Plazan keskustelut etusivu
» Rekisteröidy käyttäjäksi
» Unohditko tunnuksesi?
Mene takaisin   Plazan keskustelut – Plaza > Ellit > Muoti ja kauneus > Kropan kohentajat
Plazan keskustelualusta on uudistunut - katso ohjeet

Kirjoita viesti

Työkalut Hae ketjusta
01.06.10, 14:06   #26 (linkki)
sha
(Vierailija)

En usko että tossa tahmasuudessa on kyse päänahan rasvan leviämisestä muualle hiuksiin, itsekin pesen joka päivä. Vaikuttaa enemmän oman kokemuksen mukaan shampoopalan ja tavallisten shampoiden yhteisvaikutuksesta, kun tosiaan häviää ajan kanssa..

Lushistan, ootko siis kokeillu vain olut-muna-palaa? Kannattaa kokeilla jotain muuta, esim. brunettia tms. Pesin itse eilen pitkästä aikaa olut-munalla ja mullakin jäi latvat likasen olosiksi. Sen sijaan toissapäivänä pesin teepuu-palalla ja aivan hyvät hiukset tuli..
  Vastaa viestiin
01.06.10, 14:11   #27 (linkki)
lushmuilija since 2007

Käyttäjän Lushistan avatari

Rekisteröitynyt: 05/2010
Sijainti: Helsinki
Ehkä kokeilen teepuuta seuraavaksi. Kiitos vinkistä! Brunettikin voisi sopia, minulla on tummanvaaleat hiukset.
  Vastaa viestiin
01.06.10, 18:19   #28 (linkki)
Chagrin Valley
(Vierailija)

Mäkin suosittelen ehdottomasti Chagrin valleyn shampoopaloja!! :) (löytyy googlaamalla)
Siihen kauppaan hullaantuu täysin... ;D
  Vastaa viestiin
01.06.10, 23:56   #29 (linkki)
lisää tietoa CV:sta?
(Vierailija)

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Chagrin Valley Näytä viesti
Mäkin suosittelen ehdottomasti Chagrin valleyn shampoopaloja!! :)
Voisitko kertoa näistä lisää? Onko mitään rasvoittuville hiuksille sopivaa, jota sinä tai joku muu on kokeillut? Tai jos löytyy mitä vaan itse todettua faktaa shampoista. Samassa paikassa oli myös kivan oloisia saippuoita. Mitä suosittelet(te)?

Tietysti on hyvin epäekologista tilata shampoopaloja Usasta, mutta kiinnostaa kumminkin...
  Vastaa viestiin
07.06.10, 18:24   #30 (linkki)
Chagrin Valley
(Vierailija)

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja lisää tietoa CV:sta? Näytä viesti
Voisitko kertoa näistä lisää? Onko mitään rasvoittuville hiuksille sopivaa, jota sinä tai joku muu on kokeillut? Tai jos löytyy mitä vaan itse todettua faktaa shampoista. Samassa paikassa oli myös kivan oloisia saippuoita. Mitä suosittelet(te)?

Tietysti on hyvin epäekologista tilata shampoopaloja Usasta, mutta kiinnostaa kumminkin...
Mulla on tummanruskeat hiukset ja lievästi rasvoittuva päänahka, mutta en hikoile kovinkaan paljon.
Mulle on sopinut shampoista cafe moreno (ruskeille hiuksille...ei värjää, mutta väriä on helpompi ylläpitää), nettle ja neam&tea tree.

Saippuapaloista mä käytän Aloe aloe aloeta. Sopii loistavasti myös kasvojen pesuun, ei kuivata.

CV:ltä voi tilata koepaloja, jotka ovat nekin aika isoja. :) Sivuilla on myös hyvät selitykset eri shampoista, saippuoista jne., mitä ne sisältävät, minkälaiselle iholle tai hiuksille ne sopivat.

Ja palvelu on hyvää ja ystävällistä. Suomesta tehdään sinne aika paljon tilauksia, joten Ida saattaa välillä kirjoittaa mukaan "Kiitos"-lapun! :)
  Vastaa viestiin
07.06.10, 19:35   #31 (linkki)
ghosts
(Vierailija)

CVn koepalat on tosiaan ihan hyvänkokoisia. Itse en ole koskaan edes tilannut normipalaa, kun samplet riittävät tosi pitkälle. Muutamalla palalla pärjää vuoden ja ylikin, jos ei ihan joka päivä pese.

