Plazan keskustelut etusivu
» Rekisteröidy käyttäjäksi
» Unohditko tunnuksesi?
Mene takaisin   Plazan keskustelut – Plaza > Ellit > Muoti ja kauneus > Kropan kohentajat
Plazan keskustelualusta on uudistunut - katso ohjeet

Kirjoita viesti

Työkalut Hae ketjusta
21.09.08, 16:06   #1 (linkki)
alap
(Vierailija)

Shampoopalat?

Mistä saisi hiuksille parhaita shampoopaloja? Lushin tuotteissa on samoja myrkkyjä kuin tavallisissa shampoissa..
  Vastaa viestiin
02.10.08, 18:54   #2 (linkki)
enkeli68
(Vierailija)

itse ostin

itse tosiaan ostin shampoopalan ruohonjuuresta, mutta en muista merkkiä, mutta se on hampputurveshampoo pala, en oikein osaa sanoa oleno tyytyväinen, välillä tuntuu,kuin se jättäisi kummallisen kalvon hiuksiin
  Vastaa viestiin
05.10.08, 11:57   #3 (linkki)
riin4
(Vierailija)

s-pala

vihreä kosmetiikka valmistaa niitä suomessa, voi tilata suoraan netissä tai mennä jölleenmyyjälle.
  Vastaa viestiin
05.10.08, 13:52   #4 (linkki)
oma kokemus
(Vierailija)

Itselleni hentohiuksisena on toiminut vain Lush. Öljyiset luomupalat ovat jättäneet hiukseni tahmeiksi ja raskaiksi, mikä ei hiuslaadulleni sovi. Vaikutelma on likainen ja epäsiisti.
  Vastaa viestiin
05.10.08, 23:53   #5 (linkki)

Rekisteröitynyt: 02/2008
Useasti palashampoot ovat luonnonshampoita, joita pitää käyttää 10-20 kertaa ennenkuin ne alkavat "kunnolla" toimia. Älkää kysykö miksi, tämä on ihan paketin kyljestä ja myyjän suusta:)
  Vastaa viestiin
09.11.08, 01:04   #6 (linkki)
Suviska
(Vierailija)

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Milsa^^
Useasti palashampoot ovat luonnonshampoita, joita pitää käyttää 10-20 kertaa ennenkuin ne alkavat "kunnolla" toimia. Älkää kysykö miksi, tämä on ihan paketin kyljestä ja myyjän suusta:)
Tämä johtuu tietääkseni siitä, että hiuksissa olevat kemikaalit ym. poistuvat hiuksista pikkuhilja. Itse olen käyttänyt Vihreä Kosmetiikka Oy:n palashampoota ja tyytyväinen olen ollut. Ei kannata luovuttaa heti, vaikka hiukset tuntuisivatkin hieman tahmeilta ensialkuun. Minun hiukset voivat hyvin :)
  Vastaa viestiin
16.11.08, 18:20   #7 (linkki)
T-M
(Vierailija)

Tarviiko shampoopalan kanssa käyttää vielä hoitoainetta?
  Vastaa viestiin
16.11.08, 20:34   #8 (linkki)
tiedähäntä
(Vierailija)

Saippuakirjasta olen lukenut, että kannattaisi huuhdella saippuapesun jälkeen omenaviinietikka-vesi-liuoksella.
  Vastaa viestiin
03.12.08, 22:36   #9 (linkki)
Eräs vierailija
(Vierailija)

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja T-M
Tuosta en oikein osaa sanoa, riippuu varmaankin omasta hiustyypistäni. Oma tukkani on liukas ja lasinen, joten käytettyäni palashampoota (Vihreän Kosmetiikan brunette-versiota) en ole varsinaisesti tarvinnut, vaikkakin tukka on mennyt enemmän ns. "sekaisin" kuin mitä kemikaalishamppoilla pestynä. Mutta koska olen itsepäinen ja hoitoaineet pääasiassa lytistävät tukkaani, olen vaan käsipelin varovasti selvitellyt tukkaa. Ai niin, unohdin, että palashampoo tekee tukan kuohkeammaksi kuin mitä nuo perusshampoot yleensä, samalla tukka on myös jotenkin pörröisempi; luulen siis, että hoitoaine saattaa joissakin tapauksissa olla ihan suositeltavaa.
Ja ai niin, palashampoosta vielä kun joku aikaisemmin mainitsi niiden tekevän tukasta jotenkin epämiellyttävää; aivan, kestää hetki (kuten jo mainittu), ennen kuin tukka alkaa tykätä hyvää, siis tottua palashampoisiin. Kaiken lisäksi sekä tukka että palashampoo tulee kastella kunnolla ja vaahdottaa hiuksiin hyvin, jotta se kanssa peseytyy eikä jätä sitä ns. kalvoa/mitä lie tukkaan, kuten joskus käy. Itselläni oli joskus ongelmana tosiaan se, että tuntui, ettei peseytynyt kunnolla pois. Sitten huomasin että hieman paremmin vedellä lotrattuani ja hyvin vaahdotettuani tökötti kyllä lähtee pois, sain myös tälle teorialle vahvistusta netistä.

