Plazan keskustelut etusivu
» Rekisteröidy käyttäjäksi
» Unohditko tunnuksesi?
Mene takaisin   Plaza keskustelut – Plaza > Ellit > Muoti ja kauneus > Kropan kohentajat
Keskustelujen ohjeet

Vastaa viestiin

Työkalut Hae ketjusta
13.01.08, 15:24   #1 (linkki)
-Karoliina-
(Vierailija)

NENÄLEIKKAUS

Hei,

Olen päättänyt mennä nenäleikkaukseen ja nyt kaipaisin tietoa ja kokemusta kyseisestä operaatiosta. Olen varannut konsultaatioajat Hannu Lehtoselle ja Rolf Nordströmille. Kuulemma Matti Pakkanenkin olisi hyvä nenäkirurgi. Onko teillä kellään kokemusta kyseisistä kirurgeista? Haluaisin mennä parhaalle mahdolliselle nenäkirurgille, mutta vaikea on ollut löytää puolueetonta tietoa kyseisistä kirurgeista. Jos siis olet käynyt nenäleikkauksessa niin olisin todella kiitollinen tiedoista ja kokemuksestasi leikkaukseen liittyen! Voin itse laittaa tänne infoa miten oma tilanteeni etenee jos joku saattaisi olla samassa tilantteessa kuin minä.
  Vastaa viestiin
14.01.08, 09:38   #2 (linkki)

Käyttäjän ainokainen avatari

Rekisteröitynyt: 08/2007
Käytä hakutoimintoa, nenäleikkauksista on ollut juttua aiemmin paljon.
Mun nenun leikkasi Erkki Suominen. Lehtonen on tehnyt mulle yhden toisen pienen toimenpiteen (ylähuulen muotoilu) ja siitä mulle jäi vähän paskan maku suuhun.
Huuli tulehtui toiselta puolelta, en saanut enää Lehtosta kiinni soittopyynnöistäni huolimatta. Kerroin asian ajanvarauksessa, he vain sanoivat että ei voi mitään, mene terveyskeskukseen.
Oli pakko sitten mennä terveyskeskuslääkärille, joka vain puisteli päätään... Sain antibiootit ja tulehdus laski, onneksi. Lopputulos oli ihan ok.
En menisi Lehtoselle toiste. En saanut vakuuttavaa kuvaa hänestä.
  Vastaa viestiin
14.01.08, 12:43   #3 (linkki)
vertailija
(Vierailija)

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja -Karoliina-
Hei,

Olen varannut konsultaatioajat Hannu Lehtoselle ja Rolf Nordströmille. Kuulemma Matti Pakkanenkin olisi hyvä nenäkirurgi.
Kaikkia noita kolmea on sekä haukuttu että ylistetty aiemmissa keskusteluissa, joten kyllä se kirurgin valinta on aivan puhdasta arpapeliä.

Vastaa viestiin
14.01.08, 12:47   #4 (linkki)
vertailija
(Vierailija)

Ainokaiselta vielä kysyisin, minkä sairaalan ajanvarauksessa oli noin ylimielinen palvelu?
Lehtonenhan on leikannut sekä julkisella että yksityisellä sektorilla samanaikaisestikin.
  Vastaa viestiin
14.01.08, 13:23   #5 (linkki)

Firman nimeä en muista, mutta se oli sellainen pieni yksityinen klinikka Kalevankadulla. Oisko ollut Siluetti? Tai sitten sitä ei enää ole olemassa. Tästä on kyllä aikaa reilut 10 vuotta.
Siellä ajanvarauksessa oltiin ihan ystävällisiä, mutta ne vain valittelivat että kun Lehtonen on osa-aikaeläkkeellä, niin eivät voi asialle mitään :(
Ketutti.
  Vastaa viestiin
16.01.08, 08:28   #6 (linkki)
mallikuvasta
(Vierailija)

