Plazan keskustelut etusivu
» Rekisteröidy käyttäjäksi
» Unohditko tunnuksesi?
Mene takaisin   Plazan keskustelut – Plaza > Ellit > Muoti ja kauneus > Kropan kohentajat
Plazan keskustelualusta on uudistunut - katso ohjeet

Kirjoita viesti

Työkalut Hae ketjusta
08.02.08, 18:28   #1 (linkki)
Kokeilisin minäkin
(Vierailija)

Mistä ostaa shampoo + hoitoaine ilman silikonia?

Tätä on kyselty ennenkin, mutta en löydä ketjua. Kertokaa silikonittomien shampoiden merkkejä ja ostopaikkoja! Itse en ole löytänyt mitään, mutta haluaisin kokeilla. Hiukseni ovat laadultaan aika ohuet, mutta hiuksia on paljon, vaalennetut ja puolipitkät, herkkä päänahka. Linkkivinkkejä?
  Vastaa viestiin

08.02.08, 19:56   #2 (linkki)
xxzzz
(Vierailija)

No esimerkiksi kotimainen XZ on silikoniton.
  Vastaa viestiin
08.02.08, 23:13   #3 (linkki)
Lähettäjä
(Vierailija)

Marketista: XZ, LV, Erisan ja Erittäin Hieno Suomalainen.

Ekokaupoista: Urtekram, Ole Hyvä ja Frantsila.
  Vastaa viestiin
09.02.08, 10:21   #4 (linkki)
no.
(Vierailija)

Olisiko myös bodyshopin sahampoot silikonittomia, en ole ihan varma asiasta.
  Vastaa viestiin
09.02.08, 11:21   #5 (linkki)
'sis'
(Vierailija)

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja no.
Olisiko myös bodyshopin sahampoot silikonittomia, en ole ihan varma asiasta.
Shampoot voivat olla mutta hoitoaineet ovat todellisia silikoonipommeja.

Ja Herbina-sarja marketista on myöskin silikooniton.

Vastaa viestiin
09.02.08, 13:45   #6 (linkki)

Rekisteröitynyt: 04/2007
Sijainti: 東京
Cutrinilla on silikoniton ja hajustamaton ja väriaineeton shampoo ja hoitoaine. Saa Stockalta ja Sokoksilta.
  Vastaa viestiin
09.02.08, 16:36   #7 (linkki)

Rekisteröitynyt: 07/2006
Korres

Korreksen shampoot ja hoitoaineet ovat silikonittomia. Suomesta saa ainakin Helsingistä Annankadun liikkeestä.
  Vastaa viestiin
09.02.08, 17:21   #8 (linkki)
Kokeilisin minäkin
(Vierailija)

Ap kiittää, saa ehdottaa lisää!

Kiitos monista vastauksista! Tarkennan vielä, että haen enemmänkin kampaamotuotteita kuin marketeissa myytäviä. XZ jättää hiukseni oudon tahmaisiksi, kuin olisivat puoliksi rasvaiset, Erittäin Hienosta Suomalaisesta taas päänahkani ei tykkää, alkaa kutittamaan muutaman pesun jälkeen. Erisania käytän suihkushampoona ja vartalovoiteena, joten sitä voisin kokeilla. Bodyshopin sshampoita voisin myös kokeilla, mutta mistä siihen hoitoaine?

Korres on minulle ihan uusi juttu, myydäänkö sitä siis vain yhdessä paikassa? Asun pk-seudulla, joten Annankadun myymälä on kyllä ok.

Ekokaupat, yess! Miten ei heti tullutkaan mieleen. Käyn katsastamassa valikoimia.

Mutta siis, lisää saa antaa vinkkejä!

Vastaa viestiin
09.02.08, 20:45   #9 (linkki)

Rekisteröitynyt: 07/2006
Korres Annankatu 22

Annankatu 22:ssa on Suomen ainoa Korres-myymälä. Siellä on saanut hyvää palvelua ja näytteitä. Halvemmalla voi Korres-tuotteita tilata netistä esim. osoitteesta www.pharmazon.gr

Ennen joulua oli Stockmannilla myytävänä Korres-lahjapakkauksia, joten siellä ehkä saattaa olla Korresta.
  Vastaa viestiin
10.02.08, 17:04   #10 (linkki)
sesese
(Vierailija)

muutamia

http://kauppa.lifehair.fi/index.php?cPath=23&osCsid=1f4470e2e191971be7d95531 9ba9f3ca

Ostaa pitää vähintään 20 eurolla, mutta löytyyhän tuolta muutakin kuin hiustenhoitotuotteita. Tosin että ihovoiteissa on silikonia.

Varsinaisia hiustenhoitotuotteita on vaikea löytää muualta kuin tuolta nettikaupasta. Sokoksella tai stockalla saattaisi olla.

Itse olen kokeillut/on käytössä shampoo värikäsitellyille hiuksille sekä värikäsiteltyjen hiusten hoito. Hoito on aika kevyt, tarvitsee kaverikseen ainakin latvankosteuttajan.

