| |  | | |
05.02.08, 21:09
|
#1 (linkki)
|
Rekisteröitynyt: 02/2008
| Viikset.....naisella
Tässä iän karttuessa olen huomannut että karvoja alkaa kasvaan ei toivotuille alueille. Navan ja nännipihojen ympäriltä olen jo tovin nyppinyt yksittäisiä karvoja. Kuten leuasta yhtä. Nyt olen huomannut tietyssä valossa että ylähuulen päälle alkaa kasvaan eli tummumaan ihokarvat. Onko mitään hyviä kotikonsteja tiedossa niiden poistamiseen?
| |
| | |
06.02.08, 12:34
|
#2 (linkki)
| | (Vierailija) |
Mä olen nyppinyt omia karvojani, juurikin samoilta alueilta, jo tuosta 12-13-vuotiaasta asti. Liekö vaikuttaa asiaan, että perheeni miespuoliset henkilöt ovat hyvinki karvaisia, joten karvaisuusgeeni ilmeisesti on voimakas minullakin.
| |
| | |
06.02.08, 12:46
|
#3 (linkki)
| | (Vierailija) |
Erään itä naapurimme naisilla on on viikset ylä-et alapäässä.
| |
| | |
06.02.08, 14:27
|
#4 (linkki)
| | (Vierailija) | Lainaus: |
Alkuperäinen kirjoittaja karvakainen Mä olen nyppinyt omia karvojani, juurikin samoilta alueilta, jo tuosta 12-13-vuotiaasta asti. Liekö vaikuttaa asiaan, että perheeni miespuoliset henkilöt ovat hyvinki karvaisia, joten karvaisuusgeeni ilmeisesti on voimakas minullakin. | Karvaisuus johtuu miehillä tietääkseni testosteronista, joten ehkä karvasilla naisilla on normaalia enemmän testosteronia kehossaan?
| |
| | |
06.02.08, 18:27
|
#5 (linkki)
|
|
Mää en koe olevani mitenkään karvainen. Tiedän että on normaalia että naisilla "kasvaa viikset". Mutta tiedän että niitä poistetaankin jotenkin. Eikö vinkkejä ole. Mulla ne on niin tiheässä etten ala kyllä niitä nyppimään. Onko kokemusia vahalla poistattamisesta? Kuin tiheään pitää käsittely uusia?
| |
| | |
07.02.08, 14:33
|
#6 (linkki)
| | (Vierailija) |
Vahaamisella voi toki poistaa viiksiä. Vahaamisessa on vain kaksi huonoa puolta: iho voi ärtyä vahalla poistettaessa punaisille näppylöille ja se ikävämpi puoli on se, että karvojen pitää olla noin puoli cm pitkiä, jotta niissä on riittävästi tartuntapintaa vahalle. Karvoja joutuu siis "kasvattamaan", ennenkuin ne voi taas poistaa. Vahaamalla karvat pysyvät poissa 3-4 viikkoa (= karvatupen kasvamisaika + karvan kasvu ihon sisästä näkyville saakka).
Mä nypin karvat pinseteillä, koska en kestä ajatusta, että joutuisin olemaan ihmisten ilmoilla karvanaamana 1-2 viikkoa, jotta saan vasta sen jälkeen vahattua viikset pois. Ilmeisesti omalla kohdallani karvaisuus liittyy geeneihin sekä myös estrogeenin vähenemiseen. 20-vuotiaana leuassani kasvoi yksi karva ja viikset olivat hentoa haituvaa. Nyt 20-vuotta myöhemmin leuassa kasvaa ainakin 30-40 poistettavaa karvaa ja viiksiinkin on tullut nyppimisen myötä vahvoja paksuja irtokarvoja. | |
| | |
07.02.08, 14:35
|
#7 (linkki)
| | (Vierailija) |
Kosmetologini muuten sanoi, että hänen asiakkaansa ovat olleet tyytyväisiä vahauksen jälkeen siveltävään voiteeseen, joka kuulemma hidastaa karvankasvua huomattavasti. Mikäli sellainen tehoaa, niin sillä tavoin saisi lisää väliä poistoille.
Unohdin myös sanoa, että kaikki juurineen poistamiset (erityisesti vahaus) kasvattaa riskiä, että karva alkaa kasvamaan sisäänpäin. Jos yhtäkkiä ihmettelet mätäpäisiä "finnejä", niin ne saattavat olla sisäänpäin kasvavia karvoja.
| |
| | |
07.02.08, 14:37
|
#8 (linkki)
| | (Vierailija) |
Käytä Veet- vahaliuskoja,
jotka on tarkoitettu nimenomaan kasvojen alueelle.
