Plazan keskustelut etusivu
» Rekisteröidy käyttäjäksi
» Unohditko tunnuksesi?
Mene takaisin   Plazan keskustelut – Plaza > Ellit > Muoti ja kauneus > Kropan kohentajat
Plazan keskustelualusta on uudistunut - katso ohjeet

Kirjoita viesti

Työkalut Hae ketjusta
30.07.08, 23:30   #1 (linkki)
Vino kalusto
(Vierailija)

Laminaatit hampaisiin

Olen kiinnostunut korjauttamaan vinoja etuhampaitani laminaateilla ja kuulisin mieluusti muiden kokemuksia niistä. Miltä laittaminen tuntui? Oliko kivuliasta? Montako käyntiä tarvittiin? Paljonko maksoi ja koska tehtiin? Ja tietysti jos on tarjolla suosituksia hammaslääkäreistä/asemista, otan ilolla vastaan. Olen Helsingissä. Kiitos!
  Vastaa viestiin

31.07.08, 07:38   #2 (linkki)
pupu tupuna
(Vierailija)

Laminaateilla pystyy korjaamaan vain hyvin pieniä asentovirheitä. Itselleni ei voitu tehdä (liian vinot hampaat), joten laitatin oikomiskojeen hampaiden taakse linguaalipuolelle (näkymätön). Muutama kuukausi vielä ja homma on valmis :)

Laminaatit kustantavat usein muutama tuhat euroa (riippuu kuinka monen hampaan päälle laitetaan laminaatti, kappalehinta muistaakseni 500 eurosta ylöspäin) ja käyntejä on kaksi. Ekalla hampaan pinnat hiotaan ja otetaan muotti ja asennetaan väliaikaiset pinnat, tokalla kerralla sitten laitetaan ne teetetyt laminaattikuoret.

Hampilekurilla kun käyt näyttämässä niin he kyllä osaavat kertoa saako sun hammasrivin suoraksi pelkillä laminaateilla.
  Vastaa viestiin
31.07.08, 09:57   #3 (linkki)
Vino kalusto
(Vierailija)

Kiitos vastauksesta mutta vielä toivoisin ihan konkreettisia kokemuksia ja hammaslääkärisuosituksia. Tämä lamien laittaminen on sen verran lopullinen toimenpide, että se pitää tehdä kunnolla. Ja hammaslääkäreitäkin on monen tasoisia.
  Vastaa viestiin
31.07.08, 11:02   #4 (linkki)
pupu tupuna
(Vierailija)

Kannattaa kysyä vaikka Siluetista. Siellä on todella ammattitaitoiset hammaslääkärit.
  Vastaa viestiin
31.07.08, 15:59   #5 (linkki)

Rekisteröitynyt: 04/2007
Sijainti: 東京
Sattaisi olla halvempaa ja kauniimpi lopputulos pistää vaikka vuodeksi ihan oikomisraudat etuhampaistoon.
  Vastaa viestiin
31.07.08, 16:42   #6 (linkki)
samaa mieltä
(Vierailija)

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja sasae
Sattaisi olla halvempaa ja kauniimpi lopputulos pistää vaikka vuodeksi ihan oikomisraudat etuhampaistoon.
Olen ihan samaa mieltä. Joko oikomisjuttu hampaiden taakse tai sitten ihan perinteiset hammasraudat. Nykyään olen monella nähnyt hammasrautoja, joita ei kamalasti edes erota, näkyvillä on oikeastaan vain se ohut "metallikaari" ja kiinnitysjutut hampaiden pinnalla on väritöntä ainetta, kai muovia. Plussana on myös se, että hampaat on omat ja hyväkuntoiset rautojen jälkeenkin ja voit tehdä esim. valkaisuja yms. Mä en kiinnitä oikeastaan koskaan huomiota siihen, onko jollakin ihmisellä hammasraudat eikä mulle ainakaan tule mieleen mitään 'hyi yäk'-reaktiota, vaikka kyseessä olisi ihan aikuinen ihminen. Taitaa hammasrautojen kammoaminen olla aina vain siellä omassa päässä :) Meni vähän OT...

