Plazan keskustelut etusivu
» Rekisteröidy käyttäjäksi
» Unohditko tunnuksesi?
Mene takaisin   Plazan keskustelut – Plaza > Ellit > Muoti ja kauneus > Kropan kohentajat
Plazan keskustelualusta on uudistunut - katso ohjeet

Kirjoita viesti

Työkalut Hae ketjusta
30.01.09, 15:30   #26 (linkki)
Hammaskeiju
(Vierailija)

Onko kenelläkään kokemuksia Tampereelta? Mulla on etuhampaiden välissä rako. Se on mua iän kaiken häirinnyt ja nyt haluaisin siitä eroon. Itse ajattelin juurikin laminaatteja, mutta on niin kallis ja tärkeä projekti, että olisi kiva saada ensin suosituksia mihin mennä =).
  Vastaa viestiin
12.02.09, 14:09   #27 (linkki)
Linnéa
(Vierailija)

hei

Onko laminaatti ei asia kuin kruunu? Eli laminaatti tulee vain etupinnalle?
Korjaantuiko teillä purentavika? Mulla olisi myös tämä edessä. Saksi ja ristipurenta. Tapiolassa maksaa jotain 1000 euroa kruunu. Olen miettinyt Tallinnaan menoa. Onko jollain kokemuksia sieltä?
  Vastaa viestiin
12.02.09, 14:26   #28 (linkki)
hinnoittelusrta
(Vierailija)

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Linnéa
hei

Korjaantuiko teillä purentavika? Mulla olisi myös tämä edessä. Saksi ja ristipurenta. Tapiolassa maksaa jotain 1000 euroa kruunu. Olen miettinyt Tallinnaan menoa. Onko jollain kokemuksia sieltä?
Yleistettynä: pelkkien laminaattien ja kruunujen välinen ero on lähinnä siinä, miten oma hammas hiotaan. Laminaattia varten omaa hammasta hiotaan vain etupinnalta ja kärjestä. Kruunuhionta ulottuu usein oman hampaan ympäri, jolloin hampaasta jää jäljelle ainoastaa piikki ja kruunu tulee sen 'ympärille'.

Jos kruunu tehdään hyvin se paljolti korjaa myös purentavirhettä. Purentavirheen korjauksen ollessa kyseessä on toki monta tekijää enemmän huomioitavana kuin vain esim kiillevaurio korjattaessa. Purennan korjauksessa myös hintakin kasvaa.

Vastaa viestiin
13.02.09, 13:18   #29 (linkki)
Linnéa
(Vierailija)

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja hinnoittelusrta
Lainaus:
hei

Yleistettynä: pelkkien laminaattien ja kruunujen välinen ero on lähinnä siinä, miten oma hammas hiotaan. Laminaattia varten omaa hammasta hiotaan vain etupinnalta ja kärjestä. Kruunuhionta ulottuu usein oman hampaan ympäri, jolloin hampaasta jää jäljelle ainoastaa piikki ja kruunu tulee sen 'ympärille'.

Jos kruunu tehdään hyvin se paljolti korjaa myös purentavirhettä. Purentavirheen korjauksen ollessa kyseessä on toki monta tekijää enemmän huomioitavana kuin vain esim kiillevaurio korjattaessa. Purennan korjauksessa myös hintakin kasvaa.
Kiitos Sinulle tarkentavasta vastauksesta.
Pistää miettimään kun Tallinnassa erittäin hyvällä erikoislhammasääkärillä maksaa noin 400 eur ja kuusi hammasta pitäisi laittaa, että kannattaisiko sinne mennä. Kela ei korvaa kruunuista mitään ja lainaa joudun tähän ottamaan.

Vastaa viestiin
13.02.09, 18:50   #30 (linkki)
Harvahammas
(Vierailija)

Lainaus:
Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja hinnoittelusrta
Lainaus:
hei

Kiitos Sinulle tarkentavasta vastauksesta.
Pistää miettimään kun Tallinnassa erittäin hyvällä erikoislhammasääkärillä maksaa noin 400 eur ja kuusi hammasta pitäisi laittaa, että kannattaisiko sinne mennä. Kela ei korvaa kruunuista mitään ja lainaa joudun tähän ottamaan.

Kerrohan sitten, miten meni, jos päädyt menemään.
  Vastaa viestiin
17.04.09, 13:18   #31 (linkki)
Marre85
(Vierailija)

Laminaateista

Mulle laitettu 6xmuovilaminaatti 6 vuotta sitten peittämään kariesta. Aluks tuntu vähä oudolta ja olin vihanen ku hammaslääkäri laitto astetta keltasemman kun mun mielestä ois vaaleempi ollu lähempänä omia. Silti olin tyytyväinen kun hymy oli huomattavasti nätimpi kuin aiemmin. :) Nyt jo pari vuotta häirinny, kun muovit on himmeet ja karies paistaa läpi. Soittelin just yksityiselle hammaslääkärille posliineista, sano et n.250€/kpl ja muovinen ois n.50€/kpl. Saas nähä mitä todellinen hinta on kun meen tarkastukseen (ja tarkemmin tiedustelen) kahen viikon päästä.
  Vastaa viestiin
17.04.09, 18:54   #32 (linkki)
rautoja odottava
(Vierailija)

Miten kruunu korjaa purentavirhettä?

Nimim. kuusi kruunua suussa, ei vaikutusta purentavirheeseen, hammasraudat ens kuussa
  Vastaa viestiin
22.04.09, 10:34   #33 (linkki)
gfdb
(Vierailija)

laminaatteja on myös kuppimuotoisia

eli siis esim etuhampaaseen laitettaessa se laminaatti peittää myös hampaan kärjen, eikä niin että se on vain levy joka "liimataan" hampaan ulkopintaan. Mulle on tulossa just tollaset kuppimuotoiset purentaa korjaamaan, ja kyseessä ei siis ole kruunu kuitenkaan.
  Vastaa viestiin
22.04.09, 17:58   #34 (linkki)
yksi laitettu
(Vierailija)

Hammasimplantti on kaunein ja kestävin, kuin oikea hammas. Mutta hinta on melkoinen jos useamman hampaan teettää. Yksi hammas kaikkine kuluineen on n. 2500e luokkaa.
Mutta nehän ovat sitten ikuisia jos hoitaa huolella kuin hampaita kuuluu yleensä hoitaa.
  Vastaa viestiin
22.04.09, 22:30   #35 (linkki)
keltahammas
(Vierailija)

Laitatteko laminaatit vaalentamaan hampaitanne? Missäpäin Suomea laminaatti maksaa 250 eur/kpl?
  Vastaa viestiin
23.04.09, 21:52   #36 (linkki)
yksi tuumailija
(Vierailija)

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja yksi laitettu
Hammasimplantti on kaunein ja kestävin, kuin oikea hammas. Mutta hinta on melkoinen jos useamman hampaan teettää. Yksi hammas kaikkine kuluineen on n. 2500e luokkaa.
Mutta nehän ovat sitten ikuisia jos hoitaa huolella kuin hampaita kuuluu yleensä hoitaa.
Tuossa laskin, jos laitattaa vaikka koko rivistön uusiksi ylä- & ala puolelle, niin sehän on n. 30 m2 yksiön hinta, siis vähän syrjemmällä. Mutta ennen ottasin kauniit hampaat kuin yksiön jos tulisi valinnan paikka. Onneksi olen hoitanut hampaani hyvin.
  Vastaa viestiin
Kirjoita viesti

Tagit
Tyhjä

>Työkalut Hae ketjusta
>
Hae ketjusta:

Laajennettu haku