Plazan keskustelut etusivu
» Rekisteröidy käyttäjäksi
» Unohditko tunnuksesi?
Mene takaisin   Plazan keskustelut – Plaza > Ellit > Muoti ja kauneus > Kropan kohentajat
Plazan keskustelualusta on uudistunut - katso ohjeet

Kirjoita viesti

Työkalut Hae ketjusta
27.07.11, 15:33   #1 (linkki)
nainenx
(Vierailija)

Leukalinjan/kaulan alkavat iän merkit

Moi!Olen vähän yli kolmekymppinen nainen ja havainnut ensimmäiset iän tuomat jäljet kasvojen muodon muuttumisen ja kaulan ulkonäkömuutosten kautta.

Mulla ei ole mitään kovin pahoja nämä muutokset vielä,mutta tästä heräsi mulle lievästi sanottuna paniikki,kun kävin passikuvassa ja huomasin,että en näytä enää ollenkaan samalta kuin 2 vuotta sitten otetussa kuvassa,jossa näytän tosi nuorelta.

Alkavat roikkuvat alueet ovat mulla leukalinjassa ja kaulan iho ei näytä niin kiinteältä kuin ennen.

Ihan normaaleja ikämuutoksiahan nämä sinänsä ovat,mutta osaisiko joku neuvoa,mitä näille voisi tehdä tässä vaiheessa?

Ajattelin varata ajan esim.Siluetista tms ja käydä kysymässä heidän kantaansa ja vaihtoehtoja.

En aio mennä mihinkään leikkaukseen tai kiristykseen,vaan ajattelin ihan jotain kiinteyttävää hoitoa.Olisiko jotakuta suht. samanikäistä,joka osaisi suositella jotain tähän sopivaa hoitoa?
  Vastaa viestiin

27.07.11, 23:33   #2 (linkki)
Alli
(Vierailija)

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja nainenx Näytä viesti
Moi!Olen vähän yli kolmekymppinen nainen ja havainnut ensimmäiset iän tuomat jäljet kasvojen muodon muuttumisen ja kaulan ulkonäkömuutosten kautta.

Mulla ei ole mitään kovin pahoja nämä muutokset vielä,mutta tästä heräsi mulle lievästi sanottuna paniikki,kun kävin passikuvassa ja huomasin,että en näytä enää ollenkaan samalta kuin 2 vuotta sitten otetussa kuvassa,jossa näytän tosi nuorelta.

Alkavat roikkuvat alueet ovat mulla leukalinjassa ja kaulan iho ei näytä niin kiinteältä kuin ennen.

Ihan normaaleja ikämuutoksiahan nämä sinänsä ovat,mutta osaisiko joku neuvoa,mitä näille voisi tehdä tässä vaiheessa?

Ajattelin varata ajan esim.Siluetista tms ja käydä kysymässä heidän kantaansa ja vaihtoehtoja.

En aio mennä mihinkään leikkaukseen tai kiristykseen,vaan ajattelin ihan jotain kiinteyttävää hoitoa.Olisiko jotakuta suht. samanikäistä,joka osaisi suositella jotain tähän sopivaa hoitoa?
En voi uskoa, että muutoksen toisi sinun iässäsi ikä... et kai ole lihonut?
  Vastaa viestiin
28.07.11, 01:04   #3 (linkki)
nainenx
(Vierailija)

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Alli Näytä viesti
En voi uskoa, että muutoksen toisi sinun iässäsi ikä... et kai ole lihonut?
Kyllä vaan ensi ikääntymisen merkit ovat ovella.En olisi ketjua aloittanut,jos en olisi jotakin huomannut. Kyseessä ei ole mikään pahannäköinen muutos vielä,mutta jotain tälle voisi tehdä ennaltaehkäisevässä mielessä,ettei pääse salakavalasti pahenemaan.

En ole lihonut. Olen hoikka/normaalipainoinen.
  Vastaa viestiin
28.07.11, 10:58   #4 (linkki)
faktaa
(Vierailija)

löysistynyttä ihoa ja sen alaista sidekudosta et saa millään ei-kirurgisella toimenpiteellä kiristymään, vaikka klinikat ja kauneushoitolat näitä "kiinteytys"hoitoja tarjoavatkin. Rahat siinä vain menevät, sillä ongelma ei ole itse iho, vaan syvällä sen alla oleva sidekudoskerros. Siihen ei ihon pinnasta käsin saa tehtyä mitään vaiktusta.

Jotkut kehuvat kasvojumppia, muistaakseni esim. Method Putkisto-menetelmän mukaisia kirjoja tästä on olemassa.

