Plazan keskustelut etusivu
» Rekisteröidy käyttäjäksi
» Unohditko tunnuksesi?
Mene takaisin   Plazan keskustelut – Plaza > Ellit > Muoti ja kauneus > Kropan kohentajat
Plazan keskustelualusta on uudistunut - katso ohjeet

Kirjoita viesti

Työkalut Hae ketjusta
18.01.09, 23:37   #1 (linkki)
anna745
(Vierailija)

ongelmahymy > kuva

Hei!

Ongelmani on syvä ylipurenta, paha ienhymy ja pitkät ja suuret kellertävät etuhampaat. Kävin kerran näyttämässä suu- ja leukakirurgilla. Hänen mielestään ulkonäköni kohentamiseksi pitäisi suorittaa leukaleikkaus jossa alaleukaa tuotaisiin eteenpäin ja kai yläleukaakin siirrettäisiin johonkin suuntaan (ylös?). Prosessiin kuuluisi kahden vuoden oikomishoito, ja koko systeemi maksaisi yli 15 000 euroa. Pelkäänpä vaan että suuri pääni näyttäisi entistäkin suuremmalta jos alaleukaani suurennetaan ja kasvoistani lähtee vähäkin naisellisuus ...turha pelko sillä ei minulla kuitenkaan tule koskaan olemaan tuollaisia summia. Muutenkin leikkaus ja pitkä oikominen sekä suun raudoitus ei kuulosta houkuttelevalta. Kaikenlaisia rautoja kun suussa teininä on ollut jo ihan tarpeeksi. Minua ei henkilökohtaisesti hampaani häiritse kuin hymyillessä joten leukaleikkaus kuulostaa siksikin aika isolta operaatiolta.

Nyt haluaisinkin tietää voiko ienhymystä päästä mitenkään muutoin eroon? Toinen yläetuhampaani on kruunu ja toisessa on kuori. (Löin lapsena hampaat lavuaarin reunaan.) Onkohan aivan mahdoton idea tehdä kruunu toiseksikin etuhampaaksi ja laittaa muihin näkyviin etuhampaisiin kuoret jolloin kaikkia hampaita voisi nostaa ylemmäs. Muita etuja olisivat symmetrisemmät ja valkoisemmat hampaat. Etuhampaideni väli ei ole muiden kasvonpiirteideni keskikohdassa, eli etuhampaat ovat vähän vinossa. Tämänkin saisi korjattua samassa.

Haluaisin kommentteja kuulostaako koko idea aivan hölmöltä ja suostuukohan kukaan hammaslääkäri vaihtamaan tervettä hammasta kruunuun? Syvä ylipurenta ei aiheuta ainakaan tällä hetkellä muita kuin esteettisiä ongelmia (vaikka toinen leukanivel vähän naksuukin) jos psyykkisiä ei lasketa, ja siksi sitä ei suostuta julkisella korjaamaan. Jo pelkkien konsultaatiokäyntien ollessa kalliita haluaisin hyviä ehdotuksia mihin hammassairaalaan minun kannattaisi mennä näyttäytymään? Paikan ei välttämättä tarvitse olla helsinki-espoo-vantaa akselilla, pääkaupunkiseudun ulkopuolella voi olla edullisempaa. Turun seutukin on vaihtoehto.

Ongelma on iso, sillä vapautuneen ja vilpittömän hymyn väläytys ei nykyisellä purukalustolla onnistu ja näin aiheuttaa vaikeuksia sosiaalisessa kanssakäymisessä.

