| |  | | |
22.04.10, 23:01
|
#1 (linkki)
| | (Vierailija) | Hiusten kasvatus pitkiksi
Tällä palstalla on aiemmin käyty keskustelua millä saa hiukset kasvamaan nopeammin pitkiksi. Olisko jollain uusia vinkkejä, käytän nyt biotiinia,sinkkiä ja hoitavia shampoota ja hoitoainetta.Pitäisi kasvattaa pitkät hiukset...
| |
| | |
23.04.10, 06:32
|
#2 (linkki)
| | (Vierailija) |
Mihin sinulla on noin kiire, että hiuksien kasvu saatava nopeammaksi? Ota vaan iisisti, ja keskity johonkin järkevään, älylliseen toimintaan. Hiukset kyllä kasvavat omia aikojaan ilman mitään turhia lisäaineita. Normaali, monipuolinen ravinto riittää.
| |
| | |
23.04.10, 06:39
|
#3 (linkki)
| | (Vierailija) |
Vielä kysyn, miksi kaikki tytöt, naiset haluavat, että on pitkät hiukset? Sitten ne on useimmiten poninhännällä. Mihin on kadonneet kampaukset, lyhyemmät hiukset? Pitkät hiukset ovat kuitenkin aika tyylittömät, isotöiset, aina silmillä, suussa haittana, ellei ole sidottu ponnarilla.
Syödessäänkin hiukset uivat lautasella ruoan seassa.
| |
| | |
23.04.10, 10:21
|
#4 (linkki)
| | (Vierailija) |
Ei minusta ponnarissa ole mitään vikaa =) Ja pitkiin hiuksiin saa oikein hienoja kampauksia, jos osaa niitä tehdä.. Ei tuohon hiustenkasvuun voi hirveästi vaikuttaa, muista syödä monipuolisesti. Jos nopeasti haluaa pitkät hiukset, ei siihen auta kuin hiusjatkeet.
| |
| | |
26.04.10, 01:58
|
#5 (linkki)
| | (Vierailija) |
Tämä tuskin on mitään uutta, mutta hiukset saa kasvamaan nopeammin pitkiksi sillä, että välttää tekemästä niille asioita jotka vaurioittavat latvoja niin, että hiuksia joudutaan leikkaamaan paljon kasvatuksen aikana.
(Lue: Ei mitään kovakouraista harjaamista, vaan hellävarainen selvittely harvapiikkisellä kammalla ja sitten vasta harjaus, jos harjata halutaan. Märkiä hiuksia taas ei pitäisikään harjata, vaan selvitellä vain sormin ja kammalla. Kuumakäsittelyjen vähentäminen minimiin. Siis suoristusrauta, hiusten föönaaminen,...)
Mitään erityisiä kasvua nopeuttavia poppakonsteja ei valitettavasti ole olemassa. Kärsivällisyyttä vain peliin ;). Matka kohti tavoitetta eli haluamasi pituisia hiuksia voi olla sitä paitsi hauska, kun opettelet tekemään sinä aikana erilaisia kampauksia. Huomaat samalla, miten "kasvat ulos" joistain kampauksista, koska hiuksesi tulevat jossain vaiheessa niihin liian pitkiksi. "Joudut" siksi hakemaan välillä ihan uusia kampauksia. Poninhäntä ei todellakaan ole ainoa kampaus, vaikka katukuvaa katsellessa voisi luulla niin.
Minkä pituiset hiuksesi muuten ovat nyt? Kotisivuiltani löytyy jonkin verran kampausideoita, koska toteutan siellä parhaillaan omaa haastettani tehdä vähintään kuukauden ajan joka päivä erilainen kampaus. Mukana on sekä kuvat että ohjeet. Monet kampaukset pystyy tekemään sekä pidempiin että lyhyempiin hiuksiin. Kannattaa ainakin vilkaista, jos sieltä löytyisi jotain inspiraatiota: Pitkät hiukset
Allekirjoitan sen, että pitkät hiukset ovat aina auki pidettyinä tiellä. Kuten tuossa edellä jo joku sanoi, niin ne uivat esim. lautasella. Hiustyypistä riippuen ne voivat myös kärsiä paljosta auki pitämisestä. Kuulun itse siihen ihmisryhmään, mutta pidän onneksi paljon erilaisten kampausten opettelemisesta ja tekemisestä. Pitkien hiusten idea onkin minulla pääasiassa se, että niihin saa tehtyä vaikka mitä.