Karvojen ei tosiaankaan tarvitse olla kovin pitkiä,
niin jo lähtee. Olen käyttänyt näitä varmaan jo 3 vuotta, ja yksi paketti riittää tooooooooosi pitkään, kun leikkaat saksilla liuskat puoliksi. | |
| | |
08.02.08, 11:34
|
#9 (linkki)
| | (Vierailija) | Veet-vahaliuskat
Minäkin olen käyttänyt Veetin kasvovahaliuskoja kai jotain 7 - 8 vuotta. Toistan käsittelyn ehkä 6 - 8 viikon välein, vähän riippuu siitä milloin karvat alkavat itseä häiritsemään. Muutaman viikon pysyy aika lailla karvattomana, sitten ne alkavat vähitellen kasvaa. Se ei kuitenkaan tapahdu yhtäkkiä, vaan pitkään näyttää siltä että siinä on vaan lyhyitä ja vaaleita karvoja jotka näkyvät valoa vasten. Jossain vaiheessa alkaa tuntua siltä että nyt ne ovat niin pitkät ja tummia karvoja on niin paljon että varmaan kaikki kiinnittävät huomiota... ja silloin vahaan ne pois :)
Kasvojen iho on erilainen kuin jaloissa tai bikinirajassa, eikä minulla ole koskaan kasvanut karvoja ihon sisään ylähuulessa, vaikka muualla niin käy jatkuvasti. Karvankasvu ei ole myöskään lisääntynyt (luulisin, että jopa hieman vähentynyt) vahaamisen takia, eivätkä karvat ole tummuneet tai paksuuntuneet.
Vahaus ei edes ylähuulessa satu kauheasti koska karvat ovat sen verran hentoja. Eli voin kyllä suositella vahausta, se on helppo tapa päästä karvoista eroon. Kannattaa tehdä vahaus illalla, koska ylähuuli punoittaa aika paljon muutaman tunnin sen jälkeen.
| |
| | |
10.02.08, 03:29
|
#10 (linkki)
|
|
Kiitos
Pitää tässä funtsii mille alkais.
| |
| | |
12.02.08, 12:42
|
#11 (linkki)
|
Rekisteröitynyt: 08/2007
|
Juutalaiset naiset vaalennuttavat viikset ja poskikarvat vetyperoksidilla, kuulemma.
| |
| | |
21.01.09, 21:33
|
#12 (linkki)
| | (Vierailija) | Viikset
Mullakin kasvaa viikset se on kyllä hirveää. Onko ne kylmävaha liuskat todellakin siis hyviä?
| |
| | |
22.01.09, 09:58
|
#13 (linkki)
| | (Vierailija) |
Nythän siinä on erinomainen tasa-arvoisuuden näytön paikka! Aina toitotetaan miten naisilla on oikeudet kaikkeen siihen mihin miehetkin, joten viiksiä vaan kasvattamaan. Tämänhän pitäisi olla suominaiselle taas suuri kunnia, kulkea miehensä rinnalla mojovat viikset ylähuulella. Sitä ollaan kerran kaikessa tasa-arvoisia. Mikäs siinä nyt panee ulisemaan sitten? Ei luulisi enää kenelläkään olevan mitään sitä vastaan, että viiksekkäät naiset ilmestyy katukuvaan. Reippaasti vaan , tasa-arvoisat daamit!
Itselleni en niitä kasvata kun en mikään femisitikään ole.
| |
| | |
23.01.09, 16:43
|
#14 (linkki)
| | (Vierailija) | Vahaus toimii...
