Plazan keskustelut etusivu
» Rekisteröidy käyttäjäksi
» Unohditko tunnuksesi?
Mene takaisin   Plazan keskustelut – Plaza > Ellit > Muoti ja kauneus > Kropan kohentajat
Plazan keskustelualusta on uudistunut - katso ohjeet

Kirjoita viesti

Työkalut Hae ketjusta
19.05.08, 15:16   #1 (linkki)
pistelijä
(Vierailija)

Itse tehty lävistys, kannataako?

Eli haluaisin lävistyksen tuohon huulen alapuolelle toiseen reunaan. Olen lueskellut tekstejä ihmisistä, jotka ovat itse laittaneet lävistyksen lävistäjällä käynnin sijaan. Minulla olisi kotona käyttämättömiä 1,2 mm injektioneuloja (jäänyt edesmenneeltä koiralta käyttämättä) ja ajattelin, että sillä voisin sen tuohon tuikkasta. Tietty kaikki kumihanskat ja desinfiointiaineet tulis tapahtumaan mukaan. Pitäis vaan ostaa pari huulikorua. Kannattaa vissiin ottaa aluksi pidempi, esim. 8 mm? Eikö se ole niin, että kun huuli turpoaa jonkin verran? Sitten myöhemmin vaihtaa vaikka 6 mm pituiseen koruun. Jos joku on tämän tehnyt, niin voisi antaa vähän vinkkejä. Kannattaako siis, vai onko liian riskialtista?
  Vastaa viestiin

19.05.08, 15:36   #2 (linkki)
ei ei
(Vierailija)

Ei kannata

Ikävä totuus on, että ei kannata. Kannattaa mennä lävistäjälle se huulikoru laittamaan. Itse jos sen lävistyksen tekee, niin voi tuokata sen väärään paikkaan. Ja itsetekeminen on kyllä tässä kohtaa ihan väärä paikka esim. säästää. Lävistäjältä saa kunnon ohjeet sen lävistyksen hoitamiseen ja ohjeita ongelmatilanteisiin. Jo korvalehtien lävistykset kannattaisi mennä laittamaan lävistäjälle, koska heillä on ammattitaito kunnolliset välineet kun taas esim. koruliikkeen työntekijällä (tai sinulta) nämä puutuvat.

Omalla terveydellään ei kannata leikkiä, joten mene laittamaan se lävistys sille lävistäjälle.
  Vastaa viestiin
05.10.08, 09:24   #3 (linkki)
stirppa
(Vierailija)

mun luokalla on yks tyttö joka lävisti ite huulensa. ei sillä ainakaan vielä ole ollut mitään... ja senki se tais vielä lävistää parsin neulalla.
Ite lävistin korvani tossa vähän aikaa sitten... välineinä oli silmäneula (semmonen pieni) koru sit oli joku vanha harjotus koru. kaikki steriloin. Nyt oon joka päivä puhdistanu sitä ettei se tulehdu. mut siinä huulen alapuolella saattaa kulkee hermoja ja jos sä niihin osut niin saataa olla kohta puol naamaa halvaantuneena... en tiedä onko se riskin arvoista...
  Vastaa viestiin
11.11.08, 07:13   #4 (linkki)
...
(Vierailija)

...

Mä tein itse huulilävistyksen kans tohon alahuuleen, vasemmalle puolelle. Ei edes sattunut, vähän nipisti, ja vaikka en olekaan sitä mitenkään kovin hyvin hoitanut, se on parantunut tosi hyvin :D Todennäköisintä on että tökkäät sen neulan verisuoneen, jolloin verta tulee vähän enemmän, mutta se ei ole vaarallista. Kaikkia kauhujuttuja noista itse tehdyistä lävistyksistä kuulee, mutta ne on tosi harvinaisia tosiaan. Jos et nyt ala tunkemaan sitä neulaa väkisin läpi mistään, mistä se ei mene suosiolla, niin mitään ei pitäisi tapahtua :)
  Vastaa viestiin
20.11.08, 18:03   #5 (linkki)
lävistänyt :)
(Vierailija)