| |
| | |
26.04.10, 09:50
|
#6 (linkki)
| | (Vierailija) |
Mulla kasvoi vajaassa kahdessa vuodessa puoleen selkään. Oikeastaan en edes kasvattanut vaan yhtäkkiä huomasin että hitto, nehän jää selän ja seinän väliin kun nojaa taakse. Mä en ikinä hajannut enkä käynyt kampaajalla, kotona vaan vedin mustaa väriä päähän :D
No nyt kävin ottaan raitoja ja vaaleamman värin ja oon alkanut harjaamaankin näitä niin tuntuu että ne on sellasta "nukkaa" latvoista kun harjaa, eli kyllä se vaan kuluttaa. Toki mulla on tosi vahva hius että se ei vaurioidu, eli ei tarvii säännöllistä latvojen siivousta. Kävin ekalla kerralla viikonpäästä uusiksi kun väri vihersi niin mulla näkyi sillon jo juurikasvu, oltiin kyllä ihmeissään :o
Sitä sen Maria Sidin mainostamaa ainetta mä kokeilisin jos olis tarvetta. mulla on näytepullo siitä nyt kun siitä on tullut shampoo mutta en oo vielä koklnnut.
Kyllä pitkät hiukset on kauniit, vaikka oliskin kiinni. Mutta itse haaveilen sellasesta lyhyemmästä tyylikkäästä polkasta tms nyt kun on pitkät. Ikinä ei oo hyvä :)
Tsemppiä ja pitkiä hermoja kasvatukseen!
Janette.
| |
| | |
26.04.10, 12:55
|
#7 (linkki)
| | (Vierailija) |
Mun neuvo on: älä käy kampaajalla, ellei nyt ole esim. värjäyksen takia ihan välttämätön pakko! Itse en ole käynyt moneen vuoteen ja pitkät on hiukset. Se että latvat tulisi siistiä monta kertaa vuodessa on ihan puppua(kampaajaystäväni on tämän minulle sanonut). Latvat pysyy hoitoaineilla suht hyvänä, tietenkin hiuslaadusta riippuen.
| |
| | |
26.04.10, 23:47
|
#8 (linkki)
| | (Vierailija) | Komppaan
Olen leikkaamisesta pitkälti samaa mieltä kuin titte :)
Pituutta lähtee kampaajalla käydessä usein enemmän kuin haluaisi. Paljon vähempikin leikkaaminen riittäisi monesti.
Jos ei haluta kerroksia, leikkauksen voi hoitaa hyvin itsekin. Täältä löytyy suoran, U- ja V-muotoisen latvan leikkausohjeet: Feye's Hair Trimming Instructions
On vain tärkeää, että leikatessa käytetään ehdottomasti teräviä saksia. Kampaamokaupasta voi ostaa itselle hiustenleikkaussakset. Ne eivät maksa hirveästi.
| |
| | |
27.04.10, 08:39
|
#9 (linkki)
| | (Vierailija) |
Itselläni oli viime vuoden maaliskuussa sellainen vähän ylikasvanut polkka, oikein lyhyt vino otsatukka ja otin hiuksiini silloin pidennyksen.
Pidin sitä 9 kk, joulukuuhun asti tekemättä mitään ja käymättä kampaajalla (juurikasvua värjäsin itse). Kun pidennykset otettiin joulukuussa pois, olin ihan yllättynyt; omat hiukseni olivat jo niin pitkät kuin alkuun pidennyksen kanssa. Nyt en taas en ole sen joulukuun jälkeen käynyt kertaakaan kampaajalla ja hiukseni peittävät takaa jo reilusti rintsikat. Se vuosi sitten ollut lyhyen lyhyt otsatukkakin on alle leuan ja pysyy mukavasti korvan takana.
