Plazan keskustelut etusivu
» Rekisteröidy käyttäjäksi
» Unohditko tunnuksesi?
Mene takaisin   Plazan keskustelut – Plaza > Ellit > Muoti ja kauneus > Kropan kohentajat
Plazan keskustelualusta on uudistunut - katso ohjeet

Kirjoita viesti

Työkalut Hae ketjusta
15.03.09, 12:54   #1 (linkki)
Kesäkesä
(Vierailija)

Voiko kesä-tyypille sopia punaiset hiukset?

Moi!
Olen selkeä kesätyyppi värianalyysin mukaan ja sen huomaan itsekin vaatteita valitsiessani, elikkäs viileät sävyt istuvat paremmin kuin lämpimät. Sama hiuksissa.

Olen aina haaveillut punaisista hiuksista, mutta punainen taitaa olla aina lämmin sävy eikä sovi kesätyypille?

Pitäisikö ihan tyyytyä viileän ruskeaan pohjaväriin hiuksiin ja punaisiin raitoihin, vai unohtaa kaikki punahaaveet kokonaan? :D
  Vastaa viestiin

15.03.09, 14:53   #2 (linkki)
..........................
(Vierailija)

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Kesäkesä
Moi!
Olen selkeä kesätyyppi värianalyysin mukaan ja sen huomaan itsekin vaatteita valitsiessani, elikkäs viileät sävyt istuvat paremmin kuin lämpimät. Sama hiuksissa.

Olen aina haaveillut punaisista hiuksista, mutta punainen taitaa olla aina lämmin sävy eikä sovi kesätyypille?

Pitäisikö ihan tyyytyä viileän ruskeaan pohjaväriin hiuksiin ja punaisiin raitoihin, vai unohtaa kaikki punahaaveet kokonaan? :D
Siis onhan värikartat täynnä myös viileitä punasia sävyjä ihan haaleasta pinkistä joulun punaiseen.
Kaikki rosa, sini, hopeaan taittuvat tai pohjaiset punaiset ovat viileitä...kelta, kulta sävyihin taittuvat tai pohjaiset punaiset taas lämpimiä
  Vastaa viestiin
15.03.09, 15:31   #3 (linkki)

Käyttäjän äippä66 avatari

Rekisteröitynyt: 09/2007
Sijainti: Pk-seutu
Samaa mieltä edellisen kanssa. Viileitä punaisen sävyjä kyllä löytyy! Kuparinpunainen ja kullanpunaiset kannattaa unohtaa. Itse olen myös kesä, ja viileät hiusvärit pukevat selkeästi paremmin.
  Vastaa viestiin
15.03.09, 16:57   #4 (linkki)
ap.
(Vierailija)

Hei! Kiitos teille! :)

Täytynee jutella kampaajan kanssa, josko osaisi auttaa löytämään oikean sävyn.. En haluaisi tylsää ruskeaa (ollut jo kauan brunena) ja sitä ennen olin vuosia platina/tuhkablondina niin tekee mieli vaihtelua :)
  Vastaa viestiin
24.03.09, 10:58   #5 (linkki)
ei missään nimessä
(Vierailija)

en ole ikinä nähnyt kesätyyppiä, jolle olisi punaiset hiukset sopineet. kamalan näköisiä
  Vastaa viestiin
24.03.09, 11:21   #6 (linkki)
Killing Whispers

Käyttäjän Varjotar avatari

Rekisteröitynyt: 07/2008
Sijainti: In the darkest shadows...
Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja ei missään nimessä
en ole ikinä nähnyt kesätyyppiä, jolle olisi punaiset hiukset sopineet. kamalan näköisiä
Miksi pitäisi kulkea jonkun kartan mukaan? Antaa ihmisen tehdä kuten haluaa jos siitä itse pitää. Noista kartoista oo muutenkaan mitää apua...
  Vastaa viestiin
24.03.09, 13:28   #7 (linkki)
Zivalle järkeä tässä:
(Vierailija)

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Ziva
Lainaus:
Miksi pitäisi kulkea jonkun kartan mukaan? Antaa ihmisen tehdä kuten haluaa jos siitä itse pitää. Noista kartoista oo muutenkaan mitää apua...
Kyllä niistä värianalyysi-pohjaisista kartoista on apua. Tasan eivät lämpimät ja kylmät sävyt sovi keskenään vaan aiheuttavat ikäviä varjoja ja väriheijastumia.

Ap kysyi punaisen sopivuutta kesälle, kesälle joka edustaa kylmiä sävyjä, joten kaikki lämpimät punaiset tai mitkään muutkaan sävyt lämpiminä eivät missään nimessä sovellu.

