Plazan keskustelut etusivu
» Rekisteröidy käyttäjäksi
» Unohditko tunnuksesi?
Mene takaisin   Plazan keskustelut – Plaza > Ellit > Muoti ja kauneus > Kropan kohentajat
Plazan keskustelualusta on uudistunut - katso ohjeet

Kirjoita viesti

Työkalut Hae ketjusta
03.02.09, 13:58   #1 (linkki)
pilkettä silmiin
(Vierailija)

silmäluomileikkaus

ketä suosittelette leikkaavaksi kirurgiksi?
(Itselläni todella lurppaluomet)
Millainen oli lopputulos?
  Vastaa viestiin

04.02.09, 10:47   #2 (linkki)
silmät suuret
(Vierailija)

minulta

leikattiin 2 vuotta sitten Kouvoassa Suomenterveystalo ja leikkauksen suoritti lastiikkakirurgi Jussi Rintamäki
Lopputulos loistava , suosittelen
  Vastaa viestiin
04.02.09, 12:10   #3 (linkki)
Roikkuluomileikkauksestako puhutte?
(Vierailija)

Saako siihen Kelakorvauksen jos sellainen vaivaa nelikymppisenä?
Hinta?
  Vastaa viestiin
04.02.09, 12:24   #4 (linkki)
leikattu 2005
(Vierailija)

Kelakorvaus on erittäin pieni. Noin 1000 leikkauksesta n. 70. Lääkäri kirjoittaa lausunnon, jos se on tarpeen.

Mutta mikäli haluat leikkauksen julkisella sektorilla, silloin on oltava todella näkökenttää rajaavat luomet. Voisit terveysasemalla keskustella läääkärin kanssa kuinka hän asian arvioi.
  Vastaa viestiin
07.02.09, 15:34   #5 (linkki)
leikattu kans
(Vierailija)

Riippuu, missä asut. Pääkaupunkiseudulla on hyviä vaikka kuinka paljon. Mutta kun täällä ei saa mainostaa, niin en mainitse nimiä.
  Vastaa viestiin
06.03.09, 13:57   #6 (linkki)
kväija
(Vierailija)

Kuvia leikkauksesta

Toimenpiteen kuiva Suomesta on harvoin saatavilla.

Jos tämän foorumin lukija haluaa tietää, miten asia menee ja miltä näytät leikkauksen jälkeen, on hyvä hankkia käsiin tänä vuonna kirjoitettu kuvia sisältävä potilaan päiväkirja. Sitä ei ole julkaistu, eikä varmaankaan tule myyntiin kirjakauppaan kuvamateriaalin takia, mutta todella "todellista" luettavaa. Olen nähnyt kuvia siitä.
Päiväkirjassa on maininta kelasta ja leikkauksesta julkisella sektorilla ja hinnoistakin. Parasta on kuitenkin kuva-anti, miltä arvet näyttävät päivä-päivältä.
Tällä hetkellä ei ole tietoa, millätavalla tuon materiaalin saisi luettavaksi. Kerron, kun tiedän.

Vastaa viestiin
02.04.09, 13:17   #7 (linkki)
Raskasluominen
(Vierailija)

Minkälainen operaatio on?

Mulla on sukurasitteena raskaat yläluomet, olen 33v. ja ne alkavat jo hieman häiritä. Jos haluaa oikeasti kunnolla katsella jotain pitää olla "hämmästynyt", ja huomaankin pitäväni hämmästynyttä ilmettä nykyään melkeinpä koko ajan. Tuskin vielä kuitenkaan kannattaa leikata, saatika että saisin vielä kela-korvausta vaivalle.

Äitini on yli 60-vuotias ja hänellä vaiva on todella paha. Yläluomet ovat valuneet osittain ripsien päälle, eli aivan pikkuriikkisillä silmillä hän tihrustaa ja kokoajan hieroo silmiään ja valittaa päänsärkyä. Olemme yrittäneet kannustaa häntä menemään leikkaukseen, sen lisäksi että hän saisi nuorekkaamman ulkonäön hän saisi apua ihan oikeasti vaivaaviin silmäluomiin.
Ongelmana on että hän pelkää kuollakseen kaikkia leikkauksia. Senpä takia kuulisin mielelläni teiltä kokemuksia tuosta leikkausprosessista? Eli siis kuinka kauan kesti, oliko nukutuksessa vai puudutuksessa, oliko sen jälkeen kipuja, kauan piti olla sairaalassa jne.? Voisin itse kuvitella ettei se ole mikään hirvittävän pitkä ja monimutkainen leikkaus, mutten tiedä.

