| |  | | |
25.08.11, 10:43
|
#126 (linkki)
| | (Vierailija) |
Kävin leikkauttamassa pystyn pottunenäni Kaarlo Ståhlbergilla Eiran sairaalassa. Aivan mahtava lopputulos. Nenänselkä nostettiin suoraksi ja nenäpään perunamalli kavennettiin. Nenä on kuitenkin aivan luonnollisen näköinen ja juuri sellainen kuin olisi aina kuulunutkin kasvoihini. Toipuminen oli helppoa ja nopeaa. Pari päivää pikkaisen särkyä, joka talttui kipulääkkeillä täysin. Teipit tosin tukkivat ihohuokoset ja sain väliaikaisesti runsaasti finnejä, jotka kuitenkin nyt kadonneet parin kuukauden sisällä täysin. Itsetunto noussut kohisten, kun keskellä naamaa oleva haitake on korjaantunut :)
| |
| | |
29.08.11, 12:17
|
#127 (linkki)
| | (Vierailija) | Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Janna Kävin leikkauttamassa pystyn pottunenäni Kaarlo Ståhlbergilla Eiran sairaalassa. Aivan mahtava lopputulos. Nenänselkä nostettiin suoraksi ja nenäpään perunamalli kavennettiin. Nenä on kuitenkin aivan luonnollisen näköinen ja juuri sellainen kuin olisi aina kuulunutkin kasvoihini. Toipuminen oli helppoa ja nopeaa. Pari päivää pikkaisen särkyä, joka talttui kipulääkkeillä täysin. Teipit tosin tukkivat ihohuokoset ja sain väliaikaisesti runsaasti finnejä, jotka kuitenkin nyt kadonneet parin kuukauden sisällä täysin. Itsetunto noussut kohisten, kun keskellä naamaa oleva haitake on korjaantunut :) | Kiva kuulla! :) Voin vaan kuvitella miten itsetunto nousee kun ei tarvitse koko ajan ahdistua jostain itseä haittaavasta piirteestä.
Nyt on minullakin varattuna aika Kaarlolle, lokakuussa leikataan :) Juuri tänään tuli lasku kotiin, ihan outo fiilis tuli, ei mulle koskana noin isoja laskuja postilaatikosta pudotella :D:D
| |
| | |
01.09.11, 18:23
|
#128 (linkki)
| | (Vierailija) | vinot nenät
Moi, voisiko joku nenän korjaamassa käynyt kirjoitella kokemuksistaan. Erityisesti kiinnostaa he joilla on myös luita muotoiltu.
| |
| | |
08.09.11, 13:58
|
#129 (linkki)
Alkuperäinen kirjoittaja C-nekku Moi, voisiko joku nenän korjaamassa käynyt kirjoitella kokemuksistaan. Erityisesti kiinnostaa he joilla on myös luita muotoiltu. |
Sama täällä .. onko joltain nostettu nenän siltaa tai sitä kohtaa jossa nenä ja otsa yhtyvät?
| |
| | |
05.11.11, 13:56
|
#130 (linkki)
| | (Vierailija) |
Oma nenäni on kokenut ihan kunnon operaation ts. luuta on murrettu ja rustoa muotoiltu.
En ymmärrä, miksi leikkauksista vouhotetaan niin hirveästi, koska komplikaatiot nukutustenkin suhteet ovat nykyään varsin harvinaisia. Kasvokirurgiaan erikoistuneille lääkäreille nennäleikkausten ei pitäisi olla mitään ylivaikeita, vaan osa heidän jokapäiväistä työtään.
Ennen itse leikkausta tapasin lääkäriä pariinkin otteeseen, jolloin keskusteltiin, otettiin kuvat ja laadittiin suunnitelma kuvien ja keskustelujen pohjalta. Leikkaus tehtiin nukutuksessa, ja se kesti reilu kolme tuntia. Koska leikkaus tehtiin sairaalassa päivällä, pääsin illalla kotiin, jolloin minulla oli tietysti hakija. Ensimmäinen aamu oli ehkä pahin, koska silloin tuli hiukan oksennettua verta, mutta muuten toipuminen meni mielestäni aika helposti, ja parin viikon kuluttua palasin jo yliopiston käytäville. Särkylääkkeitä söin leikkauksen jälkeen 3-4 päivää, jolloin tuli myös välttää kuumia ruokia ja juomia. Rasittavaa liikuntaa en harrastanut kuukauteen. Pahin turvotus hävisi viimeistään kuukaudessa. Pieni leikkaus viilto nenän alla ei juurikaan näy - ainakaan, jos päälle sipaisee peitevoidetta. Tunto nenänkärkeen palailee hitaammin...
