Plazan keskustelut etusivu
» Rekisteröidy käyttäjäksi
» Unohditko tunnuksesi?
Mene takaisin   Plazan keskustelut – Plaza > Ellit > Muoti ja kauneus > Kropan kohentajat
Plazan keskustelualusta on uudistunut - katso ohjeet

Kirjoita viesti

Työkalut Hae ketjusta
29.12.08, 23:24   #1 (linkki)
EVELIIINA
(Vierailija)

Tässäpä nuoren vartalo...

Sensuellin keskustelu hoikan vartalon korostamisesta sai minut ajattelemaan omaa kroppaani. Olen 16-vuotias ensi vuonna lukion aloittava tyttö ja mittani ovat 168cm, 41 kg, 65AA.
Onko tällainen kroppa todellakin ihan kamalan näköinen?
terveydenhoitajan kanssa olen puhunut painosta ja syömisestä, jonka kanssa minulla ei tosin ole mitään ongelmaa, sillä syön juuri silloin kun minulla on nälkä, joten anoreksian pelkoa ei ole!
Painoni on pysynyt samoissa lukemissa noin pari vuotta, eikä pituuskaan ole lisääntynyt vastapainoksi...
Mitä tällaisesta vartalosta ajatellaan? Itse olen ihan tyytyväinen vartalooni, tiedän olevani laiha eikä se haittaa minua itseäni.
  Vastaa viestiin

29.12.08, 23:27   #2 (linkki)
Noh Eveliina
(Vierailija)

Eikö kävisi paremmin tuonne syömishäiriöisten palstalle aloituksesi?
  Vastaa viestiin
29.12.08, 23:30   #3 (linkki)
EVELIIINA
(Vierailija)

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Noh Eveliina
Eikö kävisi paremmin tuonne syömishäiriöisten palstalle aloituksesi?
mitään syömishäiriötä ei ole, kuten jo aloituksessa mainitsin. terveydenhoitajan kans on asiasta puhuttu. Sanoi, että olen terve tyttö, olen vain rakenteeltani hento. Hoikkia ovat myös vanhempani.

Vastaa viestiin
29.12.08, 23:34   #4 (linkki)
Elikkä?
(Vierailija)

Kuinka voit olettaa meidän saavan sinusta jonkinlaisen kuvan ilman valokuvaa? Pelkät mitat ei sano mitään. Ok, olet hoikka. Entä sitten? Onko hienoa vai mitä? No on hienoa. Jos tuon halusit kuulla. Mitä toivot muiden ajattelevan vartalostasi?

Hoikkakin voi olla kuikelo ja luuviulu. Ihmistä on hankala kehua jos ei tiedä muuta kuin, että on laiha. Laihoissa taas on kans sitten joka lähtöön...
  Vastaa viestiin
29.12.08, 23:48   #5 (linkki)

Käyttäjän Meitzi avatari

Rekisteröitynyt: 11/1999
H

Eiköh sulla kannatta vielä rauhassa kasvaa jokunen vuosi. Ja käyt siellä lukion ruokalassa nii kaikki hyvin.
  Vastaa viestiin
29.12.08, 23:55   #6 (linkki)
EVELIIINA
(Vierailija)

siis...

aloitukseni pointti oli että mitä tällaisesta vartalosta nuorella ajatellaan! en kaipaa apua suuntaan enkä toiseen.
  Vastaa viestiin
30.12.08, 01:56   #7 (linkki)
Kysymys Eveliinalle
(Vierailija)

Kertoisitko ystävällisesti mitä mieltä sinä olet minun vartalostani? Noin sivullisen mielipide kiinnostaisi. Kiitos jo etukäteen.
  Vastaa viestiin
30.12.08, 10:06   #8 (linkki)
Oidi
(Vierailija)

Pelkkien mittojen perusteella on vaikea sanoa vartalosta mitään; onko laihuus liiallista vai ei. Laihuus sinänsä ei ole mielestäni rumaa, mutta jos luut törröttävät, silmät on kuopalla ja on huonovointisen näköinen, niin se ei kyllä pue ketään.

