Plazan keskustelut etusivu
» Rekisteröidy käyttäjäksi
» Unohditko tunnuksesi?
Mene takaisin   Plazan keskustelut – Plaza > Ellit > Muoti ja kauneus > Kropan kohentajat
Plazan keskustelualusta on uudistunut - katso ohjeet

Kirjoita viesti

Työkalut Hae ketjusta
20.02.09, 13:22   #1 (linkki)
Yöntytär
(Vierailija)

vatsanpeitteiden kiristys

Onko kenellekään täällä tehty vatsanpeitteiden kiristystä? Haluaisin vähän tietää minkälainen sairasloma siitä tulee (päiväkodissa töissä). Onko leikkaus kivulias? Millainen jälkihoito? Millainen on tulos? Katselin eri plastiikkakirurgisten sairaaloiden sivustoja, ja niissä on aika erilaista tietoa. Minulle leikkaus tosin tehdään yleisellä puolella mutta silti. Olisin tosi kiitollinen jos joku viitsisi vastata. Vähän jännittää koko leikkaus. Onko se todella tarpeellinen vai olenko vain pinnallinen ja haluan sen vääristä syistä ja niin edelleen... Bikineissä en koskaan tule kulkemaan eikä kukaan mahaani oikeastaan tulisi näkemään kuin kumppanini ja ystäväni. Vaikeita päätöksiä.
  Vastaa viestiin

22.02.09, 15:06   #2 (linkki)
Toipumassa leikkauksesta
(Vierailija)

Kannattaa!!

Minut leikattiin julkisella puolella reilu viikko sitten ja toipuminen meneillään. Sairaslomaa sain viisi viikkoa... hoitoalalla olen. Minulle vatsanpeitteiden pienennys tuli extrana, kun tyräleikkaukseen olin hakeutumassa. Todettiin, että järkevää tehdä pienennys samalla. Onni potkaisi :)) Toki kipuja on leikkauksen jälkeen, ensimmäinen vuorokausi etenkin ja liikkeelle lähtö tuskallista. Mulla tosin kipukynnys korkealla enkä valita pienistä. Kunnon kipulääkitys paikallaan. Mulle sitä tarjottiin todella hyvin. Vuorokauden kuluttua leikkauksesta olin jo kotona. Jälkihoitona kunnon kipulääkitys, Tram-vyö viikkojen ajan tukemassa vatsaa, haavanhoito (mulla haavateippi pysynyt paikallaan hyvin ja tikinpoistoon asti saa olla), navan hoito (mulla tosi siistinä pysynyt), rasitus- ja ponnistelukielto. Tulos näyttäisi olevan huippuhyvä entiseen roikkuvatsaan verrattuna. Olen tyytyväinen. Älä mieti hetkeäkään päätöstäsi... mene ihmeessä. En kadu hetkeäkään päätöstäni. Mulla syy leikkaukseen oli ennaltaehkäisevääkin vaan kyllä naiseuteni sai ihan uudet mittasuhteet leikkauksen myötä... stringikauppaan jatkossa :))) Ja asialla on varmaan merkitystä myös kumppanilleni, koska itsetuntoni ja rohkeuteni kasvaa. Ja ikää minulla jo 45v. Tee päätös ja etene sen mukaan!! Tsemppiä.
  Vastaa viestiin
28.02.09, 11:17   #3 (linkki)
Minuakin
(Vierailija)

Kiinnostaa!

Olen itsekin miettinyt kyseiseen operaatioon menemistä, mutta hinnat on melko korkeat. Haluaisin tietää että miten olette julkiselle puolelle päässeet? Luulin ettei näitä leikkauksia tehdä kuin yksityisellä. Kauanko jonotitte leikkaukseen pääsyä? Paljonko hintaa tuli? Ja missä päin suomea operaatio tehtiin?
Itselläni on maha todella hirveän näköinen, monta lasta olen saanut ja nuorimmaiset on kaksoset jotka mahan venyttivätkin. Vinot vatsalihakset on irti toisistaan eivätkä taida pelkällä jumpalla palautua. Löysää nahkaa ja arpia on PALJON!!
Kirjoitelkaahan!