Itse kyllä leikkautan luomeni kunhan aika tulee, ei tätä painon tunneta montaa kymmentä vuotta enää jaksa.
  Vastaa viestiin
02.04.09, 21:00   #8 (linkki)
Tylle
(Vierailija)

Itselleni tuli vuosien varrella kamalat roikkuluomet. Olo oli kuin olisi lippalakki varjostanut näkemistä koko ajan. Tunnistan tuon "hämmästelyilmeen". Ja lisäksi tietty se esteettinen puoli.

Olen pelkuri, pelkään neuloja ja piikkejä, kipua ja verta. Silti tilanne 47 v iässä oli sellainen että oli tehtävä päätös. Minut leikkasi Jyri Hukki (HKI Terveystalo Laseri), jonka nimeen vannon. Selitti mitä ja miten tehdään. Pelkoni otettiin huomioon operaatiota tehdessä ja sain tarvittavan kipulääkityksen sekä ennen että jälkeen. Hoito oli huolehtiva ja hyvä. Sanoisin nyt että operaatio oli "piece of cake", lopputulos onnistunut. Olen todella tyytyväinen.

Kestosta: aamulla menin ja sain rauhoittavan lääkityksen, leikkaus itsessään kesti tunnin josta en muista mitään, ja kotiin pääsin kontrollin jälkeen iltapäivällä (kuski pitää olla). Särkylääkitystä ja jääpusseja muutaman päivän ajan. Tikit pois 5 vrk jälkeen. Pientä tottumista vaati ilmeilyn rajoittaminen tikkien aikana.

Kannattaa - ainakin omasta mielestäni.
  Vastaa viestiin
03.04.09, 08:56   #9 (linkki)
Raskasluominen
(Vierailija)

Kiitos

Kiitos vastauksesta! Ilmeisesti siis leikkausta ei tehty nukutuksessa?

Me asustelemme pääkaupunkiseudulla, joten hyvä tietää että täältä löytyy hyvä ja asiallinen lääkäri. :)
  Vastaa viestiin
03.04.09, 13:00   #10 (linkki)
Ristina
(Vierailija)

Minua ei leikattu nukutuksessa vaan puudutuksessa. Mitään kipuja ei ollut, leikkaus kesti vainnoin puolisen tuntia, en enää muista tarkkaan. Leikkauksen teki Jyväskylässä Asko Salmi, joka tietääkseni toimii myös Helsingissä. Lopputulos aivan erinomainen. Kyllä suosittelen äidillesi ja muillekin leikkaukseen menoa. Yksi syy minullakin oli juuri äitini, jonka luomet olen näköjään perinyt. Äitini on vaan jo sen verran iäkäs, että hänelle ei ole tehty radikaalia luomileikkausta, mutta jotain hänellekin tehtiin ihan yleisen terveydenhuollon piirissä. Hänellä nimittäin luomet laskeutuivat myös niin pahasti ripsien päälle, että ripset kääntyivät sisäänpäin ja hankasivat jatkuvasti silmää. Joku pieni operaatio hänelle tehtiin niin, että saatiin nuo ripset kääntymään oikeaan suuntaan.

Itse en halunnut odottaa tähän pisteeseen asti, vaan vuosi sitten leikkautin luomeni, ja olen hyvin tyytyväinen. Muutaman päivän pidin kylmäpusseja silmillä ja otsalla, ja tummia laseja ulkona käydessäni. Arvet eivät juurikaan näkyneet, ne peittyivät sopivasti luomivakoon. Ilme kirkastui selvästi.