Lopputulokseen olen hyvin-hyvin tyytyväinen. Kärsin ennen kovasti nenästäni, joten olen äärimmäisen onnellinen, kun uskaltauduin leikkaukseen näinkin nuorena. En ole katunut päätöstäni hetkekään. Itsetuntoni on parantunut huomattavasti, olen iloisempi ja enkä juokse enää kameraa karkuun! ;) Tärkeintä on se, että pystyy hyväksymään itsensä ja rakastamaan itseään. Kauneus on harmoninen kokonaisuus sekä sisäistä että ulkoista kauneutta, mikä ei toteudu, jos ihminen ei kykene elämään itsensä kanssa. Ennen olin hiukan sosiaalisesti rajoittunut. Työnsin luotani ihania ihmisiä, vain ja ainoastaan syystä, etten hyväksynyt itseäni. Satutin sekä muita että itseäni. Koen, että olen aloittanut operaation jälkeen aivan uuden ja paremman elämän. Ei voisi uskoa, miten paljon yksi leikkaus voi vaikuttaa ihmisen henkiseen puoleen.
Tärkeää on kuitenkin muistaa, että leikkaukseen ei pidä lähteä, jos ei tiedä tarkaan, mitä haluaa. Jos tavoittelee jotain täysin utopistista, kuten täydellistä ulkonäköä, ei apua saa kirurgin veitsen alta, vaan psykiatrin vastaanotolta. Leikkaus ei siis auta kaikkia, vaan voi pahimmillaan vain ruokkia esim. BDD:stä kärsivien sairautta.
Hintaa operaatiolle tuli 5 500 euroa, josta sain muutama sata euroa Kela-korvausta (taustalla murtuma lapsuudessa).
| |
| | |
23.11.11, 07:12
|
#131 (linkki)
| | (Vierailija) |
Margus Luht operoi nenäni.Pottunokka muuttui tyylikkään huomaamattomaksi ja luonnollisen näköiseksi.
| |
| | |
07.03.12, 10:58
|
#132 (linkki)
| | (Vierailija) | kortisonipiikki
Onko kenellekkään pistetty kortisonipiikkiä nenään leikkauksen jälkeen? Kestikö teillä turvotus nenässä kuinka pitkään piikin jälkeen?
| |
| | |
23.03.12, 17:35
|
#133 (linkki)
Alkuperäinen kirjoittaja olivia- Oma nenäni on kokenut ihan kunnon operaation ts. luuta on murrettu ja rustoa muotoiltu.
En ymmärrä, miksi leikkauksista vouhotetaan niin hirveästi, koska komplikaatiot nukutustenkin suhteet ovat nykyään varsin harvinaisia. Kasvokirurgiaan erikoistuneille lääkäreille nennäleikkausten ei pitäisi olla mitään ylivaikeita, vaan osa heidän jokapäiväistä työtään.
Ennen itse leikkausta tapasin lääkäriä pariinkin otteeseen, jolloin keskusteltiin, otettiin kuvat ja laadittiin suunnitelma kuvien ja keskustelujen pohjalta. Leikkaus tehtiin nukutuksessa, ja se kesti reilu kolme tuntia. Koska leikkaus tehtiin sairaalassa päivällä, pääsin illalla kotiin, jolloin minulla oli tietysti hakija. Ensimmäinen aamu oli ehkä pahin, koska silloin tuli hiukan oksennettua verta, mutta muuten toipuminen meni mielestäni aika helposti, ja parin viikon kuluttua palasin jo yliopiston käytäville. Särkylääkkeitä söin leikkauksen jälkeen 3-4 päivää, jolloin tuli myös välttää kuumia ruokia ja juomia. Rasittavaa liikuntaa en harrastanut kuukauteen. Pahin turvotus hävisi viimeistään kuukaudessa. Pieni leikkaus viilto nenän alla ei juurikaan näy - ainakaan, jos päälle sipaisee peitevoidetta. Tunto nenänkärkeen palailee hitaammin...