Neuvoni on siis sama kuin jonkun toisenkin, anna hiustesi olla, älä käsittele niitä (itse värjäsin kyllä juuriskasvua ihan kaupan tuotteilla) äläkä käy kampaajalla. Omat hiukseni ovat nyt vuoden aikana kasvaneet ainakin 15 - 20 cm. Kohta kyllä menen latvoja siistimään, en haluakaan enää pituutta enempää.
| |
| | |
27.04.10, 12:45
|
#10 (linkki)
| | (Vierailija) |
Olen kasvattanut nyt hiuksiani reillu puolivuotta, aivan lyhyistä puolipitkiksi. Kampaajalla olen käynyt 8 viikon välein. Väri on siistitty ja leikattu aina malliin, kunkin pituuden mukaan. En ole joutunut kitumaan epäsiistien hiusten takia ollenkaan, aina on ollut siistit ja huolitellun näkoiset hiukset. Ensi syksynä hiukseni ovat ilmeisesti halutussa pituudessa. Yhdessä kampaajani kanssa päätimme tästä projektista ja todella hyvin on sujunut, ei ole sakset karanneet omille teilleen. Että näinkin onnistuu. Tosin, kampaajani on huippuosaaja :)
| |
| | |
27.04.10, 13:43
|
#11 (linkki)
| | (Vierailija) | Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja oma kokemus Olen kasvattanut nyt hiuksiani reillu puolivuotta, aivan lyhyistä puolipitkiksi. Kampaajalla olen käynyt 8 viikon välein. Väri on siistitty ja leikattu aina malliin, kunkin pituuden mukaan. En ole joutunut kitumaan epäsiistien hiusten takia ollenkaan, aina on ollut siistit ja huolitellun näkoiset hiukset. Ensi syksynä hiukseni ovat ilmeisesti halutussa pituudessa. Yhdessä kampaajani kanssa päätimme tästä projektista ja todella hyvin on sujunut, ei ole sakset karanneet omille teilleen. Että näinkin onnistuu. Tosin, kampaajani on huippuosaaja :) |
Juu, kyllä ne äkkiä saakin puolipitkiksi mutta jos kunnolla pitkiksi haluaa, siitä eteenpäin on yleensä aika pitkää....
| |
| | |
28.04.10, 23:32
|
#12 (linkki)
| | (Vierailija) |
Miten kummassa te saatte hiukset lautaselle syodessa?
Omat hiukseni ovat pituudeltaan lapaluiden alaosaan, syon (ja olen muutenkin) useimmiten ponnaritta, mutta en mina ruokaani ole hiuksia saanut syodessani.
Teknikkalaji? Tai en roiku lautasen ylapuolella syodessani. :-)
Ja alkuperaiseen kysymykseen totean samaa kuin aiemmatkin, mahdollisimman vahan kasittelya, tasaus saannollisin valiajoin. Poppakonsteja ei tosiaan ole.
| |
| | |
29.04.10, 00:34
|
#13 (linkki)
| | (Vierailija) | Hiukset lautasella :D
Olen saanut hiukset lautaselle (tai muuhun ruoka-astiaan) parillakin eri tavalla. En tosin syödessäni, koska en roiku lautasen yläpuolella ;). Olen istuutunut joskus hiukan huolimattomasti pöytään, jolloin auki olevat hiukset ovat liikahtaneet kumartuneen asentoni takia olan yli eteenpäin ja käyneet silloin lautasellakin. Jostain syystä hiukseni ovat pöydässä useimmmiten kiinni.
Toisella kerralla lämmitin ruokaa työpaikan mikrossa ja tyhjä ruokarasia oli takanani tiskipöydällä. Juttelin työkaverin kanssa ja nojasin samalla selin pöytään. Minulla oli epäonnekseni silloin pitkä letti, jonka tupsu meni nojaillessani ruoka-astiaan. Sitten vain huuhtomaan soosit tupsusta pois.