Oiettä, kuolaan ja pahasti Vihreän Kosmetiikan sivuja.. hitsi kun nuo postarit eivät ole ihan kovin huokeita, paikanpäälle en pääse noutamaan. Eipä voi mitään.
  Vastaa viestiin
04.12.08, 20:06   #10 (linkki)
jos palasampoo poistaa hiustuotteiden
(Vierailija)

jäämät "hitaasti" millaisia muotoilu- yms. tuotteita käytätte ettei tukkanne sitten koko ajan ole tahmea??
  Vastaa viestiin

05.12.08, 08:27   #11 (linkki)
Kärsimätön
(Vierailija)

Huono kokemus

Ao. linkistä voi lukea mun ihan äskettäiset kokemukset Vihreän kosmetiikan palashampoosta. Sen tahmaisuuden takia jaksoin pestä hiukset vain 4 kertaa palashampoolla ja sitten oli pakko siirtyä takaisin normaalituotteisiin.
Voi hyvin olla että tilanne olisi normalisoitunut 10-20 pesun jälkeen, mutta siinä odottelussa olisi mennyt ainakin pari viikkoa, ja minä en olisi pystynyt elämään paria viikkoa sellaisilla hiuksilla jotka näyttivät kuin pizzalla sivellyiltä.

http://keskustelu.plaza.fi/ellit/muoti-ja-kauneus/keskustelu/t1747048

Sen verran on kuitenkin pakko sanoa, että hiukseni ovat olleet nyt huomattavasti pehmeämmät ja kiiltävämmät kun siirryin takaisin normaalituotteisiin. Eli jotain se palashampoo tukalleni teki. Ajattelinkin että yritän ehkä vastaisuudessa aina silloin tällöin pestä palashampoolla, josko se pitäisi hiukseni juuri tällaisena kuin mitä ne nyt ovat.
  Vastaa viestiin
26.12.08, 16:43   #12 (linkki)
ekotukka
(Vierailija)

shampoopala ja hoitoaine

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja T-M
Mä olen käyttänyt poishuuhdeltavaa hoitsikkaa ja välistä pelkkää etikkahuuhtelua. Tiedä sitten olisko välttämätöntä, en oo kokeillut ilman.
Vihreän Kosmetiikan paloissa ei ainakaan oo mitään synteettisiä ainesosia.
Itsellä käytössä sekä hampputurve, että kehäkukka (norm. ja kuivat hiukset). Hiuslaatuni on hento suomalainen, ei mikään superrasvoittuva, muttei ihan kuivastakaan päästä ja mulle noi on passanneet hyvin. Pesuväli n.joka 2-3 pvä.

Vastaa viestiin
26.01.09, 23:16   #13 (linkki)
kristy
(Vierailija)

kokemusta piisaa

Olen käyttänyt sampoopaloja jo kehittely vaiheesta asti. Elikkäs tunnen "saippuakauppiaan" ja olen ollut erittäin tyytyväinen näihin tuotteisiin. Mitään kaupan tai kampaajien mömmöjä en enää käytä. Suosittelen lämpimästi.. :) Myös muut tuotteet tässä putiikissa ovat todella hyviä.
  Vastaa viestiin
27.01.09, 17:30   #14 (linkki)
saiskos kysyä...
(Vierailija)

...mikä on kyseinen saippuakauppa?
  Vastaa viestiin
29.01.09, 10:40   #15 (linkki)
saippua
(Vierailija)