Lopputulokseen olen hyvin-hyvin tyytyväinen. Kärsin ennen kovasti nenästäni, joten olen äärimmäisen onnellinen, kun uskaltauduin leikkaukseen näinkin nuorena. En ole katunut päätöstäni hetkekään. Itsetuntoni on parantunut huomattavasti, olen iloisempi ja enkä juokse enää kameraa karkuun! ;) Tärkeintä on se, että pystyy hyväksymään itsensä ja rakastamaan itseään. Kauneus on harmoninen kokonaisuus sekä sisäistä että ulkoista kauneutta, mikä ei toteudu, jos ihminen ei kykene elämään itsensä kanssa. Ennen olin hiukan sosiaalisesti rajoittunut. Työnsin luotani ihania ihmisiä, vain ja ainoastaan syystä, etten hyväksynyt itseäni. Satutin sekä muita että itseäni. Koen, että olen aloittanut operaation jälkeen aivan uuden ja paremman elämän. Ei voisi uskoa, miten paljon yksi leikkaus voi vaikuttaa ihmisen henkiseen puoleen.
Tärkeää on kuitenkin muistaa, että leikkaukseen ei pidä lähteä, jos ei tiedä tarkaan, mitä haluaa. Jos tavoittelee jotain täysin utopistista, kuten täydellistä ulkonäköä, ei apua saa kirurgin veitsen alta, vaan psykiatrin vastaanotolta. Leikkaus ei siis auta kaikkia, vaan voi pahimmillaan vain ruokkia esim. BDD:stä kärsivien sairautta.
Hintaa operaatiolle tuli 5 500 euroa, josta sain muutama sata euroa Kela-korvausta (taustalla murtuma lapsuudessa). |
Hei olivia! Kenellä kävit leikkauksessa ja jos luet näitä viestejä niin olisin tosi kiitollinen jos saisin kuvia :) Kauanko jouduit välttämään urheilua. Itselle nimittäin liikunta on tosi tärkeä osa elämää ja tuntuu tuo kuukauden liikuntatauko pitkältä mutta olen valmis sen uhraamaan jos saan nenäni suoraksi ja pienemmäksi ja paremmin kasvoihini sopivaksi. Kuvia voi lähettää ja kokemuksia osoitteeseen juulianna8(at)suomi24.fi
| |
| | |
23.03.12, 17:37
|
#134 (linkki)
| | (Vierailija) |
siis juulianna80(at)suomi24.fi
| |
| | |
24.03.12, 18:56
|
#135 (linkki)
| | (Vierailija) |
Olen 26-vuotias ja kärsinyt pitkään nenästäni. Kasvoni ovat pienet ja kapeat, mutta nenäni kärki on melko pitkä, ja nenäluussa on kyhmy. Minusta tuntuu jatkuvasti, että kasvoni jäävät nenäni varjoon. Kun olin yläasteikäinen, ikätoverini huomauttelivat nenästä. Jälkeenpäin jopa aikuiset työtoverit ja opettajat ovat siitä huomautelleet. Kerran yksi taiteilija sanoi minulle haluavansa piirtää minut "erikoisen nenäni" vuoksi. Jotkut olisivat varmasti olleet tällaisesta imarreltuja, mutta minusta tuntuu, ettei ulkonäössäni huomata mitään muuta kuin nenäni! Usein olen ollut "se nenätyttö" tai "tyttö jolla on se profiili".
Vanhempani sanovat aina, että nenäni on kaunis, mutta vanhemmat nyt varmasti sanovat lastaan kauniiksi vaikka tällä kasvaisi sarvi otsasta. :)
Olen miettinyt pitkään leikkausta. Luin joskus jutun kasaritähti Jennifer Graystä, jonka nenänpienennysleikkaus lopulta tuhosi uran. Totta onkin, että hän oli jotenkin huomattavasti eloisamman ja persoonallisemman näköinen ennen leikkausta. Mietityttää, että kävisikö minullekin niin, että ulkonäössäni ei olisi leikkauksen jälkeen varsinaisesti mitään vikaa, mutta että jokin persoonallinen särmä olisi ulkonäöstäni poissa.