En muistanut, että hiusten uittaminen ruoassa onnistuu tosiaan myös selin :D
| |
| | |
29.04.10, 00:39
|
#14 (linkki)
| | (Vierailija) | Tarkennus
Uteliaille tiedoksi, että noissa kertomissani lautasella tms. ruoassa uittamistapauksissa on ollut kyse nimimerkkini mukaisesti lähes metrin pituisista hiuksista. Ne on huomattavasti helpompi saada osumaan "vääriin" paikkoihin kuin esim. lapaluihin olevat hiukset.
| |
| | |
30.04.10, 10:08
|
#15 (linkki)
| | (Vierailija) |
Entisen piiitkän lettini onnistuin monesti saamaan auton oven väliin kun turhan vauhdikkaasti hyppäsi penkille :P Mutta lautasella en ole koskaan uittanut hiuksia
| |
| | |
01.05.10, 11:35
|
#16 (linkki)
Alkuperäinen kirjoittaja Kiirus? Vielä kysyn, miksi kaikki tytöt, naiset haluavat, että on pitkät hiukset? Sitten ne on useimmiten poninhännällä. Mihin on kadonneet kampaukset, lyhyemmät hiukset? Pitkät hiukset ovat kuitenkin aika tyylittömät, isotöiset, aina silmillä, suussa haittana, ellei ole sidottu ponnarilla.
Syödessäänkin hiukset uivat lautasella ruoan seassa. | Se on kyllä sitten hiuskruununsa kantajan vika jos hiukset uivat ruoassa ja ovat silmillä ja suussa.
Pitkät hiukset nyt saa kauniisti laitettua monenlaisilla kuniilla soljilla ja pannoilla. Ei niitä tarvitse sitaista aina kuminauhalla ponnarille, muuta kun kotioloissa joskus siivotessa ja ruokaa laittaessa. Ja mielestäni lyhyet hiukset ovat paljon suurempitöiset, koska joka karva pitää olla ojennuksessa, jos meinaa näyttää tyylikkäältä. Sitten vielä se jatkuva muotoonleikkaus on varmasti vaivalloista. Pitkät hiukset vain pestään ja kuivataan/jokus föönataan ja sitaistaan niskaan kauniilla soljilla tai nostetaan ylös hiuspannoilla. Myös paksut hiukset ovat kauniit ihan vapaanakin, eikä niitä tarvitse silmille kammata.
| |
| | |
03.05.10, 11:56
|
#17 (linkki)
Alkuperäinen kirjoittaja Metriletti Olen leikkaamisesta pitkälti samaa mieltä kuin titte :)
Pituutta lähtee kampaajalla käydessä usein enemmän kuin haluaisi. Paljon vähempikin leikkaaminen riittäisi monesti.
|
Koin tämän juuri katkerasti... Hiukseni ulottuivat puoleen selkään, mutta latvat olivat aika huonokuntoiset. Menin sitten kampaajalle ja oikein kuvan kera kerroin, että haluan tällaisen olkapäille ulottuvan, hieman rikotun mallin. (Kuva oli siis oma kuvani muutaman vuoden takaa, joten tiesin etukäteen, että sellainen malli minulle onnistuu).
Lueskelin siinä sitten lehteä ja kampaaja leikkeli ja urakan jälkeen totesi anteeksipyytävästi, että nyt tuli leikattua hieman enemmän kuin sovittiin... No kyllä vain, minulla on nyt erittäin lyhyt, rikottu polkka... En aluksi tiennyt itkeäkö vaiko nauraako, sillä hiukseni ovat aina olleet eriasteisen pitkät. Kun tähän on nyt totutellut, malli ei välttämättä ole ollenkaan huono, se ei vain tunnu omalta. Kampaaja antoi sitten leikkauksen lähes ilmaiseksi tosin, mutta ei se tuonut niitä puuttuvia senttejä takaisin.
Kasvua odotellessa...
| |
| | |
15.12.10, 18:53
|
#18 (linkki)
| | (Vierailija) | Näin kasvatin omat hiukseni
Yksi tärkeä asia on kärsivällisyys. Hiuksia harjatessa ei saa koskaan menettää kärsivällisyyttään takkuihin ja alkaa repimään niitä. Pesun jälkeen märkiä hiuksia ei saa hangata pyyhkeellä, vaan ne pitää puristella kuiviksi. Ennen kuin alkaa harjaamaan niitä, pitää odottaa, että ne olisivat täysin kuivat. Monet luulevat helpottavansa harjaamista harjaamalla märkiä hiuksia, mutta suosittelen ehdottomasti harjaamaan niitä kuvina, koska märkänä hius venyy, ohenee ja katkeaa. Kuivuessa hius palautuu tavalliseen tilaansa ja silloin voi alkaa selvittelemään takkuja. Harjaaminen aloitetaan aina latvoista ja siirrytään askeleittain aina ylemmäs
Käytän omiin hiuksiini silloin tällöin hoitoainetta, mutta yritän käsitellä niitä kemiallisesti niin vähän, kuin mahdollista. Pesen hiukset kerran kolmessa päivässä ja jos en ole hikoillut ollenkaan annan hiustenpesuvälin venähtää neljään päivään, mikä on kuitenkin harvinaista.
