat hiukset ollessani 19 vuotias, oma väri on tumma ruskea. Isäni oli 35 vuotiaana jo täysin harmaa, hänellä oma väri on musta. Hänen veljensä ovat kanssa harmaantuneet nuorina, että taitaa olla aika perinnöllistä.
  Vastaa viestiin
03.01.08, 16:06   #4 (linkki)
ap.
(Vierailija)

Okei, eli harmaannutaan sitten :-) Kiitos vastaajille.

Jos tälle ei mitään voi, hyväksyn asian. Väriä saa purkista. Tuli vaan yllätyksenä, kun perheessä/suvussa kukaan ei ole harmaantunut vielä nelikymppisenäkään. Heti tuli mieleen, että voiko väliaikaista tai jostain ihme syystä johtuvaa harmaantumista esiintyä...
  Vastaa viestiin
04.01.08, 14:58   #5 (linkki)

Rekisteröitynyt: 08/2007
Joo itsekin annoin tässä tukan palata omaan väriinsä ja nyt 28 v löysin pari harmaata hiusta juurikasvustosta! Järkytys.
  Vastaa viestiin
05.01.08, 12:11   #6 (linkki)
kohtalotoveri
(Vierailija)

joo mut odotas

odotas pari vuotta ja kun harmaantuminen etenee, huomaat pian kauhuksesi et myös se alakerta harmaantuu, ei paljon tee mieli käydä uimahalleissa enää, vaikka olen yrittäny värjätä ripsien ja kulmien kestovärillä, ei auta, siinä sit vaan bikinirajaa pitää kaventaa ja pitää minimissä.. hah , kuinka koomiselta kuulostan, vaan apua....täyttä totta. juu ja ikää nyt 39, alkoi kans siinä 30 tuntumassa
  Vastaa viestiin
05.01.08, 17:19   #7 (linkki)
harmaantuva29
(Vierailija)

sama täällä

Itse huomasin ensimmäiset harmaat hiukset 24-vuotiaana. Tähän saakka olen nyppäillyt niitä pois, mutta nyt kolmenkympin lähestyessä niitä tulee yhä enemmän. Äitini oli täysin harmaa n. 40 vuotiaana kuten hänen sisaruksensa, myös muutamia vuosia vanhempi veljeni on myös ohimoiltaan harmaantunut. Toivoin nuorempana tulevani enempi isän sukuun, mummollani oli kuollessaan 90 vuotiaana täysin mustat hiukset.

Niin, ja muutamat harmaat olen huomannut myös alakerrassa, minua se ei taas liikuta pätkääkään kun niitä ei nyt moni huomaa =D
  Vastaa viestiin
05.01.08, 21:11   #8 (linkki)
Vaihdetaanko osia
(Vierailija)

Taidan olla ainoa, joka oikeasti haluaisi harmaantua, koska minusta harmaat karvat ovat upeat :) Valitettavasti näyttää siltä, että juuri meidän suvussamme tuo harmaantuminen alkaa myöhään. Itsellä ikää 37, eikä ainuttakaan harmaata vielä näkyvissä.
  Vastaa viestiin
07.01.08, 16:45   #9 (linkki)
väriä myös sinne
(Vierailija)

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja kohtalotoveri
odotas pari vuotta ja kun harmaantuminen etenee, huomaat pian kauhuksesi et myös se alakerta harmaantuu,
Sithän voi värjätä, mutta varoen, ettei käy kuin Samanthalle, josta tuli "Bozo the Bush"...;-DDDDDDDDDD

Vastaa viestiin
07.01.08, 17:23   #10 (linkki)
KM * )
(Vierailija)

Down there

Sitä alakerran väriä saa esim. kampaamoista,
nimi on "down there"........ainakin sen merkin tiedän, on kai nuita muitakii.
Testatkaa ihmeessä !
  Vastaa viestiin
30.01.08, 18:07   #11 (linkki)
jj85
(Vierailija)

Itse huomasin vuosi sitten että P*r**le! Löytyi harmaa hius. Nyt olen peräti jo 22 vuotias ja muutama harmaa tullut lisää, siten että nyt niiden olemassa olon huomaa jo selvästi. Olen toki todella tumma hiuksinen, joten minulla ne erottaa hyvinkin. Asia ei nyt minua oikein haittaa, mieluummin harmaannun kuin kaljuunnun. :D ja väliäkös tuolla, saahan päätä värjäiltyä jos se itseä häiritsee.
  Vastaa viestiin
31.01.08, 13:18   #12 (linkki)
###
(Vierailija)

Kokeilkaa syödä sinkkiä, sinkin puute voi harmaannuttaa hiuksia.
  Vastaa viestiin
01.02.08, 07:54   #13 (linkki)
vaihdetaan osia!
(Vierailija)