Itse olen aina ollut hoikka, muiden mielestä liian laiha, mutta terveydenhoitajat ja lääkärit ovat sanoneet, että olen rakenteeltani pienikokoinen eli vaikka painoa ei ole paljon, luut eivät törrötä ja lihaksia on. Terveydenhoitajaa kannattaa siis kuunnella, ei välttämättä kavereiden tms. kommentteja.
  Vastaa viestiin
30.12.08, 10:49   #9 (linkki)
Pikkukulta
(Vierailija)

Höpö, höpö!
Jotkut ovat vaan luonnostaan hoikkia.
Itse olen jo keski-ikäinen, lapsiakin iso liuta ; )
BMI:n mukaan olen alipainoinen vielä nykyäänkin.
Syön ihan hirveästi, herkkujakin joka päivä. Paino ei vaan nouse.
Toisaalta, miksi pitäisi nousta, jos olen terve. Kuukautisetkin ovat aina tulleet päivälleen.
En missään nimessä näytä nälkiiintyneeltä, vaan sirolta.

Olen minäkin saanut kuulla ilkeitä kommentteja...

Halaukset : )
  Vastaa viestiin
30.12.08, 11:00   #10 (linkki)
samiss
(Vierailija)

^onpa kiva kuulla.

Kuulostat minulta ja olen toisinaan miettinyt tuleeko minulle vaikeuksia saada lapsia. Ja minkälaiselta rääpäleeltä mahdan näyttää sitten vanhetessani.
Hoikkuudessa ei kuitenkaan tarvitse olla mitään vikaa, teoriassa tuon toki tiesinkin.

En kuitenkaan miettinyt lukio-iässä miltä näytän muiden silmissä (laihuuden vuoksi).
Oma vinkkini aloittajalle olisi hankkia lihaksia hoikkaan kroppaan. Aloita vaikkapa kuntosalikäynnit. Samalla ruokahalukin siinä kiihtyy vaikka söisitkin nyt normaalisti (isompia annoksia tavallista ruokaa).
  Vastaa viestiin
30.12.08, 11:28   #11 (linkki)
sisko ja sen sisko
(Vierailija)

Minun siskoni oli aina hyvin hyvin laiha. Söi kun oli nälkä (ehkä pari kertaa päivässä + kahvia). Hän ei oikeastaan edes pitänyt ruuasta -siitä kai syöminen jäi vähiin verrattuna moniin. Sitten hän alkoi kyllästyä kun vaatteet eivät istuneet päällä, aina oli vilu jne. Alkoi käymään saliilla, tehtiin oma ohjelma ja siihen sisältyi myös ruoka-ohjeita. Voi että mikä mimmi on nyt. Paras muutos on se, että on tyytyväinen itseensä, pukeutuu rohkeasti persoonaansa korostaen eikä vain käytkeydy suuriin vaatteisiin jne. Vieläkään sisko ei pidä ruuasta (mitä itse en voi käsittää kun jo ruuan tuoksu saa hyvälle mielelle), mutta syö kun tietää että se on hyväksi.

Mitä siis ajattelen todella hoikista? Jos kasvot ovat apeat tai olemus arka, niin toivon että hekin innostuisivat elämäntaparemonttiin.
  Vastaa viestiin
30.12.08, 11:44   #12 (linkki)
gimme gimme
(Vierailija)

Vaikeaapa sitä on arvioida kenenkään ulkonäköä pelkkien lukujen perusteella. Kannattaa varmasti pitää esim. 2 viikon ajan ruokapäiväkirjaa, jotta näkee, kuinka paljon niitä kaloreita tulee syötyä, jotta näet itsekin varmuudella, että taatusti saat riittävästi energiaa ja tietysti niitä terveellisiäkin ravintoaineita kehosi kasvua varten. Esimerkiksi kalsiumpitoisen ruoan syöminen on tärkeää, sillä nimenomaan hoikat ja sirot naiset sairastuvat osteoporoosiin vanhuusiällä kaikista helpoimmin. Ei siis ole kauhean kivaa, jos luut napsahtelevat poikki kätellessä, yskiessä jne (pahimmillaan osteoporoosissa voi käydä näin).

Jos voit hyvin, et sairastele, jaksat tehdä haluamiasi asioita, olet iloisella mielellä pääsääntöisesti ja kuukautiskiertosi toimii, niin tiedät silloin itsekin, että sinulla ei ole mitään hätää. Kun katsot peiliin, niin kylkiluut ja lonkkaluut ei pitäisi törröttää ja silmänaluset eivät ole tummat ja väsyneen näköiset. Voimakkaasti alipainoisilla rasvaa on niin vähän, että näyttää ikäistään vanhemmalta ja sairaalta. En usko, että sinun kohdallasi on kyse siitä. Jos olet sirorakenteinen, se tietysti näkyy matalana painona. Raskasrakenteisemmalla tytöllä tuollainen paino voisi olla jo hengenvaarallinen.
  Vastaa viestiin
30.12.08, 14:35   #13 (linkki)
Killing Whispers