Kävin ennen kampaajalla, mutta enää en käy. Kampaaja jolla kävin viimeksi kolme vuotta sitten leikkasi hiukseni vinoon ja leikkasi ainakin kymmenen senttiä, vaikka pyysin pelkkää latvojen tasaamista. Hiustenkasvatusprosessini oli sillä hetkellä siinä samassa viheessa, missä se oli pari vuotta sitten. Kyllä harmitti. Siitä on jo kohta kolme vuotta ja olen siitä lähtien leikannut hiukseni itse.
Aloitan leikkaamisen sillä tavalla, että kastelen hiukset kokonaan ja harjaan ne tikkusuoriksi märkinä tämän kerran. Jaan hiukset tasaisesti molemmille puolille. Otan hiukset sormien väliin niinkuin kampaaja ja leikkaan korkeintaa puolitoista senttiä. Siten leikkaaminen on ilmaista ja leikkaamisajankohdan voi valita itse. Hiustenkasvatusprosessissa leikkaamisajankohta on se, milloin ilmestyy kaksihaaraisia ja leikkaamismäärä on aina minimi.
Kiharahiuksiset käyttäkööt suoristinta, jos haluavat. Vaikka kuumuus onkin haitoksi hiuksille, se kuitenkin estää toisenlaisen haitan. Suoristettuna ja sileänä hiukset lepäävät harjaamiselta, koska niissä ei ole takkuja normaalitilaan verrattuna.
| |
| | |
21.12.10, 00:41
|
#19 (linkki)
| | (Vierailija) | teidän ollenkaan
siis mitä kaikki tarkoittavat sillä että miten saa tukka kasvamaan?
Älkää leikkatko tukka pois! älkää tehkö sille mitään unohtakaa koko tukka niin yhtäkkiä se on nilkkoihin asti.
| |
| | |
21.12.10, 22:25
|
#20 (linkki)
| | (Vierailija) | Hiusten leikkaaminen välttämätöntä
Se on totta. Jos ei hiuksiin koske ollenkaan, niin ne ovat hetkessä pitkät. Ongelmana on vain se, että latvat menevät huonoon kuntoon. Olin kerran yli puoli vuotta leikkaamatta hiuksia ollenkaan ja latvat olivat miltei viisihaaraisia ja jatkuvasti takkuuntuvia.
Kyllä hiuksia on "pakko" leikata. Sen takia kirjoitinkin aikaisemmin, että leikkaamismäärä on minimi, jos on kasvattamassa superpitkiä.
| |
| | |
22.12.10, 01:18
|
#21 (linkki)
| | (Vierailija) |
Oma parturini onneksi tajuaa justiinsa, mitä sentti tarkoittaa. Hiukseni ovat nyt takaa katsoen rintaliivien alapuolelle noin sentin. Uskon kyllä, että biotiinin avulla olen saanut kasvua nopeutettua. Kaksihaaraisia on jonkun verran ja olenkin tässä iltojeni ratoksi niitä leikellyt yksitellen.. Itseasias hyvinkin rentouttavaa puhaa. Kosteuttavia aineita pyrin käyttämään kerran viikossa.
Pientä kirjanpitoa tehdessä huomasin histen kasvaneet 7 viikon aikana 1.5 cm.. Juurikasvua saa olla koko ajan värjäämässä (Ylistys biotiinille). Kesään mennessä letti on varmasti jo aika pitkä. Nyt sitten olen haveillut hiukkasen lyhyemmästä mallista, mutta ei sitä nyt tässä vaiheessa enää viitsi.