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Vaihdetaanko osia
Taidan olla ainoa, joka oikeasti haluaisi harmaantua, koska minusta harmaat karvat ovat upeat :) Valitettavasti näyttää siltä, että juuri meidän suvussamme tuo harmaantuminen alkaa myöhään. Itsellä ikää 37, eikä ainuttakaan harmaata vielä näkyvissä.
Vaihdetaan vaan! Kuulun niihin "onnellisiin", joiden geeniperimässä harmaantuminen on hyvinkin vahvana. Äiti oli harmaa jo 35-vuotiaasta lähtien ja vaikka hänellä kaunis harmaan sävy hiuksiissaan olikin, niin kyllä se vaan vanhensi ulkonäköä.

Omien hiusteni harmaan sävy ei valitettavasti ole kaunis helmenharmaa tai tumma teräksenharmaa vaan sellainen likaisenharmaa. En voisi kuvitellakaan että antaisin sen kasvaa näkyviin.

Olen minäkin nähnyt ihmisillä todella kauniita harmaita hiuksia, vielä jos hiukset ovat vaikka nätti bob-malli tms. Omassa luonnonkiharassa päässä likaisenharmaa sojottava pehko ei olisi ilo silmälle. Siispä väripurkin kimppuun parin kuukauden välein. (Hiukseni kasvavat niin hitaasti, ettei onneksi joka kuukausi tarvitse juurikasvun kimpussa olla.)
  Vastaa viestiin
01.02.08, 09:51   #14 (linkki)
Ihanaa!
(Vierailija)

Ihana kuulla, etten ole ainoa "varhaisharmaa" :) Olen 35-vuotias ja olen löytänyt kaksi täysin harmaata hiusta ja olin kauhuissani! Nypin harmaat pikaisesti pois pinseteillä...
  Vastaa viestiin
01.02.08, 12:07   #15 (linkki)
mukaan kerhoon
(Vierailija)

Ilmoittaudun harmaantuvien vertaistukiryhmään :)

Ikää 37 vuotta ja harmaita alkoi tulla viime vuonna oikein urakalla. Kauniita hopeanharmaita! Värjään ne vielä piiloon, koska muut hiukset ovat niin vaaleanhaaleat, että harmaa saa ne näyttämään väsyneiltä. Kunhan tulee enemmän harmaata, annan niiden kasvaa.
  Vastaa viestiin
01.02.08, 12:09   #16 (linkki)
mukaan kerhoon
(Vierailija)

Niin, unohtui: Minulla ei ole kyse sinkin eikä minkään muunkaan ravinteen puutteesta, vaan suvussa on ihan yleistä, että koko pää on hopeanvärinen jo alle nelikymppisenä. Muilla vaan on hiukset alun perin melkein mustat, joten hopea näyttää siinä seassakin kivalta.
  Vastaa viestiin
03.02.08, 11:08   #17 (linkki)
--neito--
(Vierailija)

Mun yhdellä kaverilla oli harmaa raita jo lukioikäisenä. Muuten hänellä on tumman ruskeat hiukset. Yhdessä kohtaa kasvaa väriltään ja laadultaan erilaista hiusta, jotka sitten olivat harmaat jo lukioikäisenä.
  Vastaa viestiin
03.02.08, 15:29   #18 (linkki)
sitäpaitsi.
(Vierailija)

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja ###
Kokeilkaa syödä sinkkiä, sinkin puute voi harmaannuttaa hiuksia.
Kyllä se on niin, että kun harmaantuminen alkaa, niin siihen ei auta mikään, vaikka söisi mitä ihmeravinteita ja muuttaisi ruokavaliota...saattaa hieman hidastaa, mutta ei merkittävästi.
Itse olen kokeillut kaiken mahdollisen kun harmaantuminen alkoi vähän yli kolmekymppisenä.
Sinkit & ruokavalion muutokset on kokeiltu, mutta väripurkki on ollut ainut pelastus, jos ei halua näyttää harmaalta jo nelikymppisenä.
Geeniperintöä se on ja sille ei mahda yhtikäs mitään. Ja jos ei vanhemmilla ole harmaantunut nuorena, niin se voi tulla meille kauempaa esi-isiltämme.
Sitäpaitsi, jos ravinteet ja ruokavalion muutokset auttaisivat, niin tuskinpa kovinkaan montaa harmaapäätä tulisi vastaan, ellei nyt välttämättä halua olla harmaatukkainen.
  Vastaa viestiin
03.03.08, 10:24   #19 (linkki)
miekkonen32
(Vierailija)

Olen hissukseen harmaantunut viimeisen viiden vuoden aikana... avavaimo "bongasi" huvittuneena ensimmäiset harmaat hiuksen kun olin noin 25v... Nyt seitsemän vuotta myöhemmin harmaiden osuus on noussut siinä määrin että myös ystävät ovat alkaneet kommentoimaan asiasta.