Erityisesti suosittelen Kadus-sarjan shampoita. Ainakin värikäsiteltyjen hiusten Color Energy shampoo ja Hydro Energy shampoo ovat silikonittomia, tuotteita on monia ja kannattaa vielä ostotilanteessa tarkistaa ettei ole silikonia. Joissakin hoitoaineissa nimittäin on.

Tuolta siis ainakin Repair energy ends balm, eli latvan kosteuttaja on silikoniton. Kadusia saa ostettua mm. HairStoresta (huom. nettikauppa).

www.kadus.fi

Tigillä on Oatmeal & Honey hoitoaine silikoniton.

Vastaa viestiin
11.02.08, 04:13   #11 (linkki)

Rekisteröitynyt: 04/2007
Sijainti: 東京
Tuli mieleen tuosta Cutrinin värittömästä sarjasta, että miksi tosiaan miltei kaikki shampoot värjätään keinoväreillä milloin minkäkin värisiksi, kun ne värihyttyset jäävät kuitenkin hiuksiin?
  Vastaa viestiin
11.02.08, 17:08   #12 (linkki)
;)))
(Vierailija)

Kadus on tosiaan hyvä, mutta niin myös Elokuu sarjan shampoot.
  Vastaa viestiin
11.02.08, 20:26   #13 (linkki)
bvcvxczsd
(Vierailija)

Kannattaa opetella lukemaan, mitä shampoo sisältää. Listoja silikoneista löytyy netistä. Ainakin -cone/-cona ja -siloxane -päätteiset valmistusaineet ovat silikonia.
  Vastaa viestiin
12.02.08, 13:47   #14 (linkki)
sesese
(Vierailija)

Poikkeuspäätteisinä (mikä sana) myös botanisil ja dimethiconol.

Silica taas tarkoittaa piitä.
  Vastaa viestiin
13.02.08, 11:32   #15 (linkki)
muikkukukkonen
(Vierailija)

markettihyvä

XZ Shampoot ja hoitoaineet.
Markettituotteita, mutta mielestäni parempia kuin muut markettishampoot. Aina välillä käy niin että shampoo loppu ja jotain pitää saada.. Pullolliset XZ Xylitol shampoota ja hoitoa olen käyttänyt. Ihan ok. :)

Toki kampaajatuotteet parempia..(?)
  Vastaa viestiin
26.02.08, 10:17   #16 (linkki)
lilli77
(Vierailija)

apteekista saa

apteekista saa Ideal Choice -merkkistä shampoota, hoitoainetta yms, joissa ei ole silikonia. Yllättävän pienet on pullot, mutta itselläni on käytössä riittänyt ihan yhtä kauan kuin normaalitkin shampoot. Pullossa lukee, että valmistaja valanni. Suosittelen.
  Vastaa viestiin
26.02.08, 17:09   #17 (linkki)
Bossom
(Vierailija)

Kick´sistä Olive- sarja

Kick´sistä saa Oliv tai Olive (en nyt muista) sarjaa jossa ei pitäisi olla silikonia, korjatkaa jos olen ihan väärässä. Ostin shampoon, hoitoaineen ja hiuksiin jätettävän hoitoaineen. Halpoja olivat, eli en tiedä sitten laadusta.. jotain 5€ kpl.
  Vastaa viestiin
06.04.10, 22:47   #18 (linkki)
Herkkis
(Vierailija)

omia kokeilujani

Itsellä on luonnontaipuisa ohut hiuslaatu ja herkkä päänahka. Hiukseni katkeilevat helposti, vaikka elän sopivan terveellisesti. Päätin siis testata silikonittomia hiustenhoitotuotteita "kokeilu ei maksa mitään"-mentaliteetilla ja yllätyin iloisesti. Silikonin välttäminen tepsi ainakin minulla. Mutta se joka toimii toisella, ei välttämättä toimi jollakin muulla.

Itse asiaan- olen ollut tosi tyytyväinen Tigin Moisture Maniac - shampooseen ja hoitoaineeseen. Cutrinin Sensitive-sarjakin on ollut minulle ihan hyvä.

Koska monella suunnalla on kuitenkin ollut erilaisia mielipiteitä marketti- ja kampaamotuotteiden eroista, päätin sitten testata vielä tämänkin aspektin. Ostin pullon kehuttua XZ:n xylitol-shampoota, joka toimikin vallan kiitettävästi pari ekaa viikkoa. Kosteuttavaa vaikutusta oli kihartuvalle tukalleni mukavasti, tuote oli edullinen ja hyvin brändätty suomalaismerkki, jonka sai vielä helposti lähikaupasta. Mutta mutta, johtuneeko hajusteesta vai mistä, oma hiuspohjani ei ko. shampoota valitettavasti kestänyt vaan kutiamaan melkoisesti. Todella harmi!