Mitä te tykkäätte tästä Nordströmin sivuilla (kelaa aivan alas) olevasta esimerkkikuvasta, jossa naisen nenä on leikattu noin rajusti?

http://www.nordstromhospital.fi/toimenpiteet/nenan-muotoilu/index.shtml
  Vastaa viestiin
16.01.08, 09:58   #7 (linkki)
Valssi I
(Vierailija)

Kuvaat tuota rajuksi? Tuohan on ihan okay tulos.
  Vastaa viestiin
16.01.08, 11:30   #8 (linkki)
jesh
(Vierailija)

tuo uusi nenä on aivan erilainen kuin vanha

mutta mielestäni uusi sopii kuitenkin erittäin hyvin naisen kasvoihin. Eli siis vaikka muutos on suuri ei ole mitään michaeljackson-efektiä nähtävissä, eli nenä ei vaikuta liian veistetyltä ja pieneltä. Ihana muodonmuutos kuvan rouvalla, propsit hänelle!
  Vastaa viestiin
16.01.08, 16:15   #9 (linkki)
Juuri...
(Vierailija)

...tuolta

nayttaa leikatun nakoinen nena. Ja joidenkin mielesta kuvan nena on onnistunut.:/ Kannattaa TODELLA varmistua siita, etta kirurgin nakemys ja oma nakemys nenan tulevasta muodosta on yhteneva. Olen itse kaynyt korjaamassa nenani epaonnistuneen leikkauksen jalkeen Lehtosella. Olen hyvin tyytyvainen lopputulokseen.

Suosittelen rhinoplasty4you -sivustolla kaymista jos harkitset nenaleikkausta. Siella on hyvaa keskustelua aiheesta ja kuvia muutoksista ja toipumisen eri vaiheista.
  Vastaa viestiin
16.01.08, 16:45   #10 (linkki)
kokemusta
(Vierailija)

Hyvä lopputulos

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja mallikuvasta
Mitä te tykkäätte tästä Nordströmin sivuilla (kelaa aivan alas) olevasta esimerkkikuvasta, jossa naisen nenä on leikattu noin rajusti?

Mielestäni kuvan naisen nenä on selkeästi parempi leikkauksen jälkeen. Itselleni tehtiin myös erilainen nenä kuin lähtötilanne, koska vanhassa nenässäni ei ollut mitään säästettävää, se rumensi minut - paitsi että täysin erilaistahan nänästä ei välttämättä saa . Kukaan ei ole silti huomannut minun käyneen nenäleikkauksessa, olen vain saanut muuten kohteliaisuuksia ulkonäöstäni, kuten hiuksistani ja että näytän freesiltä ;) Leikkaus jotenkin valaisi koko kasvot, ja huomasin, että minullahan on kauniit silmät. On ollut hyvin mielenkiintoinen kokemus, etukäteen toki hieman pelotti. Ihanaa, että uskalsin.
  Vastaa viestiin

17.01.08, 08:47   #11 (linkki)
Linkin laittanut
(Vierailija)

Kiitos mielipiteistänne.

Itse olen pikemminkin lievästi järkyttynyt siitä, kuinka leikatulta tuo nenä näyttää. Kieltämättä tuo nainen on tyylikkäämpi tuon leikatun nenänsä kanssa kuin ilman leikkausta ja juonteitakin on tietty siloitettu, mutta hän on vaihtanut täysin kasvonsa nenäleikkauksessa. Lähinnä sitä tarkotin leikkauksen rajuudella.

Minä puolestani näen selvän michaeljackson-efektin, koska Jacksonin nenä oli ensimmäisten leikkauksien jälkeen 80-luvulla juuri tuota sarjaa.

Myös Irakin nenäleikkauksista tuli muutama vuosi sitten dokumentti ja katukuvauksissa (lupa tosin pyydetty) nenistä huomasi heti, ketkä ovat käyneet leikkauksissa. Kaikilla samanlaiset leikatut nenät, joista huomasi uuden nenän vuosimallin.