Minulla on skandinaavisen hennot hiukset, ja Extra Honey Beer & Egg -palalla ne tulevat ihanan tuuheiksi ja ilmaviksi. Siellä sivuillahan on vinkkejä erilaisille hiukstyypeille, mutta kokeilemalla selviää tietysti parhaiten mikä sopii. Kokeiluhan on niin mukavaa, kun niitä paloja on kiva valikoima :)
  Vastaa viestiin
08.06.10, 11:01   #32 (linkki)
lushmuilija since 2007

Käyttäjän Lushistan avatari

Rekisteröitynyt: 05/2010
Sijainti: Helsinki
Tuleeko CV:nkin shampoopaloilla se "klähmä"-ilmiö aluksi?
  Vastaa viestiin
08.06.10, 18:03   #33 (linkki)
CV
(Vierailija)

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Lushistan Näytä viesti
Tuleeko CV:nkin shampoopaloilla se "klähmä"-ilmiö aluksi?
Kyllä, valitettavasti... Mutta menee tosiaan ohi, kun jaksaa vaan käyttää kärsivällisesti. ;-)
  Vastaa viestiin
20.06.10, 10:30   #34 (linkki)
T-M
(Vierailija)

Aloitin käyttämään Vihreän kosmetiikan shampoopaloja viime vuoden syyskuussa. Mulla on pitkät hiukset, jotka on värjätty viimeksi 1,5 vuotta sitten eli lähes omanväriset.

Shampoopaloista on kokeiltu ensin brunette, sitten turve, olut-muna ja tällä hetkellä teepuu. Hiukset tuntui ekan pesun jälkeen selkeästi tahmaiselta, mutta ei sen jälkeen kuin ehkä toisinaan vähän. Ne on näyttäneet koko ajan hyvältä ja kuohkealta, mutta nyt viime aikoina ehkä vähän kuivilta ja pörröisiltä myös. Shampoopaloilla en ole huomannut mitään keskinäistä eroa. Pesuväli oli ennen normaaleilla shampoilla joka toinen päivä, palashampoolla 2 kertaa viikossa, mikä tietty on kivaa ettei tarvi koko ajan pestä.

Ainoa vika, joka näissä paloissa on, että kampoihin ja harjoihin jää hirveästi mustaa töhnää. En käsitä mitä se on. Sitä jää myös silloin, jos oon laittanu etikkahuuhtelua, mutta vähän vähemmän. Samoin silloin tauhkaa on vähemmän, jos hiusten antaa kuivua vapaasti. Usein tulee mentyä märillä hiuksilla nukkumaan, joten epäilen, että jos se tauhka olisi jotain tyynystä lähtevää pölyä joka takertuu kosteisiin hiuksiin, jotka ovat shampoopalan takia tahmeat. En tiedä.

Mulla on puinen hiusharja, jonka putsaamiseen menee parikymmentä minuuttia per kerta, joten on ruvennut kiinnostamaan esim. Lushin palashampoisiin siirtyminen ihan vaan sen takia, että SLS:ää sisältävät shampoot ei tuollaista tauhkaa jätä. Ajattelin leikata hiukset lyhyiksi ja kokeilla vielä sitten miten noi Vihreän Kosmetiikan palat toimii. Ulkomailta ei huvita tilata postikulujen ja pitkän kuljetusmatkan takia.
  Vastaa viestiin
21.10.10, 17:21   #35 (linkki)
sissi
(Vierailija)

Nostetaanpa tätä aihetta vähän kun viimeisestä viestistä on jonkin verran aikaa.

Minulla haluttaisi kokeilla palashampoota, kun tähän asti olen ihan normaalishampoolla ja hoitsikalla hiukset pessyt, enkä ole oikein löytänyt mieleistä. Hiukseni ovat vaaleat, puolipitkät, melko ohuet; hiuksia on paljon mutta yksittäinen hius on ohut, melko hyväkuntoiset vaikka paljon muotoilutuotteita käytänkin ja tupeeraan, joskus suoristan yms. Ihan hyväkuntoiset kuitenkin ovat ja kiiltävät mutta lisää tuuheutta kaipaisin. Ajattelin kokeilla Vihreän kosmetiikan blondi-shampoopalaa, olisi varmaankin minun hiuksille hyvä kuvauksen perusteella ainakin.