Mä olen käyttänyt hiustenpesussa kaikenlaista hurahtamisestani saakka:
mulla on värjätyt olkapäille olevat hiukset ja harmaatakin jo.
Käytin ensin vihreän kosmetiikan olut-muna-shampoopalan ja sen kanssa pari kertaa etikkahuuhtelua, sitten aloin käyttämään jätettävää hoitoainetta. Toi pala kesti mulla vain reilun kuukauden ja sen jälkeen ostin samaisen kaupan rasvaisen tukan jonkun teepuu-palan. Samalla käytin toisinaan pesuun savea jota ostin ekolosta, 300g purkki.Sekin alkaa olla lopussa. Havaintoja näistä tuotteista oli se, että pestessä ei lähde hiuksia ollenkaan tai hyvin vähän enkä tarvitse välttämättä hoitoainetta ollenkaan.Laitan vaan latvoihin jotain latvahoitoainetta.
Jos vaan kärsivällisyys kestää niin kannattaa kokeilla näitä tuotteita. Päänahan kipeät satunnaiset finnit ovat kadonneet ja tukka tuntuu tuuheammalta, samoin murrosikäisen tytön hiustenpesu venyi päivällä teepuushampooseen siirryttyään.Välillä olen pessyt myös shikakai-jauheella mutta se meni ikävästi silmiin..lopputulos oli ihan kiva, muttei ehkä niin tuuhea kuin palalla.
  Vastaa viestiin
28.05.10, 13:16   #16 (linkki)
lushmuilija since 2007

Käyttäjän Lushistan avatari

Rekisteröitynyt: 05/2010
Sijainti: Helsinki
Mistä tuo kumma "klähmäisyys" johtuu? Eilen pesin Vihreän Kosmetiikan olut-muna-shampoopalalla ensimmäistä kertaa, ja vaahtosi ihan kuin muutkin shampoot, mutta kuivuttuaan tukka on likaisen näköinen, itse asiassa likaisempi kuin ennen pesua, mikä tuntuu todella kummalliselta. Mistä tuo rasva ilmestyi hiuksiini?
Tätä ennen olen pidemmän aikaa käyttänyt Lushin palashampoita ja latvoihin vähän jotain hoitoa.
  Vastaa viestiin
28.05.10, 13:42   #17 (linkki)
tahmatukka
(Vierailija)

Oma kokemus...

Mä käytin viime kesänä juuri tuommoista luomupalaa Ruohonjuuresta. Pesin hiukset kuten tavallista joka toinen / kolmas päivä ja jatkoin noin pari kk. Tahmaisuus paheni koko ajan ja hiuksia lähti valtavasti. Alkuun tukka oli hyvä, tahma teki volyymia. Mutta kun huomasin harjani ja päänahkani olevan mustan töhnän peitossa, lopetin palan käytön.
  Vastaa viestiin
28.05.10, 14:08   #18 (linkki)
lushmuilija since 2007

Jatkuiko sulla se tahmaisuus pari kuukautta? Uuh! Toiset ovat sanoneet sen loppuvan viimeistään 10. pesun korvilla, mutta kahden kuukauden klähmäpäisyys ei kyllä houkuttele. Mistä se johtuu? Myyjät kehuvat näitä paloja, mutta eivät mainitse mitään tästä kieltämättä hiukan totuttuun verrattuna päinvastaisesta vaikutustavasta. Onko tässä reklamaation paikka, vai mistä on kyse?
  Vastaa viestiin
30.05.10, 17:04   #19 (linkki)
löytyykö?
(Vierailija)

Onko kenelläkään sellaisella hyviä kokemuksia noista Vihreän Kosmetiikan samppoopaloista, jolla ei ole kytköksiä tuohon kauppaan tai sen omistajaan?
  Vastaa viestiin
31.05.10, 14:02   #20 (linkki)
vk
(Vierailija)

Ehkä ei löydy ketään?
  Vastaa viestiin

31.05.10, 14:31   #21 (linkki)
ghosts
(Vierailija)

Minusta Vihreän Kosmetiikan olut-muna-shampoopala on ollut ihan ookoo. Vaahtoaa ja pesee hyvin. Haju saattaa tuntua vähän oudolta, mutta siihen tottuu.

Hamppu-turve-pala oli myös ookoo, mutta annoin pois koska se tuntui samentavan hiusteni väriä (luonnonvaaleat).