Lehtoselle lähden minäkin ja turvallisin mielin. Nyt ymmärrän, mitä tarkoittaa häneen kohdistunut kritiikki, että hän leikkaa liian vähän. Mieluummin liian vähän leikattu kuin leikatunnäköinen nenä.

On kuitenkin jokaisen oma asia, miten hän nenänsä leikkauttaa. Kirurgin valinta on niin vaikeaa näiden nettikeskustelujen pohjalta, vaikka tämä netti on toisaalta mahdottoman suuri apukin.
Itselleni tuosta kuvan nenästä käyty mielipiteiden vaihto selkeytti ja vahvisti omaa valintaani.

Vastaa viestiin
17.01.08, 09:53   #12 (linkki)

Olihan tuo rouva jälkeen-kuvissa paljon paremman näköinen, kun se oli meikattu ja laitettu nätiksi! Harhaanjohtavaa tuollainen.
Mutta jos pelkkää nenää katsoo, niin minäkin kallistuisin sille kannalle, että ihan pikkuisen vähemmän olisi voinut ottaa pois.
Tosin, ottakaa huomioon se, että nenä aina "palautuu" leikkauksen jälkeen jonkun verran. Omanikin oli heti leikkauksen jälkeen huomattavasti kapeampi kuin nykyään.
  Vastaa viestiin
17.01.08, 10:43   #13 (linkki)
Viestin aloittaja
(Vierailija)

Hei "kokemusta"

Saanko kysyä kenellä kävit nenäsi leikkauttamassa?
  Vastaa viestiin
17.01.08, 11:51   #14 (linkki)
tuo
(Vierailija)

perunanenän leikkauttanut nainen nuoreni 10 v. Kapea nenä nuorentaa. Niin minäkin nuorruin. Mulla kavensi Nordström.:)
  Vastaa viestiin
20.01.08, 13:39   #15 (linkki)
minäkin haluan kauniin nenän
(Vierailija)

millainen olo oli heti leikkauksen jälkeen? Olen kuullut, että nenä saattaa olla niin turvoiksissa, että tuntuu kuin tukehtuisi.
Itselläni on karmea perunanenä, kiinnostaisi tietää mitenkä sellainen nenä todella saadaan kapeammaksi ja kauanko toipuminen kestää.
  Vastaa viestiin
20.01.08, 15:02   #16 (linkki)
Nenän turvotus ja leikkausasento?
(Vierailija)

Minä olen vielä kiinnostunut siitä nenän turvotuksesta, kun olen sinne leikkaukseen menossa.
Jos nenäni on turvoksissa jopa useamman kuukauden, niin onko se (siis operoitu nenä) silloin vielä suurempi kuin se oli ollut ennen leikkaukseen menoa? (Kauheaa, jos on!)
Tämä kiinnostaisi tietää siksi, että en järjestäisi kevääksi/kesäksi mitään ylimääräistä.

Jos nenä leikataan paikallispuudutuksessa, niin onko potilas silloin nukkuma- vai istuma-asennossa? Tämä lähinnä näin henkisenä valmistautumisena olisi hyvä tietää.

Kiitos jo etukäteen, jos "nenäleikatut" jaksavat vastata. Näihin kysymyksiini en löytänyt netistä vastausta.
  Vastaa viestiin
20.01.08, 16:02   #17 (linkki)
leikattu joo
(Vierailija)

Minulle tehtiin siis paikallispuudutuksessa perunanenänpään trimmausta. Selälläni makasin. Se jälkiturvotus ei ole sellaista, että nenä olisi suurempi kuin ennen, eikä sitä kukaan ulkopuolinen huomaa kuin sinä vaan. Se on silti uudessa muodossa ja ainakin omani oli siinäkin vaiheessa entistä parempi. Sen oikeastaan vaan tuntee hieman sellaisen hellyytenä eism. jos sattuu vahingossa vaikka sormella huitaisemaan nenää päin tai niistämään voimakkaasti nuhassa.

