Plazan keskustelut etusivu
» Rekisteröidy käyttäjäksi
» Unohditko tunnuksesi?
Mene takaisin   Plazan keskustelut – Plaza > Ellit > Muoti ja kauneus > Kropan kohentajat
Plazan keskustelualusta on uudistunut - katso ohjeet

Kirjoita viesti

Työkalut Hae ketjusta
31.03.09, 21:31   #1 (linkki)
rupisammakko.
(Vierailija)

Naama karseessa kunnossa

Mulla on ollut aina rasvainen iho ja teininä finnejä&mustapäitä. Söin sitten e-pillereitä 10v. ja naama muuttui ihan siedettäväksi. Jätin pillerit, tulin 2 x raskaaksi lyhyen ajan sisällä, viimeisimmästä raskaudesta on nyt 2,5 v.

En ottanut mitään hormonaalista ehkäisyä. Naama alkoi muuttua aivan kamalaksi. Poskissa ja leuassa on kirkkaanpunaisia PATTEJA, ne ei ole finnejä. Mitä lie....En saa niitä millään pois! Ne alkoivat lisääntyä talvella ja yhdistettynä urtikariaan=nokkosrokko (joka tulee mistä lie ruuasta tms., elimistö on ihan herkillä, mm. alkoholista ja vehnästä tulee kutinaa ja turvotusta, nokkosrokkoa) ne suorastaan räjähtivät naamaan. Samalla alkoi hiuspohja rasvoittua ja karvankasvu kiihtyä ja nenänpielen verisuonet näkyy. Iho on aivan kirjava. Nyt niitä patteja on jo muualla kropassakin.

Ihotautilääkäri on antanut diagnoosin urtikaria-ruusufinni-akne-taliköhnä. Eli kaikki ihosairaudet mitä löytyy vaan...Ruusufinnivoiteet pahentavat ihoa. Antibiottikuuri kuivattaa hetkellisesti. Tetrasykliiniä en voi syödä. Olen syönyt allergialääkettä jo 2kk, sinkkiä, kalkkia sekä magnesiumia.
Nyt lääkäri määräsi yasmin- pillerit.

Onko teillä kokemuksia, mikähän helvetti tähän naamaan auttais.
  Vastaa viestiin

31.03.09, 21:59   #2 (linkki)
Itselläni oli leuassa
(Vierailija)

ja on kai nyt kiitos auringon (?) tulossa nenänpieleen se ns. suunympärysihottuma. Puhkesi kesällä. Puoli vuotta aiemmin alkoi tulla silmäluomiin ns. näärännäppyjä, jotka eivät häipyneet, lisääntyivät vaan ja niiden kanssahan oli kyllä mennä järki. Silmälääkäri kysyi ensimmäiseksi ehkäisystä, e-pillerit kuulemma voisivat tosiaan auttaa kumpaankin vaivaan, jotka eivät kai liity toisiinsa. Kun tuo muu väheni (ei täysin hävinnyt) kolmen kuukauden antibioottikuurilla, en ole vielä tullut pillereitä hakeneeksi, kun muuten vierastan vähän ajatusta jo tällä rauhallisemmalla iällä ja luonteella... Jos aurinko alkaa tehdä tepposia, kuten vähän näyttää, pitää harkita.
  Vastaa viestiin
01.04.09, 11:50   #3 (linkki)
Kira78
(Vierailija)

Ehka voisi auttaa

Oletko herkka vain tetrasykliinille vai myos sen johdannaisille, do(xy)cycline, minocycline? Niissa annoskin on pienempi (100-200 mg/paiva) kuin perinteisella tetrasykliinilla. USAssa ollessani maarasivat mulla suun kautta otettavaa klindamysiinia. Se tehosi nopeasti. Suomessa en tieda, saako sita muuten kuin voiteena, ja antibiootti-voiteet eivat ole ikina minua auttaneet, pikemminkin painvastoin. Yasminit auttoivat minua, mutta eivat sopineet muuten. Lopettamisen jalkeen alkoikin sitten taas kukkia naama.

Jos ette halua syoda antibiootteja, e-pillereita tms, niin kokeilkaa soijaa. Minulla se on auttanut ruusufinniin. Aikaisemmin olin aina antibioottikuurilla, nyt olen ollut jo puolivuotta pelkan soijamaidon varassa eika isoja patteja ole enaa tullut. Voiteina olen kayttanyt Cliniquen Redness reliefia seka ihotautilaakarin suosittelemia aurinkosuojallisia voiteita rosacea-iholle. Kummatkin tuntuvat sopivan. Iho kannattaa myos puhdistaa kunnolla, etenkin jos kayttaa meikkia (oljytonta ehdottomasti). Itse en ihoa yleensa kuori, mutta pyyhin molkosanilla (apteekista/luontaistuotekaupasta) iltapesun jalkeen.
  Vastaa viestiin
01.04.09, 14:25   #4 (linkki)
Hoida tauti, älä oireita
(Vierailija)

Miksi lääkäri ei ehdottanut sinulle roaccutan kuuria? Se auttaa myös hiusten rasvoittumiseen. Antibiootit eivät paranna aknea, ne tarjoavat vain tilapäisen avun jos sitäkään. Samoin e-pillerit. Roaccutan sen sijaan on tehokas ja parantaa useimmilta aknen pysyvästi.
  Vastaa viestiin
01.04.09, 17:39   #5 (linkki)
fr
(Vierailija)

Karppaus on auttanut monella iho-ongelmiin. Jos ei muuta, niin kuorittu (ns. valkoinen) vilja ja sokeri sekä peruna vähemmäksi/pois ruokavaliosta.
Teepuuöljy laimennettuna auttaa myös.
  Vastaa viestiin
01.04.09, 17:40   #6 (linkki)
ap.
(Vierailija)

Soijasta naama lehahtaa aivan kirjavaksi...Kyseessä ei siis ole finnit vaan punaiset patit.
  Vastaa viestiin
02.04.09, 00:00   #7 (linkki)

Rekisteröitynyt: 03/2009
miksi tetrasykliini ei sovi? oletko kokeillut avitcidia tai roaccutania (A-vitamiineja)? sitten on vielä adapaleenivoide eli differin tai epiduo
  Vastaa viestiin
Kirjoita viesti

Tagit
Tyhjä

>Työkalut Hae ketjusta
>
Hae ketjusta:

Laajennettu haku