minäkin oon lävistänyt itse huuleen 3 krtaa, kaksi alas ja yksi ylös. Ihan tavis neulalla, ekalla kerralla jäällä puudutin, tokalla enää en, kun ei se juurikaan eroa tehnyt.. Ainoo minkä vuoksi suositan ihan lävistäjää on se että koru ei mene vinoon eikä liian ylös tai alas. vaikka kuinka luulis että on ok, voi itse pistää neulan vaihingossa vinoon ja se sitten myös näkyy.
Mulla on myös kaksi kaveria ja sisko tehnyt itse huuleen ilman ulehduksia tai muuta joten eipa siinä oikee mitää. Lävistysliikkeen siuilta löytyy hoito-ohjet. isommalla(pidemmällä) korulla kannattaa alottaa just turvotuksen takia ja vaihtaa sit pienempään. Ja puhtauden kans tarkkana. Myös laion jlkeen, mutta vaan kaksi-kole kertaa päivässä, liika räpläys ärsyttää ja saattaa tulehduttaa.
  Vastaa viestiin
05.09.10, 20:59   #6 (linkki)
-_-
(Vierailija)

hej ajattelin laittaa huuli lävistyksen itse , jos joku tietäisi tosi hyvät ohjeet niin linkkitäiskö ?=)
  Vastaa viestiin
05.09.10, 22:58   #7 (linkki)
Eräs miespuolinen
(Vierailija)

Lävistys itse

Kannattaa selvittää uloskasvamisriski kun miettii paikkaa mihin tekee lävistyksen?Itse oon tehnyt itse penikseen PA-lävistyksen siis prinssi-Albert vuosia sitten ja esinahkaan lävistyksen viime kevättalvella,ei ollut tehdessä juuri kipua kun neulan pisti läpi,ei tullut juuri yhtää verta ja parani noin 2kk..Ensin pieni esim.1,2mm.rengas ja kun paranee niin sitten vähitellen isompaan.Oon tykännyt molemmista ja esinahkassa hyvännäköinen,reikä on noin 15mm.päässä edessä esinahassa.Mulla on nyt molemmissa aika isot pallorenkaat 4*19*8mm.Ehkä em.vähä harvinaisempia mut suosittelen kokemuksesta.Voi teettää myös lävistäjällä.
  Vastaa viestiin
06.09.10, 05:41   #8 (linkki)
ÖÖÖÖÖ.
(Vierailija)

Hulluja on monenlaisia.
  Vastaa viestiin
06.09.10, 19:31   #9 (linkki)
fjfjfjg
(Vierailija)

En tekis lävistystä itse jo siitä syystä, että niiden ottaminen ammattitaitoisella lävistäjällä ei maksa paljon mitään, varsinkin jos koru löytyy jo omasta takaa. Saapahan varmasti korun oikeaan kohtaan ja suoraan. Joitain lävistyksiä on itselleni laitettu aluksi hieman vinoon tarkoituksella, ja ne ovat siitä sitten parin viikon sisällä asettuneet aivan suoraan. Tuommoisia juttuja on vaikea amatöörinä arvailla, joten se on sitten vähän tuuripeliä että miten se lävistys sitten parantumisen jälkeen naamassa törröttää vaikka onnistuisikin sen aluksi laittamaan suoraan.
Lävistäjä osaa myös paremmin arvioida sen, minkä kokoinen koru laitetaan, varsinkin aluksi juuri sen turvotuksen takia ja joissakin lävistyksissä uloskasvamisen takia.
  Vastaa viestiin
21.09.10, 18:33   #10 (linkki)
asdasd
(Vierailija)

Ehdottomasti ei kannata. Itsetehdyt lävistykset keräävät hirmuisesti bakteereja, kun ei kuitenkaan tarvikkeet ole yhtä varmoja, & puhtaita, kuin lävistäjillä. Mene vaan suoraan lävistäjän puheille. ;)
  Vastaa viestiin
16.01.11, 15:40   #11 (linkki)
ammattimies
(Vierailija)

koti-/luomulävistys

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja asdasd Näytä viesti
Ehdottomasti ei kannata. Itsetehdyt lävistykset keräävät hirmuisesti bakteereja, kun ei kuitenkaan tarvikkeet ole yhtä varmoja, & puhtaita, kuin lävistäjillä. Mene vaan suoraan lävistäjän puheille. ;)
Itsetehdyt lävistykset eivät kerää sen enempää bakteereja kuin lävistäjän tekemä. Omista välineistä tietää puhtauden, lävistäjän vehkeistä tietää vain lävistäjä. Lävistäjillä ei ole ammattitutkintoa toisin, kuin esim kosmetologeilla, suutareilla, metsureilla jne.. Elikäs kuka tahansa voi ilmoittaa olevansa ammattitaitoinen lävistäjä, näin myös käytännössä on.
  Vastaa viestiin
13.02.11, 12:01   #12 (linkki)
HULLU!
(Vierailija)

lävistys

Oon tehy toho huulen keskelle itte lävistyksen silmäneulalla ja pitäny hetkeks korkviksen ja käynyt sitten ostamassa oikean korun......Sen jälkeen tiesin et mikä oli sopiva;--DDja nyt mulla on tosa keskel terve läväriXDHUOM!oon 12-v..
  Vastaa viestiin
21.04.11, 23:06   #13 (linkki)
...........
(Vierailija)

?