Olen 54-vuotias. Jos luomet vielä alkavat lerppua, menen uudestaan ko. leikkaukseen. En halua näyttää väsyneeltä ja raihnaiselta, kun on tässä työvuosiakin vielä edessä ihan reippaasti.
  Vastaa viestiin
03.04.09, 22:18   #11 (linkki)
Minut leikattiin
(Vierailija)

tänään helsingissä

Hei! Olin itse tänään silmäluomileikkauksessa, toimenpiteen suoritti Asko Salmi. Ensin luomille laitettiin puuduttava geeli, jonka jälkeen puudutettiin vielä piikillä, joka ei sattunut laisinkaan. Leikkaus oli todella nopeasti ohi, samoin ompelu. Haavojen päälle laitettiin teipit pitämään haavaa kiinni ja suojattuna. Tämän jälkeen sain kylmäpussin silmille ja istuin noin puoli tuntia. Tämän jälkeen lähdin aurinkolasit silmillä julkisilla kulkuneuvoilla takaisin kotiin :) Eli no big deal! AInoa ongelma oli, etten saanut silmiä kunnolla auki, koska luomet olivat turvoksissa ja teippi myös esti tämän. Olen pitänyt pitkin iltaa kylmäpussia luomilla, ja nyt menossa nukkumaan puoli-istuvan asennon kanssa. Vähän jännittää millaiset luomet huomenna ovat, ovatko aamulla niin turvoksissa ettei saa edes auki. Mutta sen näkee sitten. Saa nähdä miten haavat ja arvet paranee. Voin kertoa kuulumisia, jos siitä jollekin leikkausta harkitsevalle on apua. Itsekin netissä luin kirjoituksia ennenkuin uskaltauduin varaamaan ajan itselleni.
  Vastaa viestiin
05.04.09, 13:11   #12 (linkki)
Raskasluominen
(Vierailija)

Kiitos viestistä "Minut leikattiin". Rohkaisevaa kuulla että leikkaus voi onnistua noinkin helpolla! Luulisin että kun äitini lukee tuon kirjoituksen niin hän saattaa muuttaa mielensä. Kerro ihmeessä miten parantuminen etenee ja minkä verran hyötyä koit leikkauksesta olevan!
  Vastaa viestiin
05.04.09, 18:17   #13 (linkki)
Leikattu
(Vierailija)

perjantaina

Kiva kuulla että kommentistani oli jollekin hyötyä ja rohkaisua! Toipuminen on mennyt todella hyvin. Edes seuraavana aamuna luomet eivät olleet pahasti turvoksissa. Sain nukuttua hyvin puoli-istuvassa asennossa. Nyt luomet ovat melko normaalit. Toisessa luomessa on vielä hieman turvotusta. Toiseen luomeen tuli ensimmäisenä iltana pieni mustelma ripsien yläpuolelle, mutta toiseen ei tullut mitään. Hassuinta on, että ei ole sattunut yhtään. Vaikka on viillot luomissa ja luulisi että sattuisi, niin ei tunnu missään. Voisi ihan luulla että on vain huvin vuoksi teipit luomien päällä :) Ilman muuta suosittelen kaikille harkitseville, ainakaan kivunpelon vuoksi ei kannata jättää väliin, koska ei tosiaan tunnu missään. Kerron sitten kun tikit on poistettu ja arpien paraneminen alkaa, että millainen lopputulos on, ja olenko tyytyväinen.
  Vastaa viestiin
06.04.09, 04:46   #14 (linkki)
kiinnostunut myös
(Vierailija)

Kerro, missä vaiheessa voi mennä esim. meikillä peittäen ihmisten ilmoille.
  Vastaa viestiin
06.04.09, 12:09   #15 (linkki)
Ellinoora-Karoliina
(Vierailija)

Hei, mahtava kuulla kokemuksista. Olen vasta 33-vuotias, mutta ryhtynyt harkitsemaan yläluomien korjausta. Peilikuvasta katsoo väsyneen tai vihaisen näköinen naama, jos en piiloudu silmälasien taakse - enkä ole väsynyt enkä vihainen! Yläluomet ovat aina olleet raskaat, mutta taistelen vielä sen kanssa että uskallanko hakeutua leikkuuseen, vähän pelottaa.
  Vastaa viestiin
06.04.09, 16:14   #16 (linkki)
LeenuLiisu
(Vierailija)