Nimim. hammasrautoja käyttänyt

Vastaa viestiin
31.07.08, 19:06   #7 (linkki)

Rekisteröitynyt: 04/2007
Sijainti: 東京
Mulla on kanssa ollut hammasraudat, eikä kukaan suhtautunut negatiivisesti. Monilla aikuisilla näkee niitä nykyään. Tom Cruisekin yhteen aikaan näyttäytyi tv-haastatteluissa raudat suussa.
  Vastaa viestiin
31.07.08, 22:19   #8 (linkki)
riskibisnes
(Vierailija)

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja sasae
Mulla on kanssa ollut hammasraudat, eikä kukaan suhtautunut negatiivisesti. Monilla aikuisilla näkee niitä nykyään. Tom Cruisekin yhteen aikaan näyttäytyi tv-haastatteluissa raudat suussa.
Joo, mutta mikä tahansa on parempi kuin Tompan alkuperäiset hampaat, jotka hänellä on vielä vanhoissa elokuvissa. Aivan törkeän rumat...

Mutta Tomppa jääköön omaan arvoonsa. Eivät hammasraudat häntä komistaneet eikä ketään muutakaan, mutta eivät tosiaan rumennakaan.
  Vastaa viestiin
31.07.08, 23:57   #9 (linkki)
Vino ap
(Vierailija)

Kiitos edelleen kommenteistanne! Tuttavani piti rautoja vuoden verran, ja hampaat kyllä oikenivat, mutta niiden ruma muoto jäi jäljelle, lisäksi sameä väri. Minulla on lievän oikomistarpeen lisäksi tavoitteena saada kaunis valkoinen tasainen hymy. Olisi mukavaa vielä kuulla sellaisen henkilön mielipide, jolla nämä laminaatit on.
  Vastaa viestiin
01.08.08, 04:48   #10 (linkki)
ulkoelli taas
(Vierailija)

Minulla on ollut laminaatit noin kolme vuotta, olisin ottanut raudat mutta ei olisi tullut yhta hyvaa jalkea. Olen erittain tyytyvainen, laitoin kuusi laminaattia eteen ylahampaisiin seka myos ikenia pienennettiin joten hymyni muuttui. Hammaslaakari laittoi valiaikaiset laminaatit ensin ja siitakin sai hyvan kuvan milta laminaatit nayttaisivat. Hinnalla olisi saanut pienen auton mutta ei tarvitse haveta hymya.
  Vastaa viestiin
01.08.08, 09:42   #11 (linkki)

Rekisteröitynyt: 12/2007
Mulla taas hiottiin ennen oikomista omat hampaat kauniin mallisiksi. Oikojani oli juuri sitä mieltä, että ei kannata vain oikoa, sillä hampaani ovat ruman malliset ja lopputulokset ei tulisi kaunis (jäisi isot raot ienrajaan hampaiden väliin).

Nyt on kaunis rivi ja hampaat kuin helmet :) Itse taas olen tyytyväinen etten mennyt pilaamaan omia hampaitani edes ajattelemalla laminaatteja. Vaikka ei sillä, että jos joku muu laittaa laminaatit niin se on tietysti hänen oma asiansa. Jokainen tekee päätöksensä ja jos on tyytyväinen ja onnellinen päätöksensä kanssa niin sehän on se tärkein juttu! Itseähän tässä asiassa pitää ajatella, ei muita.

Onnea ap:lle hyvän hammaslääkärin etsintään! Täällä hesassa kun tekijöitä on pilvin pimein, niin vaikea ainakaan on arvata kuka on hyvä lekuri ja kuka ei.
  Vastaa viestiin
01.08.08, 22:10   #12 (linkki)
lumi*
(Vierailija)

Minulla on ollut laminaatit puolisen vuotta. Yksi hammas oli vino jonka asennon halusin korjata. Lisäksi halusin tasottaa hammasrivistöä, kulmahampaat kun olivat pidemmät kuin etuhampaat. Pyysin tarjouksia eri lääkäriasemilta ja menin sinne joka tarjosi edullisinta hintaa. Siellä sanottiin ettei minulle voi laittaa haluamiani laminaatteja purennan takia.