Kuva hymystäni, ei herkille ;): http://www.picturetrail.com/

Kirjoita anna745 kohtaan ”member” ja paina ”go”. albumin salasana on suomi24 (laitoin eka tän viestin sinne)

PS. Huuleni ovat jo nyt isot joten ylähuulen vapautus (pidennys) ei paranna tilannetta.
  Vastaa viestiin

19.01.09, 01:02   #2 (linkki)
Nököhammas123
(Vierailija)

Mielestäni hymysi on kaunis.
  Vastaa viestiin
19.01.09, 09:23   #3 (linkki)
kauniit on
(Vierailija)

Minustakaan hymyssäsi ei ole mitään vikaa. Vaalea ja tasainen hammasrivi, kyllä tuolla kehtaa hymyillä. Kertomasi perusteella odotin jotain ihan muuta. Jos ongelmasi hampaiden kanssa ovat vain kosmeettisia, niin ei tarvitse korjata yhtikäs mitään. :)
  Vastaa viestiin
19.01.09, 09:58   #4 (linkki)
piiakotikumpu
(Vierailija)

Hymysi , hampaasi ovat kauniit. Tuolla kruunalla on vaan ikävä taipumus nostattaa ientä ajan kanssa entisestään ja hampaat edessä näyttävät tulevaisuudessa pidemmiltä, vielä ne eivät ole sitä. Mutta sehän on vain kaunista, monet haluavat päinvastoin suuret, näyttävät hampaat. Juuri luin viikko sitten, että se on joku kasvojen kauneuden kriteeri, kun on isot hampaat. (siis joku visuaalinen, tutkittu juttu )
Joku halusi päinvastoin suurentaa, pidentää etuhampaitaan sen vuoksi.

Jos jotain haluaisit tehdä, niin paljaan ikenen vuoksi voit käydä plastiikkakirurgin konsultaatiossa. Heillä on ymmärtääkseni keinoja ns. vierittää ylähuulen reunaa hieman alemmaksi ja ienalue pienenee. Hintakin on varmasti kohtuullinen tuohon leukakirurgin arvioon verrattuna.
  Vastaa viestiin
19.01.09, 10:20   #5 (linkki)
Killing Whispers

Käyttäjän Varjotar avatari

Rekisteröitynyt: 07/2008
Sijainti: In the darkest shadows...
Nuo etuhamapaat mitkää isot oo ja tuon purennan voi varmasti korjauttaa jossai.
  Vastaa viestiin
19.01.09, 17:21   #6 (linkki)
#fff
(Vierailija)

Olisipa tuo hymy!

Voi, miten kaunis hymy, olisipa minulla tuollainen. Lähes jokainen hampaani on juurihoidettu ja kuulin juuri hammaslääkäriltä, että mahdollisesti joudutaan poistamaan kaksi hammasta, jos niiden juurikanavat ovat tulehtuneet eikä niitä voi enää hoitaa. Eikä ole tarpeeksi luuta, että voisi laittaa implantteja. Ole iloinen terveistä ehjistä hampaistasi ja kauniista hymystäsi! Äläkä sure turhia.
  Vastaa viestiin
19.01.09, 17:38   #7 (linkki)
anna745
(Vierailija)

Kiitos kaikille vastanneille, vaikken haluaamaani tietoa saanutkaan. Ehkäpä 2d ei tee "oikeutta" ongelmalle. Pitää sitten randomina valita hammassairaala. Poistin kuvan näytiltä.
  Vastaa viestiin
19.01.09, 20:47   #8 (linkki)
vinkkiä
(Vierailija)

olisi kannattanut laittaa kysymys jonnekin hampaisiin keskittyneelle foorumille. Niitäkin löytyy. Täältä tuskin kovin montaa experttiä löytyy :)
  Vastaa viestiin
20.01.09, 03:21   #9 (linkki)
anna745
(Vierailija)

Laitoin saman viestin suomi24 hammaskeskusteluihin, Onko muita hammas foorumeja olemassa josta voisin kysyä?
  Vastaa viestiin
20.01.09, 17:58   #10 (linkki)
Mitäs jos konsultoisit
(Vierailija)

hammaslääkäriä/asiantuntijaa joka hampaiden kanssa on työkseen tekemisissä? Hän osaa sanoa onko hymyssäsi jotakin korjattavaa ja kuinka se tapahtuu. Ei varmasti paljon auta jos kyselet palstoilla onko hymysi kamala. Ja varsinkin kun se vastaajien mielestä ei ole.
  Vastaa viestiin
20.01.09, 19:41   #11 (linkki)
anna745
(Vierailija)

WTF?