Käyttäjän Varjotar avatari

Rekisteröitynyt: 07/2008
Sijainti: In the darkest shadows...
Voi että on taas ongelmat. Mitä siitä mitä muut ajattelee. Sä olet sellainen ja elä sen kanssa!
  Vastaa viestiin
30.12.08, 15:08   #14 (linkki)

Rekisteröitynyt: 04/2007
Sijainti: 東京
Mun siskoni oli teininä tosi luuviulu ja taatusti kaikkien taulukoiden mukaan siellä reilun alipainon hujakoilla. Hän söi kuin hevonen, myös pullaa, karkkia ja vastaavaa, kuntoili (murtomaahiihto ja muuta ulkona tapahtuvaa, maalla kun asuttiin), mutta minkäpä ulkonäölleen voi. Itsekin olin aika rimpula, muistelen olleeni yo-kirjoitusten aikaan 48 kg ja 167 cm. Minä myös siis söin lujasti ja santsasin aina koulussa lisää ruokaa. Kuukautiset meille tuli säännöllisesti, joten mitään hormonihaittaa ei asiasta ollut ja nykyään siskoni on kahden lapsen äiti. Jos mensiksesi siis ovat säännölliset, ei huolta, tulet kyllä normaalisti raskaaksi aikuisena. Parasta luottaa siihen terkkariin, eikä tämän palstan besserwissereihin. Hän on ammattilainen nuorten terveysasioisssa.

Moni on teininä aika laiha, vaikka syö normaalisti. Se, mitä muut ajattelevat kropastasi, on heidän korviensa välissä. Keskity kouluun ja harrastuksiin, ja lakkaa pohtimasta asiaa.
  Vastaa viestiin
30.12.08, 15:33   #15 (linkki)
huoh...
(Vierailija)

Olet tietysti todella laiha, mutta pelkästään noiden mittojen perusteella ei sinun ulkonäöstäsi ainakaan voi sanoa mitään. Saatat näyttää karmealta kuin keskitysleirin vanki tai yllättävän hyvältä kuin siro keijukainen. Mitä itse näet kun katsot peiliin?
  Vastaa viestiin
31.12.08, 13:19   #16 (linkki)
simpsakka.
(Vierailija)

Mä itse olen 168 cm, 60 kg ja 80C. Olen pitänyt itseäni hoikkana ja hyvännäköisenä, kurvikkaana. Noihin sun mittoihisi verrattuna vaikutat kyllä hirmuisen laihalta. En itse voisi kuvitella olevani 20 (!!) kiloa laihempi. Mä näyttäisin kyllä ihan karsealta kuikelolta holokaustin uhrilta.

Mutta kuten todettua, ihmisiä on moneksi. Mutta mittasi omaan kroppaani siirrettynä eivät kyllä soveltuisi.
  Vastaa viestiin
31.12.08, 15:13   #17 (linkki)
totuus...
(Vierailija)

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja simpsakka.
Mä itse olen 168 cm, 60 kg ja 80C. Olen pitänyt itseäni hoikkana ja hyvännäköisenä, kurvikkaana. Noihin sun mittoihisi verrattuna vaikutat kyllä hirmuisen laihalta. En itse voisi kuvitella olevani 20 (!!) kiloa laihempi. Mä näyttäisin kyllä ihan karsealta kuikelolta holokaustin uhrilta.

Mutta kuten todettua, ihmisiä on moneksi. Mutta mittasi omaan kroppaani siirrettynä eivät kyllä soveltuisi.
No tuskinpa sinua hoikaksi voi sanoa. Ihan normaalipainoiseksi veikkaisin, ylärajoillakin saatat jo olla.
  Vastaa viestiin
31.12.08, 15:36   #18 (linkki)
hanki lasit
(Vierailija)

Samaa mieltä

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja totuus...
Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja simpsakka.

No tuskinpa sinua hoikaksi voi sanoa. Ihan normaalipainoiseksi veikkaisin, ylärajoillakin saatat jo olla.
  Vastaa viestiin
31.12.08, 18:12   #19 (linkki)

Rekisteröitynyt: 06/2006
Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja totuus...
Höpsistä. Jos joku painaa 60 kiloa ja on 168 cm pitkä niin painoideksi on 21,3

Normaalin painon rajat on 18,5 - 24,9 eli toi 21,3 on hoikka. Riippuu toki vartalon mallista myös miltä se livenä näyttää.
  Vastaa viestiin
31.12.08, 19:56   #20 (linkki)
huoh...
(Vierailija)