Olen poistanut "viiksikarvoja" vahalla jo parikymmentä vuotta, ja nykyään kasvu on ihan minimaalista. Joten pitää paikkansa tuo että karvankasvu heikkenee ajan mittaan kun vahaa. Veetin vahaliuskat on helppokäyttöisiä ja poistaa karvat tehokkaasti.
| |
| | |
23.01.09, 16:57
|
#15 (linkki)
| | (Vierailija) | Katsoin
ohjelman, jossa naisella oli Frida Kahlo -viikset. Hän kävi ihotautuilääkärillä, joka poisti viikset laserilla,mutta ei yhdellä kerralla, vaan hoitoon tarvittiin useampia viiksenpoistokertoja. Varmaan tässä neuvotut laastarit olisivat halvempia, kun sellaista lopullista hoitoa ei ole löydetty.
| |
| | |
23.01.09, 17:26
|
#16 (linkki)
| | (Vierailija) | jaahas
Olen feministi ja poistan viiksikarvat, kuten muutkin turhat ihokarvat. Mitenkähän nämäkin asiat liittyvät toisiinsa :D Tähän sellainen "silmienpyörittelyhymiö" :DDDD
| |
| | |
23.01.09, 21:13
|
#17 (linkki)
| | (Vierailija) |
Feministienhän on pakko olla ihan kaikessa niinkuin miehetkin, joten voi täysin olettaa, että ne haluaa kasvattaa viiksetkin. Löisinpä vetoja, että femakot jopa kusee seisaaltaan!
| |
| | |
23.01.09, 23:02
|
#18 (linkki)
| | (Vierailija) |
Minulla huulikarvat kasvavat voimakkaina. Oman kokemukseni mukaan nuo Veetin vahaliuskat sopivat hennoille karvoille eikä "partamaisille" paksuille ja piikikkäille karvoille. Jos karvoitus on hentoa, niin kannattaa kokeilla sitä vahaliuskaa ehdottomasti.
Yksityisillä sairaaloilla (ainakin Laseri Helsingissä) myös poistattaa karvoja laserilla. Menetelmä on nopea, mutta vaatii usean käyttökerran. Hinta on korkea.
Joskus aikoinaan karvoja poistettiin kasvoista myös neulaamalla, jolloin sähköneula työnnettiin karvatuppeen ja sähköimpulssi tappoi karvatupen. Käsittääkseni onnistumistulos riippui käyttäjän taidosta ja siitä, missä karvankasvuvaiheessa karva oli. Käsittääkseni myös ongelmana oli se, että vaikka juuri sen tupen karva lakkasi kasvamasta, niin karva alkoikin kasvaa viereiseen tuppeen, joka aiemmin oli ollut karvaton! Tällöin meni aikaa ja rahaa, mutta lopputulos oli sama kuin ennenkin.
| |
| | |
24.01.09, 00:27
|
#19 (linkki)
| | (Vierailija) | Vieras
Onko se totta että ne veet-liuskat tai yleensäkkin ne liuskat heikentää huulikarvan kasvua ajamyötä?
| |
| | |
24.01.09, 01:01
|
#20 (linkki)
| | (Vierailija) |
kiltit vastatkaa tuohon tai antakaa edes joitain hyviä vinkkejä mulle ;)
| |
| | |
25.01.09, 11:52
|
#21 (linkki)
| | (Vierailija) | Jep, se on totta.. Lainaus: |
Alkuperäinen kirjoittaja 08976 kiltit vastatkaa tuohon tai antakaa edes joitain hyviä vinkkejä mulle ;) | karvankasvu tosiaan heikkenee kun käyttää vahaliuskoja säännöllisesti kuten ylempänä todettiin. Alkuun saa käyttää väh. kerran kuussa, mutta myöhemmin harvemmin. Huono puoli on se, että karvojen täytyy olla muutaman millin pituisia jotta ne voi poistaa.
| |
| | |
26.01.09, 12:02
|
#22 (linkki)
| | (Vierailija) |
lähti laserkäsittelyllä pois. Muutaman kerran kävin ja sit ne karvat tippui juurineen muutaman viikon päästä kokonaan ylähuulesta ja leuasta.
| |
| | |
26.01.09, 19:49
|
#23 (linkki)
| | (Vierailija) | Lainaus: |
Alkuperäinen kirjoittaja mullapa lähti laserkäsittelyllä pois. Muutaman kerran kävin ja sit ne karvat tippui juurineen muutaman viikon päästä kokonaan ylähuulesta ja leuasta. |
Niin kuinka paljon semmoinen maksaa ja missä niitä saisi?
Siis noita laaserkäsittelyjä | |
| | |
27.01.09, 12:37
|
#24 (linkki)
| | (Vierailija) |
ei se kauhean kallista ole.
| |
| | |
27.01.09, 13:23
|
#25 (linkki)
| | (Vierailija) |
Kuinka paljon siis maksoi? Ja oliko puhetta tarvitaanko monta kertaa käsittelyä?
| |
| | | | |