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Mitäs jos konsultoisit
hammaslääkäriä/asiantuntijaa joka hampaiden kanssa on työkseen tekemisissä? Hän osaa sanoa onko hymyssäsi jotakin korjattavaa ja kuinka se tapahtuu. Ei varmasti paljon auta jos kyselet palstoilla onko hymysi kamala. Ja varsinkin kun se vastaajien mielestä ei ole.
Mitäs jos lukisit viestini ennen kuin kommentoit!!! Kysyin MINNE sairaalaan/lääkärille mennä näyttämään, en onko hymyni kamala vai ei! Minulla on oma mielipiteeni hymystäni ja se riittää. Kannustavaa kuitenkin että täällä suurin osa ei ole yhtä kriittisiä kuin minä...
  Vastaa viestiin
20.01.09, 21:00   #12 (linkki)
Oevoes
(Vierailija)

Voitko kysyä perushammastarkastuksessa hammaslääkäriltä neuvoja? Siis kysyä onko MUITA mahdollisuuksia tai mitä HÄN suosittelisi. Asiantuntevaa tietoa saisit.

Lisäksi kysymyksesi oli myös: "Haluaisin kommentteja kuulostaako koko idea aivan hölmöltä ja suostuukohan kukaan hammaslääkäri vaihtamaan tervettä hammasta kruunuun?" et siis kysynyt pelkästään minne kannattaisi mennä. :D

Ja täällä varmaan aika harva on paininut samanlaisten ongelmien kanssa kuin juuri sinä edellenkin samalla alueella kuin sinä. :) Sen vuoksi apua löydät nopeammin kun menet ja otat selvää ihan itse. Netin kautta varmasti löydät suosituksia eri yksityisistä ja keskustelua hammaslääkäreistä että eikun google laulamaan :)
  Vastaa viestiin
12.05.09, 17:48   #13 (linkki)

Rekisteröitynyt: 05/2009
Hei Anna!!!

Tiedän, että tää keskustelu on jo tosi vanha, mutta ehkä vielä tän huomaat myöhemmin...

Mut saitko apua sun ienhymyyn? Mulla on sama ongelma, eli haluan korjata mun ienhymyn, mutta kenelläkään ei ole asiasta kokemusta. Eli ongelmana on se, että ikenet näkyvät minulla hymyillessä ja suu on myös kummallisesti osittain auki kokoajan(paitsi kun sen jännitän kiinni). Luulen, että tämä johtuu siitä, että ylähuuleni ei ole kiinnittynyt kunnolla ikeneen. Mutta jos olet jo ehtinyt asian korjaamaan niin voisitko vastata minulle!

Kiitos!
  Vastaa viestiin
14.05.09, 10:31   #14 (linkki)
anna745
(Vierailija)

Hei Luluti!

Kävin yksityishammaslääkärillä (oikojalla) jä hän laittoi lähetteen julkiselle...josko nyt tärppäisi. Hänen mielestään tarvitaan leukaleikkaus ja laittoi hyvät perustelut. Eli koko paketti uusisksi. En tiedä meneekö läpi, mutta täs nyt odotellaan tietoa. Jos ei mene, niin käyn saman oikojan luona uudestaan ja hänen kanssa suunnitellaan jokin kompromissi, kun edelleenkään ei sitä 15 000 euroa taskusta löydy. Tälle ien hymylle on pako kyllä jotain tehdä.

Harmi ettei minusta nyt ollut enempää apua sinulle. Jos etuhampaasi ovat lyhyet niin laserilla voidaan ienrajaa kuulemma nostaa, mut jos ongelma on purennallinen, kuten mulla, niin sitten on vaikeempi juttu..
  Vastaa viestiin
06.09.11, 11:10   #15 (linkki)
<44
(Vierailija)

Ei toiminu

Ei hyväksynyt salasanaksi suomi24
  Vastaa viestiin
Kirjoita viesti

Tagit
Tyhjä

>Työkalut Hae ketjusta
>