Pahimmassa tapauksessa väri nousee iholle (asusteissa useimmiten kaulalle) ja heijastuu siinä vihreänä, sinisenä tai punaisena vääristäen ihon omaa sävyä...tai aiheuttaa vastaavasti ikäviä varjostumia.

Miksi siis värjätä hiuksensa pitkävaikutteisesti sävyillä jotka eivät omaa ihoa ja sen joko sen luonnollista kylmää tai lämmintä sävyä edustavasti korosta!?!

Niille, joilla ei ole värimaailman mukaista sävysilmää kylmistä ja lämpimistä sävyistä, kartta on oiva apu, varsinkin kankaista rakennettu!
  Vastaa viestiin
24.03.09, 14:03   #8 (linkki)
Killing Whispers

[quote="Zivalle järkeä tässä:"]

Miksi siis värjätä hiuksensa pitkävaikutteisesti sävyillä jotka eivät omaa ihoa ja sen joko sen luonnollista kylmää tai lämmintä sävyä edustavasti korosta!?!
quote]

Siksi, että itse pitää siitä eikä välitä mitä muut tykkäävät? Itse olin muistaakseni joku kylmä sävy, kun on tummat silmät ja tummat hiukset..
  Vastaa viestiin
24.03.09, 14:05   #9 (linkki)
Killing Whispers

Siksi, että itse pitää siitä eikä välitä mitä muut tykkäävät? Itse olin muistaakseni joku kylmä sävy, kun on tummat silmät ja tummat hiukset.. (Kun lainaukset ontuvat jälleen)
  Vastaa viestiin
24.03.09, 14:42   #10 (linkki)
froo
(Vierailija)

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Kesäkesä
Moi!
Olen selkeä kesätyyppi värianalyysin mukaan...

Aidot punikit ovat kesä-tyyppiä, ei syksy-tyyppiä kuten yleisesti luullaan.

Punaisia värisävyjä (kuten kaikkia värejä paitsi mustaa ja valkoista) löytyy viileinä ja lämpininä. Siniseen taipuva punainen on viileä ja keltaiseen taipuva on lämmin. Siitä vaan kokeilemaan!
  Vastaa viestiin
24.03.09, 14:52   #11 (linkki)
froo
(Vierailija)

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Ziva
Siksi, että itse pitää siitä eikä välitä mitä muut tykkäävät? Itse olin muistaakseni joku kylmä sävy, kun on tummat silmät ja tummat hiukset..

Myös tummahiuksinen ja -silmäinen voi olla lämmin. Tyttäreni on aavistuksen vaaleampi "kopio" minusta (olen talvi) ja hän on, yllätysyllätys, kevät. Ennen värianalyysia todellakin luulin kesä- tai talvi-tyypiksi mutta niin vain erehdyin.

On itselle eduksi pukeutua sävyihin (tai värjätä sävyllä), mitkä oikeasti sopii. Niihin sävyihin ei tarvitse pukeutua mistä ei omassa värikartassaan pidä!
  Vastaa viestiin
24.03.09, 21:36   #12 (linkki)
punasaväyt
(Vierailija)

Kesätyypin

ovat aivan haaleasta vauvan vaalean punaisesta aina vain vaaleampaan sävyyn, kunnes oma valkoinen kohtaa.

Täten tuhka-haaleapinkki sopii esim hiuksiin.
  Vastaa viestiin
24.03.09, 22:21   #13 (linkki)
vache*
(Vierailija)

marjaiset värit sopii vaatteissa kesälle (vadelma yms. ei ihan täyspunainen) . Näin minulle ainakin kerrottiin värianalyysissa ja niitä näkyy myös omassa väripaletissani :D en sitten tiedä ovatko samat sävyt hiuksiin...
  Vastaa viestiin
25.03.09, 17:52   #14 (linkki)
Kesätyyppimyös
(Vierailija)

Lainaus:
Näin minäkin uskoisin. Olen itsekin kesä eikä minulle sovi punaiset hiukset tippaakaan. Kerran uusi kampaaja on sävyttänyt hiukseni lämpimän ruskeiksi ja nekin olivat ihan hirveät. Viileät sävyt sopivat parhaiten.

Vastaa viestiin
25.03.09, 20:05   #15 (linkki)
Vache*
(Vierailija)

No lämmin ruskea ei varmasti sovi, mutta mistä tiedät sopiiko VIILEÄ punainen? ;)
  Vastaa viestiin
Kirjoita viesti

Tagit
Tyhjä

>Työkalut Hae ketjusta
>
Hae ketjusta:

Laajennettu haku