Mietityttää vähän se, että saako sitten käyttää ollenkaan esim. normaalia hoitoainetta tuon palapesun kanssa vai pelkästään viinietikkahuuhtelua yms. ? Eikä mitään normaaleja muotoilutuotteita saa varmaankaan käyttää, mitenköhän sitten saan hiukset asettumaan kun nykyisellään käytän aina esim. muotovaahtoa föönauksen alla ja hiuslakkaa viimeistelyssä. Jospa sillä shampoopalalla saisi kaivattua tuuheutta ja ryhtiä hiuksiin niin ei paljon tarvitsisi niitä laitella. Mietin vaan että eivätkö hiukset kuiva palashampoon käytössä? Käytän aina hoitoainetta ja joskus kun on jättänyt käyttämättä tai on saunonut useampana päivänä peräkkäin niin hiukset tuntuvat tosi kuivilta ja menevät hamppuisen näköisiksi.
  Vastaa viestiin
11.02.11, 19:10   #36 (linkki)
kuutar123
(Vierailija)

shampoopala

Itse kokeilin vihreän kosmetiikan vaaleahiuksisille tarkoitettua shampoopalaa. Pesee erinomaisen hyvin, näin talvella ehkä jopa liikaakin - seuraavana päivänä oli hiukset kuin dynastiassa, ihan ilman yritystä. Eli ei todellakaan välttämättä tee mitään tahmaa alkuun. Itse tarvitsen hoitoainetta tuon kanssa.

Kiva, mieto tuoksu, hyvä pesevyys - tosin itsellä enemmänkin suht kuivat, muuten hyväkuntoiset hiukset.

Ei ole mitään linkkiä firmaan enkä tunne omistajaa, joten kerroin vain oman kokemukseni.
  Vastaa viestiin
12.02.11, 02:24   #37 (linkki)
hille2
(Vierailija)

Minusta ehdottomasti paras on jonkun kotimaisen valmistama hamppusaippua. Näitä myy se puoti Helsingissä, jonka nimi on Viherkivi tai jotain tuonne päin? Hotelli Presidentin lähellä, Kampissa siis.

Tämän palasen edut:
- kotimainen, edistää siis kotimaista työllistymistä, lähituote, eli shippaaminen ei saastuta luontoa siten kuin ulkomaan tuotteet ja tuoreempi kun ei ole shipattu kuukausikausia
- ei sisällä sodium laurethia ym. kovia hiuksia kuluttavia saippuoita
- vaahtoaa upeasti
- pesee hiukset kiiltäviksi eikä tarvitse välttämättä hoitoainetta, koska on itsessään hyvin hoitava
  Vastaa viestiin
21.02.11, 13:46   #38 (linkki)
MTK
(Vierailija)

Vihreä Kosmetiikka shampoopalat

"Tahmainen" reaktio johtuu shampoopalalla pestessä käsittääkseni siitä, että hius alkaa puhdistua kaikesta kemikaali-/lisäainekertymästä mitä tavalliset shampoot sisältävät suuriakin määriä. Luomu shampoossa, nimensäkin mukaisesti, on käytetty vaan luomu raaka-aineita, niin sillä ei luonnollisesti tule mitään silikonikiiltoa tai "-liukkautta". Ja tahmaisuus kesti itselläni vain pari pesua, mutta ikäväkseni nollasin tilanteen käyttämällä välissä kampaamon shampoota. Eli kaiken järjen mukaan hiusten puhdistumisesta on kyse, koska näköjään tahmaisuus saattaa alkaa alusta... Täysin luomulettisenä ei palan kanssa ole ongelmia ollut. VK:lta saa tohon tahmaisuuteen myös hyviä hiushuuhteluita(omenaviinietikka pohjaisia) ja hoitoainetta. Ei niilläkään saa aivan samalla lailla hiuksia selviämään, kuin kemikaaleilla, mutta mieluummin käytän "myrkyttömiä" 8) .
  Vastaa viestiin
21.02.11, 14:13   #39 (linkki)
hille2
(Vierailija)

Mulla on aivan sama kuin edellisellä, eli että tuo kotimainen hamppusaippuapala luo hiuksiin sellaista runsauden tuntua, ja sitten kun pesee tavallisella shampoolla, hiukset tuntuvat ohuemmilta. Hiuslaatuni on hento vaikka yksittäisiä hiuksia on paljon.
  Vastaa viestiin
04.06.11, 08:51   #40 (linkki)
kokemus
(Vierailija)

En ole värjännyt enkä käsitellyt hiuksiani nyt viiteen vuoteen. Olen käyttänyt nyt noin kuukauden LUSHin palashampoita sekä Vihreän Kosmetiikan palashampoota. Mitään tahmaisuutta ei ole tullut, päinvastoin, vihdoinkin hyvin nopeasti rasvoittuvat hiukseni ovat puhtaat ja ilmavat. Sitä ennen käytin tyyliin halvinta shampoota mitä Alepasta saa.

