| Rosacea
Oliko lääkärissä puhetta siitä, että sinulla olisi rosacea? Itse olen täyttänyt 30 ja pian tämän jälkeen minulle alkoi ilmestyä näppylöitä. Ikinä ei edes teini-iässä ole ollut minkäänlaisia iho-ongelmia, vaan nimenomaan olen pitänyt ihoani yhtenä asiana, josta pidän ulkonäössäni. No nyt sitten on rosacea ja pitää yrittää elää sen kanssa. Minulle tulee myös näppylöitä, mutta iho on kovin kuiva. Olen syönyt kahteen otteeseen antibioottikuurin, jolloin iho aina kirkastuu ja palaa entiselleen (mitä nyt näppylöistä jäänyt muutama isompi huokonen), mutta kuurin jälkeen näppylöitä alkaa ilmaantua yksi kerrallaan ja iho alkaa taas hienoisesti punottaa. Rosaceaan ei auta mainitsemasi hoidot.
Niille, jotka haluavat välttää isojen ihohuokosten syntymistä suosittelen japanista tilattavaa kuorinta-ainetta nimeltä Cure, natural aqua gel. Ihan mahtava aine. Esim. oma rosacea ihoni ärtyy tosi pahasti kaikista kuorivista aineista, joten en ole voinut niitä käyttää. Tämä aine ei ärsyttänyt, mutta teho on aivan ällistyttävä. Jos esim. ihon pintaan on jäänyt kuollutta solukkoa (pintakuiva) kuorii geeli sitä iholle hieroessa kerroksen pois niin että nahka rullaantuu vain käsiisi geelin pehmitettyä sen. Ei pääse huokoset keräämään mitään suuria lasteja sisäänsä, eivätkä veny..siksi toisekseen meikki levittyy etenkin talvella ihan eritavalla kun on kimmoisa uusi iho, eikä takerru kuiviin kohtiin.
|