Mutta liekö tuo mikään sellainen ongelma, mitä muut huomaisivat ja mistä kantaisi pitää huolta. Miksi ikääntymisen merkit ovat niin kamalan pelottavia? Miksi niille pitäisi tehdä jotain, eihän siitä ole sinulle mitään terveydellistä haittaa?

Jos minulta kysytään, paras kolmekymppisen tekemä satasten tai tonnien sijoitus on liikuntaharrastusten tukeminen, oli kyseessä sitten uusi polkupyörä, personal trainer-sopimus, kuntosali tms. Ketteryys, notkeus ja hyvä ryhti norjassa varressa saavat minkä tahansa ruttunaaman vaikuttamaan tyttöseltä.
  Vastaa viestiin
28.07.11, 11:16   #5 (linkki)
nainenx
(Vierailija)

Voi hyvänen aika,mitä vastauksia!Tottakai nämä ovat luonnollisia muutoksia--johan jo aloituksessa niin totesin.
Kiinteyttäviä hoitoja varmasti löytyy.Minulla ei ole ryppyjä tai ruttuja.

Jättäkää tuo ikä tuosta pois ja vastatkaa kysymykseeni.

En halua mitään ikäkeskustelua tähän tai muuta asian vierestä jutustelua.
  Vastaa viestiin
28.07.11, 11:17   #6 (linkki)
Liian nuori
(Vierailija)

Kuulostaa omituiselta, että kolmekymppisellä olisi veltostumista kasvoissa kun nykyisin sitä ei ole yli 4-kymppiselläkään vielä.

Minusta siihen voisi olla syynä tupakointi ja alkoholin käyttö. Ne vanhentavat ulkonäköä aika rajulla tavalla. Olen huomioinut tupakoivien ihmisten näyttävän ikäänsä vanhemmilta.

Itse en tupakoi enkä käytä alkoholia ja olen aloittajaa paljon vanhempi. Ikääntymisen merkkejä on näkyvillä mutta vain " merkkejä". Jotakin muuttumista. Veltostumista tai ryppyisyyttä ei vielä ole ilmaantunut näkyville mutta olen harrastanut paljon liikuntaa ja syön rutkasti tuoreita vihanneksia, hedelmiä ja elän ns. terveesti ilman, että olisin silti mikään "terveyshullu".

En halua loukata aloittajaa henkilökohtaisesti enkä väitä hänen olevan alkoholisti.
  Vastaa viestiin
28.07.11, 11:29   #7 (linkki)
nainenx
(Vierailija)

Mikä oli vastauksesi pointti?
'
En ole alkoholisti ja käytän alkoholia ehkä muutaman kerran vuodessa ja silloinkin muutaman lasin viiniä.

Pyysin juuri noista kiinteyttävistä hoidoista tietoa ja toivoin,että ei mennä sivuraiteelle keskustelussa.
  Vastaa viestiin
28.07.11, 11:47   #8 (linkki)
Tirppana
(Vierailija)

Itse olen viisikymppinen nainen ja niin hassulta kuin se kuulostaakin pyöräily on pitänyt leukalinjani kunnossa. Pyöräily vaatii erittäin hyvät kaula- ja niskalihakset. Minulla oli nuorempana pullottava alaleuka, eli jonkinlainen kaksoileuan alku joka näkyi hyvin sivuprofiilissa. Olen aina ollut hoikka mutta silti sellainen vaan oli. Pyöräily on ollut harrastuksenani noin kymmenen vuotta aivan vakituisesti viikottain ja välillä melkeinpä päivittäin. Eräänä päivänä vaan tein sellaisen huomion, että kaksoisleuka on kadonnut ja muutoinkin olen kiinnittänyt huomiota kaulaani joka on todella timmissä kunnossa.
  Vastaa viestiin
28.07.11, 11:55   #9 (linkki)
nainenx
(Vierailija)

Moi Tirppana!Kiitos asiallisesta vastauksestasi!Pyöräily ei tullut mieleeni,joten kiitän tästä ehdotuksesta.Täytyypä kokeilla!
  Vastaa viestiin
28.07.11, 13:59   #10 (linkki)
Vaatii työtä
(Vierailija)

Säännöllinen liikunta pitää leukalinjan ja ryhdin kondiksessa. Olen hoikka, mutta rakenteellinen kaksoisleuka on aina ollut 52 kilon painosta huolimatta. Liikunta (säännöllinen ja raskas) yksinkertaisesti poltti sen pois.
  Vastaa viestiin
28.07.11, 14:11   #11 (linkki)
mm
(Vierailija)

