Plazan keskustelut etusivu
» Rekisteröidy käyttäjäksi
» Unohditko tunnuksesi?
Mene takaisin   Plazan keskustelut – Plaza > Ellit > Muoti ja kauneus > Kropan kohentajat
Plazan keskustelualusta on uudistunut - katso ohjeet

Kirjoita viesti

Työkalut Hae ketjusta
21.03.09, 17:00   #1 (linkki)
33v
(Vierailija)

Mikä keino on paras "nuorennus", jos näyttää ikäistään vanhemmalta?

Olen 33 v nainen ja lähes poikkeuksetta mua luullaan noin 40 vuotiaaksi. Mikä olis sopivan kevyt keino, jolla voisin saada itseni oman ikäisen näköiseksi?
Ongelmat:
vahvat nenäsuunpielijuonteet
posket ehkä aavistuksen roikkuu.
Raskaat silmäluomet.
Mistä näistä kannattaisi aloittaa ts. mikä toisi eniten "nuorennusta", että näyttäisin
ikäiseltäni. Mitkä on hyviksi havaittuja keinoja.
Onko jotain huipputuotteita oikeasti olemassa.
Mitä mieltä olette pitkistä hiuksista, pitäiskö pätkäistä polkaksi?
Kiitos paljon vastauksista.
  Vastaa viestiin

21.03.09, 17:15   #2 (linkki)
-----------
(Vierailija)

-----------------------

Keveydestä en tiedä mutta jos oikeasti haluat näyttää nuoremmalta niin poskiin täytettä (samalla voidaan täyttää juonteet) ja ihon laserointi. Silmäluomileikkaus tai kulmien kohotus.
  Vastaa viestiin
22.03.09, 11:16   #3 (linkki)
*hymy*
(Vierailija)

1. Hymy
2. Nuorekkaat silmälasit - jos et näkökyvyn vuoksi tarvitse, niin myydään myös nk. "ikkunalaseja".
3. Käyttämäsi värimaailma vaatteissa - kannattaisi ehkä käydä värianalyysissä?
4. Jos sinulla on pitkät hiukset, opettele uusia kampauksia niihin - ei mummonutturoita, vaan esim. trendikkäitä lettikampauksia.
5. Ehkä erilainen otsatukka?
6. Hiusväri?
7. Opettele meikkaamaan poskipäät esiin - ehkä ammattilaismeikissä käynti?

Enemmän vaikuttaa kokonaiskuva, eli ryhti, energisyys, vaatetus ym., kuin kasvojen juonteet. Kun tarkkaan katsoo, niin rypytön yli 30v on aika harvinaisuus. Se minkä perusteella usein luulee ihmistä nuoremmaksi on iloisuus, pirteys: silmien juonteet eivät korostu, poskipäät nousevat kuin itsestään, huulet näyttävät täyteläisiltä ja koko olemus "tyttömäisemmältä". :)
  Vastaa viestiin
22.03.09, 12:03   #4 (linkki)
nuorekas kai sit
(Vierailija)

pukeutuminen?

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja 33v
Olen 33 v nainen ja lähes poikkeuksetta mua luullaan noin 40 vuotiaaksi. Mikä olis sopivan kevyt keino, jolla voisin saada itseni oman ikäisen näköiseksi?
Ongelmat:
Raskaat silmäluomet.
Mistä näistä kannattaisi aloittaa ts. mikä toisi eniten "nuorennusta", että näyttäisin
Olen 35 ja mua luullaan yleisesti alle 30- vuotiaaksi. Silmäryppyjä ja suupielen juonteita löytyy kyllä. Oisko syynä pukeutuminen? En tiedä. Mutta käytän siis farkkuja, minihameita, narutoppeja (kesällä).Tiukkoja paitoja, värikkäitä huiveja. Pitkä vaalea tukkani on useimmiten auki. Niin ja harrastan aika paljon liikuntaa, joten kroppa on jokseenkin hyvässä kunnossa. Kaihdan jakkupukuja ja kauluspaitoja, en vaan viihdy sellaisissa vaatteissa. Mutta saattaahan ne luoda myös "tätimäisen" vaikutelman.

Saattaa olla myös geeneissä. Äidiltäni kysytttiin Alkossa kolmekymppisenä joskus henkkareita...:)

Vastaa viestiin
22.03.09, 15:26   #5 (linkki)
rehis
(Vierailija)

vinkkini

tee hampaiden vaalennus! freshaa kasvot ja kukaan ei huomaa, mistä on kyse ;)
  Vastaa viestiin
23.03.09, 14:09   #6 (linkki)
tiiina
(Vierailija)

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja nuorekas kai sit
Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja 33v
Ongelmat:
Raskaat silmäluomet.
Olen 35 ja mua luullaan yleisesti alle 30- vuotiaaksi. Silmäryppyjä ja suupielen juonteita löytyy kyllä. Oisko syynä pukeutuminen? En tiedä. Mutta käytän siis farkkuja, minihameita, narutoppeja (kesällä).Tiukkoja paitoja, värikkäitä huiveja. Pitkä vaalea tukkani on useimmiten auki. Niin ja harrastan aika paljon liikuntaa, joten kroppa on jokseenkin hyvässä kunnossa. Kaihdan jakkupukuja ja kauluspaitoja, en vaan viihdy sellaisissa vaatteissa. Mutta saattaahan ne luoda myös "tätimäisen" vaikutelman.

