Plazan keskustelut etusivu
» Rekisteröidy käyttäjäksi
» Unohditko tunnuksesi?
Mene takaisin   Plazan keskustelut – Plaza > Ellit > Muoti ja kauneus > Kropan kohentajat
Plazan keskustelualusta on uudistunut - katso ohjeet

Kirjoita viesti

Työkalut Hae ketjusta
15.03.09, 16:04   #1 (linkki)
"malli"
(Vierailija)

hiusmalliksi??

Moikka! Onkos kellään kokemusta hiusmallin "urasta"? Porissa olisi ensi viikolla tilaisuus mennä tyrkylle mutta epäilyttää että mitäköhän siitä voipi sitten seurata...siis joutuuko vetämään vaikka sit kaljuksi josko hiuksista leikataan/värjätään jotkut ihan hirveät:(
  Vastaa viestiin

16.03.09, 08:29   #2 (linkki)
kerran ollut
(Vierailija)

Mä olen ollut kerran myös Porissa, heh...Kampaaja on yleensä joku taiteilija joka saattaa leikata ja värjätä hiuksesi aivan päinvastaiseksi kuin haluat, kaverilleni leikattiin jakauksen viereen lyhyt tupsu johon laitettiin vielä permis, tosi taiteellinen jonka uloskasvattaminen kesti kauan. Itselleni leikattiin polkkis joka värjättiin alta tummanruskeaksi ja päältä raidoitettiin kullalla ja punaisella ei siis hullumpi. Lisäbonuksena joudut olemaan mallina muille kampaajille vaikka itku tulisi.Tietysti jos muutosta haluat niin kannatta mennä.
  Vastaa viestiin
16.03.09, 10:08   #3 (linkki)
Ei enää ikinä
(Vierailija)

Nuorekkaasta kauniista tukasta tehtiin patamallinen ja hailakka värinen mummokampaus.
  Vastaa viestiin
16.03.09, 13:49   #4 (linkki)

Rekisteröitynyt: 06/2006
Se riippuu siitäkin että onko kyseessä pelkkä hiustenvärjäys vaiko myös leikkaus. Hiusmalleja haetaan ihan kampaajien kurssejakin varten. Itse olin pelkästään hiusvärjäyksessä mutta myös latvoja vähän leikattiin pyynnöstäni. Minulta kysyttiin etukäteen mitä saa tehdä tai mitä itse haluaisin ja sitten sitä ruvettiin tekemään.
  Vastaa viestiin
16.03.09, 18:45   #5 (linkki)
hiusmalli
(Vierailija)

olen ollut hiusmallina useasti.

lähtökohtana on se, että hiusmalleja käytetään sekä harjoitteluun (kuten maarit76 kertoi) että yleisimmin esittelemään kauden trendejä. trendinäytöksissä tehdään täsmälleen sitä, mikä on juuri sillä hetkellä muotia ja yleensä vielä hieman kärjistäen. se tarkoittaa suomeksi sitä, että leikkaukset ja värit ovat yleensä hiukan yliampuvia.

hiusmalliksi suostuminen tarkoittaa, että annat vapaat kädet kampaajalle. sinun kanssasi toki keskustellaan siitä, mitä tehdään, mutta lopulta tulos on aina trendin mukainen.

itse esitys/show on joko sellainen, että tukkasi leikataan tai viimeistellään muiden kampaajien edessä tai sitten se vain esitellään, jolloin seisot/istut passiivisena lavalla muiden katsottavana. usein mukana on asu, joka voi olla ihan mitä tahansa ja vielä useammin huikean korkeat ja väärän kokoiset korkkarit, joilla sitten tepastelet/kompuroit parhaasi mukaan.

hommaan menee yleensä ainakin kokonainen päivä ja palkaksi saat leikkuun ja yleensä muutamia tuotteita.

ja joo, viimeinen muistutuksen sana: jos haluat ns. oikeaksi malliksi, niin hiusmalliksi meneminen ei auta sitten pätkän vertaa. (olen kuullut kampaajien kiroavan näitä wanna-be-malleja, jotka eivät tajua, ettei heistä oteta portfoliokuvia tms...)
  Vastaa viestiin
16.03.09, 20:39   #6 (linkki)
Killing Whispers

Käyttäjän Varjotar avatari

Rekisteröitynyt: 07/2008
Sijainti: In the darkest shadows...
Mallin homma ei ole hyvästä kellekään.
  Vastaa viestiin
16.03.09, 23:52   #7 (linkki)
hiusmalli
(Vierailija)

no ei siitä suoranaisesti ole minulle haittaakaan ollut.
  Vastaa viestiin
17.03.09, 05:39   #8 (linkki)
sasae ei kirj.
(Vierailija)

Kerran olin koulutuspäivillä hiusmallina. Tässä ei menty edes lavalle minun tapauksessani, vaan Lontoossa opiskelemassa käynyt muotoilija koulutti muita kampaajia. Tummanvaaleat hiukseni värjättiin suklaanruskeiksi, joka oli yllättävän hyvä väri - siniset silmäni näyttivät tosi voimakkaan sinisiltä sitä vasten. Ihan hauska kokeilu, vaikken ole siihen väriin sen jälkeen palannutkaan.

Muuten olen ollut ihan rahantienuumielessä joskus muutaman kerran ns. mainosmallina jossain printtimediassa. Ei mitään haittaa ollut ja raha tuli helposti ja hauskasti, kuvaajat ja meikkaajat olivat hauskaa porukkaa.
  Vastaa viestiin
04.04.09, 16:41   #9 (linkki)
adriane
(Vierailija)

Palkka ?

siis saako hiusmallina olemisesta rahallista palkkaa vai onko palkka useimmiten yhtä kuin uusi look?

