Plazan keskustelut etusivu
» Rekisteröidy käyttäjäksi
» Unohditko tunnuksesi?
Mene takaisin   Plazan keskustelut – Plaza > Ellit > Muoti ja kauneus > Kropan kohentajat
Plazan keskustelualusta on uudistunut - katso ohjeet

Kirjoita viesti

Työkalut Hae ketjusta
09.02.09, 14:42   #1 (linkki)
170/63
(Vierailija)

Olenko "lihava"?

Tietysti tiedan, etten ole lihava, mutta olen vuoden aikana saanut painoa enemman kuin koskaan, nyt se on 63kg, ja pituutta minulla on 170cm. Jotenkin tuhti ja "iso" olo... Kuvittelenko vain vai onko tuo teistakin jo "hoikan" ulkopuolella?
  Vastaa viestiin

09.02.09, 15:45   #2 (linkki)
Killing Whispers

Käyttäjän Varjotar avatari

Rekisteröitynyt: 07/2008
Sijainti: In the darkest shadows...
Olet normaalipainoinen.
  Vastaa viestiin
09.02.09, 17:22   #3 (linkki)
minä vaan...
(Vierailija)

minä laihduttaisin ehkä vähäsen. olen itse 160 cm ja itselleni paino jossa tunnen ulkonäköni ja oloni hyväksi on 52.ja se on jo melko "suuri". Ystäväni on 173 ja hän painaa 54. On toki hoikkanen mutta ei mikään luuviulu hänkään. riippuu ruumiinrakenteesta ja jos ei ole mitään syömishäiriötä ollut tai muuta, niin sitten pitää vaikka urheilla sen verran että kroppa näyttää ja tuntuu kivalta. ei kiloja kannata niin tuijottaa, vaan peiliä. Käy lenkillä, niin jenkkakahvat lähtee. timmi kroppa näyttää kivemmalta kuin luuviulu..
  Vastaa viestiin
09.02.09, 17:50   #4 (linkki)
ap,.,.
(Vierailija)

No peili sanoo etta "olen laski" (vahan karrikoin), mutta esim aitini vaittaa etta vasta nyt olen normaalipainoinen, ennen (57kg) muka liian laiha... kai tassa kuitenkin pitaa alkaa laihduttamaan..
  Vastaa viestiin
09.02.09, 18:22   #5 (linkki)
hoikkuudesta
(Vierailija)

Riippuu sitä, onko "hoikka" tavoitetila vai ei. Itse olen 170 senttiä ja 66 kiloa. Olen mielestäni normaalipainoinen, en hoikka. En toisaalta koe tarvetta siihen. Mutta se on niin paljon omasta kehonkuvasta kiinni. Jos et voi hyvin noissa kiloissa, sitten ehkä kannattaa laihduttaa. Toisaalta taas saattaisi olla ehkä järkevämpää oppia hyväksymään itsensä tuollaisena.
  Vastaa viestiin
09.02.09, 18:24   #6 (linkki)
kodia
(Vierailija)

Peili ja mittanauha ovat parempia keinoja "lihavuuden" arvioimiseen kuin pelkkä kilomäärä. Lihaksikas, hoikan näköinen nainen painaa selvästi enemmän kuin samanmittainen juurikaan lihaksia omistamaton yksilö. Anyway, minusta jokainen saa painaa ihan just sen verran kuin mikä itsestä tuntuu parhaalta. Ulkopuolisten mielipiteet voi jättää omaan arvoonsa.
  Vastaa viestiin
10.02.09, 17:08   #7 (linkki)
kaiken kokenut
(Vierailija)

täysin turhaa laihduttaa

Tyhjänpäiväiset laihdutuskuurit ennenkaikkea lihottavat. Kunhan olet kuutta kymmentä lähellä, kuten minä, niin olet huomannut.
Jos paino pysyy noinkin alhaalla, on turhanpäiväistä alkaa rajoittaa syömisiään. Jokainen laihdutus kostautuu ja aineenvaihdunta hidastuu. Älä hyvä tyttö laihduta. Syö ja liiku terveellisesti.
  Vastaa viestiin
10.02.09, 23:19   #8 (linkki)
Entäs mää ?
(Vierailija)

Pituutta 157 cm ja massaa 54 kg. Silti en saa enää kaupasta sopivia vaatteita. Kokoni kun on liian pieni nykymittapuun mukaan.