Eli varmaan luomutukalle ei tule tuota tahmaisuus ilmiötä?
  Vastaa viestiin
05.06.11, 20:27   #41 (linkki)
j54-46
(Vierailija)

tahmaisuus

Vihreän kosmetiikan sivuilla näyttäisi olevan vastaus joidenkin kokemaan pitkittyneeseen hiusten tahmaisuuteen:

"Kova vesi: Jos vesi on ns. kovaa vettä, on siihen liuennut erilaisia mineraaleja maaperästä esim. kalsiumsuoloja, tämä voi joskus haitata shampoopalalla pesua, tällöin hiukset tuntuvat tahmeilta eikä reaktio häviä. Joskus kaivovesi saattaa olla kovaa vettä. Voit pehmentää vettä liuottamalla soodaa veden sekaan n. 1rkl/ 5L ja pestä tällä pehmennetyllä vedellä hiukset.

Suomalainen vesijohtovesi ei ole yleensä kovaa ja se sopii erittäin hyvin shampoopalalla pesuun. Kokeile pestä hiuksesi myös sadevedellä tai järvivedellä, molemmat tekevät hiuksista erityisen ihanan tuntuiset."
  Vastaa viestiin
14.11.11, 17:11   #42 (linkki)
------------------------
(Vierailija)

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja j54-46 Näytä viesti
Vihreän kosmetiikan sivuilla näyttäisi olevan vastaus joidenkin kokemaan pitkittyneeseen hiusten tahmaisuuteen:

"Kova vesi: Jos vesi on ns. kovaa vettä, on siihen liuennut erilaisia mineraaleja maaperästä esim. kalsiumsuoloja, tämä voi joskus haitata shampoopalalla pesua, tällöin hiukset tuntuvat tahmeilta eikä reaktio häviä. Joskus kaivovesi saattaa olla kovaa vettä. Voit pehmentää vettä liuottamalla soodaa veden sekaan n. 1rkl/ 5L ja pestä tällä pehmennetyllä vedellä hiukset.

Suomalainen vesijohtovesi ei ole yleensä kovaa ja se sopii erittäin hyvin shampoopalalla pesuun. Kokeile pestä hiuksesi myös sadevedellä tai järvivedellä, molemmat tekevät hiuksista erityisen ihanan tuntuiset."

Noita Vihreän Kosmetiikan shampoopaloja kokeilin sitkeästi kaksi kuukautta kunnes eilen meni lopulta hermot. Kokeilin tosiaan ruokasoodaa veteen, vaikken usko että Turussa vesi olisi sen kovempaa kuin muuallakaan. Huuhtelin yleensä todella kauan hiuksiani vaahdottamisen jälkeen yms. Ei auttanut mikään, vaan paksut ja pitkät hiukseni olivat niin tahmeat koko kokeilun ajan, että tahmaa jäi niin sormiin kuin kampaankin. Lisäksi hiukset olivat täysin kiillottomat (mikä ei ollenkaan ole hiuslaadulleni tyypillistä) sekä jotenkin veltot ja pehmeät (kun normaalisti hiukseni ovat jämäkät ja vahvat kuin rautalanka). Lisäksi niitä ei saanut enää kunnolla kammattua, kun kamman läpivienti tahmaisista jouhista oli mahdotonta ilman voimankäyttöä. Hiukset eivät liukuneet ollenkaan kamman läpi. Lisäksi en voinut koko aikana pitää hiuksia auki, koska ne olivat tyveä lukuun ottamatta ihan putkella ja rasvaisen ja rasittuneen näköiset.

