| |  | |
21.02.08, 22:12
|
#1 (linkki)
| | (Vierailija) | Pitkät hiukset
Minulla on pitkät tyypilliset ohuet hiukset, ja ajattelin leikkauttaa kerrostetusti, miten sopiiko pitkiin hiuksiin kerrostus, miten teillä ketkä olette leikkauttaneet?
| |
| | |
21.02.08, 22:33
|
#2 (linkki)
| | (Vierailija) | Ey3
Vaaleat ja pitkät hiukset ovat ne ainoat oikeat! Kaikki muu on roskaa. | |
| | |
22.02.08, 11:09
|
#3 (linkki)
|
Rekisteröitynyt: 04/2007 Sijainti: 東京
|
Jos ne ovat ohuet, ei kannata hirveästi kerrotstaa. Kokeile sen sijaan nyt niin muodikasta tasapitkää ja siihen otsis. Esim. Kate Moss nykyisin.
| |
| | |
22.02.08, 11:38
|
#4 (linkki)
| | (Vierailija) |
Itselläni on paksut ja puolipitkät hiukset, joissa hieman kerrostusta. Tai ei paksut hiukset, mutta tuuheat.
Jos hiuksesi ovat kovin ohuet, eikä hiuksia ole ns. paljon, niin en suosittele kerrostamista, koska se antaa aina ohuemman vaikutelman. Tasapitkä voisi olla sinun juttusi ja ehkä edestä kerrostaa kasvoja kehystämään :)
| |
| | |
22.02.08, 14:15
|
#5 (linkki)
|
Rekisteröitynyt: 10/2007
|
Mielestäni tasapaksu leikkaus ainakin saa hiukset näyttämään paksummilta kuin kerrostettu malli.
| |
| | |
22.02.08, 15:32
|
#6 (linkki)
|
Rekisteröitynyt: 04/2007
|
Samaa mieltä kuin yllä olevat. Suomalaista, ohutta ja hienoa hiusta ei kannata leikata kerroksittain. Pitkät, sileät suomalaiset hiukset ovat kauneimmillaan tasapitkinä. Kun katselee kaupungilla ihmisten päitä, ei voi kuin voivotella. Monien tukat ovat hompssuisen näköisiä johtuen juuri siitä, että suomalaiset leikkauttavat hiuksensa ulkomaisten mallien mukaan, ja sehän ei näytä miltään tyypillisessä suomalaisessa hiuksessa. Eikö suomalaiset kampaajat osaa käsitellä suomalaista hiusta, siihen lopputulokseen on pakko tulla, kun ympärilleen katsoo. Suomalaiselle hiukselle pitäisi kehitellä toisenlaisia leikkauksia kuin paksulle, karhealla tummalla tukalle. Minua vielä jurppii, kun kaikki ns. kampaaja-asiantuntijat kehottavat leikkaamaan lyhyen tukan. Pitkä tukka muka vanhentaa ja rumentaa jne. eikä muka näytä suomalaisessa päässä hyvältä. Minä taasen luulen, että lyhyen tukan suosiminen johtuu kampaajien osaamattomuudesta käsitellä pitkää, hienoa hiusta.
| |
| | |
22.02.08, 16:57
|
#7 (linkki)
| | (Vierailija) |
Jep, kiitos! Totuus on että en ole käynyt kampaajalla viiteen vuoteen, tukkani on tasapitkä, ja käymättömyys johtuu juuri kammostani kampaajien osaamattomuutta kohtaan, usean kerran kampaajat ovat osanneet pilata tai epäonnistuneet teoksissaan. Tasapitkä on helppo hoitaa ja itse leikkauttaa huonot latvat pois, taidanpa harkita vielä tuota kerrostamista. Toisaalta haluaisin jotain uudistumista, kiharoilla saisi ainakin tuuheutta tukkaan. Jos jollain vielä vinkkejä niin otetaan vastaan.
| |
| | |
22.02.08, 16:59
|
#8 (linkki)
| | (Vierailija) |
Lyhyen hiusmallin kanssa saa ravata kampaajalla useammin, siinä lienee yksi syy.
| |
| | |
25.02.08, 13:23
|
#9 (linkki)
| | (Vierailija) | pyh pah
miulla on lyhyet, ja en todellakaan ravaa kampaajalla usein. ihan hyvin pystyy olemaan puolikin vuotta ilman kampaajaa.
