Plazan keskustelut etusivu
» Rekisteröidy käyttäjäksi
» Unohditko tunnuksesi?
Mene takaisin   Plazan keskustelut – Plaza > Ellit > Muoti ja kauneus > Kropan kohentajat
Plazan keskustelualusta on uudistunut - katso ohjeet

Kirjoita viesti

Työkalut Hae ketjusta
23.03.09, 20:39   #1 (linkki)
pähkinäbrunette
(Vierailija)

Saksanpähkinät ja hiusten värjäys

Onko kukaan teistä värjännyt saksanpähkinöillä hiuksia? Tuliko niistä väriä ja miten kauan säilyi?
Mulla on maantienväriset hiukset, joissa on punapigmenttiä (jota inhoan!!) ja haluaisin hiuksiini ruskeamman sävyn. Olen yliherkkä kaupan väriaineille, joten niitä ei kannata suositella. Etsin luonnonmukaista menetelmää ja kuulin, että saksanpähkinöitä voi käyttää hiusten värjäämiseen.
En vain ihan tiedä, miten tämä tapahtuu...
Pähkinöitä siis ilmeisesti keitetään vedessä (mitkä mittasuhteet?) ja sitten kaadetaan liemi päähän...jätetäänkö vaikuttamaan vai huuhdellaanko heti pois? Rosmariini ja nokkonen kuulemma myös tummentavat hiusta, mutta miten menetellä? Kaikki vinkit ovat tervetulleita, kiitos!
  Vastaa viestiin

24.03.09, 10:52   #2 (linkki)
rosmariinia
(Vierailija)

Minä sävytin joskus eteerisellä rosmariiniöljyllä hiuksia. Laitoin muutaman tipan hoitoaineen sekaan hiuksiin ja annoin vaikuttaa ennen huuhtelemista 10-30 min. Kyllä olin huomaavinani, että punaisuus peittyi aina seuraavaan pesuun saakka. Kaupanpäälle sai ihanan tuoksun :)

Jos Googlaat esim. "kasvivärjäys hiukset", tulee tuloksiin myös kampaamoja joissa värjätään kasvipohjaisilla väreillä. Tuloksissa myös hiusfoorumin keskustelu aiheesta.

Voisinkin taas kokeilla rosmariinisävytystä itselleni kevään iloksi, kiitos muistutuksesta!
  Vastaa viestiin
24.03.09, 12:32   #3 (linkki)
pähkinäbrunette
(Vierailija)

Kiitos! :) Kuulostaa helpolta tuo rosmariinilla sävytys. Sitä voisikin kokeilla, kunhan haen rosmariiniöljyä luontaistuotekaupasta.
Kiitos myös google vinkistä, pitääkin vähän surffailla ja katsoa mitä sieltä löytyy. Tähän mennessä oon kokeillut vain jotain tyyliin "saksanpähkinät hiusten värjäys" ja tulokset oli aika laihat... ;)
  Vastaa viestiin
Kirjoita viesti

Tagit
Tyhjä

>Työkalut Hae ketjusta
>
Hae ketjusta:

Laajennettu haku