Harmi, kun päänahalleni shampoo tuntui sopivan oikein hyvin. Olenkin miettinyt, johtuuko shampoon sopimattomuus siitä, että minulla on Seborrea-niminen krooninen ihosairaus ja tuote sopisi vain terveelle päänahalle, joka ei tuota talia normaalia enempää. Eilen sitten pesin luonnonmukaisella Elokuu-shampoolla, ja hiukset palasivat ennalleen - kiiltäväksi, jäykiksi, tahmattomiksi ja kammattaviksi.
  Vastaa viestiin
21.11.11, 23:13   #43 (linkki)
sham poo
(Vierailija)

Suosin Ruohonjuurta.Työmatkakin menee siitä ihan ohitse :)
  Vastaa viestiin
28.11.11, 02:23   #44 (linkki)
lumikkivalkoinen
(Vierailija)

klähmäisyys hiusharjassa

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja T-M Näytä viesti

Ainoa vika, joka näissä paloissa on, että kampoihin ja harjoihin jää hirveästi mustaa töhnää. En käsitä mitä se on. Sitä jää myös silloin, jos oon laittanu etikkahuuhtelua, mutta vähän vähemmän. Samoin silloin tauhkaa on vähemmän, jos hiusten antaa kuivua vapaasti. Usein tulee mentyä märillä hiuksilla nukkumaan, joten epäilen, että jos se tauhka olisi jotain tyynystä lähtevää pölyä joka takertuu kosteisiin hiuksiin, jotka ovat shampoopalan takia tahmeat. En tiedä.

Mulla on puinen hiusharja, jonka putsaamiseen menee parikymmentä minuuttia per kerta, joten on ruvennut kiinnostamaan esim. Lushin palashampoisiin siirtyminen ihan vaan sen takia, että SLS:ää sisältävät shampoot ei tuollaista tauhkaa jätä. Ajattelin leikata hiukset lyhyiksi ja kokeilla vielä sitten miten noi Vihreän Kosmetiikan palat toimii. Ulkomailta ei huvita tilata postikulujen ja pitkän kuljetusmatkan takia.
Mulla sama ongelma! Olen käyttänyt Vihreän Kosmetiikan palashampoita jo 1-2 kk, ja sitä ennen olin pari kuukautta No Poo -linjalla, joten mitään kemikaalijäämiä ei pitäisi hiuksissa enää olla (en käytä myöskään mitään lakkoja, vahoja tms.) ja totuttautumisvaiheen pitäisi olla ohi? Hiuslaatuni on rasvoittuva, en tiedä onko sillä tähän vaikutusta...?

Olen käyttänyt myös aikaisemmin silloin tällöin etikkahuuhtelua ja nyt ostin VK:n hiushuuhteen, juuri tuon shampoojäämän poistamiseen ja olen käyttänyt sitä joka pesun jälkeen.

Hiukset näyttävät ja tuntuvat pesun jälkeen hyvältä (=hyvällä tavalla "tahmaisilta"), mutta silti hiusharjaan tarttuu vaaleaa/harmaata tahmaa. En ole varma onko tämä jotain päänahan rasvahilsettä/talia (jota tuli hiukan no poon aikana) vai saippuajäämää?
  Vastaa viestiin
14.12.11, 15:57   #45 (linkki)
Naali
(Vierailija)

Kun marketti shamppoita ja muita kemikaaleja pistin päähän niin hiukseni olivat aina vallattomat ja helkkarin kuivat, ainakin latvoista, pesun jälkeen (näytin Anita Hirvoselta) ja ne rasvottuivat todella nopeasti parissa päivässä.
Ostelin kuukausittain uusia shamppoo ja hoitoaine settejä jotka lupasivat että tekevät hiuksista tuuheat, kiiltävät ja kosteuttavat ja korjaavat hiuksia sisuksia myöten. Etsin uusia jätettäviä latvasuojia ja muita. Ostin syvävaikuttavia tehohoitoja ja kamppaamosta lähtimukaan hoitavia lämpösuojia ja näitä erikoisaineita mitkä pitäis vähentää pörröisyyttä ja tuovan kiiltoa ja vähentävän kaksihaaraisten riskiä.
Ja paskat, ei mikään noista aineista koskaan toiminut minun hiuksilleni. Mikään mikä piti siloittaa hiuksia ei koskaan siloittanut, korjannut, hoitanut, kosteuttanut, kiillottanut tai ehkäissyt kaksihaaraisia ja aina kampaajat sanoivat että käytän vääriä aineita hiusten hoidossa että pitäisi kokeilla sitä ja tätä mitä he käyttävät jne...
Rahaa vaan meni helvetisti ja asia vitutti kun on köyhä opiskelija mutta halusin nuo hiukset ojennukseen.

