| |  | |
31.03.10, 15:04
|
#1 (linkki)
| | (Vierailija) | Rintojen kasvu yli parikymppisenä?
Murrosikäni ja kuukautiset alkoi kohdallani melko myöhään. Olen ollut aina pienirintainen, vaikka siskoni ja äitini ja muut suvun naiset kyllä omaavat suuremmat rinnat, mutta toisaalta olen aina ollut hyvin hoikka verrattuna normaalipainoiseen äitiini ja siskooni. Jokunen aika sitten kiinnittin huomiota rintojeni arkuuteen vaikka menkat oli vasta loppuneet (jolloin yleensä rinnat kutistuu pienimmilleen ja arkuus vähenee), ihmettelin sitä, ja nyt olen huomannut että rinnat on kasvaneet hieman. Raskaanakaan en voi olla, se on varma. Painoa ei ole tullut, olen pikemminkin laihtunut pari kiloa kun jätin ylimääräiset makeiset pois jokin aika sitten ruokavaliosta. Onko siis mahdollista että rinnat vaan jostain syystä on päättäneet vielä tässä iässä (olen 22v.) kasvaa? Onko mulla käynyt vastaavaa?
| |
| | |
31.03.10, 15:05
|
#2 (linkki)
| | (Vierailija) | korjaus
siis onko muIllakaan *
| |
| | |
01.04.10, 05:41
|
#3 (linkki)
| | (Vierailija) |
Ei kai rintojen kasvun pitäisi aiheuttaa arkuutta. Kannattaa käydä lääkärin juttusilla.
| |
| | |
01.04.10, 09:14
|
#4 (linkki)
| | (Vierailija) | Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Tissitönkö sittenkään Murrosikäni ja kuukautiset alkoi kohdallani melko myöhään. Olen ollut aina pienirintainen, vaikka siskoni ja äitini ja muut suvun naiset kyllä omaavat suuremmat rinnat, mutta toisaalta olen aina ollut hyvin hoikka verrattuna normaalipainoiseen äitiini ja siskooni. Jokunen aika sitten kiinnittin huomiota rintojeni arkuuteen vaikka menkat oli vasta loppuneet (jolloin yleensä rinnat kutistuu pienimmilleen ja arkuus vähenee), ihmettelin sitä, ja nyt olen huomannut että rinnat on kasvaneet hieman. Raskaanakaan en voi olla, se on varma. Painoa ei ole tullut, olen pikemminkin laihtunut pari kiloa kun jätin ylimääräiset makeiset pois jokin aika sitten ruokavaliosta. Onko siis mahdollista että rinnat vaan jostain syystä on päättäneet vielä tässä iässä (olen 22v.) kasvaa? Onko mulla käynyt vastaavaa? |
Moi!
Kyllä Näin voi käydä. Itselläni on sillä tavoin hormonaalisesti herkkä kroppa, että rinnat reagoivat koollaan melko herkästi estrogeeni- tai progesteronitasojen muutoksiin. Ensimmäisen kerran tapahtui 20-vuotiaana, kasvoivat yhtäkkiä parissa viikossa n. 2 kuppikokoa. Tuolloin syy osoittautui viimein olemaan ehkäisypillereissä, joita olin tuolloin käyttänyt n. puoli vuotta. Lääkäri tulkitsi että kroppani reagoi elimistön ulkopuoliseen hormoniin, pillerit lopetettiin ja kasvu loppui. Koko ei palautunut alkuperäiseen. Nyt kolmikymppisenä olen taas huomannut vastaavaa, tosin tällä kertaa ilman pillereitä. Tällä välin ne ovat vaihdelleet parin kuppikoo sisällä, ilman että paino juuri on muuttunut. Jollain tavalla tämä mulla liittyy estrogeenin, progesteronin tai pienetessään ehkä testosteronipitoisuuksiin, en vaan vielä tarkkaan tiedä että miten. Progesteroni eli keltarauhashormonihan on juuri se, joka aiheuttaa aristuksen ja suurenemisen tietyssä vaiheessa kuukautisia.
Tule ihmeessä kertomaan, jos saat asiaan jonkun selityksen, minuakin ilmiö hiukan vaivaa...
Mukavaa pääsiäistä
| |
| | |
01.04.10, 09:21
|
#5 (linkki)
Alkuperäinen kirjoittaja Tuttu tilanne... Moi!
Kyllä Näin voi käydä. Itselläni on sillä tavoin hormonaalisesti herkkä kroppa, että rinnat reagoivat koollaan melko herkästi estrogeeni- tai progesteronitasojen muutoksiin. Ensimmäisen kerran tapahtui 20-vuotiaana, kasvoivat yhtäkkiä parissa viikossa n. 2 kuppikokoa. Tuolloin syy osoittautui viimein olemaan ehkäisypillereissä, joita olin tuolloin käyttänyt n. puoli vuotta. Lääkäri tulkitsi että kroppani reagoi elimistön ulkopuoliseen hormoniin, pillerit lopetettiin ja kasvu loppui. Koko ei palautunut alkuperäiseen. Nyt kolmikymppisenä olen taas huomannut vastaavaa, tosin tällä kertaa ilman pillereitä. Tällä välin ne ovat vaihdelleet parin kuppikoo sisällä, ilman että paino juuri on muuttunut. Jollain tavalla tämä mulla liittyy estrogeenin, progesteronin tai pienetessään ehkä testosteronipitoisuuksiin, en vaan vielä tarkkaan tiedä että miten. Progesteroni eli keltarauhashormonihan on juuri se, joka aiheuttaa aristuksen ja suurenemisen tietyssä vaiheessa kuukautisia.