Rakastan liikuntaa ja runsasta sellaista. No siksi olenkin hoikka, kokoa 32.

Olen helevitin katkera siitä, että vaateteollisuus unohtaa kaltaiseni.
  Vastaa viestiin
11.02.09, 08:59   #9 (linkki)
Vaate ongelmia, ongelma vaatteita
(Vierailija)

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Entäs mää ?
Pituutta 157 cm ja massaa 54 kg. Silti en saa enää kaupasta sopivia vaatteita. Kokoni kun on liian pieni nykymittapuun mukaan.

Rakastan liikuntaa ja runsasta sellaista. No siksi olenkin hoikka, kokoa 32.

Olen helevitin katkera siitä, että vaateteollisuus unohtaa kaltaiseni.
Mulla vähän sama ongelma, sillä painan saman verran kuin sä, mutta pituutta on 10cm enemmän ja voit arvata jääkö lahkeet ja hihat aina liian lyhyiksi esim. ulkoiluasuissa ym. Farkut on ainoat, joita saan hampaita kiristelemättä ostettua sopivalla lahjepituudella. Haaveena ovat suorat housut, jakut ym. ne joudun aina teettämään ja se maksaa tosi paljon.
  Vastaa viestiin
11.02.09, 09:28   #10 (linkki)
kiinteytystä?
(Vierailija)

Painoindex 21.8.
Eli ihannepainoinen.

Eri asia on sitten peilikuva: kannattaisiko kiinteyttää - ei siis laihduttaa !

http://www.sydanliitto.fi/testaa/fi_FI/painoindeksi/
  Vastaa viestiin
11.02.09, 10:44   #11 (linkki)
minä vaan...
(Vierailija)

Yksi asia mikä mulla ainakin toimii, on ryhmäliikuntatunnit. Esim bodystep, bodycombat, pump, spinning jne. Käyt siellä 2-3 krt viikossa hyvän musiikin ja tsemppaavan ohjaajan kera. Et voi välttää etteikö kroppa ala näyttää parissa kolmessa viikossa jo paremmalta! Paino ei välttämättä heti putoa mutta kyllä ruumis muuttuu. Parasta on, että voit syödä kuten ennenkin (terveellisesti, tai siihen pitäis pyrkiä) mutta ei tarvi tuntea morkkista jos joskus käy hampurilaisella! Minusta ainakin on mukavempi syödä välillä herkkujakin eikä laskea jokaista kaloria.
  Vastaa viestiin
12.02.09, 15:37   #12 (linkki)
AP,.,.,
(Vierailija)

Aloin asken lahes itkea kun katsoin peiliin: hamsteriposket, paksut ja loysat kasivarret, ja iso suurena pompottava vatsa, reidet osuu yhteen keskelta kompelosti, olen aivan sairaan ruma ja laski! En vaan voi tajuta mita mulle on kaynyt kun olin kuitenkin aina hoikka, nyt sita ei todellakaan voi sanoa, hyi helvetti etta masentaa:((( Painoa 64kg.
  Vastaa viestiin
12.02.09, 15:52   #13 (linkki)
asennetta paremmaksi
(Vierailija)