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Vaatii työtä Näytä viesti
Säännöllinen liikunta pitää leukalinjan ja ryhdin kondiksessa. Olen hoikka, mutta rakenteellinen kaksoisleuka on aina ollut 52 kilon painosta huolimatta. Liikunta (säännöllinen ja raskas) yksinkertaisesti poltti sen pois.

jooga ja pilates myös voisi auttaa
  Vastaa viestiin
28.07.11, 14:13   #12 (linkki)
vinkkejä miulta
(Vierailija)

Kosmetologeilla on kasvohoitoja, joihin usein kuulu myös kaulan alueen hoidot. Valitse sieltä joku sopiva kiinteyttävä hoito. Mitään mahtavia vaikutuksia tällä tuskin on, eikä sun iässä mihinkään laserhoitoihin kannata mennä.

Enemmän kuin kosmetologien kertahoito kaulaasi vaikuttaa se mitä teet päivittäin eli elämäntyyli, , terveydenhoito, työergonomia ja ihonhoitorutiinit.

Liikunnan (ryhti) ja ravinnon (rasvat, antioksidantit) joku jo mainitsi. Leuan aluetta aika pahasti löysyyttää myös huono hammashoito ja tupakointi. Kiinnitä huomiota myös työasentoon, jos istuu vaikkapa ruudun edessä niska kenossa, voi olla että kaulan iho kiristyy ja pidemmän päälle siksi hieman löystyy ennen aikojaan, ja lihakset myös kiristyvät, jolloin aineenvaihdunta heikkenee alueella. Lisäksi kannattaa muistaa hoitaa päivittäin kaulan ihoa samalla lailla kuin kasvojaan, eli suojataan UV-suojalla, kuoritaan ja kosteutetaan (ja tietty käsille sama rutiini).

Itse levitän joka ilta yövoidetta hieromalla kaulaa alhaalta ylöspäin ja tekemällä niitä x-y -liikkeitä. Eli lausut liioittelen kirjaimia x ja y vuorotellen, niin että leukalihakset tulee mukaan. Näyttää hupsulta, joten saat hieman nauruerapiaa samalla! Jos leuan alueelle kerääntyy nesteitä, niitä saa myös liikkeelle kevyellä hieronnalla siitä leuan alta ja painelemalla solisluun yläpuoleta kuopasta. Myös kosmetologilla voi saada kasvojen ja kaulan alueen lymfahoitoa, jos nesteturvotusta on.

Muuten leukalinjaan vaikuttaa luuston rakenne ja ihon tyyppi, ne on geneettisiä eikä niille oikein mitään voi tehdä. Painolla on myös vaikutus: ylipaino tekee kaksoisleukaa, mutta laihtuminen voi myös alkaa pahasti roikuttaa leuanihoa. Paras lienee etsiä omalle leukatyypille paras paino siltä väliltä ja pysytellä siinä.

Sitten kun alkaa enemmän rupsahtaa leuasta voi miettiä hiusmalliakin, esim. leikata hiuksiin kerroksia, jotka kääntyvät rajaamaan leukalinjaa yms.

Ja kun ikääntymisen muutoksille ei mitään voi, sitten vaan naamalle leveä hymy - se on pikakiinteyttäjä leuanlinjalle! :-)
  Vastaa viestiin
28.07.11, 14:58   #13 (linkki)
nainenx
(Vierailija)

Kiitos näistä hyvistä vinkeistä muutamille edellisille vastaajille!
  Vastaa viestiin
28.07.11, 15:17   #14 (linkki)
mm
(Vierailija)

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja nainenx Näytä viesti
Kiitos näistä hyvistä vinkeistä muutamille edellisille vastaajille!

joo ja ryhti on kaikista tärkeintä..heti kun itse lösähdän olkapäät eteenpäin mulle tulee kaksari mut koitan pitää selän nykyään ja lapaluut takana väkisinkin..ootko huomannu että kaikilla tanssijoilla on hyvä ryhti eikä oo kaksoisleukaa..ja myös joogaopet...
  Vastaa viestiin
28.07.11, 17:35   #15 (linkki)
lileeli
(Vierailija)

- auttaisikohan botox myös leukalinjaan?
- kasvojen luusto vaikuttaa paljon. Nuorena "pyöreä, palloposkinen" rupsahtaa nopeammin kuin vähän kolhot ja isot luut (erit. poskipäät) omaava
- hymy nostaa heti kasvoja ylöspäin ja "liftaa". Ei auta muu kuin hymyillä näin nelikymppisenä, mummona pitää varmaan jo virnistää leveästi :)
  Vastaa viestiin
Kirjoita viesti

Tagit
Tyhjä

>Työkalut Hae ketjusta
>
Hae ketjusta:

Laajennettu haku