Saattaa olla myös geeneissä. Äidiltäni kysytttiin Alkossa kolmekymppisenä joskus henkkareita...:)
Minulla myös näin, tosin olen vielä vähän vanhempi (39v.) mutta ihan jatkuvasti minua luullaan reilu parikymppiseksi. Viime kesänä baarissa kysyttiin paperit.
Minä vaikutan varmaan vähän nuoremmalta koska olen aika pieni, lyhyt ja hoikka, minulla on pitkä vaalea tukka ja enkä pukeudu mummovaatteisiin (en tosin teinivaatteisiinkaan). Ryppyjä ei juurikaan ole, ja kasvot ovat aika babyface.
  Vastaa viestiin
23.03.09, 14:45   #7 (linkki)
Missämissä?
(Vierailija)

Kivahan se on näyttää nuoremmalta... mutta ihan oikeasti haluan kyllä livenä nähdä sen nelikymppisen jota luullaan kaksikymppiseksi ulkonäön perusteella!
  Vastaa viestiin
23.03.09, 17:46   #8 (linkki)
kyllä niitä on
(Vierailija)

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Missämissä?
Kivahan se on näyttää nuoremmalta... mutta ihan oikeasti haluan kyllä livenä nähdä sen nelikymppisen jota luullaan kaksikymppiseksi ulkonäön perusteella!
Mä voisin melkein arvata tuntevani tiinan tai ainakin tunnen hänen kaksoisolentonsa... Kyseisen naisen ikää en ikinä uskoisi todeksi, ellen olisi virallisella paperilla nähnyt hänen syntymävuottaan. On vielä niin mukava ihminen, että hänelle ei voi olla edes kateellinen :)
  Vastaa viestiin
23.03.09, 20:13   #9 (linkki)
nuori?
(Vierailija)

Onnittelut!

Olisi nyt kuitenkin kiva kuulla vielä lisää siitä, miten näyttää nuorekkaammalta. Itse olen vielä parikymppinen ja rakastan klassista tyyliä (osaksi kyllä 'työpakko') ; jakkupukuja jne. En kuitenkaan halua olla mikään täti.

Onko mahdollista näyttää samalla nuorelta (ikäiseltään) ja pukeutua ajattoman tyylikkäästi?
  Vastaa viestiin
24.03.09, 10:37   #10 (linkki)
Jospa näistä olisi vinkiksi
(Vierailija)

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja kyllä niitä on
Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Missämissä?
Mä voisin melkein arvata tuntevani tiinan tai ainakin tunnen hänen kaksoisolentonsa... Kyseisen naisen ikää en ikinä uskoisi todeksi, ellen olisi virallisella paperilla nähnyt hänen syntymävuottaan. On vielä niin mukava ihminen, että hänelle ei voi olla edes kateellinen :)
No sama täällä, mutta ei ollut Tiina vaan Mari tms.

Vinkiksi vain nuorekkuutta hakeville:

Hän oli 33, ja päivääkään yli 22 vuotiaaksi en uskonut. Hersyvä nauru ja sellainen nuorekas asenne, sekä sitten tukka sellainen sekainen kerrostettu polkka, jossa raitoja. Vaatteissa aina väriä, ettei mikään klassinen pukeutuja, mutta toisaalta ei mihinkään huppareihinkaan pukeutunut.

Minuakin luullaan usein nuoremmaksi kuin olen ja ihmetellään isoja lapsia. Pukeudun farkkuihin ja siistiin paitaan (tukevat rintaliivit siellä alla on tärkein vaatekappaleeni!), käytän citylenkkareita mukavuussyistä lasten kanssa kulkiessani (korkkarit tekevät naisen?), teen nopean meikin - lähinnä ilman värejä, pelkkä meikkipohja iholle (poskipunaa jos vähän valju yleisilme) ja huulikiilto. Ja olen sellainen höpöttäjä, aina kasvot ilmehtii. Ehkä siksi, ei jää kenellekään aikaa ihmetellä ryppyjä? ;D

