Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Jecca Minulla on muutama ruma suonikohju joka välillä myös oireilee ja on hyvin kipeä. Olen lukenut että nykyisin on olemassa menetelmä millä niitä saa pois ilman varsinaista leikkausta. Osaako joku sanoa paljonko maksaa? Ja onko kenellä kokemuksia? Auttaako? Haluisin kesällä käyttää hametta mutta nyt en kyllä kehtaa... :( |
Leikkautin runsas 3 vuotta sitten perinteisellä kirurgisella tavalla oikean jalkani, jossa polven sisäsyrjällä oli kohjupullistuma sekä sääriosassa samoin ja lysti maksoi yksityisellä puolella Lahdessa noin 1100 eur. Tässä on siis jo huomioitu kelakorvaus, joka on varsin vähäinen näissä leikkauksissa. Nk päiväkirurginen toimenpide ja hyvin meni. Sen jälkeen 2 viikkoa puristussukka jalassa yötä päivää ja sellaisia myy Instru.
Asun PK-seudulla ja täällä julkinen sektori ei tee leikkauksia, koska kohjujani ei voitu luokitella riskitejäksi terveydelle, vaan luokiteltiin kosmeettiseksi haitaksi.
Eri paikkakunnilla on erilainen käytäntö ja pienemmissä kaupungeissa lienee mahdollista saada myös julkisen sektorin leikkaus.
Vaahtoruiskutus ei tullut kyseeseen minun kohjuissani ja sanoisin, että perinteinen leikkaus on varma ja laadukas keino poistaa kohjut. Laserleikkauksen hinta samaiselle toimenpiteelle olisi ollut 3-4 kertaa kalliimpi vaihtoehto.