Ite tein ainaki edellispäivänä jälleen alahuuleen lävistyksen ihan tommosella neulalla sen puhdistamisen jälkeen, ihan riittää se kun tsekkaa netistä hyvin tarkkaan kaikki puhdistusohjeet ja riskit jne. oon tehny reijän huuleen samaan kohtaan 3 kertaa mut tosin ne kaks edellistä kertaa reikä on mennyt umpeen, enkä oo havainnu mitään tulehdusta, turvotusta, punotusta tai mitään. Tosin tää koru vähän hankaa hampaaseen ja ajattelin vaihtaa sitten materiaaliin joka ei vahingoita hammasta. Toi kipu lakkas sitte eilen, eli ei sitte niinku sattunu ku päivän. Ja nyt kun omasta kokemuksesta puhutaan, oon tehny molempiin korvalehtiin itse 4 reikää (jälleen neulalla) eikä oo tulehtunu tai mitään. Ihan nätiltä tää omatekemä lävistys näyttää, vaikka itse sanonki, ajattelin toista tohon viereen .. :) Mut tosiaan, teille jotka ootte ite tekemässä, suosittelen kattomaan tarkat ohjeet vaikkapa netistä.
  Vastaa viestiin
28.04.11, 15:29   #14 (linkki)
sgfaf
(Vierailija)

-

Minun pikkusiskoni on 11v, ja haluaa ottaa lävistyksen un kaikilla kavereillakin on. Äiti antaa sen ottaa ja isä, mutta lävistysliikkeessä ei anneta ottaa niin nuoret. Pitäisikö hänen itse tehdä, kun on ennenkin tökkinyt itseään, (mm.napakoru,korvalehdet,rusto) vai pitääkö odottaa ? Edellliset lävistykset eivät ole tulehtuneet tai mitään.
  Vastaa viestiin
24.05.11, 17:18   #15 (linkki)
Lävistäjä friikki
(Vierailija)

Itse omat lävistykset!!!

Joo moi elikkäs mulla on ala huulessa itse tehty lävistys joka on ihan tavallisella nuppineulalla tehty eikä ole tulehtunut hieman tekemisen jälkeen turposi mutta meni yön aikana ohitse =) Ja kannatan sitä että itse omat lävistykset mitä muut sanovatkaan omapahan on asiasi kielessäkin on ITSE tehty lävistys jonka kanssa ei ole ollut ongelmia =D Joten jos haluat tehdä itse siitä vaan kuuntele sydäntäsi!
  Vastaa viestiin
14.07.11, 14:28   #16 (linkki)
Jhas..
(Vierailija)

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja HULLU! Näytä viesti
Oon tehy toho huulen keskelle itte lävistyksen silmäneulalla ja pitäny hetkeks korkviksen ja käynyt sitten ostamassa oikean korun......Sen jälkeen tiesin et mikä oli sopiva;--DDja nyt mulla on tosa keskel terve läväriXDHUOM!oon 12-v..

Niin nuori S:
Minäkin tekisin itse jos minulla ei olisi tätä terävien juttujen fobiaa >:
En pysty vaan pistään itteäni (tahalteen)
+ Kaverini sisko yritti tehdä itselleen ylähuuleen lävärin ja veti ssitten sillä neulalla kieleensä..
Että ihanaa S_:
  Vastaa viestiin
14.07.11, 14:29   #17 (linkki)
It'sonlyone.
(Vierailija)

Sattuuko ? > :

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Lävistäjä friikki Näytä viesti
Joo moi elikkäs mulla on ala huulessa itse tehty lävistys joka on ihan tavallisella nuppineulalla tehty eikä ole tulehtunut hieman tekemisen jälkeen turposi mutta meni yön aikana ohitse =) Ja kannatan sitä että itse omat lävistykset mitä muut sanovatkaan omapahan on asiasi kielessäkin on ITSE tehty lävistys jonka kanssa ei ole ollut ongelmia =D Joten jos haluat tehdä itse siitä vaan kuuntele sydäntäsi!