Vastaa viestiin
24.03.09, 14:07   #11 (linkki)
Killing Whispers

Käyttäjän Varjotar avatari

Rekisteröitynyt: 07/2008
Sijainti: In the darkest shadows...
Minua luullaan välistä 14- tai 16-vuotiaaksi ja välillä taas 24-28-vuotiaaksi.
Näemmä ihmisestä kiinni, miten tulkitsee..
  Vastaa viestiin
24.03.09, 14:33   #12 (linkki)
miss marble
(Vierailija)

(samoja juttuja mitä edellä)

kroppa kuntoon salilla.

iho heleäksi ulkoilulla ja kunnon ravinnolla.

paasto

nuorekkaat, värikkät vaatteet

pitkät hiukset, vaaleat hiukset tai raidat myös nuorentaa

ryppyjen peitto meikillä (ystäväni vetää tällä tavalla ainakin 10 v iästä pois)

Vastaa viestiin
24.03.09, 15:09   #13 (linkki)
Utelias kysyy
(Vierailija)

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja miss marble
Miten ihmeessä rypyt voi peittää meikillä?
  Vastaa viestiin
24.03.09, 17:12   #14 (linkki)
taiat
(Vierailija)

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Utelias kysyy
Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja miss marble
Miten ihmeessä rypyt voi peittää meikillä?
Eikös valokynä ole se yleisin? Itse teen sen mineraalimeikillä joka sisältää heijastavia partikkeleita.
  Vastaa viestiin
24.03.09, 17:40   #15 (linkki)
Utelias kysyy
(Vierailija)

Kokemukseni mukaan valokynä uppoaa juonteisiin ja itse asiassa korostaa niitä... Tai sitten en ymmärrä, miten sitä pitäisi laittaa.

Heijastavat ainesosat saavat ihon näyttämään ehkä vähän heleämmältä, mutta ei ne mielestäni varsinaisesti peitä ryppyjä tai tee niitä näkymättömiksi...
  Vastaa viestiin
25.03.09, 15:59   #16 (linkki)
miss marble
(Vierailija)

Rypyt:

Itseänikin kiinnostaisi tietää :) Olen nähnyt ystäväni ilman meikkiä ja meikin kanssa, jotenkin ne rypyt lievenee (ei ehkä katoa). Veikkaisin, etta meikkivoide vähän tasoittaa, ehkä on olemassa jotain muita tilkkeitä ja sitten tuota valokynää. Täytyy joskus kysyä.....

Ja kyllähän meikkivoiteet etc peittää ihon muita epätasaisuuksia joita väkisinkin iän myötä tulee.

Vastaa viestiin
25.03.09, 16:25   #17 (linkki)
*hymy*
(Vierailija)

Uudessa sensaatiolehdessä (jota sai viime viikolla 1 eurolla) oli aukeama julkkiksista meikeissä / meikittömänä. Suurin ero "arkisuudessa" oli hymyn puute. Kun tarkkaan katsoi, niin on myös Kate Mossilla jo ikää silmissä (35-vuotias). Hymy, otsatukka ja hiusvärin raikkaus nuorentaa. Samoin Julia Robertsilla vaaleammat hiukset ja hymyilevä katse riisuivat vuosia pois kasvoilta.
  Vastaa viestiin
01.04.09, 21:11   #18 (linkki)
Ulkonäkö -10 vuotta
(Vierailija)

Akupainanta ja kasvojumppa

Kasvojen lihaksistolla on suuri merkitys kasvojen hyvään kuntoon. Suosittelenkin nuorennusta kaipaavia hankkimaan kasvojen akupainannasta kertovan kirjan (esim. kiinalainen lääketiede). Itse opiskelin tavan jo teininä, ja on kannattanut. Lisäksi se virkistää ja rentouttaa.

Toinen on sitten ihan kasvojumppa, löytyy esim. Method Putkistosta.

Ja yksi tosi tärkeä tekijä nuoren ulkonäön takana on, että _ei_ rääkkää itseänsä liikaa, esim. rankalla liikunnalla. Se näkyy nopeasti silmäpusseina ja uurteina kasvoissa. Kuntosalilla kovaa treenaavilla on upeat kropat, mutta kasvot +10-20 vuotta vanhemman. Katso vaikka fitness-naisia, jo parikymppisillä on ryppyjä. Puhumattakaan siitä, miltä näyttää lähempänä neljääkymmentä.