Sitten kokeilin tätä vihreänkosmetiikan palashamppoota. Kyllä nuo hiukset nyt pysyy paremmin kuosissa kuin ennen. Pesun jälkeen latvat eivät ole yhtä vallattomat mitä silloin joskus ja voin sanoa että hiukset eivät ole enää minkäänlaisessa takussa vaikka en käytä mitään hoitoainetta tuon shamppoopalan kanssa. Ja kun hiukset eivät ole valloillaan ja näytä kuivalta risukasalta niin tuota kiiltoakin tulee tai jotain sen tapasta.
Lisäksi tuo pala on kestänyt elokuun alusta tähän saakka, ja uskon että tammikuussakin saan tuosta jotain vielä irti eli ei tule aivan heti ostettua uutta palaa.

Mutta, parasta tässä on se, että ei tule ostettua enää mitään hömppä hiustenhoito aineita! Siihen on kaksi syytä, niihin ei ole tarvetta ja toisekseen, en voi käyttää niitä koska hiukseni rasvoittuvat sen sileän tien jos käytän jotain mikä ei ole täysin luomu ja saa taas hetken aikaa tuskailla että saa venytettyä taas pesuvälin siihen kerran viikossa.

Eli minulla oli tällaisia kokemuksia... en ihmettele jos joillakin on toisenlaisia, onhan kaikilla erillainen hiuslaatu, mutta sanoisin että kannattaisi kokeilla kumminkin ton shamppoopalan kanssa sitä vihreän kosmetiikan huuhteluainetta, itse kokeilin alussa ja se vei sitä alun tahmaisuutta pois.
  Vastaa viestiin
25.12.11, 13:38   #46 (linkki)
värjätyt vaaleat hiukset
(Vierailija)

Olen käyttänyt kampaamon shampootuotteita ja hoitoaineita. Välillä vain hoitoaineilla pessyt ja myös viime aikoina muutamia kertoja pelkällä vedellä. Tilasin Ekolosta hampputurvepalashampoota. Lauantaina laitoin hiuspohjaan ja latvoihin ennen saunaan menoa manteli-kookos-vehnänalkiöljyä ja annoin vaikuttaa tunnin. Otin palasaippuaa ja vaahdotin ensin öljyn pois hiuksista ja vielä toisen kerran vaahdotin ja lopuksi laitoin laimennetun etikan hiuspohjaan ja annoin olla muutaman minuutin ja huudoin pois. Lopputulos on ihan ok. Hiukset ovat puhtaat. Oikeastaan ihmettelin, että kuinka hyvin sain puhtaaksi kaikesta öljystä. Ei minkäänlaista tahmaisuutta.
  Vastaa viestiin
25.12.11, 19:05   #47 (linkki)
Jaanaa
(Vierailija)

Vihreän kosmetiikan palashampoot

Käytin vuosi sitten Vihreän kosmetiikan palashampoota n. 2 kk. Värjäsin tuolloin hiuksiani vähintään kerran kk. Tahmaisuus säilyi hiuksissa koko käytön ajan, joten lopetin käytön.

Aloitin uudestaan palashampoolla pesun n. viikko sitten. Aluksi jälleen tahmea tukka, mutta tosiaan paksumman ja kuohkeamman näköinen. Kokeilin etikalla huuhtelua pari kertaa, ja se poisti kyllä paljon tahmeutta, ja niin aion tehdä jatkossa. Tosiaan lopetin hiusten värjäämisen pari kk sitten, ja nyt kun en värjää enää hiuksia enkä käytä mitään hiustuotteita, tahmaisuus on vähentynyt huomattavasti paljon nopeammin kuin ensimmäisellä kokeilukerralla.