Nyt olen käyttänyt pari viikkoa LV:n hoitavaa shampoota ja olen ollut tyytyväinen ostokseeni ainakin tähän saakka. Vaikuttaa tosiaan hyvin samantapaiselta tuotteelta kuin Cutrinin Sensitive.
  Vastaa viestiin
07.04.10, 23:16   #19 (linkki)
rr
(Vierailija)

Mä oon tykänny Urtekramin aloe vera-shampoosta. Päänahka ei kutise ja hiukset tulee pehmeiksi :) Mun hiukset on sellaset perus suomihiukset eli ei erityisen paksut, suorat (mutta taipuisat) ja aika liukkaat. XZ:n shampoolla hiukset jäi kuivan oloisiksi, vaikka käytinkin kosteuttavaa shampoota, mutta tällä tulee hiukset pehmeiksi. Vaikka suihkun jälkeen vaikuttaisikin takkuisilta niin harjatessa ei mitään ongelmia ja kuivuttua hiukset on tosi pehmeät myös niissä kohdissa missä en ole hoitoainetta käyttänyt. Hoitsikkana käytän latvoihin Sunsilkiä.
  Vastaa viestiin
10.04.10, 21:18   #20 (linkki)
Palashampoo rules
(Vierailija)

Ala kayttamaan palashampoota. Siina ei ole mitaan ylimaaraista, ja monien pitkahiuksistenkaan ei tarvitse kayttaa hoitoainetta, kun luonnollinen palashampoo ei irrota hiuksista kaikkea oljya. Siten hiukset pysyvat hyvakuntoisina ja kiiltavina ja takuttomina. Etka altistu milleen man-made kemikaaleille!

Ainakin sitrionella myy.
Ja pienesta tuoksukaupasta taitaa kans saada jotain saippuaa/shampoota?
  Vastaa viestiin
10.04.10, 23:31   #21 (linkki)
onhan näitä
(Vierailija)

Lushilla on vaikka kuinka monta erilaista palashampoota jokaiseen tarpeeseen. Niissä ei ole koskaan silikonia. Myös kaikki Lushin erilaiset hoitoaineet ja hiusnaamiot on aina silikonittomia.
  Vastaa viestiin
11.04.10, 06:36   #22 (linkki)
hille2
(Vierailija)

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja sesese Näytä viesti
Poikkeuspäätteisinä (mikä sana) myös botanisil ja dimethiconol.

Silica taas tarkoittaa piitä.
Itse asiassa silikoni on piitä:

Silikonit eli polysiloksaanit ovat pii-happi-polymeerejä, joiden kemiallinen kaava on [R2SiO]n, jossa R on orgaaninen ryhmä, kuten metyyli, etyyli tai fenyyli. Nämä materiaalit koostuvat epäorgaanisesta pii-happi ketjurungosta, jossa piiatomeihin on kiinnittynyt orgaanisia sivuryhmiä. Joissakin tapauksissa orgaaniset sivuryhmät kiinnittävät kaksi tai useampaa -Si-O- -ketjua yhteen. Erilaisia silikoneja voidaan syntetisoida muuttamalla -Si-O- -ketjujen pituutta ja sivuryhmiä, jolloin niille muodostuu erilaisia ominaisuuksia koostumusten vaihdellessa. Silikoni voi olla nestemäistä, geeliä, kumimaista tai täysin kiinteää. Yleisin silikonityyppi on PDMS eli lineaarinen polydimetyylisiloksaani.
  Vastaa viestiin
19.04.10, 15:12   #23 (linkki)

Rekisteröitynyt: 04/2010
Shampoo

Etusivu - Afrodite Oy, sieltä saa shampoita missä ei ole haitallisia aineita.
  Vastaa viestiin
19.04.10, 19:24   #24 (linkki)
ellu
(Vierailija)

Hairstoren www-professional sarjassa on syväpuhdistava Infinité shampoo (keltainen), jolla pesen silloin tällöin ( 1-2 kertaa kuukaudessa), sillä lähtee kaikki ylimääräiset mömmöt hiuksista. Suosittelen
  Vastaa viestiin
13.10.10, 16:21   #25 (linkki)
shiny-happy
(Vierailija)

Idea Toscana Prima Spremitura

Paras silikoniton shampoo mitä olen käyttänyt on Idea Toscana Prima spremitura, jossa hoitavana ainesosana mm. neitsytoliiviöljy. Löytyy hyvin varustetuista apteekeista ja esim. ApteekkiShop.fi - Hyvinvointia apteekin hyllyltä, ApteekkiShop, Apteekki, Verkkoapteekki, Nettiapteekki ja 24shop.fi - CLOER -laatutuotteet nopeasti ja turvallisesti. Nyt on myynnissä myös pienempi 200ml tuubikoko.
Idea Toscana Prima Spremitura - Exclusive beauty line with Biological Tuscan Extra Virgin Olive Oil IGP
  Vastaa viestiin
Kirjoita viesti

Tagit
Tyhjä

>Työkalut Hae ketjusta
>
Hae ketjusta:

Laajennettu haku