Tule ihmeessä kertomaan, jos saat asiaan jonkun selityksen, minuakin ilmiö hiukan vaivaa...
Mukavaa pääsiäistä |
Edelliseen vielä, että olen myöhemmin ajatellut myös myöhäisen murrosikäni ehkä liittyneen tuohon. Olin aina ollut aika alipainoinen, joten ehkä kroppa pyrki silloin parikymppisenä "hoitamaan keskenjääneen homman" loppuun, saadessaan siihen tarvittavan hormonilisäyksen. Ihan kotilääketiedettähän tämä on, mutta eihän sitä tiedä.
| |
| | |
01.04.10, 12:16
|
#6 (linkki)
| | (Vierailija) |
Kiitos vastauksista, kaipa tämä sitten normaalia on, toivotaan! Tuli tässä mieleen ehkä "hieman" kaukaa haettu juttu, nimittäin se, että puoli vuotta sitten pistin elämäntavat kuntoon ja lopetin kokonaan alkoholin juonnin, sitä ennen olin juonut alkoholia n.17-18-vuotiaasta asti lähes joka ikinen viikko suht runsaasti. Mietin että jostakin olen joskus lukenut, että alkoholi lisää naisessa testosteronimääriä varsinkin pitkällä käytöllä, voisiko tässä olla takana joku sellainen juttu että kun alkoholin juonti on lopetettu, niin hormonitasapaino jotenkin palautuisi, siis mahdollinen noussut testosteroni kropassa vähenisi, ja siitä tämä rintojen kasvamaan innostuminen? Voi toki olla että olen tässä nyt ihan hakuteillä, mutta tulipahan vaan mieleen :). Pillereitähän en itse ole syönyt koskaan, enkä siis syö nytkään.
| |
| | |
01.04.10, 13:30
|
#7 (linkki)
| | (Vierailija) |
Janna etta muillakin on vastaavaa!
Minullakin on kuppikoko heitellyt jopa a.sta c.hen vuosin varrella, kutistuen ja kasvaen. Minulla oli hyvin pienet rinnat parikymppiseksi asti, ja vasta n 24- vuotiaana ne tasaisesti kasvoivat. En ole kayttanyt pillereita kuin teinina.
Kyse voi olla ehka hieven ylos-alas vaihtelevasta painosta, ehka lihon ja laidun tuosta rinnanseuduolta sitten herkasti, mutta paaosin ilmeisesti muuttuvista hormonitasapainoista. Rintani jalleen paisuivat aika muhkeiksi joulun tienoolla (ei, en lihonnut;) mutta taas viime aikoina on kutistunut yhdella kuppikoolla. Olen nyt 27 v.
Olen ollut huomaavinani, etta d- ja c- vitamiinilisa ravinnossa on taas muhkeuttanut myos rintoja, kenties boostaa nasirhormoneja?
Olisi mukava kuulla ihan esim laakarin mielipide tallaisiin hienovaraisiin, mutta kuitenkin, ainakin itselle, selviin ja nakyviin muutoksiin.
| |
| | |
01.04.10, 13:50
|
#8 (linkki)
Alkuperäinen kirjoittaja blow Janna etta muillakin on vastaavaa!
Minullakin on kuppikoko heitellyt jopa a.sta c.hen vuosin varrella, kutistuen ja kasvaen. Minulla oli hyvin pienet rinnat parikymppiseksi asti, ja vasta n 24- vuotiaana ne tasaisesti kasvoivat. En ole kayttanyt pillereita kuin teinina.
Kyse voi olla ehka hieven ylos-alas vaihtelevasta painosta, ehka lihon ja laidun tuosta rinnanseuduolta sitten herkasti, mutta paaosin ilmeisesti muuttuvista hormonitasapainoista. Rintani jalleen paisuivat aika muhkeiksi joulun tienoolla (ei, en lihonnut;) mutta taas viime aikoina on kutistunut yhdella kuppikoolla. Olen nyt 27 v.
Olen ollut huomaavinani, etta d- ja c- vitamiinilisa ravinnossa on taas muhkeuttanut myos rintoja, kenties boostaa nasirhormoneja?