Olisi mielenkiintoista kuulla muiden kokemuksia ja/tai mielipiteitä erityisesti tästä asiasta.
| |
| | |
25.03.12, 13:37
|
#136 (linkki)
Alkuperäinen kirjoittaja Pelkkä nenäkö? Olen 26-vuotias ja kärsinyt pitkään nenästäni. Kasvoni ovat pienet ja kapeat, mutta nenäni kärki on melko pitkä, ja nenäluussa on kyhmy. Minusta tuntuu jatkuvasti, että kasvoni jäävät nenäni varjoon. Kun olin yläasteikäinen, ikätoverini huomauttelivat nenästä. Jälkeenpäin jopa aikuiset työtoverit ja opettajat ovat siitä huomautelleet. Kerran yksi taiteilija sanoi minulle haluavansa piirtää minut "erikoisen nenäni" vuoksi. Jotkut olisivat varmasti olleet tällaisesta imarreltuja, mutta minusta tuntuu, ettei ulkonäössäni huomata mitään muuta kuin nenäni! Usein olen ollut "se nenätyttö" tai "tyttö jolla on se profiili".
Vanhempani sanovat aina, että nenäni on kaunis, mutta vanhemmat nyt varmasti sanovat lastaan kauniiksi vaikka tällä kasvaisi sarvi otsasta. :)
Olen miettinyt pitkään leikkausta. Luin joskus jutun kasaritähti Jennifer Graystä, jonka nenänpienennysleikkaus lopulta tuhosi uran. Totta onkin, että hän oli jotenkin huomattavasti eloisamman ja persoonallisemman näköinen ennen leikkausta. Mietityttää, että kävisikö minullekin niin, että ulkonäössäni ei olisi leikkauksen jälkeen varsinaisesti mitään vikaa, mutta että jokin persoonallinen särmä olisi ulkonäöstäni poissa.
Olisi mielenkiintoista kuulla muiden kokemuksia ja/tai mielipiteitä erityisesti tästä asiasta. | Voi, älä leikkauta persoonallista nenääsi. Mitä kaunista nykerönenässä on. Minä olen aina ihaillut pitkähköä kapeaa nenää, jossa pieni kyömy. Sisarellani on juuri tuollainen, hän näyttää ylväältä ja kauniilta. Itselläni on juuri pienehkö nykerö. Myös lievästi leveä nenä on mielestäni persoonallinen.
| |
| | |
03.04.12, 16:15
|
#137 (linkki)
| | (Vierailija) |
Oman nenän leikannut Antti Ryynänen kahdesti.Nyt täydellinen
| |
| | |
15.04.12, 03:26
|
#138 (linkki)
| | (Vierailija) |
Pitkä kyömynenä (juulianna), saitko kuvia Olivialta?
| |
| | |
17.04.12, 10:14
|
#139 (linkki)
Alkuperäinen kirjoittaja Janna Kävin leikkauttamassa pystyn pottunenäni Kaarlo Ståhlbergilla Eiran sairaalassa. Aivan mahtava lopputulos. Nenänselkä nostettiin suoraksi ja nenäpään perunamalli kavennettiin. Nenä on kuitenkin aivan luonnollisen näköinen ja juuri sellainen kuin olisi aina kuulunutkin kasvoihini. Toipuminen oli helppoa ja nopeaa. Pari päivää pikkaisen särkyä, joka talttui kipulääkkeillä täysin. Teipit tosin tukkivat ihohuokoset ja sain väliaikaisesti runsaasti finnejä, jotka kuitenkin nyt kadonneet parin kuukauden sisällä täysin. Itsetunto noussut kohisten, kun keskellä naamaa oleva haitake on korjaantunut :) |
Ståhlberg on paras nenien suhteen.Lisäksi tarkka ja mukava.
| |
| | |
25.04.12, 20:20
|
#140 (linkki)
Alkuperäinen kirjoittaja Noita Pitkä kyömynenä (juulianna), saitko kuvia Olivialta? |
Hei! En ole saanut kuvia, olisi kyllä hienoa nähdä millaisia lopputuloksia ihmiset ovat saaneet leikkauksien kautta :)
| |
| | | | |