| |
| | |
25.02.08, 16:15
|
#10 (linkki)
| | (Vierailija) |
No, kyllä jos on leikattu ns. poikatukka ja haluaa pitää sen mallissaan, niin joka toinen kuukausi on mentävä kampaajalle. Mutta on tietty olemassa monenlaisia lyhyitä malleja, ettei malli mene vaikka muutaman sentin kasvaakin.
| |
| | |
25.02.08, 19:43
|
#11 (linkki)
|
Rekisteröitynyt: 01/2008
|
Minulla oli varmaan kymmenen vuotta tasapitkä, pitkähkö tukka. Alkoi jo kyllästyttämään... Vuosi sitten leikkautin kerrostetun mallin ja otsatukan kampaajalla. Pisimmillään noin reilu olkapäämittainen, lyhimmät kerrokset polkkamittaisia ja kasvojen lähellä vielä enemmän kerrostusta. Olin tosi tyytyväinen, kun viimein näytin erilaiselta kuin aina ennen :-) Pyysin tekemään nimenomaan sellaisen leikkauksen joka "kasvaa nätisti ulos", ja hyvin tämä on säilynyt vaikka pituutta on tullut reilusti lisää. Latvoja ei tietysti pysty itse leikkamaan (ainakaan koko tukasta :-).
Minulla on nimenomaan suomalaistyypillinen ohut hius, ei tosin kovin harva vaan melko tuuhea. Mutta ohkainen ja liuru kuin hiirenhäntä ilman tuuheuttavia shampoita. Ainakin minulla hiukset ovat itse asiassa paremman näköiset kerrostettuna - kunhan kerrokset ovat tarpeeksi pitkiä, lyhyessä mallissa tosiaan voi hävitä volyymia. Ohut luirutukka on aina ohut luirutukka, mutta kerroksilla saa hämättyä lisää kolmiulotteisuutta.
| |
| | |
12.05.09, 19:42
|
#12 (linkki)
| | (Vierailija) | Ottaa päähän.. Lainaus: |
Alkuperäinen kirjoittaja "Akvamariini" Samaa mieltä kuin yllä olevat. Suomalaista, ohutta ja hienoa hiusta ei kannata leikata kerroksittain. Pitkät, sileät suomalaiset hiukset ovat kauneimmillaan tasapitkinä. Kun katselee kaupungilla ihmisten päitä, ei voi kuin voivotella. Monien tukat ovat hompssuisen näköisiä johtuen juuri siitä, että suomalaiset leikkauttavat hiuksensa ulkomaisten mallien mukaan, ja sehän ei näytä miltään tyypillisessä suomalaisessa hiuksessa. Eikö suomalaiset kampaajat osaa käsitellä suomalaista hiusta, siihen lopputulokseen on pakko tulla, kun ympärilleen katsoo. Suomalaiselle hiukselle pitäisi kehitellä toisenlaisia leikkauksia kuin paksulle, karhealla tummalla tukalle. Minua vielä jurppii, kun kaikki ns. kampaaja-asiantuntijat kehottavat leikkaamaan lyhyen tukan. Pitkä tukka muka vanhentaa ja rumentaa jne. eikä muka näytä suomalaisessa päässä hyvältä. Minä taasen luulen, että lyhyen tukan suosiminen johtuu kampaajien osaamattomuudesta käsitellä pitkää, hienoa hiusta. | Minun ei ollut tarkoitus leikkauttaa kerroksittain pitkähköjä hiuksiani. Pyysin siistimään latvat samalla tavalla kuin oli tehty edellisessä kampaamossa ja kappas! unohduin itse lehden taakse enkä huomannut, että kampaaja leikkeli veitsellään n. 6cm pitusia hapsuja eri puolilta. Siis oma syyni! Siis hyvästi pitkäksi aikaa kasvattamani hiukset..Nyt niskassa ohut hapsottava hiirenhäntä entisen tuuheamman sijaan. Siis taas kasvattamaan. | |
| | |
13.05.09, 12:00
|
#13 (linkki)
| | Killing Whispers
Rekisteröitynyt: 07/2008 Sijainti: In the darkest shadows...
|
Minä näin painajaista, että leikkautin ihanat hiukseni pois. Onneksi olivat päässä herätessäni.
| |
| | | | |