Menin toiseen paikkaan koska halusin toisen mielipiteen, täällä taasen ei nähty mitään ongelmaa laminaattien laittoon. Hinta vähän kalliimpi mutta palvelu 100x parempi ja saivat minusta vakituisen asiakkaan. Tyytyväisempi en voisi olla! Kuulen jatkuvasti kehuja kauniista hampaista. Ainoa, mitä kadun niin miksi en tehnyt tätä aikaisemmin! Hintaa tuli 400e/laminaatti. Minulla niitä on 4 kpl ylärivissä.
  Vastaa viestiin
02.08.08, 09:46   #13 (linkki)
Vino ap
(Vierailija)

Kiitos lumi* vastauksestasi. Voisitko vielä kertoa, missä laminaattisi tehtiin, tieto olisi minulle kullanarvoinen! Kiitos!
  Vastaa viestiin
03.08.08, 11:14   #14 (linkki)
lumi*
(Vierailija)

Heippa ap. laminaatit laitettiin Lahdessa (Lahden Hammaspaikka). En tiedä haluatko tulla tänne asti niitä laittamaan vaikka eihän se niin pitkä matka Helsingistä ole.
  Vastaa viestiin
03.08.08, 15:30   #15 (linkki)
Vino ap
(Vierailija)

Kiitos lumi*. Juu eihän Lahteen mahdoton matka ole. Ellei muita suosituksia löydy niin sinne sitten ainakin arviota teettämään. Vielä odottelen kokemuksia helsinkiläisistä klinikoista tai hammaslääkäreistä.

Löysi netistä tällaisen Hyvinkäällä sijaitsevan hammaslääkäriaseman: http://www.studiodent.fi/showpage.asp?id=2646. Ainakin nettisivujen perusteella on vakuuttava. Olisikohan jollakin kokemusta tästä?
  Vastaa viestiin
08.01.11, 15:23   #16 (linkki)
eija seinäjoelta
(Vierailija)

hammaslaminaatit

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Vino kalusto Näytä viesti
Olen kiinnostunut korjauttamaan vinoja etuhampaitani laminaateilla ja kuulisin mieluusti muiden kokemuksia niistä. Miltä laittaminen tuntui? Oliko kivuliasta? Montako käyntiä tarvittiin? Paljonko maksoi ja koska tehtiin? Ja tietysti jos on tarjolla suosituksia hammaslääkäreistä/asemista, otan ilolla vastaan. Olen Helsingissä. Kiitos!

minä olen 51 v nainen ja laitatin hampaisiinki e max laminaatit, kuopiossa hannu vesasella ja kannatti, olen erittäin tyytyväinen näihin mannekiinihampaisiin. vanhat vinot ja rumat hampaat porattiin pois puolet ja laitettiin sementillä uudet, ei ota kipeää sillä lääkärillä on hyvät puudutteet, ei tunnu missään. kaikki käy nopeasti ja kivuttomasti. ei kannata pitää vanhoja rumia hampaita kun on mahdollisuus ostaa uudet legot suuhun. kaikki raot vinoumat ym rumuudet saa pois. kyselin hintoja helsingistä sielä on 1000 e/ hammas kuopiossa on vain 600-700 e hammas. kannattaa mennä kuopioon. sanotaan että mitään ei saa hautaansa mukaan mutta nämä hampaat saa, ne on lisäksi erittäin hyvät hampaana hyvin purevat, omenatkin silppuuntuu pieneksi hetkessä kuin, en osaa enää sanoa muutta sinne vaan sano eija seinäjoelta
  Vastaa viestiin
09.01.11, 13:44   #17 (linkki)
surkku
(Vierailija)

minulla on todella hienot laminaatit 6kpl etuhampaissa. kolme ensimmäistä vuotta meni hyvin, nyt piinaavat jatkuvat ientulehdukset näissä hampaissa. yksi laminaatti ehkä pitää ainakin uusiksi laittaa tämän takia.
  Vastaa viestiin
19.01.11, 17:39   #18 (linkki)
Upscale
(Vierailija)

hei, laittakaas tänne suosituksia paikoista missä on tehty hyvää työtä ja palvelu on ollut hyvä ja asiantunteva. Mielellään Helsingissä keskustan alueella. Purukalustoa olisi nyt saatava vähän kohennettua.
  Vastaa viestiin
17.02.11, 17:59   #19 (linkki)
Mindie
(Vierailija)

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Vino ap Näytä viesti
Kiitos lumi*. Juu eihän Lahteen mahdoton matka ole. Ellei muita suosituksia löydy niin sinne sitten ainakin arviota teettämään. Vielä odottelen kokemuksia helsinkiläisistä klinikoista tai hammaslääkäreistä.

