Plazan keskustelut etusivu
» Rekisteröidy käyttäjäksi
» Unohditko tunnuksesi?
Mene takaisin   Plazan keskustelut – Plaza > Ellit > Muoti ja kauneus > Kropan kohentajat
Plazan keskustelualusta on uudistunut - katso ohjeet

Kirjoita viesti

Työkalut Hae ketjusta
22.04.11, 09:51   #1 (linkki)
Nadie
(Vierailija)

SOLARIUM tummalle iholle

moikka,
kyselisin että onko mulla sama syövänkohoamisriski latinoiholla kuin perinteisellä suomalaisella vaalealla iholla. ajattelin ylppärimekkoa varten (hohtavampi,ja suomen talvessa tuppaa oma iho saavuttamaan aina sen "vaaleimman" asteensa). tarkotus olis käydä varmaan viitisen kertaa ja olen nyt kuitenkin menossa, mietin vaan onko ihonvärillä ja palamisilla vaikutusta solkkukäyntien kanssa, vai onko ihosyöpäriski sama kaikilla ihotyypisa huolimatta. JA mitä solkkuvoidetta kannattais käyttää. ja tosiaan rusketus auringossakin tarttuu pintaan kun pari tuntia auringossa makailen, mut nyt ei ole sellasta mahdollisuutta ja sitä väriä pitäis saada
  Vastaa viestiin

03.05.11, 13:49   #2 (linkki)
alissa
(Vierailija)

ihosyövän riski kasvaa aina kun iho palaa, ja mitä nuorempana palaa niin riski kasvaa enemmän. joten jos sinulla on luonnostaan jo tummahko iho etkä pala auringossa niin solariumkin on riskitöntä, mutta ainahan se ihoa vanhentaa.
  Vastaa viestiin
03.05.11, 21:33   #3 (linkki)
vaan kun ei
(Vierailija)

oli ihonvari sitten vaikka sininen niin sama se riski on kuitenkin.

Ei solariumille.
  Vastaa viestiin
05.05.11, 14:36   #4 (linkki)
faktat kehiin
(Vierailija)

jos iho palaa kaksi kertaa todella pahasti auringossa, melanooman riski kaksinkertaistuu. sama vaikutus kun iho palaa useamman kerran lievemmin.

kyllä sillä vaan on väliä, mikä on ihon oma luonnollinen sävy. tummempi iho vaan kestää aurinkoa paremmin, siksi etelässä ihonväri on tummempi kun pohjoisen porukalla. se on vaan tosiasia. ärsyttää kun lakananvalkoiset solarium-vihaajat yrittävät turhalla p*skapuheella pelotella.
  Vastaa viestiin
06.05.11, 22:30   #5 (linkki)
fakta juttu
(Vierailija)

solarium ei ole koskaan riskiton.
  Vastaa viestiin
07.08.11, 00:52   #6 (linkki)
Janni97
(Vierailija)

rusketusta vuoden ympäri

Olen saanut mukavasti rusketusta kesällä ja olen lähdössä ulkomaille lokakuussa. Saisinko pidettyä rusketuksen ensi kesään asti jos kävisin 2 kertaa kuukaudessa solariumissa? Kuinka kauan olisi hyvä olla alussa? (En pala helposti.)

Sitten näistä itse ruskettavista. Jos käytän niitä kesällä niin rusketunko normaalisti?
  Vastaa viestiin
10.08.11, 14:48   #7 (linkki)
alisa
(Vierailija)

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Janni97 Näytä viesti
Olen saanut mukavasti rusketusta kesällä ja olen lähdössä ulkomaille lokakuussa. Saisinko pidettyä rusketuksen ensi kesään asti jos kävisin 2 kertaa kuukaudessa solariumissa? Kuinka kauan olisi hyvä olla alussa? (En pala helposti.)

Sitten näistä itse ruskettavista. Jos käytän niitä kesällä niin rusketunko normaalisti?
en suosittele itseruskettavia jos ottaa muuten aurinkoa/käy solkussa. kun ne itseruskettavat kuluu pois länttejä jättäen ja muutenkin levittyy usein huonosti, niin et rusketu auringossakaan kovin tasaisesti. tasaisin rusketus tulee kun iholla ei ole mitään muita tököttejä ja se on kuorittu sekä hyvin kosteutettu, ja ottaa aurinkoa tarvittaessa suojakertoimen kanssa.

solariumissa alkuun suositellaan n.10min, varsinkin jos palaa helposti niin kannattaa kokeilla lyhyemmällä ajalla. itse olen 30min ja käyn ehkä 10 kertaa vuodessa solkussa, riippuen aiemmasta rusketuksesta.

muista että luonnollinen päivetys on aina kauniimpi kuin tökerö oranssi. näyttää kauhealle kun ihmisillä menee yli tuo rusketuksen ihannoiminen..!
  Vastaa viestiin
Kirjoita viesti

Tagit
Tyhjä

>Työkalut Hae ketjusta
>
Hae ketjusta:

Laajennettu haku