Sattukos kieleen? D:
Mä pelkää vaan sitä että se sattuu >:
Muuten haluisin tehrä.
Vaikka oon myös vasta 12 ::D
  Vastaa viestiin
16.07.11, 12:40   #18 (linkki)
moi...
(Vierailija)

Labret

Haluaisin labret lävärin,mutta en ainakaan tee sitä itse!
  Vastaa viestiin
18.07.11, 13:08   #19 (linkki)

Rekisteröitynyt: 05/2011
Itse suosittelisin kyllä lävistäjällä käyntiä, kyseessä on kuitenkin kasvot, joten jos jotain menee pieleen joutuu sitä sitten pidemmän aikaa katselemaan. En enään itse muista kuinka paljon maksoin lävistäjällä käynnistä, mutta ei ne hinnat yleinsä ainakaan ole korviahuimaavia.
  Vastaa viestiin
09.09.11, 17:05   #20 (linkki)
Pampam
(Vierailija)

Kielilävistys

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja It'sonlyone. Näytä viesti
Sattukos kieleen? D:
Mä pelkää vaan sitä että se sattuu >:
Muuten haluisin tehrä.
Vaikka oon myös vasta 12 ::D

Suosittelen käymään lävistäjällä jos kieleen haluaa..
Eikä se satu juuri ollenkaan, vähemmän kuin vahingossa kieleen pureminen.
  Vastaa viestiin
12.09.11, 17:39   #21 (linkki)
idiots
(Vierailija)

Lävärit on niin last season... mut pilatkaa hei ihonne vaan...ja näyttäkää joulukuuselta. Toisilla on luonnetta, toisten pitää ostaa sitä..
  Vastaa viestiin
11.10.11, 13:58   #22 (linkki)
Lävistelijä
(Vierailija)

Smiley eilen

Tein eilen desinfioidulla nuppineulalla smileyn johon korun laittaminen oli hankalaa,mutta onnistui,ei ole muita kun peruskorvikset,tragus ja smiley:)
  Vastaa viestiin
12.11.11, 05:34   #23 (linkki)
Rotta
(Vierailija)

Itse tehty läväri

Ite oon tehny about 5 kertaa alahuuleen keskelle lävärin (pitäny jonku aikaa, kyllästyny, tehny uudestaa, kyllästyny jne...) ei oo ollu ongelmia. Ollu yleensä ehkä päivän turvoksissa ja sit ok, mut suosittelen silti ammattilaista tekemään (välillä menny vinoon). Molempiin korviin oon kans tehny ite ja on ollu koht 10 vuotta korut, mut edelleen suosittelen ammattilaisen tekemää.
  Vastaa viestiin
17.11.11, 19:45   #24 (linkki)
"muoti"
(Vierailija)

Ihon pilaaminen läväreillä on imbesillien hommaa
  Vastaa viestiin
30.11.11, 19:58   #25 (linkki)
minnävaan
(Vierailija)

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja pistelijä Näytä viesti
Eli haluaisin lävistyksen tuohon huulen alapuolelle toiseen reunaan. Olen lueskellut tekstejä ihmisistä, jotka ovat itse laittaneet lävistyksen lävistäjällä käynnin sijaan. Minulla olisi kotona käyttämättömiä 1,2 mm injektioneuloja (jäänyt edesmenneeltä koiralta käyttämättä) ja ajattelin, että sillä voisin sen tuohon tuikkasta. Tietty kaikki kumihanskat ja desinfiointiaineet tulis tapahtumaan mukaan. Pitäis vaan ostaa pari huulikorua. Kannattaa vissiin ottaa aluksi pidempi, esim. 8 mm? Eikö se ole niin, että kun huuli turpoaa jonkin verran? Sitten myöhemmin vaihtaa vaikka 6 mm pituiseen koruun. Jos joku on tämän tehnyt, niin voisi antaa vähän vinkkejä. Kannattaako siis, vai onko liian riskialtista?
moi, ja minäkin olen laittanut alahuulen oikeaan reunaan itse lävistyksen....... tein injektioneulalla
  Vastaa viestiin
Kirjoita viesti

Tagit
Tyhjä

>Työkalut Hae ketjusta
>
Hae ketjusta:

Laajennettu haku