6vuotta sitten hiukset oli lanteille ja kyllä ne ui vähän joka puolella silloin. Höpöhöpöhöpö...
| |
| | |
22.12.10, 20:28
|
#22 (linkki)
| | (Vierailija) | Tätä ihmettelen
Olen lukenut muilla keskustelupalstoilla, että jotkut eivät pese hiuksiaan ollenkaan sampoolla! Sen tarkoituksena on saada päänahka muodostamaan vähemmän rasvaa. Siis kun mulla on kolme päivää mennyt pesemättä hiuksia, niin vaikkei hiukset olisikaan erityisen rasvaiset, ne alkavat haista tunkkaiselle. Kerran minulla oli normaali ja riittävä määrä sampoota, mutta lämmintä pesuvettä ei tullut. Sen pesun jälkeen hiukset haisivat edelleen lialle, kun kylmällä vedellä ei likoja saa pois. No entä jos joku ei käytä edes sampoota monta kuukautta putkeen? Hyi! Eräs henkilö kirjoitti, että hänelle muodostui hiuksiin samanlainen rasvakerros kuin eläimillä. Hän piti huivia päässä, muka koristeena, vaikka se oli peittämässä likahiuksia. Miten joku voi. Minun mielestäni erityisen rasvaisiin hiuksiin ei ole muuta keinoa, kuin pestä usein.
| |
| | |
27.12.10, 10:35
|
#23 (linkki)
| | (Vierailija) |
Minä olen kasvattanut tukkaa yli 20 vuotta. Alkuvuosina kampaaja tosiaan leikkasi aina pois kaiken minkä olin vuoden aikana kasvattanut ja vähän enemmänkin. Sen jälkeen lopetin kampaajalla käymisen. Leikannut on joku kaveri tai itse. 4 vuoteen en leikannut lainkaan, se oli se käänne minkä jälkeen minulla on ollut pitkä tukka. Kaksihaaraisia minulle ei tule, sillä en käytä silikonituotteita. Käytän ekotuotteita.
Kasvatukseen voisin suositella spirulinaa ja maitotuotteiden jättämistä pois. Itse en ole käyttänyt maitotuotteita 7 vuoteen ja tukka vaan vahvistuu ja kasvaa. 10 vuotta minulla on ollut melkein vyötärölle tukka.
Kampaajia ihmettelen vaan. Aina väitetään että kasvaa paremmin kun leikkaa, mutta en usko että he ovat oikeasti tätä nähneet, tämä on vaan joku mantra. Kampaajat eivät myöskään osaa käsitellä pitkää tukkaa. Vuosi sitten kävin kampaajalla ja hän leikkasi selvästi vinoon. Ja kampasi kammalla josta johtuen lähti hirveästi hiuksia irti. Sitten kävin toisella kampaajalla korjaamassa vinoutta, ha hänkin käytti kampaa märkään tukkaan! Luulin että minulla on joku sairaus kun lähtee niin paljon hiuksia! Myös fööni ja suoristusrauta mitä kampaajat käyttivät repivät tukkaa irti.
| |
| | |
27.12.10, 23:47
|
#24 (linkki)
| | (Vierailija) | yhdentekevää
Se miksi kampaajat repii hiuksia ja kohtelee niitä kovakourasesti, johtuu siitä, että se on vain niitten työtä. Ei ne sun hiuksistas oikeasti välitä. Niillä on monta päätä hoidettavana joka päivä ja ei ne välitä jostain yhden henkilön yhdestä katkenneesta hiuksesta. Kunhan homma on hoidettu alta pois. Ainoa henkilö, joka on tosissaan kiinnostunut hiusteni hyvinvoinnista, olen minä itse.
| |
| | |
18.03.11, 12:59
|
#25 (linkki)
| | (Vierailija) | omat hiukset
minäki kasvatan hiuksiani, viime elokuussa leikkasin olkapäihin asti kun painaa kesällä niin paljon kun on tuota paksuuttakin WAY TOO MUCH mutta kun sillon pari vuotta sitte oli sellaset peppuun asti olevat hiukset niin aloin niitä ikävöimään ja kova työhän niissä oli mutta oli ne kyllä upeat vaikka itse sanonkin ja nyt sitten kasvatan taas :) kasvanut siitä elokuusta sellaset 15cm.. käynpäs tuolla pitkien hiusten sivulla mink joku linkitti :)
| |
| | | | |