Toisaalta, omaan runsaat ja vahvat hiukset ja mieluummin tosiaan harmaannun hiljakseen kuin vaihdan "pälvikaljuihin" joita useilla ikäisilläni tuttavillani/ystävilläni on... Taitaa tämä harmaantunimen miehillä olla se ns pienempi paha :D
  Vastaa viestiin
17.03.08, 20:41   #20 (linkki)
Nainen -77
(Vierailija)

Harmaa löytyi

Olipa jotenkin helpottavaa lukea, että muillakin "nuorilla" aikuisilla ;) on harmaita hiuksia. Olen monena päivänä katsonut vessan loisteputkivalossa että onks mulla harmaa hius? Äsken leikkasin sen irti, jotta näin lähemmin ja kyllähän se oli ihan vitivalkea. Oon 30 vee ja on mulla vähän harventunutkin hiukset vaikken ole ollut raskaana enkä dieetillä (jotka vois vaikuttaa asiaan). Harmittaa, mutta "elämä on"! ;)
  Vastaa viestiin
26.03.08, 23:50   #21 (linkki)
Harmaapää
(Vierailija)

Harmaita 28-vuotiaana

Minä myöskin olen harmaapää, olen 28-v nainen, muuten hiukset tummanruskeat. Harmaita ei ole onneksi huomannut kukaan muu kuin kampaaja. Oma äitini on päälle 60-v eikä vielä mitenkään kovin harmaa (hänen harmaitaan ei todellakaan huomaa) joten kyllä vähän harmittaa. Kai se sitten geneettisesti periytyy jostain kauempaa. En ole ikinä värjännyt hiuksia, mutta ehkä se on sitten jossain vaiheessa pakko aloittaa...
  Vastaa viestiin
27.03.08, 01:06   #22 (linkki)
Ärrimurri
(Vierailija)

Ikää 38 eikä harmaita näy eikä kuulu. Ja minä kun olen yksi niitä harvoja, jotka _oikeasti_ haluaisivat harmaantua! Minusta harmaat hiukset ovat upean näköiset, eikä se alakertakaan harmaana sen pahemmalta varmasti näyttäisi kuin nytkään. Tasan ei käy onnen lahjat :(
  Vastaa viestiin
27.03.08, 08:11   #23 (linkki)
iätön
(Vierailija)

Olen 38 v. Ensimmäinen harmaa hius havaittu hiljattain! Jännityksellä odotan, mitä tuleman pitä. Samanikäisellä miehelläni on harmaata ollut hiuksien ja varsinkin parran seassa jo n. 5 v ajan,muta hänellä se näyttää vain hyvältä...
  Vastaa viestiin
27.03.08, 15:17   #24 (linkki)
maantienvärinen
(Vierailija)

Olen 50+, ja nyt löysin muutaman harmaan. Mieheni harmaantui jo parikymmentä vuotta sitten, eli tosi nuorena. Se on geeneistä kiinni. Nyt mieheni on yhtä harmaa kuin joulupukki, mutta harmaa tukka rimmaa tosi hyvin sinisten silmien ja ruskettuneen ihon kanssa.
  Vastaa viestiin
05.04.08, 00:14   #25 (linkki)
Punapään tuho
(Vierailija)

Onnellisesti harmaapää!

Olin tosi punapää penskana ja nuorena ja aikuisenakin... kunnes piti alkaa pitää värjäämällä kiinni siitä habituksesta. Penskana kiusasivat, nuorena härnäsivät, aikuisena - no - vihjailivat kaikenlaista! Ekat harmaat sain jo parikymppisenä (geenit). Lopulta kypsyin värjäämiseen ja vaihdoin lookkiani. Annoin luonnon tehdä tehtävänsä. Tukka leikattiin aika lyhyeksi; kampaajalta sain kannustusta KIITOS! Ja nyt minulla on kaunis harmaa tukka, paksu ja luonnonkihara. Ikääkin on jo tullut, mutta harmaan tukan myötä olen alkanut saada parempaa palvelua mihin ikinä menenkin! En saanut punatukkaisena niin mukavaa kohtelua, vaikka asioimistyylini on ollut aina samanlainen. Siispä olen oikein vastarannan kiiski tässä harmaantumisessani, viis siitä että meillä esiintyy myös rankkaa ikärasismia harmaiden hiusten suhteen. Elämä ei lopu siihen että tukka harmaantuu!
  Vastaa viestiin
Kirjoita viesti

Tagit
Tyhjä

>Työkalut Hae ketjusta
>
Hae ketjusta:

Laajennettu haku