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja AP,.,.,
Aloin asken lahes itkea kun katsoin peiliin: hamsteriposket, paksut ja loysat kasivarret, ja iso suurena pompottava vatsa, reidet osuu yhteen keskelta kompelosti, olen aivan sairaan ruma ja laski! En vaan voi tajuta mita mulle on kaynyt kun olin kuitenkin aina hoikka, nyt sita ei todellakaan voi sanoa, hyi helvetti etta masentaa:((( Painoa 64kg.
Enpä tiedä, onko laihduttaminen oikea keino poistaa itseinhosi. Epäilen, että ei. En jotenkin usko, että laihdutuskuuri tuo sinulle onnea. Parempi olisi, kun alkaisit ajatella itsestäsi positiivisesti ja harrastaisit jotain liikuntaa, tanssi esim. voisi sopia sinulle hyvin. Varaa aika kuntosalille ohjelmantekemistä varten, käy ohjatuissa jumpissa, ulkoile, hymyile, olet kaunis, vaikka silmäsi eivät sitä sinulle tällä hetkellä näytäkään. Opettele rakastamaan itseäsi, ajattele hyviä puoliasi, korosta niitä, meikkaa nätisti, pukeudu kauniisti jne. Olet normaalipainoinen, et ole lihava missään tapauksessa.
  Vastaa viestiin
12.02.09, 20:45   #14 (linkki)
rehellinen vastaaja
(Vierailija)

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja 170/63
Tietysti tiedan, etten ole lihava, mutta olen vuoden aikana saanut painoa enemman kuin koskaan, nyt se on 63kg, ja pituutta minulla on 170cm. Jotenkin tuhti ja "iso" olo... Kuvittelenko vain vai onko tuo teistakin jo "hoikan" ulkopuolella?
Et kyllä ole hoikka enää.
  Vastaa viestiin
12.02.09, 22:00   #15 (linkki)
ap.,.,
(Vierailija)

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja rehellinen vastaaja
Lainaus:

No kylla mina sen olen huomannut! En kysynyt olenko hoikka, vaan olenko jo tuhti... No mita sita kyselemaan, ihan selvasti olen.. todella masentavaa..
  Vastaa viestiin
12.02.09, 23:15   #16 (linkki)
No mitä häh?
(Vierailija)

"Et ole enää hoikka" - ja tytön painoindeksi on 21.8!!???

Et taida itse olla "Rehellinen vastaaja" vaan pelkkä Trolli.

Vastaa viestiin
13.02.09, 10:34   #17 (linkki)
trolli olet itse ja varmaan tuhtikin
(Vierailija)

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja No mitä häh?

Eihän tuo ole hoikan vaan normaalipainoisen painoindeksi!! Eli ei todellakaan ole hoikka tuo tyttö.
  Vastaa viestiin
13.02.09, 11:00   #18 (linkki)
plaa plaa
(Vierailija)

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja minä vaan...
minä laihduttaisin ehkä vähäsen. olen itse 160 cm ja itselleni paino jossa tunnen ulkonäköni ja oloni hyväksi on 52.ja se on jo melko "suuri".
Paino on kyllä niin yksilöllinen juttu ettei kannattaisi lähteä tollai kommentoimaan. Itse olen 160 cm , painan 59 kgja olen just sopiva. Joskus laihdutin 54-kiloiseksi ja olin jo ihan anorektisen näköinen ja sain ystäviltä huolestuneita kyselyjä. Minä olisin 52-kiloisena pelkkää luuta.
  Vastaa viestiin
13.02.09, 12:00   #19 (linkki)
tuota, tuota
(Vierailija)

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja rehellinen vastaaja
Lainaus:
Miten tuo luokitus kirjoittajan mielestä menee:
normaalipainoinen = lihava???
laiha - hoikka - normaali - plösö - läski ???

