Lainaus:
|
Alkuperäinen kirjoittaja tiptop Parempi? http://images.paraorkut.com/img/pics/images/a/alessandra_ambrosio-4918.jpg
|
No minulla on aika samanmallinen kroppa kuin tässä kuvassa, paitsi että jalkani ovat pidemmät suhteessa yläkroppaan (tuohan on suht persjalkanen). En tietenkään voi tietää, miten minulle tuntematon ihminen syö ja treenaa, mutta oma tyylini on about tämä:
Ruuat:
- aina kunnon aamiainen, joko 2 täysjyväleipäpalaa päällyksin tai kaurapuuro marjoilla ja maustamattomalla luonnonjugurtilla, kahvia
- päivällä lounasaikaan esim. salaatti raejuustolla ja leipäpalalla tai kasviskeittoa parin leipäpalan kera
- illalla kunnon ruoka suht myöhään (asun ulkomailla, ja iltaruoka on monta tuotia myöhempään kuin Suomessa)
- en syö lihaa tai kanaa lainkaan, protsku kalasta, kananmunista, raejuustosta, jugurtista, tofusta, pavuista ja pähkinöistä
- hyvät rasvat käyttöön eli esim. oliiviöljy, Suomessa rypsiöljy on hyvää, kartan transrasvoja (joita on mm. valmiselintarvikkeissa, sipseissä ym.), mantelit, lohi
- koetan syödä sen suositellun puoli kg vihanneksia, hedelmiä ja marjoja päivässä
- välipaloiksi hedelmiä, porkkanoita, rusinoita ja pähkinöitä; usein ennen kuntoilemaan menoa syön banaanin, tai silppuan banaanin maustamattomaan luonnonjugurttiin ja hieman sokeroimatonta mysliä tai all-bran-muroja päälle (tämä käy myös aamiaiseksi)
- koetan syödät hiilarit ns. hyvinä, eli täysjyväleipä, tumma riisi, täysvehnäpasta ym. eli valkaistu vehnä ja sokeri mahdollisimman vähiin
- kartan aspartaamia, eli ei light-cokista tm. paskaa - ylipäätään en juo cokista juuri koskaan vaan esim. vihreää teetä ja janoon vettä - koetan juoda vettä paljon
- herkuttelut kuten suklaa ja jäätelö vain viikonloppuna, eikä silloinkaan kilokaupalla
- en tupakoi
- kohtuus alkoholinkäytössä - sisältää jumalattomasti kaloreja ja kännissä/krapulassa on helppo sortua pizzoihin ja muuhun turhaan. Paras alkoholijuoma kropan kannalta on viini.
- en syö e-pillereitä enää (turvotus, suonikohjut, lihominen)
Liikunta:
- itse treenaan jazztanssia, aikuisbalettia, joogaa, pilatesta ja koetan tehdä joka viikko myös hieman lihaskuntoa etenkin hartia- ja käsiseutuun kuntosalin vehkeillä. Pyöräilen ja kävelen paljon eri paikkoihin.