Älä mene jos eivät luomet haittaa näkökenttää, olet vielä niin nuorikin. Tälläiset ulkonäköön liittyvät leikkaukset eivät ole ihmiselle psyykkisestikään pikkujuttuja. Täytyy ainakin yhdessä kirurgin kanssa miettiä ja keskutella tarkkaan asiasta, onko tarpeellista jne.
  Vastaa viestiin
06.04.09, 17:20   #17 (linkki)
viime pe leikattu
(Vierailija)

Ellinoora-Karoliina, olen alle 30-vuotias, joten ei se ikää katso. Suvussa on raskasluomisuutta, eikä minullakaan vielä näkökentän tiellä ollut. Väsyneen ilmeen kyllä aiheutti, ja sen "hämmästyneen" ilmeen kun kulmakarvoja tuli nosteltua. Ja tietenkin tuon seurauksena ryppyjä otsaan ;-) Tuttavistani ei moni edes ymmärtänyt mistä puhuin kun valittelin luomiani. Koska hinta oli vain 890 €, niin ei tarvinnut montaa kertaa miettiä meneekö vai ei. Miksi ei korjauttaa ulkonäköä häiritsevää vikaa nyt kun on vielä nuori ja muuten kaunis? Kun se kuitenkin pitää jossain vaiheessa tehdä, iän myötä alkavat roikkua vielä enemmän kuitenkin. Ihmisten ilmoille voi lähteä heti kun teipit ja tikit on poistettu, tikit poistetaan normaalisti 5-7 päivän kuluttua leikkauksesta. Arvet jäänee luomivakoon piiloon kun silmät on auki. Turvotus on kokonaan poissa, nyt odottelen vain tikkien poistoa. Kerron sitten miltä näyttää :) tuskinpa lähtökohtaan verrattuna huonompi voi olla.
  Vastaa viestiin
15.04.09, 00:34   #18 (linkki)
raskasluominen suurisilmäinen
(Vierailija)

Minusta raskaat luomet ovat kauniit ja tekevät silmistä salaperäiset.
  Vastaa viestiin
15.04.09, 21:34   #19 (linkki)
Ellinoora-Karoliina
(Vierailija)

Luomileikkausta olen harkinnut nimenomaan esteettisistä syistä, sillä kuten kerroin, näytän piilolinssejä käyttäessä äkäiseltä ja/tai väsähtäneeltä. En varmasti tässä vaiheessa mitään kela-korvauksia saisi.

Tunnistan tuon hämmästelytaipumuksen ja pelkään, että otsastani tulee pian tosi ryppyinen. Näyttöpäätetyössä olen myös ollut kokevinani silmien väsymistä, välilllä tuntuu että luomet pitäisi teipata ylemmäs, jotta jaksaa tekstiä tihrustaa. Ripsivärit tuppaavat leviämään luomille.

LeenuLiisu: olen miettinyt että miksi minun nuorena naisena tulisi kärsiä tällaisesta ulkonäköharmista, joka kuitenkin on suhteellisen pienellä leikkauksella korjattavissa. Jotenkin en osaa ajatella että yläluomileikkaus olisi kovin radikaali toimenpide, joka sinänsä muuttaisi ulkonäköä - olen käsittänyt että se lähinnä virkistää ja avaa katsetta?

Viime pe leikattu: miten toipuminen on edennyt ja menitkö siis leikkaukseen puhtaasti esteettisistä syistä? Oletko ollut tyytyväinen tulokseen?
  Vastaa viestiin
16.04.09, 21:39   #20 (linkki)
minun kokemukseni.
(Vierailija)

"olen miettinyt että miksi minun nuorena naisena tulisi kärsiä tällaisesta ulkonäköharmista, joka kuitenkin on suhteellisen pienellä leikkauksella korjattavissa. Jotenkin en osaa ajatella että yläluomileikkaus olisi kovin radikaali toimenpide, joka sinänsä muuttaisi ulkonäköä - olen käsittänyt että se lähinnä virkistää ja avaa katsetta?"