Löysi netistä tällaisen Hyvinkäällä sijaitsevan hammaslääkäriaseman: Studiodent - Esteettinen hammashoito. Ainakin nettisivujen perusteella on vakuuttava. Olisikohan jollakin kokemusta tästä?
Hei, mä olen juuri tuonne Hyvinkään mestaan varannut ajan laminaattien laittoon (8 ylös ja 8 alas, kellertävän värin ja kiillevaurioiden takia, eli täysin esteettisistä syistä) - hommahan on niin että kaikesta esteettisestä hoidosta on hemmetin vaikea saada tietoa, kun ihmiset vaikenee (eihän suomalaiset nyt TUOLLAISIIN turhuuksiin rahoja laita, herttileijaa!)

Niin tai näin, niin pari toisten keskustelupalstojen tyyppejä suositteli tuota paikkaa: Katotaan kuinka käy!

Niin ja ilmaistahan tuo ei ole, mutta mulla kun ei ole autoa niin voin huoletta heittää sen rahan juuri siihen mihin ITSE haluan:)
  Vastaa viestiin
02.03.11, 11:44   #20 (linkki)
riitta 46 vee
(Vierailija)

Laminaatit hampaisiin

Moi ! Olipa kiva lueskella kommentteja laminaateista .Itse olen menossa kahden viikon päästä kuulema Suomen parhaan laminaatti asiantuntijan luo kuuntelemaan hänen kommenttinsa minun hampaiden laminoitimisesta.Minulla on oijottu hampaat 20 vuotta sitten , mutta pikkuhiljaa vinous tullut takaisin.Eikä kuulema kannata raudoilla enää oikoa ellei ensiksi mene leukaluu leikkaukseen.Sitä en uskalla mennä tekemään joten kauniin hammasrivin saamiseksi ainoa vaihtoehto päällekkäin oleville etuhampailleni olisi laminointi.Olen innoissani mutta kyllä vähän jännittääkin.Ihana lukea tyytyväisistä laminaattien laittajista.Hinta kyllä pelottaa myös , mutta olen niin paljon miettinyt asiaa että meinaan maksaa sen mitä maksaa! Taidan tarvita 4 laminaattia.Hammaslääkäri ottaa vastaan Turussa, joten kerron siitä sitten enempi kun olen käynyt itse.
  Vastaa viestiin
07.04.11, 22:01   #21 (linkki)
Verbal abuse
(Vierailija)

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Mindie Näytä viesti
Hei, mä olen juuri tuonne Hyvinkään mestaan varannut ajan laminaattien laittoon (8 ylös ja 8 alas, kellertävän värin ja kiillevaurioiden takia, eli täysin esteettisistä syistä) - hommahan on niin että kaikesta esteettisestä hoidosta on hemmetin vaikea saada tietoa, kun ihmiset vaikenee (eihän suomalaiset nyt TUOLLAISIIN turhuuksiin rahoja laita, herttileijaa!)

Niin tai näin, niin pari toisten keskustelupalstojen tyyppejä suositteli tuota paikkaa: Katotaan kuinka käy!

Niin ja ilmaistahan tuo ei ole, mutta mulla kun ei ole autoa niin voin huoletta heittää sen rahan juuri siihen mihin ITSE haluan:)
Hei!

Itse raportoin nämä esteettiset asiat keskitetysti ihan jonnekin muualle, mutta laitetaan nyt summa summarum tänne kun ko. mestasta puhutaan:

POSITIIVISTA:
Paikka keskittyy enemmän hampaiden laittoon kuin asiakaspalveluun, mutta toki leegoista tuli hyvät! Ylähampaat mielestäni olivat ensin liian keltaiset, joten niitä muuteltiin veloituksetta valkeammaksi. Siinä mielessä tykkään että asiakkaan toivetta kuunneltiin ja hyvät tuli!
Mielestäni paikan omistaja on erittäin ammattitaitoinen henkilö, joka osaa ja tajuaa esteettisen hammashoidon. HYVÄ!