Suurin riesa on se vajaan viikon pakollinen nenätuen käyttäminen. Silkloin ei juuri kämpästä ulos lähdetä. Hommaa siis etukäteen kotiin kasoittain ruokaa, kirjoja ja vuokra-DVD-leffoja.
  Vastaa viestiin
21.01.08, 10:48   #18 (linkki)

Mulla ei ollut mitään turvotusta. Joillakin turpoavat silmänaluset ja näyttää siltä kuin olisi saanut turpaan. Mulla ei ollut mitään mustelmia eikä turvotusta.
Se nenätuki oli v-mäinen, oli vielä kesä ja hirveä helle, ja se hiosti. Näytin siltä kuin nenä olisi murtunut ja lastoitettu. Kuljin kaupungilla katseista välittämättä.
Nenän limakalvot kuivuivat ja verestivät pitkään leikkauksen jälkeen. Yritin ronkkia sellaista kuivunutta, veristä räkää pumpulitikuilla ulos, koska niistäminen sen lastan kanssa oli vaikeaa. Onneksi limakalvot paranivat aika nopeasti. Pystyin myös hengittämään ihan hyvin nenän kautta heti leikkauksen jälkeen.
  Vastaa viestiin
23.01.08, 12:21   #19 (linkki)
aamuisin'''
(Vierailija)

herätessä se oli vaan turvoksissa hiukan. Päivän mitaan lähti pois. Oli muutama kk semmosta vaivaa.
  Vastaa viestiin
17.11.08, 22:02   #20 (linkki)
rumanenä
(Vierailija)

Hinnoista

Missä hinnoissa nenäleikkauksen mahtavat liikkua?
  Vastaa viestiin

09.12.08, 22:26   #21 (linkki)
Nadja123
(Vierailija)

Kallista...

...ainakin tuolla.
Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja mallikuvasta
Tietääkö kukaan sanoa paljonko maksaa, jos nenää vain "veistää" hieman, ettei kovin suuresta muutoksesta edes olisi kyse?
  Vastaa viestiin
10.12.08, 16:15   #22 (linkki)
Elluliini
(Vierailija)

Mun mielestä aika pöllöä hoidattaa kauneuskirgian aiheuttamia tulehduksia terveyskeskuksessa VEROVAROILLA.

Jos on leikkauksiin varaa ja halua, menkää yksityisille hoidattamaan (mahdolliset) komplikaatiot. Ystävällisesti ja kiitos.
  Vastaa viestiin
10.12.08, 19:20   #23 (linkki)
pupu tupuna
(Vierailija)

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Elluliini
Mun mielestä aika pöllöä hoidattaa kauneuskirgian aiheuttamia tulehduksia terveyskeskuksessa VEROVAROILLA.

Jos on leikkauksiin varaa ja halua, menkää yksityisille hoidattamaan (mahdolliset) komplikaatiot. Ystävällisesti ja kiitos.
Mutta samaahan voi sanoa sitten tupakoitsijoille, alkoholisteille ja liikennesääntöjä noudattamattomille. Miettisit hieman ennen kuin avaat suusi.
  Vastaa viestiin
11.12.08, 14:59   #24 (linkki)
Elluliini
(Vierailija)

^Okei, kauneusleikkaukset voisi hyvinkin rahoittaa kaikille rumille verovaroilla ;D
  Vastaa viestiin
14.12.08, 10:32   #25 (linkki)
pupu tupuna
(Vierailija)

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Elluliini
^Okei, kauneusleikkaukset voisi hyvinkin rahoittaa kaikille rumille verovaroilla ;D
Ja verovaroilla voi sitten kustantaa sinun tupakointisi ja baarireissusi? Ja jos saat kupan reissultasi, niin sekin hoidatetaan verovaroilla.
  Vastaa viestiin