Yleensähänkatsotaan alipainoiseksi, eli hoitoa tarvitsevaksi, jos menee normaalin alarajoille...
18,5 - 24,9 normaali paino
25 - 29,9 lievä lihavuus
30 - 34,9 merkittävä lihavuus
35 - 39,9 vaikea lihavuus
40 tai yli sairaalloinen lihavuus

Vastaa viestiin
13.02.09, 12:01   #20 (linkki)
dingadongdong
(Vierailija)

Sairasta porukkaa

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja trolli olet itse ja varmaan tuhtikin
Lainaus:

Eihän tuo ole hoikan vaan normaalipainoisen painoindeksi!! Eli ei todellakaan ole hoikka tuo tyttö.
Täällä palstoilla pyörii vaarallisen paljon syömishäiriöisiä, joten kannattaa suhtautua kriittisesti tuollaisiin mielipiteisiin. 21.8 on ihanteellinen painoindeksi.

Vastaa viestiin
13.02.09, 18:53   #21 (linkki)
ap,.,.
(Vierailija)

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja trolli olet itse ja varmaan tuhtikin
Lainaus:

Kiitos vaan! Ei olisi pitanyt kysella talla palstalla, tuli entista pahempi mieli. No itsehan kyselin, ja sain vastauksen.
  Vastaa viestiin
13.02.09, 19:02   #22 (linkki)
voi nyyh
(Vierailija)

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja ap,.,.

Kiitos vaan! Ei olisi pitanyt kysella talla palstalla, tuli entista pahempi mieli. No itsehan kyselin, ja sain vastauksen.
Sait aika monenlaisia vastauksia. Kaikkea netistä lukemaansa ei pidä ottaa todesta.
  Vastaa viestiin
13.02.09, 19:10   #23 (linkki)
Parempaa mieltä
(Vierailija)

Ap:lle

Hei, jos kaikki muut sulle tulleet viestit olivat hirveän myönteisi' ja sitten oli yksi viesti, jossa sanottiin eriävä mielipide negatiivisempaan päin.... Ei kannata pahoittaa mieltä.
Mä olen oikeastaan erittäin yllättynyt, ettei tullut asiattomia viestejä, kuten yleensä tällaisissa ketjuissa on tapana. Netissä saa aina varautua siihen, että kuka tahansa murkku Keravalta kirjoittaa "Ruma, lauta, läski" /" "Hyi-miten-laiha" ja sorkkii samalla finnejään.
Siksi netissä ei kannata kysyä mitään, mikä on itselle ns. herkkää aluetta. Vaikka toisaalta osoittaakin suurta rohkeutta esim. aloittaa "Kelpaako raiskattu nainen?"-tyyppinen ketju.
  Vastaa viestiin
13.02.09, 19:15   #24 (linkki)

Rekisteröitynyt: 06/2006
Itsellänikin on painoindeksi ollut aina normaalin keskivaiheilla ja näytän hoikalta. Mutta se ylimmääräinen tuntuu kerääntyvän aina samoihin paikkoihin jota sitten liikunnalla olen saanut muokattua. Painoani en koskaan ajattelisi edes tiputtaa sillä siihen ei ole tarvetta.

Ap:n ei kannata ainakaan painoa tiputtaa mutta jos sitä tulee lisää lihaksina niin sehän on vaan hyvä asia. Kehoa voi aina muokata kiinteämmäksi ilman että painon tarvitsee tippua varsinkin kun ap:n painoindeksi on ihan normaali.
  Vastaa viestiin
14.02.09, 22:29   #25 (linkki)
No mitä häh?
(Vierailija)

Huonoa esimerkkiä antoi se Trolli nuorille naisille: mietipä nyt kaksi kertaa, sinusta siis alipainoinen on vasta hoikka? Höpsis. Taitaa sulla olla läskiä siellä aivoissa, häh?

Joidenkin ravitsemustieteilijöiden mielestä normaalipainon alaraja pitäisi olla BMI 20. Jos tuota käyttää, niin kantsii taas laskea montako alipainoista missiä on taas tyrkyllä MissSuomeksi. Suoralta kädeltä arvaan: aika monta.

Vastaa viestiin
Kirjoita viesti

Tagit
Tyhjä

>Työkalut Hae ketjusta
>
Hae ketjusta:

Laajennettu haku