Olisi mukava kuulla ihan esim laakarin mielipide tallaisiin hienovaraisiin, mutta kuitenkin, ainakin itselle, selviin ja nakyviin muutoksiin. |
Nyt heräsin mielenkiinto, rupesin nimittäin syömään syksyllä nimenomaan tuota d-vitamiinia, ja vielä aika reilulla annoksella, tässäkö onkin selitys :D? Mutta oli miten oli, kiva kuulla että muillakin esiintyy vastaavaa!
| |
| | |
01.04.10, 16:02
|
#9 (linkki)
| | (Vierailija) | testo
Testosteroni on naisilla tärkeä hormoni. Se aikaansaa mm. seksuaalista halua. Se ei suinkaan ole mikään "mieshormoni". Tietty jos haluaa vain isot rinnat muttei mitään seksuaalista kyvykkyyttä...
Todennäköinen syy rintojen muutoksille aikuisella on lihominen tai rintasyöpä. Geeneissä voi olla, että lihominen näkyy rinnoissa, toisilla perseessä. Itse menisin lääkäriin. Ylimääräinen rasvakudos EI KOSKAAN ole hyväksi terveysmielessä. Rasvakudos tuottaa hormoneja, joten se on AINA riski mm. rintasyövässä.
| |
| | |
01.04.10, 20:30
|
#10 (linkki)
Alkuperäinen kirjoittaja Tissitönkö sittenkään Nyt heräsin mielenkiinto, rupesin nimittäin syömään syksyllä nimenomaan tuota d-vitamiinia, ja vielä aika reilulla annoksella, tässäkö onkin selitys :D? Mutta oli miten oli, kiva kuulla että muillakin esiintyy vastaavaa! |
Joo olen kuullt etta d- vitamiini kasvattaa rintoja, ja on muutenkin todella hyva ja "nuorentava" ja hehkeyttava vitamiini, lahinna koska edesauttaa yleista terveytta myos! Ja jos joku kehossa oli blokannut rintojen kasvua, voi se d-vitamiini sitten auttaa sen "blokin" ohi!
Kofeiini ja suuret maarat alkoholia pienentavat rintakudosta.
| |
| | |
01.04.10, 21:11
|
#11 (linkki)
Alkuperäinen kirjoittaja slkjflskj Testosteroni on naisilla tärkeä hormoni. Se aikaansaa mm. seksuaalista halua. Se ei suinkaan ole mikään "mieshormoni". Tietty jos haluaa vain isot rinnat muttei mitään seksuaalista kyvykkyyttä...
Todennäköinen syy rintojen muutoksille aikuisella on lihominen tai rintasyöpä. Geeneissä voi olla, että lihominen näkyy rinnoissa, toisilla perseessä. Itse menisin lääkäriin. Ylimääräinen rasvakudos EI KOSKAAN ole hyväksi terveysmielessä. Rasvakudos tuottaa hormoneja, joten se on AINA riski mm. rintasyövässä. | Miten niin "jos haluaa isot rinnat muttei mitään seksuaakista kyvykkyyttä..."? Enkai minä hormoneistani ja niiden tahdonvoimattomasta toiminnasta mitään päätä? :D
Ja eihän tämä mun kuppikokoni lähentele vielä edes B-kuppia, lähinnä olematon A-kuppi on kasvanut täyteläiseksi A-kupiksi, johan tuolla talsisi monta potentiaalista rintasyöpään sairastuvaa jos näilläkin tisseillä joutuisi juosta lääkärissä kun ylimääräistä rasvakudosta on "liikaa".
No joo. Rupesi kuitenkin huolettamaan. Mitään patteja en rinnoissani tunne, mutta jos oireeni viittaavat rintasyöpään niin kai se on marssittava lääkärille, edes saadakseni mielenrauhan.
| |
| | |
01.04.10, 21:13
|
#12 (linkki)
Alkuperäinen kirjoittaja katsu Joo olen kuullt etta d- vitamiini kasvattaa rintoja, ja on muutenkin todella hyva ja "nuorentava" ja hehkeyttava vitamiini, lahinna koska edesauttaa yleista terveytta myos! Ja jos joku kehossa oli blokannut rintojen kasvua, voi se d-vitamiini sitten auttaa sen "blokin" ohi!
Kofeiini ja suuret maarat alkoholia pienentavat rintakudosta. |
Mielenkiintoista, en ole kuullut ennen, täytyy ottaa enemmän selvää tästä, jos d-vitamiinilla tosiaan olisikin osuutta asiaan!
| |
| | |
01.04.10, 21:57
|
#13 (linkki)
Alkuperäinen kirjoittaja Tissitönkö sittenkään Mielenkiintoista, en ole kuullut ennen, täytyy ottaa enemmän selvää tästä, jos d-vitamiinilla tosiaan olisikin osuutta asiaan! |
kantsii etsi hakusanoilla "vitamin d breast growth" niin loytyy paremmin ...
| |
| | |
18.11.11, 23:46
|
#14 (linkki)
| | (Vierailija) | joku
Mulla on murrosikä alkanu oon 13v tyttö. Ja mulla on todella terhakat ja aika isot rinnat. Luokkani toisiksi isoimmat . Ei hä siin muuten mitää mut pojat noin mun ikäset tollää. Ja jos mul on vähäkää iso kaulaukko saattaa joku tulla kysyy alatko? Mä oon 159cm ja 41kg
| |
| | | | |