Suomessa ja varmasti muissakin maissa kauneuskirurgit ovat todella ammattitaitoisia ja osaavat tehdä kaunista jälkeä, mutta kysymys onkin ihmisestä itsestään, miten leikkauksen/muutoksen itsessään sitten loppujen lopuksi kokee. Itse koin, että olin menettänyt lopullisesti itsestäni jotain ainutlaatuista, ja se oli todella masentava kokemus. Paraneminen vei todella kauan, liekö syynä ollut syvä masennus. Leikkaukseen mennessäni pukuhuoneessa katsoin vielä peiliin ja olin perua koko operaation. Olin nähtävästi menossa leikkaukseen väärin perustein, eli luulin itsetuntoni siitä kohenevan huippuunsa , mutta toisin kävi, kaduin syvästi, että olin lähtenyt koko operaatioon. Tulos oli lopulta kaunis ja leikkaavalle kirurgille voin antaa 10+, koska hän oli myös todella huolehtivainen jälkihoidonkin aikana.
Mutta useimmille se on ihan helppoa ja mitään ongelmia ei ole. Minä vain koin sen näin.
  Vastaa viestiin
22.04.09, 21:42   #21 (linkki)
Nainen45v
(Vierailija)

Minulla jo parantuneet arvet näkyvät selvästi kun katsetta laskee, vaikka niiden pitäisi piiloutua luomivakoon. Se on sellainen leveähkö arpi, mutta ei pullea. Tuntuu, että luomivärikin vielä entisestään korostaa niitä. Käytän usein pelkkää valokynää luomissa, joka hieman häivyttää niitä, sitten yritän rajata silmät huolellisesti.
  Vastaa viestiin
23.04.09, 11:17   #22 (linkki)
tuikesilmä
(Vierailija)

arpi

harmittaa jos arvista jää selvästi havaittava arpi ,itsellä leikkauksesta 2 vuotta ja arpia ei huomaa jos nyt ei ihan tule katsomaan centin päästä;))
minulta leikattiin suomenterveystalol/kouvola Jussi Rintamäki ja olen todella tyytyväinen
  Vastaa viestiin
23.04.09, 22:58   #23 (linkki)
en sitten enenpää tiedä
(Vierailija)

Siskoni sanoi, että ei mitään niin paljon kadu kun leikkautti luomensa. Sen enenpää ei siitä asiasta ole puhunut, vain sen että leikkaava kirurgi ei ollut miellyttävä ihminen. Aina se on surrut kaikkia asioita vain omassa mielessään.
  Vastaa viestiin
14.11.11, 13:09   #24 (linkki)
ex-lurppakulma
(Vierailija)

KULMAKARVOJEN KOHOTUS, sain lisäksi luomet

Minulle tehtiin neljä päivää sitten kulmakarvojen kohotusleikkaus (veneenmuotoiset palat laikattiin pois kulmakarvojen yläpuolelta). Arvethan siihen kyllä tulee jäämään, mutta minulla on onnekseni tuuheahkot kulmakarvat ja kirurgi teki todella huolellista työtä (tikit ovat aivan kylmakarvojen yläreunassa). Muutaman päivän kuluttua (viikko leikkauksesta) saan tikit pois ja näen sitten tuloksen paremmin.

Minulla kulmat olivat matalalla, toinen vielä enemmän. Ensin ajattelin että silmäluomileikkaus auttaisi, koska luomet lurputtivat. Mutta probleema oli enemmän kulmissa, joita olen koko elämäni tottunut kohottelemaan, koska OLO, se fiilis silmissä oli väsynyt vaikka en olisikaan väsynyt.

Olen keski-ikäinen nainen ja kirurgi kyllä varoitteli arvista, joita ei voi välttää. Uskon kuitenkin, että saan arvet piiloon tuuheahkojen kulmakarvojeni alle sekä tarvittaessa piirrän arven päälle vähän lisää karvoja. Joka tapauksessa nyt näen peilistä pirteämmän näköiset kasvot SEKÄ silmäluomet. :)
  Vastaa viestiin
16.11.11, 16:36   #25 (linkki)
exellent
(Vierailija)

Jyri Kullamaa leikkasi 2005 sekä ylä- että alaluomeni.Tulos loistava. Ulkonäkö nuoreni 10v ...aiemmin olin aina väsyneen näköinen.Nyt pirteän näköinen heti aamusta, enkä löydä edes itse leikkausarpia.
  Vastaa viestiin
Kirjoita viesti

Tagit
Tyhjä

>Työkalut Hae ketjusta
>
Hae ketjusta:

Laajennettu haku