Voisin nimittäin ilmoittautua kampausmalliksi heti, kun sellaisia seuraavan kerran kaivataan! :D
  Vastaa viestiin
05.04.09, 14:30   #10 (linkki)

Rekisteröitynyt: 06/2006
Ehkä siitä jotain saa jos on 16-30 vuotias ja tietyn pituinen. Jos taas hakee niihin muihin jonne otetaan vanhempia ja lyhyempiä, ei siitä mitään palkkaa saa. Vain sen uuden hiusvärin ja mahdollisesti uuden leikkauksen. Yleensä kai noista saa korkeintaan tuotteita palkkioksi jos on tavishiusmallina.
  Vastaa viestiin
05.04.09, 17:07   #11 (linkki)
hiusmalli myös
(Vierailija)

hiusmalleille ei IKINÄ tehdä heille sopimattomia kampauksia. Kauneinkin leikkaus näytttää kamalalta väärässä päässä. Eli voit luottaa siihen, että kampaaja kyllä katsoo millainen leikkaus ja millainen väri sinulle sopii.

Lisäksi vaikka trendejä leikataan niin niitä myös sovelletaan mallille sopiviksi.
  Vastaa viestiin
05.04.09, 20:01   #12 (linkki)
adriane
(Vierailija)

Olen 173 cm pitkä ja ikää 19, joten heruisiko palkkaakin? heh ;D

Ei millään pahalla - mutta ei millään hyvälläkään - suuri osa näkemistäni hiusmallikuvista on ollut varsin järkyttäviä, siis sellaisia todella epäaidonnäköisiä virityksiä.

Jos saisin sellaisen naturellin lookin - mitä kovasti epäilen - voisin mukaan suostuakin. Käsittääkseni kampaajalle tulisi kuitenkin antaa varsin vapaat kädet... Mutta eikös välillä kaivata ihan vain kampaus- ja meikkimalleja? Sellaiseksi voisin suostua palkkaa vastaan.
  Vastaa viestiin
06.04.09, 04:34   #13 (linkki)
hille2
(Vierailija)

Ei niistä yleensä Suomessa palkkaa heru. Ja on annettava vapaat kädet. Mikään ei ole kampaajakouluttajista ärsyttävämpää, kuin malliksi suostunut, joka alkaa sitten vänkyttää että sentti vaan eikä mitään väriä enkä mä tykkää kun laitetaan kiharoita ja muotoilutuotteita.
  Vastaa viestiin
06.04.09, 12:28   #14 (linkki)
adriane
(Vierailija)

Ehkä tämä diiva jättää hommat väliin! ;D
  Vastaa viestiin
08.04.09, 21:12   #15 (linkki)
Hentsku
(Vierailija)

Olin wellalla hiusmallina ja lisäkseni samassa parturien koulutustilaisuudessa oli lisäkseni 4 muuta. Kaikkien hiuksista tuli tosi kivan näköisiä ja oli kyllä tosi positiivinen kokemus. Itsellä oli aluksi hieman totuttelua lyhyempään malliin, mutta kyllä se siitä, kun tututkin kovasti kehuivat uutta mallia. Se on kyllä totta, että eivät ne sellaista leikkaa, mikä ei todellakaan mallille sopisi. Lisäksi värjäsivät hiukset, mutta pysyivät aika samansävyisinä kuin mitä aiemmin olivat olleet. Aion kyllä ehdottomasti jatkossakin hyödyntää noita hiusmallimahdollisuuksia - mikäs siinä, kun sai ilmaisen leikkauksen, värin ja lisäksi tuotekassin. Suosittelen, mikäli olet avoin muutoksille! Monesti itse vierastaa jotain mallia, mutta kyllä ammattilainen näkee paremmin sopiiko jokin malli vai ei.
  Vastaa viestiin
08.04.09, 23:10   #16 (linkki)
hiusalalla
(Vierailija)

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja hiusmalli myös
hiusmalleille ei IKINÄ tehdä heille sopimattomia kampauksia. Kauneinkin leikkaus näytttää kamalalta väärässä päässä. Eli voit luottaa siihen, että kampaaja kyllä katsoo millainen leikkaus ja millainen väri sinulle sopii.

Lisäksi vaikka trendejä leikataan niin niitä myös sovelletaan mallille sopiviksi.
esittäisin eriävän mielipiteen.

juu, kampaaja kyllä katsoo mallin kasvot ja määrittelee leikkauksen ja värin niihin sopivaksi.

MUTTA trendinäytöksissä värit ovat täsmälleen sitä, mitä värikartta sanoo ja silloin malliksi ilmoittautuneen henkilökohtainen tyyli on TÄYSIN yhdentekevä. leikkauksen rajuus on myös täysin trendin mukainen, joten jos oma tyyli on luonnollinen ja trendi on todella abstrakti, niin tulos on trendin mukainen, ei asiakkaan oman tyylin sanelema.

Vastaa viestiin
08.04.09, 23:13   #17 (linkki)
hiusalalla
(Vierailija)

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Maarit76
Ehkä siitä jotain saa jos on 16-30 vuotias ja tietyn pituinen.
ei saa.
  Vastaa viestiin
Kirjoita viesti

Tagit
Tyhjä

>Työkalut Hae ketjusta
>
Hae ketjusta:

Laajennettu haku