Joskus tahmaisuus ei lähde ollenkaan, yleensä hiuksista jotka on värjätty todella monta kertaa (kemikaaleja kerrostunut enemmän hiuksiin) ja joissa käytetään jotain muotoiluaineita. Joillakin tietysti hiuslaatu vain on sellainen, että tämä tuote ei sovi. Toki shampoopalojakin on monia erilaisia eri tukille.
  Vastaa viestiin
30.12.11, 22:33   #48 (linkki)
kauniit hiukset
(Vierailija)

Ruohonjuuresta ostin.Sieltä tulee ostettua muutakin.Suosittelen lämpimästi
  Vastaa viestiin
10.03.12, 16:00   #49 (linkki)
T-M
(Vierailija)

Palataampas vanhaan ketjuun. Eli kesällä 2009 kerroin käytelleeni Vihreän kosmetiikan shampoopaloja, mutta hiuksissa oli tauhkaa. No, leikkasin pitkät hiukseni samana kesänä lyhyiksi (polkka) niin, ettei jäljellä ollut enää yhtään värjättyjä latvoja. Ei ollut tauhkaakaan enää sen jälkeen, joten yhdistäisin sen nyt jotenkin siihen, että värjättyjä hiuksia ei ollut kiva pestä tuolla palashampoolla.

Viime kesänä ostin Pariisin-reissulta kukan muotoisen palashampoon, joka oli ehkä paras tähän asti käyttämistäni, miellyttävä tuoksu ja käytettävä muoto, se oli tällainen: Douce Nature Fleur de Shampooing solide cheveux secs Argan Argile rouge 85g - Pains et savonnettes bio Douce Nature

Sen jälkeen oon käyttäny Minttumaan Kamomillasaippuaa: Minttumaa - SAIPPUAT + hoitiksena Argitalin Balsamo Vegetale. Se on ihan ok, mutta jälleen on vähän alkanut ilmaantua hiuksiin tauhkaa.

Hiusten lyhentämisen jälkeen pesuväli on lyhentynyt kahdesta kerrasta viikossa melkein samaan kuin normaalishampoita käyttäessä, eli joka toiseen päivään. Voi tietysti johtua siitä, että käyn neljä kertaa viikossa lenkillä, ja kyllä sen jälkeen on pestävä hiukset, ainakin 98 prosenttia kerroista.

Tällä viikolla sain ekan tilaukseni Chagrin Valleystä. Tilasin kokonaisen Babassu Marsh Mallow shampoopalan, Butter Bar Conditioner shampoopalan ja näytepaketin Coconut Milk shampoosta. En oo ehtiny vielä testaamaan näitä, mutta tilaamaani deodoranttia ja kasvosaippuaa kyllä. Parin kerran perusteella ihmeen toimivia, erityisesti deodorantti.
  Vastaa viestiin
20.04.12, 17:31   #50 (linkki)
Amber
(Vierailija)

Vihreä kosmetiikka /Flow-kosmetiikka -shampoopalat

Juu. Testasin minäkin sitten Vihreän kosmetiikan eli nykyisen Flow-kosmetiikan shampoopaloja kuukausi pari sitten. Odotukset oli tästä ketjusta lukemieni viestien perusteella aika korkealla, toki osasin myös odottaa ns. lähmäisyyttä alkuaikana. Käytin shampoota reilun kuukauden.

Lähmäisyyshän iski hiuksiin saman tien, eka pesusta lähtien. Olin valmistellut etikka-vesihuuhteen torjuakseni lähmäisyyttä, mutta kovin paljon sekään ei auttanut. Hiukset olivat jatkuvasti takkuiset (ennen en useinkaan harjannut vaikka en käyttäny hoitoainetta) ja ikävän tahmaisen tuntuiset. Harjaaminen olikin melko urheilusuoritus ja sen jäljiltä harjan piikit rusehtavan sinisen tahman peitossa...

Kuukauden kuluttua olin jo aika valmis luovuttamaan elämäni turhimman kokeilun kun kaveri joka markkinoi kampaamoshampoita toi tuliaisiksi paketin niiden uutta luomumallistoa...

Olen erittäin, erittäin pettynyt Vihreään kosmetiikkaan / Flow-kosmetiikkaan, enkä pelkästään tämän shampoopalakokeilun vuoksi. Koen, että tässä on taas yksi firma, joka ratsastaa ekologisuuden ja luomun "muodikkuudella" ja vetoaa ihmisen omaantuntoon, tuotteiden laadusta välittämättä. Kai niiden nyt toimiakin pitäisi.

Ja ai niin: kirjoitin firman nettisivuille arvostelun tästä ja toisestakin tuotteesta, mutta ilmeisesti negatiiviset palautteet eivät olekaan julkaisukelpoisia... Pistää miettimään...
  Vastaa viestiin
Kirjoita viesti

Tagit
Tyhjä

>Työkalut Hae ketjusta
>
Hae ketjusta:

Laajennettu haku