Vastaa viestiin
28.02.09, 14:14   #4 (linkki)
BD
(Vierailija)

Kysymys

Mitä tarkoittaa "vatsanpeitteiden kiristys". Onko se sitä kun leikataan ylimääräistä nahkaa mahasta pois?
  Vastaa viestiin
28.02.09, 14:28   #5 (linkki)
Toipumassa leikkauksesta
(Vierailija)

Kokemukseni

Leikkauksesta nyt reilu kaksi viikkoa. Kuten tuossa ylempänä kirjoitin, vaivanani oli nivustyrät molemmin puolin. Kävin julkisella puolella gastrokirurgin luona ja siinä tuli puheeksi tyrien uusiutumismahdollisuus. Tyrät ovat sukuni riesa. Vatsanpeitteeni olivat kovin revenneet (toinen tyrä enemmän alavatsalla) ja hän laittoi lähetteen plastikkakirurgille arviointia varten. Hän oli heti leikkauksen kannalla. Kävin plastikkakirurgilla marraskuun puolessa välissä ja nyt leikkaus takana. Tosin vaivaavat tyrät olivat kiireellisemmät ja siksi odotusaika lyhyt. En tiedä miten kauan muuten joutuisi odottamaan. Olin kaksi vuorokautta sairaalassa, toinen ennen ja toinen jälkeen leikkauksen ja maksuksi tuli reilu 90 euroa... aikamoisen lottovoiton sain verrattuna yksityiselle puolelle. Asustelen muualla kuin etelä-Suomessa. Kannattaa kokeilla pääsyä julkiselle puolelle... et menetä mitään ja onni voi potkia. Luin jostakin, että rumien arpien siistimisen vuoksi olisi mahdollisuus päästä korjauttamaan vatsaa. Vaan monta hyvää perustelua pitää olla. Laihdutuksesta pitää olla vuosi ainakin ja paino pysynyt ennallaan. Itse pudotin aikoinaan lähes 30 kiloa ja paino pysynyt ennallaan... aika hyvä kriteeri leikkaukseen. Ja tokihan "ruma" vatsa vaikuttaa naiseuteen ja ehkäpä parisuhteeseen... kannattaa mainita. Saat lääkäriltäsi lähetteen erikoissairaanhoitoon, plastikkakirurgille, arviointia varten. Ei kun vaan kokeilemaan :))
  Vastaa viestiin
28.02.09, 14:30   #6 (linkki)
Toipumassa leikkauksesta
(Vierailija)

BD

Kyllä se tarkoittaa juuri sitä. Navan alapuoleinen kaistale poistetaan ja yläpuolen vatsanpeitteet venytetään alas. Uuden navankin saa :))
  Vastaa viestiin
28.02.09, 21:26   #7 (linkki)
Toipunut
(Vierailija)

Kyllä minulla meni kuukauden verran toipumiseen ja se luvattu 6 kk ennen kuin näki valmiin lopputuloksen.
  Vastaa viestiin
28.02.09, 22:30   #8 (linkki)
Toipumassa leikkauksesta
(Vierailija)

Toipunut

Odotan sitä hetkeä, kun vatsa alkaa olla lopullisessa muodossaan. Vaan nyt jo voi eron entiseen nähdä ja huomattavasti paremmalta näyttää.
  Vastaa viestiin
08.03.09, 16:35   #9 (linkki)
yöntytär
(Vierailija)

Minulle on tehty paljon leikkauksia vatsan alueelle ja lisäksi olen muutama vuosi sitten reilusti (25kg) joten maha on arpinen ja roikkuu. Käsitykseni mukaan "pelkän" raskauden takia arpeentuneen ( en sitten tiedä jos on tehty keisarinleikkaus tms.) ja roikkuvan vatsan leikkausta ei saa yleisellä. Pitää olla joko lihonnut ja laihtunut todella reilusti tai sairauden takia leikattu vatsa tms. Eli raskaudet eivät ole tarpeeksi hyvä syy vatsan kiristykseen, muutoinhan joka toinen suomalaisnainen hakisi tuohon leikkaukseen.
  Vastaa viestiin
Kirjoita viesti

Tagit
Tyhjä

>Työkalut Hae ketjusta
>
Hae ketjusta:

Laajennettu haku