Plazan keskustelut etusivu
» Rekisteröidy käyttäjäksi
» Unohditko tunnuksesi?
Mene takaisin   Plazan keskustelut – Plaza > Ellit > Muoti ja kauneus > Kropan kohentajat
Plazan keskustelualusta on uudistunut - katso ohjeet

Kirjoita viesti

Työkalut Hae ketjusta
17.06.11, 17:07   #1 (linkki)
Pökkkelö
(Vierailija)

Kuinka saada vyötärö?

Onko mitään keinoa saada vyötäröä, jos sitä ei luontaisesti ole?
Olen 30-v nainen ja mulla on ns. pökkelökroppa: ei lainkaan vyötäröä, kapea lantio. Mitat 170/62 ja 93-78-89. Itse asiassa tuokin ero vyötärö- ja lantiomittojen välillä tulee siitä, että pakarani ovat ulkonevat; edestä katsottuna olen täysin suora. Rasvaa tämä ei ole, ei ainakaan ihon alla. Pinsettiotteeseen ei jää kuin nahka, six-packi löytyy. Ylävartalo on lähinnä lihaksikas, jalat turhankin oikat.

Olen jo kaikenlaista yrittänyt. Olen urheillut koko ikäni käytännössä, käy jumpissa/kuntosalilla 6 kertaa viikossa. Olen käynyt fysioterapeutilla joka totesi lihaskunnon, myös syvien vatsalihasten olevan kunnossa.

Eli, jos se ei ole rasvaa eikä lihasheikkoutta, mitä sille voi tehdä? Voiko se johtua ruokavaliosta? Olen aika suuriruokainen, mm. viljaa kuluu paljon, vähintään kymmenen palaa leipää päivässä, päälle puurot, riisit pastat ym. Vihanneksia ja hedelmiä olen valitettavan laiska syömään.

Jos se on vain rakenteeni, voiko sitä mitenkään auttaa? Joku korsetti, kirurginen toimenpide? Näin kesällä harmittaa, kun hameissa ja mekoissa näytän aivan drag queeniltä:(
  Vastaa viestiin

17.06.11, 17:43   #2 (linkki)
kanssasisar
(Vierailija)

Oma kokemukseni on, että asialle ei voi mitään. Kropan rakenne on se, mikä se on. Kova urheilu saattaa jopa kasvattaa vyötärön ympärystä. Kirurgin veitsestä tms en osaa sanoa. Itselläni on parhaiten vyötäröä kun olen äärimmäisen hoikka koska joka ikinen gramma asettuu ensimmäiseksi vyötärölle. Minulla tämä tarkoittaa tällä hetkellä 175/59, 92-72-89. Kilo lisää on pari senttiä vyötärölle mutta muualla ei muutosta.
  Vastaa viestiin
17.06.11, 21:47   #3 (linkki)
Julia
(Vierailija)

Asialle ei todella voi mitään silloin kun se on rakennejuttu:( Itsellä mitat 92-73-90 ja rasvaprosentti 20. Muutenkin Inbody-mittauksessa kaikki arvot ideaalissa joten tähän pökkelöön täytyy sitten tyytyä. Harva mekko näyttää hyvältä vaikka yritän pukeutua muuten hyvin naisellisesti. Onneksi on edes pitkät sääret:)
  Vastaa viestiin
17.06.11, 22:20   #4 (linkki)
kyllä voi
(Vierailija)

muokata

Callanetics on hyvä systeemi, jonka avulla voi muovata vartaloa.

Tässä yksi nimenomaan vyötärönmuokkausliike
YouTube - ‪Callanetics Exercise - Waist Whittler‬‏

Tuolla Liikunta-osiossa on parikin Callanetics ketjua
  Vastaa viestiin
18.06.11, 06:05   #5 (linkki)
Pökkelö
(Vierailija)

Callanetics voi auttaa jos on heikkoutta syvissä lihaksissa, mulla ei ole. Voi olla, että osa tästä keskivartalon paksuudesta on jopa treenaamisesta johtuvaa, koska mulla on paksut lihakset kyljissä, selässä ja vatsassa.
Se tietysti vaikuttaa, että lantio on kapea, silloin toki vaikutelma on pökkelömpi kuin jos olisi leveämpi lantio.
Itse asiassa en edes tiedä, mistä kohtaa se vyötärön mittaisi, olen niin tasapaksu;)
Olen mietinyt, että pukeutumisella tietysti voi yrittää hämätä: mistäköhän saisi hameita, jotka loisivat vaikutelman lantiosta? Siihen tiukkaakin tiukempi vyö ja avot!
  Vastaa viestiin
20.06.11, 01:16   #6 (linkki)
Tidsgey
(Vierailija)

Luulen että vyötäröön vaikuttaa geenit. Toisilla rasva vaan menee lantiolle ja rintoihin ja toisilla vyötärölle. Itse en ole koskaan osannut iloita vyötäröstäni sillä olen hävennyt paksuja reisiäni ja pohkeitani. Itse asiassa olen aina vihannut niitä ja kesää jolloin pitäisi pitää hameita ja shortseja. Omat mittani on 169/61 ja 92-64-92. En ole edes ajatellut ikinä vyötäröä, olen vain huomannut ja kadehtinut muiden solakoita sääriä. Mistä vetoa että teillä "pökkelöillä" on kadehtimani sääret ja te voitte pitää shortseja.

Itselläni on vyötärö aina ollut suurinpiirtein 64-67 cm vaikka painoa on ollut 20 kg enemmänkin, eli kilot ovat menneet peppuun ja rintoihin. Vyötäröltäni rasva ei ole hävinnyt edes nuoruuden melkein syömishäiriössä. Myöskään treenaus ei ole vaikuttanut mitenkään. Tällä hetkellä treenaan n. 10 h viikossa.

Itselläni vyötärön kapein kohta on pari senttiä navan alapuolella, siinä on ihan selvä "lommo".

Pitäiskö meidän yrittää unohtaa täydellisyyden tavoittelu ja olla tyytyväisiä omiin parhaisiin puoliimme. Itse näköjään voisin yrittää iloita vyötäröstäni, kaikkea uutta sitä oppii näin nelikymppisenä.
  Vastaa viestiin
20.06.11, 14:44   #7 (linkki)
mnb
(Vierailija)

Hiilarien ja erityisesti viljatuotteista peräisin olevien hiilarien vähentäminen saattaisi kaventaa vyötäröäsi. Juuri muuta ei liene tehtävissä - sinun ruumiinrakenteellasi maltillinen lihotuskuurikin johtaisi luultavasti vain vatsan kasvamiseen.
  Vastaa viestiin
Kirjoita viesti

Tagit
Tyhjä

>Työkalut Hae ketjusta
>
Hae ketjusta:

Laajennettu haku