Suosittelen kokeilemaan Chagrin Valleyn shampoopaloja. Heillä on nettikauppa, jossa on laaja valikoima myös saippuoita. Nettisivut voivat vaikuttaa vähän kotikutoisilta, mutta palvelu on hyvää ja ystävällistä.
  Vastaa viestiin
31.05.10, 21:53   #22 (linkki)
sha
(Vierailija)

Mä olen käyttänyt noita Vihreän Kosmetiikan shampoopaloja yli vuoden, käytössä on ollut olut-muna-, teepuu- ja brunettipalat, ja oikein hyvin ovat toimineet. Ensimmäisillä kerroilla pestessä hiukset tuntui vähän tahmaisilta, mutta näyttivät kyllä puhtailta ja ilmavilta. Myös jos joskus pesee tavallisilla shampoilla, voivat hiukset olla tahmaiset paloihin palatessa. Toisaalta tuo tahmaisuus saa hiukset näyttämään paksummilta, mikä ei ole ollenkaan huono juttu :)

Joku kysyi muotoilutuotteiden käytöstä. Ite en enää käytä, koska siihen ei palojen kanssa ole tarvetta. Pelkällä palalla pestessä saan saman lopputuloksen, kuin tavallisella shampoolla, hoitoaineella, muotoilunesteellä, muotovaahdolla, föönauksella, tupeerauksella ja lakalla. Siis näillä kaikilla yhdessä. What's not to love? :) Ja ei, mulla ei ole mitään "kytköksiä" kyseiseen lafkaan.
  Vastaa viestiin
01.06.10, 10:16   #23 (linkki)
aito brunette
(Vierailija)

ihania on

Ihan vahingossa osui käsiini joskus vuosi sitten se tuuhentava olut-munapala, nyt olen käyttänyt brunettepalaa useamman kuukauden. En kyllä ymmärrä yhtään mistä tahmasta puhutaan? Minulla sellaista ei ilmennyt alussakaan, en kyllä ole käyttänyt muotoilutuotteita enkä värjännyt vuosiin. VAahdotan vaan kertaalleen, vaikka ohjeessa sanotaan kahdesti. En käytä hoitoaineitakaan, muuta kuin öljyjä joskus saunassa. Pesen tukan kyllä päivittän, että rasvaiseksi ei pääse, usein pelkällä vedelläkin ja pari-kolme kertaa viikossa tuolla shampoopalalla. Olisko se tahmaisuus päänahan omaa rasvaa, joka sitten leviää pitkin hiuksia? Kokeilkaapa pesua useammin, ei ne rasvaiset hiukset ole kauniit.
Tuolla brunettepalalla saan tosi kauniin kiillon ja syvemmän värin. Tykkään kovasti!
  Vastaa viestiin
01.06.10, 10:22   #24 (linkki)
lushmuilija since 2007

Viikon klähmäpäisyys riitti minulle, en pystynyt olemaan töissä (asiakastapaamisia, "edustamista", jne.) sen näköisenä. Tukkani meni puikuloiksi ja näytti samalta kuin siihen olisi laitettu ruokaöljyä kaikkialle. Lisäksi se tuntui sormissa ällöttävältä. Mikä ihme tuo rasvaletti-efekti oikein on? En ymmärrä. Shampoo vaahtoaa, mutta hiusten kuivuttua odottaa katastrofi. Ei jälkeäkään ilmavuudesta tai kiillosta, vaan samea, likainen, roikkuva tukka. Tahtoisin kovasti käyttää ympäristöystävällisiä pesuaineita myös henkilökohtaisessa hygieniassa, mutta tämä tekee sen hiusten osalta kovin vaikeaksi, ainakin tämän tuotteen kohdalla. (Vihreä kosmetiikka, Olut-muna -shampoopala.)
  Vastaa viestiin
01.06.10, 10:24   #25 (linkki)
lushmuilija since 2007

Ja pesutiheydestä sen verran, että pesen hiukset joka ilta... Vaahdotin kahdesti ja huuhtlein huolellisesti, ei hoitoainetta.
  Vastaa viestiin
Kirjoita viesti

Tagit
Tyhjä

>Työkalut Hae ketjusta
>
Hae ketjusta:

Laajennettu haku