Eikö hoikka sitten voi olla normaalipainoinen? Riippuu tietysti miten sen määrittelee, minulle hoikka karkeasti ottaen sijoittuu painoindeksissä normaalipainon puolelle, sanoisinko korkeintaan 22 kieppeille. (Siinähän on tietty huikea yksilöllinen vaihtelu, miltä näyttää jossain tietyssä painoindeksissä.) Laihan taas määrittelen sellaiseksi, joka jää normaalipainon alapuolelle. Eli vallan mainiosti painoindeksillä 21,3 voi olla hoikka! Ei laiha, mutta hoikka.
  Vastaa viestiin
01.01.09, 20:28   #21 (linkki)
51 v.
(Vierailija)

Hei, minä olin sinun iässäsi tuon painoinen. Olen myös 168 cm.
Nyt on ikää tullut lisää ja painan 65 kg.
Edelleenkään paino ei ole elämässä se mikä on tärkeää.
  Vastaa viestiin
12.03.09, 22:34   #22 (linkki)

Rekisteröitynyt: 03/2009
hmm. mä ite haluisin just noi mitat ! ;o
  Vastaa viestiin
13.03.09, 08:40   #23 (linkki)
omppis
(Vierailija)

Minä olin ikäisenäsi 167cm, 47kg ja 70AA/A. Mummo jaksoi kauhistella miten kamalan näköinen olen ja että minun pitäisi syödä enemmän. Itse olin silloin mielestäni vain hoikka.

Nyt olen 29v, 167cm, 54kg ja 70 A/B. Vyötäröllä on vähän läskiä, pienet kahvat. Ikäisenäsi en saanut makkaraa aikaan edes kumartumalla eteen istuma-asennossa. En haluaisi enää olla niin laiha kuin olin. Lantioluista sai otteen ja olkapäätkin olivat luisevat. Nyt olen käynyt salilla ja saanut vähän lihaakin luitteni ympärille. Tykkään tästä vartalomallista itselläni enemmän, seksikään ei satu enää miehen kanssa (meillä alkuaikoina parikymppisinä lantioluut kolisi kipeästi yhteen :D)

Kuvittelin ennen että syön paljon, mutta totuus oli, että söin harvoin mutta isoja annoksia. Vasta viime aikoina olen oppinut oikeasti tykkäämään ruoasta ja syömisestä - vähän liikaakin...

Mutta en kyllä usko, että vartalosi ruma olisi, ei tosin varta vasten tavoittelemisen arvoinenkaan. Mutta jos olet luonnostasi tuon kokoinen eikä paino ainakaan ole laskusuuntaan, niin mikäs siinä. Kyllä ne vuodet aikanaan tilanteen "korjaavat", toisilla aiemmin, toisilla myöhemmin. Mutta luulisin, että jossain vaiheessa kaikilla koittaa se aika kun on pakko tarkkailla syömisiään edes jossain määrin. En minäkään enää voi syödä kaikkea mitä haluan niin paljon kuin haluan. Eli ole huoleti, jos kuukautiskierto toimii normaalisti, syöminen ei ole sinulle ongelma, et erityisesti yritä olla noin laiha ja viihdyt kehossasi.
  Vastaa viestiin
13.03.09, 12:49   #24 (linkki)
tosi laiha olet
(Vierailija)

Toivottavasti ryhtisi ei ole lysähtänyt. Voisit käydä punttisalilla ja syödä hiukan enemmän. Pojat ei tykkää ihan noin laihoista.
  Vastaa viestiin
13.03.09, 13:09   #25 (linkki)
Laiheliini
(Vierailija)

Kylläpä täällä on hirveätä tekstiä nuorelle tytölle! Itsekin saan kuunnella noita laiheliinikommentteja ihan riittämiin. Tuttavaperheemme tyttö joutui koulun terveydenhoitajan puhutteluun, kun tämä oli sitä mieltä että lapsi ei varmaan syö ja yrittää laihduttaa koko ajan. Tosiasiassa tyttö syö kuin hevonen, mutta niin vain on kuin luuta ja nahkaa. En ymmärrä miksi jotkut kuvittelevat että laihan ihmisen haukkuminen on jotenkin sallitumpaa kuin lihavan. Kateuttako lie mukana, vai onko pelkkää tyhmyyttä. Osanottoni kaikille muillekin luuviuluiksi ym. haukutuille.
  Vastaa viestiin
Kirjoita viesti

Tagit
Tyhjä

>Työkalut Hae ketjusta
>
Hae ketjusta:

Laajennettu haku