Tästä ei missään puhuta, mutta kasvojen jatkuva puhdistaminen myös miedoilla kosmetiikkatuotteilla myös vanhentaa. Samoin meikkaus rasittaa ja vanhentaa ihoa. Jos pitää meikata usein, niin sitten kannattaa valita vain laadukkaimpia mineraalimeikkejä.
  Vastaa viestiin
02.04.09, 00:52   #19 (linkki)
nuorimuori
(Vierailija)

Mun mielestä mikään ei vanhenna niin kuin ylipaino! Se tekee kaksikymppisestäkin helposti yli kolmekymppisen. Ja samoilla linjoilla muutamien kanssa, että lyhyet hiukset vanhentaa toisin kuin pitkät. Tietty sellanen kiristetty mummonuttura asia erikseen.:D Ja tietty vaatteetkin tekee.. Ei varmaan kannata niin kovin paljon tuijottaa yksityiskohtiin, esim. johonkin silmäryppyihin. Kokonaisuudessa se on kuitenkin niin pieni juttu, ettei sitä kukaan muu todellakaan huomaa!
  Vastaa viestiin
02.04.09, 05:00   #20 (linkki)
hille2
(Vierailija)

Nämä vanhentavat:
- liika auringonotto - sekä aiheuttaa ryppyjä, että tuo jo olemassaolevat selvemmin esille
- tupakanpoltto - muodostaa sen tötterösuuefektin
- liian ohuiksi nypityt kulmakarvat (vajaa 30-vee Tarja Turusella on 55-vee pikkukaupunkikosmetologin kulmakarvat)
- alituinen otsan rypistely (joko kaksoisryppy kolmien välissä tai otsan kohottelu närkästyneen näköisenä), yleensä nokka pystyssä suu suvaitsemattoman näköisessä mutrussa Stockkalla turkissa painelu lisää iisisti 10 vuotta olemukseen
- "vanhan" ihmisen mielipiteet oikeasta elämisentyylistä, suvaitsemattomuus, mikkoslaisuus
- kävelytyyli: liian töpsyttelevä, huonoryhtinen, kankea - liikunnan harrastaminen pitää nuorekkaan oloisena, eli notkea, rivakka liikunta antaa aina nuorekkaan vaikutelman
- äänen narisuttaminen (on muuten todella täystuho äänihuulille)
- numeroa liian pienet kengät
- kasvojen sivussa muotoilemattomana roikkuva pitkähkö tukka - esim. nuttura tai viime päivinä kohuttu ponnari ylhäällä takaraivolla kohottaa kasvojen yleisilmettä pirteämmän näköiseksi
- liian voimakas hiusväri (musta, voimakas kastanjanpunainen, liian vaalea) paitsi ihan nuorilla ja rypyttömillä (alta 30-vee)
- äsken mainitun ylipainon lisäksi liika laihuus yli 50-veellä: kaikki kasvojen juonteet tulevat pahasti esille, eli monelle kuivan kesän oravan näköiselle keski-ikäiselle muutama lisäkilo nuorentaisi kasvoja
  Vastaa viestiin
02.04.09, 14:09   #21 (linkki)
Salilla itsekin käyvä
(Vierailija)

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Ulkonäkö -10 vuotta
Ja yksi tosi tärkeä tekijä nuoren ulkonäön takana on, että _ei_ rääkkää itseänsä liikaa, esim. rankalla liikunnalla. Se näkyy nopeasti silmäpusseina ja uurteina kasvoissa. Kuntosalilla kovaa treenaavilla on upeat kropat, mutta kasvot +10-20 vuotta vanhemman. Katso vaikka fitness-naisia, jo parikymppisillä on ryppyjä. Puhumattakaan siitä, miltä näyttää lähempänä neljääkymmentä.
Liian rankka liikunta tuskin sinänsä vanhentaa, vaan esimerkeissäsi on takana muut tekijät. Huippu-urheilijat noudattavat useimmiten hyvin tarkkaa dieettiä. Etenkin fitness (yms painonnostourheilijat) myös laihduttavat ja kasvavat (off-kausi) vuorotellen, joka on elimistölle rankkaa. Fitnessiin kuuluu myös rusketus, ja harva taitaa pysyä pelkässä purkkiruskeassa, vaan solariumissa käydään säännöllisesti - ja aurinko jos mikä vanhentaa. Huipputasolla sitten käytössä on jo kovemmat aineet, joiden käyttö näkyy kyllä myös naamasta...
  Vastaa viestiin
02.04.09, 14:12   #22 (linkki)
Hop -
(Vierailija)

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja hille2
- kasvojen sivussa muotoilemattomana roikkuva pitkähkö tukka - esim. nuttura tai viime päivinä kohuttu ponnari ylhäällä takaraivolla kohottaa kasvojen yleisilmettä pirteämmän näköiseksi
... mutta se "ihanan pirtsakka" lyhyt tukka punaisilla tupsuilla, joka on pakko hankkia viimeistään kun täyttää 30v, se vasta vanhetaakin. Eli kannattaa tosiaan pitää ne hiukset mieluummin vaikka ponnarilla, kuin pätkäistä tuollainen iänikuinen rouvastukka.
  Vastaa viestiin
Kirjoita viesti

Tagit
Tyhjä

>Työkalut Hae ketjusta
>
Hae ketjusta:

Laajennettu haku