NEGATIIVISTA:
Mistä en tykännyt, oli asiakaspalvelun laatu: Se, että omistaja sopii kanssani että hän soittaa jonain tiettynä päivänä jatko-ajanvarauksen, esimerkiksi tiistaina. Silloin tottakai peruin kaikki omat tilaisuudet/iltamenot jne., jotta voin olla puhelimen ääressä TAVOITETTAVISSA ja varaamassa heti esim. ilta-aikaa, niin ei kuulu MITÄÄN.

Minulle olisi riittänyt edes soitto/kuittaus/tekstiviesti - että jos tuleva aikani ei ko. hetkellä ole selvillä, niin hän palaa asiaan kun päivä tarkentuu tai whatsoever - mutta hän sitten saattaakin soittaa muina miehinä joku toinen päivä. Siinä mielessä tuli vähän epäreilu meininki, ettei pidetä puhelinsoitto-ajankohdista kiinni joka mielestäni kuuluu perusjuttuihin ja täsmällisyyteen.

Kai se jossain Työterveyskeskuksissa/virastoissakin on, että lekuri soittaa sulle x:15-x:00 välisenä aikana, jolloin osaa varautua olemaan täsmällisesti "kuulolla". Sitten kun mainitsin asiasta että tämä on jo kaksi kertaa tapahtunut, niin aivan HIRVEET KILARIT puhelimessa, hoh hoh olisittepa kuulleet (dokumenttina ne sanomiset toki mulla on olemassa). Mutta pahoittelua en asiaan liittyen saanut, itse toki yritin laannutella ja peesata.

Summa summarum: ERITTÄIN HYVÄ! työn laatu, paska asiakaspalvelu.
  Vastaa viestiin
08.04.11, 12:20   #22 (linkki)
makunsa kullakin
(Vierailija)

Mikiskähän jotkut ihmiset haluavat laitattaa sellaiset ylipulleat, ylivalkeat laminaatit. Todella luonnottoman ja ruman näköiset nauraessa. Minä itse ainakin hiotuttaisin pulleutta pois niin paljon kun mahdollista ja väri luonnollisen vaalea.
  Vastaa viestiin
28.04.11, 12:00   #23 (linkki)
Eve
(Vierailija)

laminaantit eturiviin?

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja riitta 46 vee Näytä viesti
Moi ! Olipa kiva lueskella kommentteja laminaateista .Itse olen menossa kahden viikon päästä kuulema Suomen parhaan laminaatti asiantuntijan luo kuuntelemaan hänen kommenttinsa minun hampaiden laminoitimisesta.Minulla on oijottu hampaat 20 vuotta sitten , mutta pikkuhiljaa vinous tullut takaisin.Eikä kuulema kannata raudoilla enää oikoa ellei ensiksi mene leukaluu leikkaukseen.Sitä en uskalla mennä tekemään joten kauniin hammasrivin saamiseksi ainoa vaihtoehto päällekkäin oleville etuhampailleni olisi laminointi.Olen innoissani mutta kyllä vähän jännittääkin.Ihana lukea tyytyväisistä laminaattien laittajista.Hinta kyllä pelottaa myös , mutta olen niin paljon miettinyt asiaa että meinaan maksaa sen mitä maksaa! Taidan tarvita 4 laminaattia.Hammaslääkäri ottaa vastaan Turussa, joten kerron siitä sitten enempi kun olen käynyt itse.
Hei Riitta! Odotan kovasti tietoa miten sinun laminaattien asennus on edennyt ja erityisesti kellä hammaslääkärillä olet ollut. Oma hammaslääkäri sanoi että etuhampaiden kiille on kulunut pois ja pitäisi laitattaa laminaatit. Vähän tuli puun takaa kun en ole ajatellut mennä tällaisia asentamaan mutta tuli tyly tuomio että hampaat alkaneet kellertää ja näyttävät ikävältä. Mitään oikomistarpeita ei itsellä ole ja olen ollut ihan tyytyväinen hampaisiini, mutta kaiketi pitää nyt harkita näitä laminaatteja, kirjaimellisesti "pitkin hampain" :) Hintakin kiinnostaa kovasti eli mitä laminaatit tulivat sinulla kustantamaan. Jään siis odottelemaan viestiäsi!
  Vastaa viestiin
02.05.11, 18:45   #24 (linkki)
Sonja
(Vierailija)

Laminaatit Helsingissä (4 hammasta) 6000€...
  Vastaa viestiin
05.05.11, 11:24   #25 (linkki)
riitta 46vee
(Vierailija)

laminaatit hampaisiin

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Eve Näytä viesti
Hei Riitta! Odotan kovasti tietoa miten sinun laminaattien asennus on edennyt ja erityisesti kellä hammaslääkärillä olet ollut. Oma hammaslääkäri sanoi että etuhampaiden kiille on kulunut pois ja pitäisi laitattaa laminaatit. Vähän tuli puun takaa kun en ole ajatellut mennä tällaisia asentamaan mutta tuli tyly tuomio että hampaat alkaneet kellertää ja näyttävät ikävältä. Mitään oikomistarpeita ei itsellä ole ja olen ollut ihan tyytyväinen hampaisiini, mutta kaiketi pitää nyt harkita näitä laminaatteja, kirjaimellisesti "pitkin hampain" :) Hintakin kiinnostaa kovasti eli mitä laminaatit tulivat sinulla kustantamaan. Jään siis odottelemaan viestiäsi!
Tervehdys!
Minun tilanteeni laminointi asiassa on niin että alahampaiden valkaisu käynnissä, ylähampaat on jo valkaistu haluamaani väriseksi.Ei Hollywood valkaisu vaan ihan perus väri.Valkaisun halusin itse ja lääkärikin suositteli sitä. Kahdeksan yötä meni ylähampaiden valkaisussa ja se on ihan helppo juttu.Valkaisun hinta on 250e.Joillakin kuulema valkaisu vihloo ,mutta minulla ei ollut mitään ongelmaa.Minulle laitetaan kaksi laminaattia 550e/kpl . Etuhampaani mitkä ovat vähän päällekkäin hiotaan tasaiseksi ja niihin laitetaan laminaatit .Muut hampaat vieressä ns siistitään pienellä hionnalla ja kaikista tulee kerralla tasaiset ja kauniit. Laminaattien väri valitaan minun valkaistujen hampaiden mukaan. Menen operaatioon 25.5 ja lopputarkastus jos kaikki menee hyvin on 13.06 Käyn Turussa, Hammaskulma ja lääkäri Ilkka Ostela.Olen todella ollut tyytyväinen palveluun!Lääkäri laittoi minut ensimmäiseksi käymään aikuisten oikomiseen erikoistuneelle hammaslääkärille varmistaakseen ,että laminaatit tulevat pysymään minulla koska minulla on "eripari leuat" Sain sieltä vastauksen ,että laminaatit tulevat pysymään mikäli pidän edelleen kiskoa öisin ,mitä olen jo ennestään käyttänyt.
Edellisessä paikassa kun kävin kysymässä laminointia oltiin heti vaan laittamassa ilman hampaiden liikkumisesta puhumattakaan ja vielä 4 laminaattia ! Mikä olisi Ilkka Ostelan mielestä turhaa!! Hiota hampaita mitkä eivät vaikuta vinoisiin etuhampaisiin. Ostela haluaa tehdä hyvän ja pysyvän työn , ei vain rahastaa. Uskon ,että olen luotettavissa käsissä.
Loppuhinnasta ei ole ihan tarkkaa tietoa ,mutta arvio oli noin 1.700e + minun täytyy uusia se yökisko koska hampaani tulevat olemaan aivan erimalliset kuin nyt.
Olen edelleen innostunut asiasta ja odotan jo seuraavaa käyntiä.Tulen hymyilemään koko kesän uusilla kauniilla hampaillani... mitä en ole tehnyt moneen vuoteen kun olen häpeillyt hampaitani.
Poikani saavat mopot ja äiti kauniit hampaat! Kuulemisiin!
  Vastaa viestiin
Kirjoita viesti

Tagit
Tyhjä

>Työkalut Hae ketjusta
>
Hae ketjusta:

Laajennettu haku